Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 523 24 25 26 27215 216 217 218 219
Kuha
14.06.2013 13:32:55

stratomaster: Ajattelinpa laittaa pikku soundinäytteen omasta Dusty Road Combosta. Tuossa on meidän treeneistä Lenny-yritelmää, raakaäänitys pikkutallentimella treenikämpän nurkasta. Kitara on Fender -63 relic strato. Älkää välittäko soittomokista.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/6768090/treenit_lenny.mp3

Hyvää settiä.
Old Fenders never die
stratomaster
14.06.2013 13:50:10

Kuha: Hyvää settiä.

Kiitos, kuin myös. En osannut päättää, kummasta noista sun klipeistä pidin enemmän. Hyvin tulee kitaran ominaisluonne läpi kummassakin, ja alkaa olla aika rouheaa soundia varsinkin tuossa Gibson-pätkissä.
Laulava Kylätohtori
18.06.2013 13:43:39
Kesälomarahat tulleet? Nyt ei torilla taida olla kuin osto-ilmoituksia Bluetoneista..

Mutta kohta päästään testaamaan Lead jr. nuppia. Ei ole oma, mutta odottelen silti mielenkiinnolla...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
oipe
18.06.2013 15:56:06
Hieno veto ja hieno saundi.
Kuha
18.06.2013 17:10:27

Laulava Kylätohtori: Kesälomarahat tulleet? Nyt ei torilla taida olla kuin osto-ilmoituksia Bluetoneista..

Onhan siellä sulle Crossroad.
Old Fenders never die
sustain65
23.06.2013 20:12:17
Jotenkin tuntuu etten välttämättä pääse yli kaasuttelusta putkivahvistimen hankkimista kohtaan.

Olisko Bluetonen Crossroad hyvä peli tälläiselle kaverille joka soittelee ja opettelee soittamaan covereita aika laajalta skaalalta, eli hard rockia, heavya, metallia, indietä, punkkia, poppia ja ehkä joskus vielä vaikka rautalankaa ja surfia?
Tai jokin muu Bluetone? Viehättäisi ajatus tukea kotimaista tuotantoa laitehankinnoissa.

Vahvistimen tulisi toimia hyvillä soundeilla sekä bänditreeneissä että kotivoluumeilla. VVR olisi varmaan tarpeen ja (jousi)kaiku myös.

ElevenRackia (aktiivimonitorin kera) käyttäessäni olen useimmiten tainnut treeneissä käyttää plexi ja JCM800 -tyyppisiä soundeja. Ja vaihtelevasti joitakin aika kirkkaita ja kuulaita cleaneja.

Kaapiksi Bluetonen 2x10? Vai 2x12? Tai jokin ihan muun merkkinen?

Vaihtoehtoja Bluetonelle olen miettinyt seuraavasti: Mesa TransAtlantic TA-30 tai Koch Twintone III. (nuppi+kaappi tai sitten kombo) Pystyykö kukaan vertaamaan Crossroadia noihin kokemuspohjaisesti?
tinman
23.06.2013 20:42:42
sustain65: Jotenkin tuntuu etten välttämättä pääse yli kaasuttelusta putkivahvistimen hankkimista kohtaan.

Olisko Bluetonen Crossroad hyvä peli tälläiselle kaverille joka soittelee ja opettelee soittamaan covereita aika laajalta skaalalta, eli hard rockia, heavya, metallia, indietä, punkkia, poppia ja ehkä joskus vielä vaikka rautalankaa ja surfia?

Sen enempää mainostamatta totean, että kannattaa tulla tänne Huittisiin testaamaan.

Ei ostopakkoa, ja saa kahvit testauksen lomassa... Ehkä jopa pullaa. :)
250768
23.06.2013 22:28:11
sustain65: Jotenkin tuntuu etten välttämättä pääse yli kaasuttelusta putkivahvistimen hankkimista kohtaan.

Tai jokin muu Bluetone? Viehättäisi ajatus tukea kotimaista tuotantoa laitehankinnoissa.

Vahvistimen tulisi toimia hyvillä soundeilla sekä bänditreeneissä että kotivoluumeilla. VVR olisi varmaan tarpeen ja (jousi)kaiku myös.

ElevenRackia (aktiivimonitorin kera) käyttäessäni olen useimmiten tainnut treeneissä käyttää plexi ja JCM800 -tyyppisiä soundeja. Ja vaihtelevasti joitakin aika kirkkaita ja kuulaita cleaneja.

Vaihtoehtoja Bluetonelle olen miettinyt seuraavasti: Mesa TransAtlantic TA-30 tai Koch Twintone III. (nuppi+kaappi tai sitten kombo) Pystyykö kukaan vertaamaan Crossroadia noihin kokemuspohjaisesti?

Crossroadin ja twintonen omistaneena.Bluetone oli parempi.Vrr on Crossroadissa aivan turha kun mastervolume toimii hyvin ja luuppi pelaa ihan ok,että sinne joku reverb pedaali..Mesat olen aina kiertänyt kaukaa.Mut jokaisella on oma makunsa.Bluetone antaa 10 vuoden takuun peleihinsä mikä on yksi hyvä asia ja toi sen kehittämä bias rate mittari on hyvä keksintö.Kliinit eivät vaan olleet mun mieleen.Jotenkin kolkot ja kovat.Säröosasto kyllä jylläs.Tohon hintaan hyvä kone mut on niitä parempiakin.Jälleenmyyntiarvo on vaan aika surkea mut eihän täällä torilla enään oikein kauppa käy.
Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
AngieRainbow
23.06.2013 22:53:57
Onko kenelläkään kokemusta Bluetonen versiosta Fender 5e3:sta?

Olen soittanut jäsenen Jucciz orkkis peliä -60 luvulta ja siinä on hieno saundi. Mulla on ollut pari Black Face tyylistä Bluetonea, mutta Fenderin Black Face ajan saundi ei taida olla mun juttu muutenkaan. Sen sijaan tuo 50-60 luvun taitteen tweed deluxe 5e3 kiinnostaa niin hitosti, mutta ne alkuperäiset on aika mojovan hintaisia.

Täytyy kyllä sanoa, että mun tämän hetken ykköspeli Bluetone JMP50 on Harryltä mestarisuoritus. Aika paljon olen Bluetoneja testaillut ja kaikki ovat olleet hyviä, mutta tässä on kyllä aivan uskomattoman upea kone. Bluetonen sivuilla kuvat on nimenomaan minun yksilöstäni: http://www.bluetone.fi/fi/bluetone-plexi-lead-head/

Mutta se Bluetone 5e3, kokemuksia?
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Kuha
24.06.2013 00:07:00

AngieRainbow: Mutta se Bluetone 5e3, kokemuksia?

Se on hyvä, osta pois.
Old Fenders never die
Laulava Kylätohtori
24.06.2013 09:46:15
sustain65: Olisko Bluetonen Crossroad hyvä peli tälläiselle kaverille joka soittelee ja opettelee soittamaan covereita aika laajalta skaalalta, eli hard rockia, heavya, metallia, indietä, punkkia, poppia ja ehkä joskus vielä vaikka rautalankaa ja surfia?

Vahvistimen tulisi toimia hyvillä soundeilla sekä bänditreeneissä että kotivoluumeilla.

Kyllä Crossroad toimii tuossa paremmin kuin hyvin, koska siitä löytyy kaikki soundit loistavista puhtaista aina hi-gain säröihin. Sanoisin, että Bluetone on niin hyvä, että sitä kannattaa kokeilla, ennen kuin tekee päätöksen suuntaan tai toiseen. Lisänä vielä asiakaspalvelu, neuvonta ym. edut, jotka toimivat kuin se kuuluisa junan vessa. Kotivolume on kovasti subjektiivinen käsite, mutta ainakin omilla kotivolumeilla toimii loistavasti, vaikka todellinen taika tapahtuukin treeneissä. Kerrostalon makuuhuoneeseen iltasoittoja varten en tuota kuitenkaan ostaisi.

Itsellä on Bluetonen 2x12" kaappi, eikä tarvitse vilkuilla vieraisiin pöytiin. Toki nämä taas makuasioita, joten suosittelen jälleen kokeilemaan.

(nuppi+kaappi tai sitten kombo) Pystyykö kukaan vertaamaan Crossroadia noihin kokemuspohjaisesti?

Molemmista ei ole kokemusta, mutta itse meinasin ostaa combon, mutta asiasta Harryn kanssa keskusteltuani ostinkin roudaussyistä (kaappi kotona ja treeniksellä, eikä tarvitse roudata kuin nuppia) nupiin ja kaapin. Ja olen ratkaisuun erittäin tyytyväinen, kauhulla ajattelen, jos olisinkin ostanut 2x12" combon. Tämä tosin taas kiinni tarpeesta ym. mutta kannattaa miettiä asiaa, jos joutuu paljon roudaamaan.

250768: Crossroadin ja twintonen omistaneena.Bluetone oli parempi.Vrr on Crossroadissa aivan turha kun mastervolume toimii hyvin ja luuppi pelaa ihan ok,että sinne joku reverb pedaali..Mesat olen aina kiertänyt kaukaa.Mut jokaisella on oma makunsa.Bluetone antaa 10 vuoden takuun peleihinsä mikä on yksi hyvä asia ja toi sen kehittämä bias rate mittari on hyvä keksintö.Kliinit eivät vaan olleet mun mieleen.Jotenkin kolkot ja kovat.Säröosasto kyllä jylläs.Tohon hintaan hyvä kone mut on niitä parempiakin.Jälleenmyyntiarvo on vaan aika surkea mut eihän täällä torilla enään oikein kauppa käy.

Muuten samoilla linjoilla, mutta Crossroadin cleaneistä jätän vahvan eriävän mielipiteeni. Mielestäni kaikkea muuta kuin kova ja kolkko, mutta makuasioitahan nämä. Torilla tuntuisi olevan sellainen tilanne, että siellä ei liiku mikään, joten tuo jälleenmyynti arvo taitaa olla myös "suhdannepoliittinen" asia..
Gabe
24.06.2013 10:07:55
Laulava Kylätohtori: Torilla tuntuisi olevan sellainen tilanne, että siellä ei liiku mikään, joten tuo jälleenmyynti arvo taitaa olla myös "suhdannepoliittinen" asia..

Eihän se toisaalta tarvitse kuin yhden ostajan. :) Ja tuon hintaluokan vahvistimen kanssa kannattaa muutenkin varautua vähän pidempään myyntiaikaan kuin edullisemman kaman kanssa. Tosin eihän siellä liiku nyt edes purkit.. :/
tinman
24.06.2013 10:10:19
Laulava Kylätohtori: Kyllä Crossroad toimii tuossa paremmin kuin hyvin, koska siitä löytyy kaikki soundit loistavista puhtaista aina hi-gain säröihin. Sanoisin, että Bluetone on niin hyvä, että sitä kannattaa kokeilla, ennen kuin tekee päätöksen suuntaan tai toiseen. Lisänä vielä asiakaspalvelu, neuvonta ym. edut, jotka toimivat kuin se kuuluisa junan vessa. Kotivolume on kovasti subjektiivinen käsite, mutta ainakin omilla kotivolumeilla toimii loistavasti, vaikka todellinen taika tapahtuukin treeneissä. Kerrostalon makuuhuoneeseen iltasoittoja varten en tuota kuitenkaan ostaisi.

Itsellä on Bluetonen 2x12" kaappi, eikä tarvitse vilkuilla vieraisiin pöytiin. Toki nämä taas makuasioita, joten suosittelen jälleen kokeilemaan.

Molemmista ei ole kokemusta, mutta itse meinasin ostaa combon, mutta asiasta Harryn kanssa keskusteltuani ostinkin roudaussyistä (kaappi kotona ja treeniksellä, eikä tarvitse roudata kuin nuppia) nupiin ja kaapin. Ja olen ratkaisuun erittäin tyytyväinen, kauhulla ajattelen, jos olisinkin ostanut 2x12" combon. Tämä tosin taas kiinni tarpeesta ym. mutta kannattaa miettiä asiaa, jos joutuu paljon roudaamaan.

Muuten samoilla linjoilla, mutta Crossroadin cleaneistä jätän vahvan eriävän mielipiteeni. Mielestäni kaikkea muuta kuin kova ja kolkko, mutta makuasioitahan nämä. Torilla tuntuisi olevan sellainen tilanne, että siellä ei liiku mikään, joten tuo jälleenmyynti arvo taitaa olla myös "suhdannepoliittinen" asia..

Kylätohtorin kanssa samoilla linjoilla oikeastaan kaikessa. Itsekään en löydä puhtaista valittamista, mutta makunsa kullakin.

Sillä minä tuota testausta ehdottelin heti, kun omakuvansa perusteella kirjoittajalla olisi vajaan tunnin ajo tänne Crossroadia testaamaan. Saa testata vaikka eri pääteputkillakin, kun se vaihto on melko nopea ja helppo toimenpide.
varakeef
24.06.2013 12:16:24
AngieRainbow: Onko kenelläkään kokemusta Bluetonen versiosta Fender 5e3:
...
Mutta se Bluetone 5e3, kokemuksia?

On on kokemuksia ja kokemukset ovat pelkästään positiivisia, kun 5e3:sta tykkään. Kaiuttimena minulla on Red Fang, aikoinaan kajari oli hinnaltaan kohtuullinen, nyt ehkä hintava.

Kytkennässä on joku alapääpörinää maltillistava pieni muutos, lisäksi minulla on vain kaksi sisäänmenoa kun alkuperäisessä on rinnakkain kaksi per "kanava".

Hyvä tunnelma, tulee aika lujaa kokoisekseen. Ei se mitenkään olennaisesti poikkea muista 5e3:sta - ja hyvä niin. Pieteetillä tehty, hyvin rakennettu, asialliset osat. Älyttömän hyvä sointi, erityisesti yksikelaisilla mikeillä... ja filtertroneilla varustetulla paksukopaisella ehkä vielä parempi, ihan kuin surffaisi yliohjauksen rajamailla.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Laulava Kylätohtori
24.06.2013 14:01:12
Tulipa viikonloppuna otettua ensitestit Bluetonen Lead Jr. nupista oman kaapin läpi. Ja onhan se mahtava peli. Todella maukas särö ja puhtaitakin saa pienellä gainilla ja kitaran volumella. Soundi on laadultaan (ei siis äänenväriltä ja tonelta) yllättävän hyvä. Sellainen puhdas, selkeä ja dynaaminen. Soundi sinänsä on luonnollisesti mielipidekysymys, mutta itse kyllä tykkäsin. Tämä oli jopa positiivinen yllätys, koska olen vähän epäillen aina suhtautunut näihin "mini-vahvareihin".

Tuosta saa huoletta vetästä volumet täysille ilman, että seinät kaatuu, vaikka toki siitä silti ääntä lähtee. Saattaisipa pärjätä hennompikätisen rumpalin kanssa jopa treeneissä. Master Volumella ja VVR:llä saa taltutettua ääntä, jos tarve vaatii ja hyvin tuntuvat molemmat toimivan. Muikea peli kerta kaikkiaan...
jyrkalt
24.06.2013 15:29:31
Kuha: *Bluetone-uutisia*

Tässä pari pätkää, jotka on soitettu uudella Princeton Reverb+ combolla. Tämä on alkuperäisen Bluetone Princetonin kaltainen, mutta isommilla muuntajilla ja 6L6GC-putkiparilla. Teho n. 25-30 w. Combossa on 2 x 10" WGS Veteran -tötteröt.

Strato clippi:
http://www.saunalahti.fi/mavartia/Strato_5.mp3

Gibson ES 335 kaulamikki:
http://www.saunalahti.fi/mavartia/ES_335_neck.mp3

Olipas kerrankin pätkä just mun makuuni!
Hieno saundi sulla! Varsinkin tuo Gibson-pätkä pärähti minuun oikein kunnolla!
Kiitos iso! :)
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
kimurantti1
24.06.2013 18:23:38 (muokattu 24.06.2013 18:26:18)
AngieRainbow: Mulla on ollut pari Black Face tyylistä Bluetonea, mutta Fenderin Black Face ajan saundi ei taida olla mun juttu muutenkaan.

Mun on tähän ihan pakko kommentoida, ettei välttämättä kantsi tuomita blackface-soundia pelkästään Bluetonen kloonien perusteella. Oon useaan kertaan päässyt kokeilemaan mm. blackface, silverface ja reissue Deluxe Reverbejä, kuten myös Bluetonen versiota aiheesta. Noi kaikki neljä kuulostaa erilaiselta, eikä (in my opinion ja kaikella kunnioituksella tekijälle) Bluetonella ollut musta- ja hopeanaamoille mitään jakoa. Reissuen kanssa vähän siinä ja siinä.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
penatuna
24.06.2013 18:58:41
kimurantti1: Mun on tähän ihan pakko kommentoida, ettei välttämättä kantsi tuomita blackface-soundia pelkästään Bluetonen kloonien perusteella. Oon useaan kertaan päässyt kokeilemaan mm. blackface, silverface ja reissue Deluxe Reverbejä, kuten myös Bluetonen versiota aiheesta. Noi kaikki neljä kuulostaa erilaiselta, eikä (in my opinion ja kaikella kunnioituksella tekijälle) Bluetonella ollut musta- ja hopeanaamoille mitään jakoa. Reissuen kanssa vähän siinä ja siinä.

Luulisin, että suurin ero on kaiuttimessa. Käsittääkseni tuo Bluetonen Deluxe Reverb on kuitenkin hyvin lähellä Fenderin Blackfacea kytkentöjen puolesta. Vakiona tulevat Red Fangit ovat kuitenkin aika tavalla eri kuuloiset, kuin vaikkapa Weberin tai Jensenin kaiuttimet. Eivätkä kaikki Blackfacet tai Silverfacetkaan kuulosta identtisiltä.

ps. Omistan Bluetonen Deluxe Reverbin, jossa on kaiuttimena Weber 12F150.
AngieRainbow
24.06.2013 19:48:23 (muokattu 24.06.2013 20:29:12)
kimurantti1: Mun on tähän ihan pakko kommentoida, ettei välttämättä kantsi tuomita blackface-soundia pelkästään Bluetonen kloonien perusteella. Oon useaan kertaan päässyt kokeilemaan mm. blackface, silverface ja reissue Deluxe Reverbejä, kuten myös Bluetonen versiota aiheesta. Noi kaikki neljä kuulostaa erilaiselta, eikä (in my opinion ja kaikella kunnioituksella tekijälle) Bluetonella ollut musta- ja hopeanaamoille mitään jakoa. Reissuen kanssa vähän siinä ja siinä.

Juu omat mielipiteet ovat sallittuja ja vähintäänkin suotavia :)

Mun mielestä ne Fenderin saundimaailmaan tehdyt Bluetonet, joita olen omistanut ovat olleet aika "bassokkaita". Ts. basso tulee säädettyä noin klo 9 ja treble noin klo 3. Niiden saundi on ollut muhkea. Yhdessä bändissä mulle valitettiin, että saisiko tuota saundia ohuemmaksi :) Oli sen verran tymäkkä jytinä.

Onneksi Juccizella on noita vanhoja Fendereitä vino pino ja pidän niistä vanhoista ruskeanaamoista kovasti. Säröytyvät niin hiton upeasti. Jukkiksen Black Face Princeton ei ole mielestäni yhtä upea kuin hänen Brown Face Princeton. Puhumattakaan 6G3 ja 5E3 Deluxeista.

E: Täytyy sen verran vielä kommentoida, että Bluetonessa isoja tekijöitä saundin lisäksi ovat luotettavuus ja tietty "helppous". Tommosen vanhan vahvistimen ostaminen vaatii tietämystä aika paljon, jota itselläni ei ole. Uusi toimintavalmis Bluetone 10 v. takuulla on erittäin hyvä vaihtoehto meikäläisen tieto-taidon huomioon ottaen.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)