Aihe: Putkikomboa
1 2 3
JaaGeRMaisTeR
21.06.2013 22:53:17
Ziggy Bubba: Eikös noi HT:t ole putkivahvareita lähinnä nimellisesti? Siis että pääte ainakaan olis ihan täysin "putkivetonen"? Vaan mitäs sen on väliä, aikas passeleita värkkejä ovat.

Nii no sitähän ei piirikortti peleistä osaa kukaan sanoa onko aivan puhdas putki :) on tuossa yks putki etu ja toinen pääteputkilo :) avasin kerran ja katsoin. Sinne sopivat hyvin minne mainostavatkin.. Kotiin harjoitteluun.

Gabe nyt on juhannus.. eikö kaikkien vapaalla olevien pitäiskin olla pienessä pöhnässä :D
V
Ziggy Bubba
21.06.2013 22:59:43

JaaGeRMaisTeR: Nii no sitähän ei piirikortti peleistä osaa kukaan sanoa onko aivan puhdas putki :) on tuossa yks putki etu ja toinen pääteputkilo :) avasin kerran ja katsoin. Sinne sopivat hyvin minne mainostavatkin.. Kotiin harjoitteluun.

Gabe nyt on juhannus.. eikö kaikkien vapaalla olevien pitäiskin olla pienessä pöhnässä :D

Meinasin lähinnä, että noi HT-sarjan päättärit ei oo niitä perinteisimpiä. Ja huhuilua oon aiheesta kuullu muualta. Vaan voi se olla vaikeeta saada vahvariin 1 tai 5 wattia tehoa normirööreillä.

Äh, en mä oikeesti noista päättäreistä tiiä, kunhan höpötän :)

Omissa vahvareissa on 6V6- ja EL84-päättärit sisällään. Tokat on kait "Vox-henkiset" , ekoista ei ole tarkkaa tietoa. Orangessa siis nuo 6V6:t.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
JaaGeRMaisTeR
21.06.2013 23:22:04
Ziggy Bubba: Meinasin lähinnä, että noi HT-sarjan päättärit ei oo niitä perinteisimpiä. Ja huhuilua oon aiheesta kuullu muualta. Vaan voi se olla vaikeeta saada vahvariin 1 tai 5 wattia tehoa normirööreillä.

Omissa vahvareissa on 6V6- ja EL84-päättärit sisällään. Tokat on kait "Vox-henkiset" , ekoista ei ole tarkkaa tietoa. Orangessa siis nuo 6V6:t.

Todennäkösesti jotain hilavitkuttimia onkin... Aika hyvin tosiaan jaksavat nuinkin mitättömille tehoille. Enpä sitten tiedä mitähän mahtaa emulointipiiri tehä ihan perus soitossa.. Kuuleman mukaan tuo wattinen jaksaa tuupata kivat soundit 4x12 kaapistakin vielä... Ilman suurempia ongelmiakaan.
V
Hi-Power
21.06.2013 23:26:03 (muokattu 21.06.2013 23:27:33)

Ziggy Bubba: Meinasin lähinnä, että noi HT-sarjan päättärit ei oo niitä perinteisimpiä. Ja huhuilua oon aiheesta kuullu muualta. Vaan voi se olla vaikeeta saada vahvariin 1 tai 5 wattia tehoa normirööreillä.

Blackheart 5W head on ainakin EL84 putkella....
http://www.blackhearteng.com/bh5h.html ihan mukava saudinen pikku vahvari
Ziggy Bubba
21.06.2013 23:37:38

JaaGeRMaisTeR: Todennäkösesti jotain hilavitkuttimia onkin... Aika hyvin tosiaan jaksavat nuinkin mitättömille tehoille. Enpä sitten tiedä mitähän mahtaa emulointipiiri tehä ihan perus soitossa.. Kuuleman mukaan tuo wattinen jaksaa tuupata kivat soundit 4x12 kaapistakin vielä... Ilman suurempia ongelmiakaan.

Kyllä se tosiaan tota mun Orangen 2x12 lootaa ainakin soitti aika kivasti... Soundi oli aivan eri planeetalta kuin kombon omalla elementillä. Vaan eipä se silti musta ole yhtään saman luokan vahvari kuin vaikka Tiny Terror. HT-5:n kanssa toki vastaavat testit puuttuu.
sepisti
22.06.2013 00:26:59
TuomasY: Nyt tarttis apua kun pitäs hankkia metallimusiikkiin soveltuva putkitoosa jolla voi soittaa kotona ilman, että muut perheenjäsenet saa kuulovaurion. Mulla ei oo minkäänlaista hajua mikä ois hyvä vahvistin tähän tarpeeseen joten auttakaa mummoa mäessä :)

Sullahan on putkikamat jo tullut taloon, ainakin tori-ilmoituksen mukaan :) Mitkä kamat hankit, jos niistä ei ollut hevihommiin?
JaaGeRMaisTeR
22.06.2013 00:29:06
Ziggy Bubba: Kyllä se tosiaan tota mun Orangen 2x12 lootaa ainakin soitti aika kivasti... Soundi oli aivan eri planeetalta kuin kombon omalla elementillä. Vaan eipä se silti musta ole yhtään saman luokan vahvari kuin vaikka Tiny Terror. HT-5:n kanssa toki vastaavat testit puuttuu.

Mitä tuo sun esimerkki soitto kertoo että tt:ssä ääni on napakampi jne.. Siinäpä se syy oli miksi tuota ht:ta kotona suosin että soundi on pehmeä. Tuosta voi vääntää potikkaa kunnolla eikä tuo meiän muksukaan ole moksiskaan. Vanha trankku pakkas herättämään heti :) Siitä lähti samantyyppinen napakka sointi :)
V
Ziggy Bubba
22.06.2013 00:46:08

JaaGeRMaisTeR: Mitä tuo sun esimerkki soitto kertoo että tt:ssä ääni on napakampi jne.. Siinäpä se syy oli miksi tuota ht:ta kotona suosin että soundi on pehmeä. Tuosta voi vääntää potikkaa kunnolla eikä tuo meiän muksukaan ole moksiskaan. Vanha trankku pakkas herättämään heti :) Siitä lähti samantyyppinen napakka sointi :)

Kyl se napakka sointi johtuu pitkälti tatsista ja varsinkin tosta Behkun OD-pedaalista edessä. TT:stä jos mistä saa pehmeetä soundia. Orangejen tyyliä, you know.
JaaGeRMaisTeR
22.06.2013 01:33:56
Ziggy Bubba: Kyl se napakka sointi johtuu pitkälti tatsista ja varsinkin tosta Behkun OD-pedaalista edessä. TT:stä jos mistä saa pehmeetä soundia. Orangejen tyyliä, you know.

No en tiedä :D en ole koskaan kunniaa saanu testata oranssia.. Pitää vissii kävästä kurkkaan millasia on oranget.. nuo ministackit olis kyllä aika komeita kamppeita.. Jos tällä kertaa pääsisi vertikaalissa yhteisymmärrykseen siitä, että testataanko ensin ja ostetaan sitten vai ostetaan ja testataan sitten kotona... :D
V
Ziggy Bubba
22.06.2013 02:26:14

JaaGeRMaisTeR: No en tiedä :D en ole koskaan kunniaa saanu testata oranssia.. Pitää vissii kävästä kurkkaan millasia on oranget.. nuo ministackit olis kyllä aika komeita kamppeita.. Jos tällä kertaa pääsisi vertikaalissa yhteisymmärrykseen siitä, että testataanko ensin ja ostetaan sitten vai ostetaan ja testataan sitten kotona... :D

Niitä halpispelejä ei sitten kannata verrata kunnon Orangeihin. Musta kunnon pelit lähtee Tiny Terrorista ylöspäin, mutta kukin saa valita kohdan. Nämä Micro Terrorit tais olla oikein lupaavia laitteita, kannattanee testata. Varsinkin pienellä budjetilla.
JaaGeRMaisTeR
22.06.2013 02:43:17
Ziggy Bubba: Niitä halpispelejä ei sitten kannata verrata kunnon Orangeihin. Musta kunnon pelit lähtee Tiny Terrorista ylöspäin, mutta kukin saa valita kohdan. Nämä Micro Terrorit tais olla oikein lupaavia laitteita, kannattanee testata. Varsinkin pienellä budjetilla.

Kävi jo jossain kohin jussia mielessä että verrataan nyt 200 ja jotain reilun 500 ernon laitosta keskenään :) Pitäis tietää tässäkin ketjussa tuo alottajan raha määrä että voi neuvoa :)

Torilla on ollut muuten tuollanen ministack aika samoissa hinnoissa kun mitä ttkombo maksaa uutena. Mutta alottaja toivottavasti lähtee suositusten pohjalta testaamaan.. ja ottaa muutaman villinkortin mukaan pakkaan :)
V
TuomasY
22.06.2013 14:32:31
sepisti: Sullahan on putkikamat jo tullut taloon, ainakin tori-ilmoituksen mukaan :) Mitkä kamat hankit, jos niistä ei ollut hevihommiin?

Peavey 6505+ ja peaveyn kaappi reeniksellä, niitäpä ei noin vain kuskaa kotia. Rupes transistori toosan ääni vituttaan kun sai putkivehkeet reenikselle ja nyt on tosiaan mahoton himo saaha joku soppeli putkitoosa kotiakki.

Aattelin itekki tuota pikkusta blackstaria ja vissiin sen hommaan sen perusteella mitä ootta kirjotellu siitä. Siihen vaan joku säröpedaali kaveriksi niin eiköhän siitäki saa jonkulaista hevisoundia ulos vai kuin on?

Budjetti on alle 500 euroa
RaskasMielinen
22.06.2013 15:05:47

Ziggy Bubba: Tässä omaa soundipätkää Terrorilla hevimenossa, edessä tais olla se halvin Behringerin overdrive-pedaali (noin 19e):
http://db.tt/4rOnVtGz

Kaappina oli 4x12 ja volat aika reippaalla, tosin. Kitara oli Fenderin Jaguar. Vähän turhan kaukaa toi on mikitetty, oisko pari metriä kaapista. Zoomin H2 nauhotti.

Sujuvaa soitantaa mutta soundi jotenkin tukkoinen omaan makuuni. Itse soittelen vain kotona mutta järeillä keinokuormatuilla nupeilla ja kunnon kaapeilla. Vertailun vuoksi mulla on myös Voxin pikkuinen Lil' Nightrain. Aluksi tykkäsin siitä, etenkin kun eteen heittää pedaaleita tai multipaavon mutta etenkin sillä tehtyjä nauhoitteitani kuunnellessa ero noilla järeämmillä vehkeillä väkästeltyihin on selkeä. Voxilla soitetuissa soundi on jotenkin tunkkainen ja sellainen sanoisinko "räkivä". Jotain Blackstarin pikkuista testailin ja omasta mielestäni parempi mutta ei ratkaisevasti. Terroreista mulla ei ole omakohtaista kokemusta. Oma soundimieltymykseni on mahdollisimman napakka ja erotteleva, kuitenkin "lämmin"

Nuo järeimmät kamani eivät luonnollisesti ole mitään budjettivehkeitä mutta jos massia löytyy 500:kin escudoa, niin eiköhän sillä käytettynä joku varsin messevä combo irtoa. Sanoisin että joku, jossa on joku klassinen perussoundi, mitä sitten muokata kaiken maailman pedaaleilla. Viime aikoina olen soitellut aika paljon Marsun JCM800:llä (2203 nuppi). Mielestäni erinomainen "koealusta" kaiken maailman särö/od-pedaalikokeiluille:D

Mitä äärimmäisempi perussoundi, niin sitä enemmän "one trick pony", joka kuulostaa hetken maailman parhaalle mutta johon kyllästyy nopeasti. Toinen ääripää ovat ryhmä (liian) monipuoliset: Jack of all trades, master of none - loppupeleissä sitten kuitenkin.

Siis: joku vaikka Marsun klassikkocombo ja eteen pedaaleita, niin ei mene vahvistin saman tien vaihtoon vaikka soundimaku muuttuisikin (ja muuttuuhan se...).

Toisaalta: Peavey 6505 combona? Itselläni on kokemusta vain nupista. Etenkin Grunch-kanava (ja miksei Clenikin) on yllättävän kiva pedaaleilla muokattavaksi ja vaikka highgain -osasto on luokkaa "one trick pony", niin äärimmäisin (ja siten mielestäni paras) sellainen.
Gabe
22.06.2013 15:15:33
TuomasY: Aattelin itekki tuota pikkusta blackstaria ja vissiin sen hommaan sen perusteella mitä ootta kirjotellu siitä.

Hoen yhä sitä testaamisen ja omien mielipiteiden muodostamisen merkitystä itselle sopivien kamojen etsimisessä. :-)
JaaGeRMaisTeR
22.06.2013 16:01:07
TuomasY: Peavey 6505+ ja peaveyn kaappi reeniksellä, niitäpä ei noin vain kuskaa kotia. Rupes transistori toosan ääni vituttaan kun sai putkivehkeet reenikselle ja nyt on tosiaan mahoton himo saaha joku soppeli putkitoosa kotiakki.

Aattelin itekki tuota pikkusta blackstaria ja vissiin sen hommaan sen perusteella mitä ootta kirjotellu siitä. Siihen vaan joku säröpedaali kaveriksi niin eiköhän siitäki saa jonkulaista hevisoundia ulos vai kuin on?

Budjetti on alle 500 euroa

Kyllähän sieltä irtoaa. Ja tosiaan kuten olen muutaman kerran maininnut että on sen verran edullinen laitos tuollanen, että siihen saa kivastikkin muutamankin kunnon pedalin tai multiefektin tuohon sun budjettiin.

Tosiaan kaikkea kannattaa käydä tieten ensin testaamassa jos vain pääsee kokeilemaan laitteita ensin :)
V
TuomasY
22.06.2013 16:38:41
Gabe: Hoen yhä sitä testaamisen ja omien mielipiteiden muodostamisen merkitystä itselle sopivien kamojen etsimisessä. :-)

Kokeillu en ole, mutta en tietenkään pelkästään muiden mielipiteiden peusteella sitä ole hommaamassa blackstar on ollu jo pitempään itellä mielessä lähinnä siksi aloitin ketjun kun halusin tietää mitä muitakin mahdollisia vahvistimia vois kokeilla
JaaGeRMaisTeR
22.06.2013 17:50:38
Hi-Power: No pyydän anteeksi jo enne kun kirjoitan mitään....mulla OLI hetken (kaksi viikkoa)
sellainen Blackstar HT5 Head+kaappi ja en siitä löytänyt mitään hyvää....mutta tämä on vain minun mielipide ja kokeilin sitä kyllä muihinkin kaappeihin...

Kerro mikä siinä nii huonoa oli? Joko Keminmusiikki myy nuita?
V
Hi-Power
22.06.2013 18:01:47

JaaGeRMaisTeR: Kerro mikä siinä nii huonoa oli? Joko Keminmusiikki myy nuita?

Sitä en tiedä mikä on huonoa mutta kuten sanoin en löytänyt siitä mitään hyvää...ei minusta putkivahvarin pitäisi kuullostaa tuolta. Tuohon toiseen en tiä vastausta mutta sieltä sen ostin ja sinne myin...(tai onhan tuolla netti sivulla noita muutamia malleja)
JaaGeRMaisTeR
22.06.2013 18:22:17
Hi-Power: Sitä en tiedä mikä on huonoa mutta kuten sanoin en löytänyt siitä mitään hyvää...ei minusta putkivahvarin pitäisi kuullostaa tuolta. Tuohon toiseen en tiä vastausta mutta sieltä sen ostin ja sinne myin...(tai onhan tuolla netti sivulla noita muutamia malleja)

Miltä putkivahvarin pitää kuulostaa?
V
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)