Aihe: Alttofonin hankinta??
1
saxo
07.05.2004 07:29:06
TERVEHDYS! Tarkoitus olisi hankkia järkevä aloittelijan soitin, ilmeisesti oppilasmalli. Onko kellään kokemuksia Saksalaisesta Thomann musikhaussista, onko luotettava pulju? Entä onko kukaan testaillut heidän edullista alttoaan TAS-300 mallia? Kiitollisena kuulisin kommentteja suositeltavista merkeistä ja malleista, esim. Yamaha YAS-32, Jupiter yms.
Kiitoksia etukäteen !!
jysa
07.05.2004 14:43:59
Joo. yamaha ehdottomasti. Itselläni oli käytössä 10V. kun aloitin (v.85). Sen jälkeen myin eräälle kaverille, jolla se on vieläkin käytössä. On kestävää laatua.Hyvällä suukappaleella ihan hyvä ääninenkin. Itselläni on nyt Yanagisawan Artist altto, ja Yamahan tenori tanssikeikka käytössä, jonka ostin parivuotta sitten käytettynä, on varmaan 15v. vanha, mutta toimiva peli.
Jos ostat fonin, vasta-alkajan kannattaa ehdottomasti ostaa uusi, pääsee helpommin alkuu, kun on tiiviit läpät, eikä tarvi heti alkaa remontoimaan.
Lil Mojo
08.05.2004 17:11:30
Minä tilasin tässä parisen kuukautta sitten Thomannilta Yamahan YAS-275:sen ja olen ollut kyllä torveen kaikin puolin tyytyväinen. Ei minulla ole Thomannistakaan mitään negatiivistä sanottavaa, torvi koteloineen oli hyvin pakattu ja saapui yllättävän nopeasti perille. Ja säästöä kertyi 100 euroa Suomen hintaan verrattuna.

Jos torvi olisi ollut vioittunut esim. kuljetuksen aikana, olisi korjaus/vaihto ollut hieman mutkikkaampi - korjaushommat kun suoritetaan ensisijaisesti Saksanmaalla. Mutta onneksi torvi tuli kunnossa perille.
S-edi
10.05.2004 20:26:53
Itsekkin tilasin thomannilta joululahjaksi soittopelit ja aivan mainiosti ovat toimineet, joskin toimituksessa kesti melko kauan.
Varaani
11.05.2004 15:39:07
Alttofoneja liikkuu käytettyna aika runsaasti.
Kannattaa sitten vaan katsoa että ei ole virettä muuttavia lommoja ja että tyynyt ei kopise/ole kuivuneet liikaa.
funkylord
11.05.2004 17:09:45

Alttofoneja liikkuu käytettyna aika runsaasti.
Kannattaa sitten vaan katsoa että ei ole virettä muuttavia lommoja ja että tyynyt ei kopise/ole kuivuneet liikaa.

tohon jysan kommenttiin ei tartte lisätä juurikaan mitään Jos ostat fonin, vasta-alkajan kannattaa ehdottomasti ostaa uusi, pääsee helpommin alkuu, kun on tiiviit läpät, eikä tarvi heti alkaa remontoimaan.

paitsi jos kukkaro puhuu, niin sitten joku jumalaton guru kauppaan mukkaan, niin eiköhän siitä selviä
KahviKlubi perustajajäsen#1 Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä: 1. Älä ota paineita pienistä asioista 2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
AdTe
12.05.2004 13:39:26
Hankin jupiterin vuosi sitten,en ollu koskaan kokeillu fonia...käytettynä sain kohtalaisen halvalla ja oon todellakin ollu tyytyväinen. Remontti on kyl lähiaikoina menossa,mut ei kovin iso,koska fonia on todellakin pidetty hyvin. Meinasin ensin hankkia halpispelin,mut mukana ollu asiantuntija sai (onneks) pääni kääntymään.
Ehdottomasti kannattaa panostaa ekaan soittimeen kunnolla,siitä kuitenki on riippuu niin moni asia. Kun ongelmia ei oo,motivaatiotakin on helppo pitää yllä.

Thomannista mulla ei oo mitään moittimista,tilasin just viimeviikolla sieltä kunnon lastin ja lasti on tulossa viä tän viikon puolella.

Yamaha ja Jupiter ny ovat ainakin luotettavia ja kestäviä. Jupiterin voi saada vähän halvemmalla,mut senkään vaihtoarvo ei tipu alle 400 euron.
Before you think,Do it Twice
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)