deggis 02.05.2004 23:23:33 | |
---|
Katsastelen Steinbergin Studio Case Plussaa, jonka mukana kotiin meinaa tulla tuo Cubase SE. Sitä ei Steinberg kuitenkaan päästä vahingossakaan testaamaan niin jää mielikuva vähän auki. Jonkinlainen lista Cubase-versioiden eroista kyllä löytyy, jossa esimerkiksi kuitataan SE:stä puuttuvaksi kohta "Looginen editori" - "aijaa?" Eli: -Tekeekö SE sen minkä lupaa ja onko sen käyttöliittymä ihmiselle suunniteltu (semijäreä audiopuoli, VST-plugarit ja sekvensseri)? -Isoimmat puutteet? -Onko tuosta oikeasti perusteltu 400 dollaria matkaa SL:ään? Muut huomiot mahdollisesti vielä enemmän tervetulleita. Kiitos. nimim. Logic Audiosta tärinän kautta Cubaseen Mushroom Cut No13 |
MattiAuer 03.05.2004 11:34:56 | |
---|
Painin samaisten kysymysten kanssa, kun mietin Cubasen hankintaa. SE tuli kuitenkin äänikortin kylkiäisenä ja senpä jälkeen on ihan hymyssä suin saanut vääntää musikaalista torttua. Syvempää analyysia en jaksa nyt kirjoittaa, mutta hyvin toimii, jos pärjää rajatulla määrällä audioraitoja. En minä ole (vielä) osannut mitään kaivata tuohon Cubaseen lisää. Pro Toolsillakin olen aiemmin miksaillut, ei muuten sitäkään tällaisessa kotikäytössä ole yhtään ikävä. Puuttuu sellanen Cool Edit -tyyppinen yhden tiedoston editointi, mutta enpä tuota tiiä onko vastaavaa kalliimmissakaan versioissa. Cool Edittiä ei edelleenkään korvaa mikään tuntemani ohjelma, jos tekee dokkaria, muuta radio-ohjelmaa tms. Paitsi ehkä just Pro Tools, mutta ei puhuta siitä ja sen hinnasta nyt. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
Daunt 03.05.2004 11:39:25 | |
---|
Mielestäni SE:n suurin rajoitus on vain kahdeksan raidan yhtäaikainen tallennus. Tulee ongelmia, jos haluaa äänittää rumpujen lisäksi myös kitaran ja basson livenä. |
MattiAuer 03.05.2004 12:45:06 | |
---|
No se. Mutta kun tuon kerran tiedät ja jos tarviit enemmän nauhottaa kerralla niin eipä asiassa ole mitään miettimistä. Osta SL. Mulla on äänikortissa vaan 8 sisääntuloa. Toisaalta kyse on enemmän äänitystilasta kuin kortista - 6 raitaa riittäs minun rumpunauhotuksiin ihan hyvin, kun omin voimin väkertää. Basson ja kitaran siihen saa, jos haluaa, mutta ei tosiaan oo sellasta huonetta käytössä, jossa kaikki kehtais kerralla äänittää. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
deggis 03.05.2004 13:20:04 | |
---|
Wou, tämähän näyttää hyvältä jos tuo nauhoituskanavien määrä on tosiaan suurin rajoite. Ei taida tulla ääniteltyä koko bändilöitä kerrallaan, joten 8 riittää (toistaseks) mainiosti. Tuleekos SE:ssä muuten mukana peruskompurat, kaiut ja sellaset? Hmm. Ja siitä tais puuttua tuki VST 2.3:lle tai sitä uudemmilla plugareille.. tarvinneeko tuommosta. Mushroom Cut No13 |
MattiAuer 03.05.2004 15:34:23 | |
---|
Enpähän muista, mitä VST-instrumentteja siinä tuli mukana. Aika peruskaiku ja dynamiikanhallinta kai siinä oli ja jotain modulaatiojuttuja. Vanhan VST-kokoelman läjäytin siihen heti ja käytän lähinnä niitä. Uusiahan saa ja löytää niin melekein paljon kun haluaa. Muutamia jopa melekein käyttökelposia. En noista versioista tiedä. Kaikki on toiminu, mitä olen kokeillu tähän mennessä. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
KaljaMaha 04.05.2004 13:12:16 | |
---|
Onks SE:ssä videoraita? Näihin kuviin |
MattiAuer 05.05.2004 21:49:05 | |
---|
Juu on. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
KaljaMaha 06.05.2004 10:46:19 | |
---|
Entäs surroundia? Vai onko se SX:n koukku. Näihin kuviin |
deggis 06.05.2004 12:27:50 | |
---|
Mushroom Cut No13 |
sami_sumea 06.05.2004 12:56:38 (muokattu 06.05.2004 18:20:44) | |
---|
-Tekeekö SE sen minkä lupaa ja onko sen käyttöliittymä ihmiselle suunniteltu (semijäreä audiopuoli, VST-plugarit ja sekvensseri)? -Isoimmat puutteet? -Onko tuosta oikeasti perusteltu 400 dollaria matkaa SL:ään? Kyllä mä sanoisin että featureiden puolesta tuon hinta/laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan. Suurimmat miinukset mun mielestä ovat: - Vanha audioengine (ei täyttä plugin delay compensationia, tosin tuota ei tarvitse ellei omista esim. dsp-kortteja tai käytä esim. impulssireverbejä) - SX:ää huonompi timestretch-algoritmi (tosin tätä ei ole SL:ssäkään). - Ei efektipaluukanavia (eli reverbin perään ei sendissä voi laittaa esim. EQ:ta). Jos ilman noita pystyy elämään (ja käytännössä kyllä pystyy) niin kyllä tuolla tekee ihan mitä vaan. ... |
Näihin kuviin |
deggis 07.05.2004 12:15:48 | |
---|
Kiitoksia vastanneille. Taidan näillä perusteilla uskaltaa koittaa tuota. Toisaalta nyt kun asian laskin, paketista raudan hinta erikseen vähennettynä ei noille softille jää kuin ripaus hintaa. Tulipa nyt kuitenkin ääneen mietittyä. Mushroom Cut No13 |
sami_sumea 07.05.2004 13:53:39 | |
---|
Kiitti. Kävin katsomassa. Ei o SE:ssä surroundia. Pitänee kai se uudempi Nuendo hommata. Bye bye eurot. Häh? Kyllä SX 2.0:ssa on surround tuki 5+1 kanavaan asti. SE:ssä ja SL:ssä ei. Eli ei tarvitse hommata Nuendoa tuota varten. ... |
MattiAuer 07.05.2004 20:01:31 | |
---|
Kyllä SX 2.0:ssa on surround tuki 5+1 kanavaan asti. SE:ssä ja SL:ssä ei. Puhehan oli nimenomaan SE:stä, johon surround-ominaisuuksia kaipaili hän. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
sami_sumea 08.05.2004 14:19:07 | |
---|
Puhehan oli nimenomaan SE:stä, johon surround-ominaisuuksia kaipaili hän. Hmm. Meniköhän mulla jotain ohi? Vastasin tokaisuun "Kiitti. Kävin katsomassa. Ei o SE:ssä surroundia. Pitänee kai se uudempi Nuendo hommata. Bye bye eurot." että ei tarvitse uhrata pennejä Nuendoon surround-tuen takia koska SX:ssäkin sellainen jo on (SX on halvempi kuin Nuendo). ... |
MattiAuer 08.05.2004 15:18:39 | |
---|
No joo, minä vaan oletin miehen tietävän mistä puhuu. Ja että hänellä siis on joku syy suosia Nuendoa, kun selvisi ettei halpa-Cubasessa surroundit soi. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
KaljaMaha 09.05.2004 11:50:22 (muokattu 09.05.2004 11:53:14) | |
---|
No joo, minä vaan oletin miehen tietävän mistä puhuu. Ja että hänellä siis on joku syy suosia Nuendoa, kun selvisi ettei halpa-Cubasessa surroundit soi. Juurikin näin. Kunhan vaan kyselin. Nuendosta tykkään. Eikä SX mikään huono ole. Koululla on eka Nuendo, joten on tullut sitä enemmän hakattua. Näihin kuviin |