Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson ES-335, 339, 345, 355 - vai mikä?
1 2 3 4 5 6 7
Illu
27.04.2013 14:56:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Soutamisen, huopaamisen ja jahkaamisen jälkeen Kitarapajalta lähti tänään Pyhtäälle ES-335, väritykseltään antique faded cherry. Kokeilin läpi noin 5-6 kitaraa vielä ennen kuin päädyin tähän. Loppusuoralle päätyivät kaksi niinkin erilaista kepukkaa kuin Gretschin White Falcon ja tämä Essi. Olen kyllä sangen onnellinen mies nyt.
 
Kitarapajan kuva:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/111656.jpg
 
Kuvassa on vielä valkoinen suojatarra plekusuojan päällä, täytyy jossain vaiheessa kuvata itse vähän parempi foto. Viisi euroa jäi vielä budjettiin ilmaakin.
 
Kiitos kaikille vinkkaajille.

 
Ai hitto kun on maukkaan näköinen peli, onnea uudelle kitaralle!
 
Hynkel
27.04.2013 15:03:02 (muokattu 27.04.2013 15:04:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdellä kaverilla on '67 Corvette, jota kokeillessa puristi rintaa, siis positiivisesti, tuli sellainen lämmin hekuma kun painoi palikkaa lattiaan. Tämä Essi oli viimeinen kokeiltava, ja siitä tuli samanlainen olo, saman tien. Yksi sointu ja homma oli selvä. Olen todella onnellinen siitä että kerrankin sain julmetuista ja vaihtelevista gas-oireista huolimatta testailtua ja uumoiltua rauhassa. Se näemmä todella kannattaa :)
 
Olin Fender-mies, kunnes kokeilin Gibsonia.
Vilpur1
27.04.2013 15:23:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Yhdellä kaverilla on '67 Corvette, jota kokeillessa puristi rintaa, siis positiivisesti, tuli sellainen lämmin hekuma kun painoi palikkaa lattiaan. Tämä Essi oli viimeinen kokeiltava, ja siitä tuli samanlainen olo, saman tien. Yksi sointu ja homma oli selvä. Olen todella onnellinen siitä että kerrankin sain julmetuista ja vaihtelevista gas-oireista huolimatta testailtua ja uumoiltua rauhassa. Se näemmä todella kannattaa :)
 
Tuo GAS saattaa tuottaa usein harkitsemattoman nopeita ratkasuja, onneksi olkoon itsekurista ja uudesta soittopelistä :)
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
MarkoA
27.04.2013 16:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Yhdellä kaverilla on '67 Corvette, jota kokeillessa puristi rintaa, siis positiivisesti, tuli sellainen lämmin hekuma kun painoi palikkaa lattiaan. Tämä Essi oli viimeinen kokeiltava, ja siitä tuli samanlainen olo, saman tien. Yksi sointu ja homma oli selvä. Olen todella onnellinen siitä että kerrankin sain julmetuista ja vaihtelevista gas-oireista huolimatta testailtua ja uumoiltua rauhassa. Se näemmä todella kannattaa :)
 
Onnittelut loistavasta hankinnasta. Jos olet vielä 15v jälkeen yhtä onnellinen kuin itse (335:n ostosta 16v) niin voit onnitella itseäsi. Ja komean värin nappasit. Hienosti kontrastia laukun kanssa. Soita sillä niin perusteellisesti!!! :)
 
Well, I stand up next to a mountain, Chop it down with the edge of my hand
Hynkel
27.04.2013 17:12:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kuva kotitestailun jälkeen:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/111669.jpg
 
Kivasti soi.
 
Olin Fender-mies, kunnes kokeilin Gibsonia.
Numb
27.04.2013 19:28:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Tässä kuva kotitestailun jälkeen:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/111669.jpg
 
Kivasti soi.

 
On hieno kitara kyllä. Mullakin jostain syystä blokkimerkit maistuu paremmin.
 
AngieRainbow
27.04.2013 20:32:30 (muokattu 27.04.2013 20:33:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Tässä kuva kotitestailun jälkeen:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/111669.jpg
 
Kivasti soi.

 
Todella hieno väri ja blockit! Varmasti hyvä valinta.
 
Pakko kommentoida tuota sun kuvaa, että suosittelen hankkimaan kitarapiuhan, jossa on toisessa päässä kulmaplugi, kun sun uudessa essissä on jakki tuossa kannessa. Mulla oli kans es-335, jossa käytin kulmaplugia, jotta ei satu vahinkoa. Suoraplugi "törröttää" tosta kannesta ulos niin, että jos siihen vahingossa sattuu joku isku, niin tulee suru puseroon.
 
Vaikka paljon kyllä näkee, että puoliakustisista kitarapiuha lähtee suoralla plugilla kuin ohjus, niin itse mielelläni laitan kanteen kulmaplugin.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Hynkel
27.04.2013 20:40:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkistä, miulla jo muutama onkin. Täytyy ottaa käyttöön... todella olenpa tästä joskus kuullutkin!
 
Olin Fender-mies, kunnes kokeilin Gibsonia.
Muovinen
27.04.2013 21:14:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Tässä kuva kotitestailun jälkeen:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/111669.jpg
 
Kivasti soi.

 
Todella, todella tyylikäs kitara, onnittelut!
Kuha
08.05.2013 22:29:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä olis nätti '83 ESsi:
 
http://www.coda-music.com/gibson-cu … 335-natural-secondhand-p-15750.html
 
Vilpur1
17.06.2013 16:58:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko porukalla kokemusta noista ES-330 kitaroista? Miten sopii ontto koppa ja P90 yhteen? Alkooko kiertämään helposti? Torilla olis yks aika näyttävä peli. Onko tuossa mallissa muuten kopassa se keskipalkki?
 
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
fox
17.06.2013 17:01:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilpur1: Onko tuossa mallissa muuten kopassa se keskipalkki?
 
Ei ole..
 
Täytemölyä & hirvi-uutisia
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Kuha
17.06.2013 18:27:29 (muokattu 17.06.2013 18:28:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vilpur1: Onko porukalla kokemusta noista ES-330 kitaroista? Miten sopii ontto koppa ja P90 yhteen? Alkooko kiertämään helposti? Torilla olis yks aika näyttävä peli. Onko tuossa mallissa muuten kopassa se keskipalkki?
 
Se torin peli on ES 330 L, long neck model, hyviä ovat. Kiertoherkkähän tuo on tietennii. P90:set on hyvät ja makiaa saundia siitä lähtee.
 
Old Fenders never die
blues guitar
17.06.2013 19:31:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä olette siitä Torilla olevasta "Gibson ES-335" kitarasta?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
AngieRainbow
17.06.2013 20:13:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Mitäs mieltä olette siitä Torilla olevasta "Gibson ES-335" kitarasta?
 
Ai tästä vai: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=767483
 
Ei tuo voi olla mikään Gibson. Potikat ihan miten sattuu, ei ole mikkihiiren korvia, lavassa ei lue gibson eikä siinä näytä olevan edes kahta f-aukkoa.
 
Otsikossa ja ilmoituksessa toki sanotaan, että nyt myydään Gibson ES-335 -kitaraa. Mitä mieltä tästä sitten pitäisi olla? Voi helvetti...
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Andy Six
17.06.2013 20:24:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: Miksköhän ES-135 on jokseenkin harvoin mainittu & tavattu Gibson f-hole ??!
 
Mulla ku aina säännöllisin väliajoin 135 -gääs päällänsä, just nyttenkin sillai semimallin läähätystä sellasen perään..
Onko niissä 'jtn vikaa', vai mistäköhän johtuu et ovat harvemmin esiintyvää sorttia ??

 
Ei ole vikaa...Ainakin tämä on hyvä peli....:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/113180.jpg
 
"Tuo soolo tulee kyllä puun takaa kuin hirvi viulua soittaen.."
blues guitar
17.06.2013 20:31:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Ai tästä vai: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=767483
 
Ei tuo voi olla mikään Gibson. Potikat ihan miten sattuu, ei ole mikkihiiren korvia, lavassa ei lue gibson eikä siinä näytä olevan edes kahta f-aukkoa.
 
Otsikossa ja ilmoituksessa toki sanotaan, että nyt myydään Gibson ES-335 -kitaraa. Mitä mieltä tästä sitten pitäisi olla? Voi helvetti...

 
Joo...ei toi minustakaan Gibsonilta näyttänyt. Tais olla trolli koko ilmoitus.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
pappasfin
17.06.2013 20:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Joo...ei toi minustakaan Gibsonilta näyttänyt. Tais olla trolli koko ilmoitus.
 
Trollista en tiedä mutta ei kyllä ole Gibson tuon kuvan perusteella.
 
Lavassakin on aika tyypillinen Kiina-tekeleen kolme ruuvipaikkaa kaularaudan peittolevyssä kun oikeassa on niitä ruuveja kaksi ja ne sijaitsee keskellä ylhäällä ja alhaalla siinä peittolevyssä eikä siten kuin kuvan peitolevyssä kaksi alhaalla kulmissa.
 
Ei tuo munkaan mielestä Gibsonilta näytä muutenkaan kuten jo on todettu mm. volume/tone-potikoistakin.
 
Tietysti lavasta ois voinu olla näkyvissä se ihan pää jossa lukee mitä lukee :D
 
PappaSFin
Joees
17.06.2013 21:00:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Ai tästä vai: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=767483
 
Ei tuo voi olla mikään Gibson. Potikat ihan miten sattuu, ei ole mikkihiiren korvia, lavassa ei lue gibson eikä siinä näytä olevan edes kahta f-aukkoa.

 
Kaikissa 335:ssa ei ole mikkihiiriä eikä f-aukkojakaan joten sinänsä niistä on turha täysin pitäviä johtopäätöksiä vetää.
 
Mutta tuossa tapauksessa toki eniten hämää logon puuttuminen ja tuo potikoiden sijoittelu. Ja onhan nuo sarvet aika terävät nekin.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
blues guitar
17.06.2013 21:13:40 (muokattu 17.06.2013 21:15:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joees: Kaikissa 335:ssa ei ole mikkihiiriä eikä f-aukkojakaan joten sinänsä niistä on turha täysin pitäviä johtopäätöksiä vetää.
 
Lucillessa ainakaan ei ole, mutta kun tuossa on yksi f-aukko. Onko jossain Gibsonin mallissa yksi f-aukko?
Mitä tarkoitetaan "Mikkihiirillä"?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «