Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fenderin Stratoa hankkimassa!
1 2 3
Epsu!
17.06.2013 23:40:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia kokemuksia teiltä löytyy noista Mexicon stratoista. Onko saundillisesti suuria eroja noihin American tai Japanin stratoihin?
 
Nyt oon itse soitellut rautalankaa ex- kitaristimme Squier stratolla ja se on aikas kärsiny, enkä oikeen luota sitä keikkakäyttöön.
 
Vahvistimena mulla Fender Custom Vibrolux Reverb.
 
mpekkanen
18.06.2013 00:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika arvokas vahvistin on sulla ja Squierilla soitat. Kitarapajalla on kaikkia noita kitaroita hyvät valikoimat. Eli varmaan kannattaa itse kokeilla ja tehdä päätökset sen mukaan.
Tosin voihan täällä pistää pystyyn huuto äänestyksen ja hommata sitten kitaran jonka voi kuukauden päästä jo vaihtaa johonkin muuhun.
 
Soittimet on vähän sellaisia että ne on ,ikävä kyllä,löydettä ihan itse jos haluaa mieleisen. Kaikilla kun on niin eri maku ja se soittotyylikin vaihtelee kulloistenkin tarpeiden mukaan. Se mikä jollekkin on erinomainen voi olla toisella ihan käyttökelvoton.
 
Ei siis auta muu kuin lähteä itse kokeilemaan niin saat kaikkein parhaimman tuntuman siitä mikä on juuri sinulle kaikkein sopivin soitin.
 
McLeach
18.06.2013 00:13:39 (muokattu 18.06.2013 00:16:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen aamulla menossa Road Wornia ostamaan ja ei voi kuin suositella! Japanin vehkeetkin on usein tosi hyviä vaikka sähköt ehkä joutuukin jossain vaiheessa vaihtamaan. Jenkeissä taas Deluxet ja etenkin Vintaget on jo aika kivoja, muttei välttämättä hintansa väärtti jos jaksaa ettiä ja vähän tuunata halvempia. Myös mehikolaiset Classic Playerit on hyvin viimeisteltyjä ja hyvillä mikeillä ladattuja. Classic Series ja standardid taas voi olla aika pettymyksiä jos sana Fender tarkoittaa sinulle laatua ja mahtavuutta.
 
e: ei kai niillä saundillisesti niin kauheasti eroa ole jos jättää mikit huomioimatta. Tatsissa ja luotettavuudessa ehkä sitten enemmän. Vaikkakin esim juuri Road Wornin viimeistely kyllä tuo soundiinkin poikkeuksellisen paljon hyvää :)
 
Gabe
18.06.2013 00:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppia mpekkaselle. Tarkempi rajaus olisi ehkä myös paikallaan kuten myös tieto siitä millä budjetilla on ollaan liikkeellä? Japanilaisissa Fendereissä hinta ja laatu kohtaavat erinomaisesti, jenkkiläisellä mennään harvoin metsään ja mexicolaisistakin löytyy hyviä yksilöitä.
mpekkanen
18.06.2013 00:33:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gaben kanssa kyllä samaa mieltä. Kannattaa tosiaan täsmentää hieman minkä hintaista soitinta olet hommaamassa jos täältä kysyy neuvoja.
 
Tee kuitenkin ostopäätökset ihan itse kun olet kokeillut useita kitaroita.
 
Joskus sille rahalle voi saada enemmän vastinetta jos sen merkin ei tarvitse olla joku tietty. Eli neuvoisin olemaan hieman avarakatseinen myös sen suhteen. Aika moni muukin merkki tekee strato tyylisiä kitaroita ja jos niitäkin eteen tulee niin kannattaa ainakin kokeilla. Onpahan sitten omakohtainen kokemus siitäkin kitarasta ja merkistä. Tosin monella merkillä on Fenderin tapaan monen hintaisia soittimia ettei kannata lyödää huonoa leimaa koko tuotantoon jos kokeilee kaikkein halvinta kitaraa.
 
rheinone
18.06.2013 01:05:39 (muokattu 18.06.2013 01:45:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Fenkun Meksikossa valmistetuista Stratoista sekä erittäin huonoja että ihan hyviä kokemuksia. Eli kantsuu testata ennenkuin ostaa, tai ainakin varmistaa palautusoikeus siltä varalta että soitin osoittautuu säätöjen jälkeen käyttökelvottomaksi.
 
E: Huono kokemus osuu Classic-sarjalaiseen ja hyvä kokemus JimmieVaughan-siguun. Oman käsitykseni mukaan Meksikon tehtaan laatu ei kuitenkaan ole, ainakaan yksiomaan, malliriippuvainen. Tarkoitan, että esimerkiksi Classiceistakin voi löytää penkomalla hyviä yksilöitä.
 
"There's plenty good money to be made, by supplying the army with the tools of the trade."
blues guitar
18.06.2013 05:30:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sun vahvistimelle pariksi sopisi jokin CS Strato. : )
No joo....Täytyy yhtyä edellisiin mielipiteisiin, jotta testattava on nekin, kuten myös Mexicolaiset.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
mattim
18.06.2013 06:53:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Itse olen aamulla menossa Road Wornia ostamaan ja ei voi kuin suositella! Japanin vehkeetkin on usein tosi hyviä vaikka sähköt ehkä joutuukin jossain vaiheessa vaihtamaan. Jenkeissä taas Deluxet ja etenkin Vintaget on jo aika kivoja, muttei välttämättä hintansa väärtti jos jaksaa ettiä ja vähän tuunata halvempia. Myös mehikolaiset Classic Playerit on hyvin viimeisteltyjä ja hyvillä mikeillä ladattuja. Classic Series ja standardid taas voi olla aika pettymyksiä jos sana Fender tarkoittaa sinulle laatua ja mahtavuutta.
 
e: ei kai niillä saundillisesti niin kauheasti eroa ole jos jättää mikit huomioimatta. Tatsissa ja luotettavuudessa ehkä sitten enemmän. Vaikkakin esim juuri Road Wornin viimeistely kyllä tuo soundiinkin poikkeuksellisen paljon hyvää :)

 
Meksikolaiset Classic Playerit, sekä 50s että 60s ovat todella hyviä kitaroita, eivät aivan perusstratoja mutta hyvällä tavalla perinteestä poikkeavia. Oivia rautalankakamppeita.
 
.
Epsu!
18.06.2013 10:22:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Aika arvokas vahvistin on sulla ja Squierilla soitat. Kitarapajalla on kaikkia noita kitaroita hyvät valikoimat. Eli varmaan kannattaa itse kokeilla ja tehdä päätökset sen mukaan.
Tosin voihan täällä pistää pystyyn huuto äänestyksen ja hommata sitten kitaran jonka voi kuukauden päästä jo vaihtaa johonkin muuhun.
 
Soittimet on vähän sellaisia että ne on ,ikävä kyllä,löydettä ihan itse jos haluaa mieleisen. Kaikilla kun on niin eri maku ja se soittotyylikin vaihtelee kulloistenkin tarpeiden mukaan. Se mikä jollekkin on erinomainen voi olla toisella ihan käyttökelvoton.
 
Ei siis auta muu kuin lähteä itse kokeilemaan niin saat kaikkein parhaimman tuntuman siitä mikä on juuri sinulle kaikkein sopivin soitin.

 
Niin soitan kun tällähetkellä muuta ei ole. En soittaisi sillä muuten, mutta tuo kampi on ihan kiva värkki tota rautalankaa soittaessa.
 
Tämä kyseinen kitara, millä olen nyt joutunut soittamaan on kärsinyt vaurioita ja omaa huonon saundin, joten oman straton hankinta tulee nyt eteen. Straton hankkisin tuohon rautalangan soittamiseen enimmäkseen. Yli tonnin ei siis budjetissa saa mennä ja merkkinä suosin fenderiä.. Muutkin merkit tietysti ovat tervetulleita jos vaan ovat hyviä.
 
Hi-Power
18.06.2013 10:35:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nyt ostasin mexico straton niin hakisin tuon...soi akustisesti hienosti ja ei kuullostanut pahalta Fender Deluxen kanssa...ainut mikä tuossa itteä häiritsi on tuo tahallaa kulutettu ulkonäkö
http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=3453
 
Epsu!
18.06.2013 10:57:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hi-Power: Jos nyt ostasin mexico straton niin hakisin tuon...soi akustisesti hienosti ja ei kuullostanut pahalta Fender Deluxen kanssa...ainut mikä tuossa itteä häiritsi on tuo tahallaa kulutettu ulkonäkö
http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=3453

 
Eihän tuon kulutetun ulkonäön pitäisi antaa haitata mutta en kyllä vaan ymmärrä miksi niistä täytyy tehdä tarkoituksella kuluneen näköisiä. Silloin ei ole väliä tuolla kuluneisuudella, jos on tullut omassa käytössä, silloin se on vaan plussaa. Varmasti tuo on saundiltaan asiapeli.
 
Morri
18.06.2013 11:16:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä taas pidän noista relic-hirviöistä yli kaiken, se tuntuma vaan niissä niin hyvä. Juuri tästä syystä harkitsenkin oman japsi 70's "ynkkä"straton myyntiä. Tuollainen musta RW mulla olikin, ihan hyvä soitin, torilta noita saa joskus 600 euron pintaan. Japsit on kanssa hyviä Jenkien rinnalla, budjetti sanelee toki.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Epävirtuoosi
18.06.2013 11:29:20 (muokattu 18.06.2013 11:30:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän pakko heittää pakollinen Tokai. Itse vietin puoli vuotta etsien ja testaillen eri fenkkuja, mutta tuntuma oli jotenkin parempi japsitokaissa ja se satiinilakattu kaula hitusen paksummalla profiililla sai saman tien tekemään ostopäätöksen. Kannattaa ainakin kokeilla vaikka sitten ihan vertailukohtana. Eihän siinä samaa mojoa ole kuin fenderissä, mutta se modern c profiili jota yleensä niihin tungetaan ei oikein napannut.
 
Gabe
18.06.2013 12:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epsu!: Yli tonnin ei siis budjetissa saa mennä ja merkkinä suosin fenderiä.. Muutkin merkit tietysti ovat tervetulleita jos vaan ovat hyviä.
 
Tonnin budjetilla ottaisin ehdottomasti huomioon Tokait. Jos lavassa pitää kuitenkin lukea Fender, niin japanilaiset Fenderit ovat olleet oikein laadukkaita.. niitä vain on kehnosti saatavilla täällä päin. Thomannilla on jotain malleja ja toria kyttäämällä voi tehdä löytöjä.
mpekkanen
18.06.2013 12:20:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epsu!: Niin soitan kun tällähetkellä muuta ei ole. En soittaisi sillä muuten, mutta tuo kampi on ihan kiva värkki tota rautalankaa soittaessa.
 
Tämä kyseinen kitara, millä olen nyt joutunut soittamaan on kärsinyt vaurioita ja omaa huonon saundin, joten oman straton hankinta tulee nyt eteen. Straton hankkisin tuohon rautalangan soittamiseen enimmäkseen. Yli tonnin ei siis budjetissa saa mennä ja merkkinä suosin fenderiä.. Muutkin merkit tietysti ovat tervetulleita jos vaan ovat hyviä.

 
Mitäs sanoisit seuraavanlaisesta ehdotuksesta. käyt kokeilemassa mahdollisimman monia kitaroita ja myöskin erimerkkisiä.
 
Sitten ajattelet mitä kaikkea siinä kitarassa pitäisi olla että se on hyvä. Sen jälkeen otat yhteyttä soitinrakentajiin ja kerrot suunnitelmastasi. 1000-1500 eurolla saa jo Suomalaisen käsityö kitaran joka on siis ihan perinteinen strato tai tele . Ei kuitenkaan ihan kaikilta rakentajailta. Hintaan vaikuttaa siis kaikki helmiäis koristeet ,kullatut osat ja viimeistelyt joilla voi jo hintaa laskea kun valitsee edullisemmat ja soitin ei kärsi soundillisesti yhtään.
 
Soittimia kun teettää soitinrakentajilla niin niissä menee aika usein 3-6 kuukauteen. jos siis pystyt maksamaan tonnin heti ja sovitte ,että kitara olisi vaikka jouluksi valmis niin varmasti sen lopun saa siksi säästetyksi. Soitat sen ajan sillä Squierilla kun kitara valmistuu. Näin voit valita millaiset mikit siihen haluat ,puuosat ja kaulan profiilin. Kannattaa jutella rakentajan kanssa ja kertoa mitä soundia haet ja mihin tarkoitukseen se tulee. Soitinrakentajat tietävät kyllä neuvoa jos on mielessä joku sellainen ratkaisu mikä ei ole hyvä siihen mitä haet ja maksaa vain ylimääräistä. Soitinrakentajat tietävät myös monesti mitkä mikit ovat hyvät mihinkäkin tarkoitukseen ja ovatko ne hintansa arvoisia. Itse olen joskus päätynyt edullisempaan vaihtoehtoon kun juttelin rakentajan kanssa millainen mikki siihen oli hakusalla.
 
Tämä olisi neuvoni ja näin saat kaikista parhaimman soittimen kun mietit tarkasti mitä siihen todella tarvitset. Siksi kannattaa käydä kokeilemassa useita kitaroita jotta niistä löytyvät ominaisuudet osaisit sitten kertoa sille soitinrakentajalle.
 
hallu
18.06.2013 12:28:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä uskaltaisin väittää, että tonnin budjetilla paras Fender on Road worm, joka on kylläkin mexikolainen, mutta amerikkaa se on mexikokin. Oikeastaan nuo premmat mexikolaiset ovet mielestäni parempi vaihtoehto kuin ne halvimmat USA mallit ja road wormista jos pistää paremmaksi, niin pitää lähtä hakemaan jo sieltä CS osastolta, josta kiistatta kyllä löytyy hienoja keppejä tai ainakin jokainen CS, jota olen kokeillut on tuntunut hyvältä.
 
Tuli mieleen tuo aikaisempi huomio, joss amainittiin CS:n kaulan menneen propellille, niin itse jättäisin ne loimukuvioinnit kaulasta suosiolla pois. Ne loimut tiettävästi eivät paranna soundia ja ovat puhtaasti ulkonäkösyistä siinä. Olen kuullut tai lukenut tai jotain, että loimut kaulapuissa voi aiheuttaa ongelmia.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Rämppy
18.06.2013 12:39:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tuli mieleen tuo aikaisempi huomio, joss amainittiin CS:n kaulan menneen propellille, niin itse jättäisin ne loimukuvioinnit kaulasta suosiolla pois. Ne loimut tiettävästi eivät paranna soundia ja ovat puhtaasti ulkonäkösyistä siinä. Olen kuullut tai lukenut tai jotain, että loimut kaulapuissa voi aiheuttaa ongelmia.
Samaa mieltä minäkin. Olen jutellut asiasta muutaman soitinkorjaajan kanssa kanssa, ja heidän mukaan loimuvaahterakauloissa on ollut selkeästi enemmän vääntyilyongemaa kuin saman hintaluokan loimuttomissa kauloissa. Fenderillä oli takavuosina ongelmaa cs-loimukaulojen kanssa. Meni kuulemma aika monta kaulaa takuuvaihtoon.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
rheinone
18.06.2013 12:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Minä uskaltaisin väittää, että tonnin budjetilla paras Fender on Road worm
 
Jos 7.25" radius tai valmiiksipaskottu ulkonäkö ei jostain syystä miellytä, kantsuu tsekata myös Jimmie Vaughan Strato; meksikaano niinikään.
 
"There's plenty good money to be made, by supplying the army with the tools of the trade."
jyrkalt
18.06.2013 12:47:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri näin. Kaikki bling kitarassa on turhaa ja ei anna kuin kosmeettista lisäarvoa sekä lisää soitinrakentajalla customoidun kitaran hintaa. Tämä puhtaasti IMO.
 
Puhuit hallu varmaan kaulan stabiilisuudesta? Juuri näitä ongelmia juurikin linnunsilmä ja loimuvaahterakaulojen kanssa olen kuullut olevan. Oma Haarin T-tyylin kaula on ns. Quarter sawn sahattu, jonka pitäisi eliminoida tuo ominaisuus, eikä ainakaan tämän ensimmäisen vuoden aikana ole ollut kaulassa valittamista. Väinpastoin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Quarter_sawing
 
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
aristoteles666
18.06.2013 13:06:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Samaa mieltä minäkin. Olen jutellut asiasta muutaman soitinkorjaajan kanssa kanssa, ja heidän mukaan loimuvaahterakauloissa on ollut selkeästi enemmän vääntyilyongemaa kuin saman hintaluokan loimuttomissa kauloissa. Fenderillä oli takavuosina ongelmaa cs-loimukaulojen kanssa. Meni kuulemma aika monta kaulaa takuuvaihtoon.
 
meni.
olkoon nättiä, mutta tavallinen tasasyinen on paljon parempi.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «