WanhaWetäjä 16.06.2013 22:44:21 | |
---|
Tankero: Pe la oli vedot 22.00-03.30. Lämpötila lauteilla +31 ja ilma ei pahemmin kiertänyt. Vettä meni kiitettävästi. Vanhalle pliktaajalle kuitenkin aika iisi juttu. Sanos nyt ihan suoraan, jääkö tuosta mitään? Reilut 1000km ajoa, majotus pitää maksaa ite, ruokaa on vain 1/päivä? Jos et kehtaa julkisesti kertoa niin laita pikaviestillä;-) Vai onko siis niin että bandilla on firma ja km-korvauksilla mennään= kulut päältä ja loput jaetaan? Eilen oli se "kohti tuntematonta" tuuraus ja Pori PK, olihan pitkästä aikaa kiva olla keikalla, kansioiden ja samojen biisien tuska oli tiessään, vedetiin "siitä vaan" tuttuja ralleja, eikä noposia kellään. Harvoin meikäläinen wanha keskinkertaisuus pääsee ihan oikeitten soittajien kaa samoille lauteille, onhan se hienoa, oma vaatimaton osaaminen vaan korostuu vähän turhan paljon noissa kehissä. |
Epämuusikko 17.06.2013 06:53:54 | |
---|
WanhaWetäjä:oma vaatimaton osaaminen vaan korostuu vähän turhan paljon noissa kehissä. Älä Märise Jätä se muille. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Jaa-a. Mitä oon kuullu, niin se osaaminen on kyllä ihan jees... joten? |
WanhaWetäjä 17.06.2013 13:49:37 | |
---|
Deccho: Jaa-a. Mitä oon kuullu, niin se osaaminen on kyllä ihan jees... joten? Kyllä se oma osaaminen realisoituu kun on kehissä todellisten ammattilaisten kanssa, JOS on itsekritiikkiä. Ihan jees osaaminen on mun mielestä eri asia kuin helvetin hyvä... Ihan jees mä pärjäsin, jos tuota termiä nyt sitten käytetään, lauloin lähes koko illan, pysyin mukana bandin biiseissä ilman lappuja, lauloin stemmat niihin biiseihin mitä rumpali lauloi eli en mä suoritustani häpeä ja annan suuren arvon kollegoille joiden kanssa oli todella kiva vetää, homma ei ollut sitä mihin on itse viime vuosina tottunut eli leipääntynyttä raksutusta triolla. Mutta useinhan tuurauskeikat oudoissa ympyröissä ovat just parhaita kun homma on tuoretta ja rentoa JOS ja kun lauteilla on rutinoituja vaan ei viinalla tms patinoituja ammattilaisia ja joka biisiin ei tarvi kaivella lappuja. Onhan se niin eri asia soittaa kvintetissä kitaraa kuin triossa bassoa, täysin eri maailma. Ja mitä se olisikaan jos pääsisi tuollaiseen bandiin ja sais treenata omat osuutensa kunnolla ja ajan kanssa ja vois mennä muutakin kuin kaikille tuttuja kalalauluja. Herroilla oli kuitenkin huolellisesti sovitettuja tangoja, moniosaisia soittovalsseja ja lattareita joissa en ihan jokaiseen iskuun päässyt heti mukaan vaan vasta toisella kiepillä kun kuulin miten ne menee. Totuushan on se että mä olin tuolla keikalla ns viimeinen oljenkorsi ja pelastava enkeli, eli bandin varsinainen 2. kitaristi ja laulaja oli estynyt ko keikalta ja ketään muuta ei ollut vapaana, myös basistilla oli tuuraaja joten lauluvoimaa ei ollut kuin rumpalin n 10 biisin verran. Mutta hyvä että vielä joskus kysytään moisille keikoille, vaikka sitten niin että "kun ei ketään muutakaan saatu". Oli miten oli mutta kivaa oli ja jäi sellanen tunne että homma meni hyvin läpi niin yleisölle kuin bandillekkin. |
ferodoz 17.06.2013 14:14:03 | |
---|
Oltiin Lappeenrannan Astia-Studiolla kiskomassa bilehuttua. Toi paikkahan on siis äärimmäisen legendaarinen ja suosittu äänitysstudio, joten sielä oli vähintäänkin mielenkiintoinen keikan jälkeen pyöriä tsekkailemassa paikkoja. Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin. |
half 23.06.2013 15:03:40 | |
---|
Siinähän se meni juhannus Someron Rantatuvalla. Kaksi ehtoota ja eilen pieni päiväveto päälle. Kaikki meni jokseenkin kohilleen joka suhteessa. http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw |
Bronks 27.06.2013 01:33:49 | |
---|
artope: Viime lauantaina tuuraushääkeikalla bassottelemassa. Olisin mielellään soittanut enemmänkin, kun oli niin taitavaa soittajaa ympärillä, mutta hääohjelma varasti osan soitosta. Kuten Bronksille kotimatkalla sanoinkin, niin kyllä meni TOP 3:een ikinä missä olen "päässyt" suhaamaan. Kitaristille erityiskiitos neuvonnasta ja asiallisesta soitannasta volyymeineen! Kiitos ja anteeks! Kiitos, hienosti paikattu! Don't take me serious, I'm just playing. |
baron 29.06.2013 23:47:58 | |
---|
Hääkeikka stadissa takana ja takaisin mökillä, eka Corona avattu. Ensi kerran elämässäni pääsin humppakeikalla soittamaan "Smoke On The Waterin"! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Timi 05.07.2013 02:04:30 (muokattu 05.07.2013 21:39:15) | |
---|
Tallilta Suokkiin ja takaisin.10 tuntia joista tunti soittoa.Ei paha?Hovi ihastu meihin ko ollaan niin tyylikkäästi pukeutuneita.Verrattuna mitä hän on tavannut bändejä.Anto kortin ja sano jot keikkaa löytyy.Mikäs siinä jos hinnoista sovitaan.Jouduttiin vuokrapakulla liikkumaan ja täytyy aina huomioida se ja lauttamaksut+henkilömaksut eestaas.Saatanan kuuma oli! Ai nih.Tuotiin tilaajan muiden ohjelmien tarpeisto ja ylimääräiset juomat samalla kyydillä pois ja talteen yöksi noutoa varten talliin.Joustavaa toimintaa.Joka palkittiin autoa ja kuormaa haettaessa. Vaikea.Mutta varma! |
rintapek 05.07.2013 02:20:34 | |
---|
Timi: Tallilta Suokkiin ja takaisin.10 tuntia joista tunti soittoa.Ei paha?Hovi ihastu meihin ko ollaan niin tyylikkäästi pukeutuneita.Verrattuna mitä hän on tavannut bändejä.Anto kortin ja sano jot keikkaa löytyy.Mikäs siinä jos hinnoista sovitaan.Jouduttiin vuokrapakulla liikkumaan ja täytyy aina huomioida se ja lauttamaksut+henkilömaksut eestaas.Saatanan kuuma oli! Mitä tuolla on tullut oltua, niin ollaan päästy huoltolautalla. One kind of music only - the good kind |
Timi 05.07.2013 03:24:16 | |
---|
rintapek: Mitä tuolla on tullut oltua, niin ollaan päästy huoltolautalla. No helpolla oot päässy.Arkipäiväkeikkoja ja 15,30 veks!Me ei tohon pystyttäis ko 2/3 osaa bändistä on päivätöissä.Nytkin mentiin normaalilla klo 17 lautalla ja pois 00.40 Vaikea.Mutta varma! |
half 07.07.2013 14:28:27 (muokattu 07.07.2013 14:28:50) | |
---|
Aidot latotanssit eilen Kustavissa. http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw |
EP 07.07.2013 21:13:25 (muokattu 07.07.2013 21:13:38) | |
---|
half: Aidot latotanssit eilen Kustavissa. No? |
markus16 07.07.2013 22:08:15 | |
---|
Joskus tulee vastaan niin fiksuja biisin pyytäjiä, että kirjoittavat toiveen paperilappuselle ja käyvät pudottamassa lavalle, vielä pieni hymy päälle ja a vot. Sitten on niitä, jotka tulee kappaleiden välissä huikkaamaan pyyntönsä, sekin on ihan ok kunhan eivät jää sen pidempään turinoimaan. Mutta mikä siinä on että joidenkin pitää tulla aina kesken kappaleen huutamaan korvaan? Perjantaina taas pari tyttölasta halusivat esittää toiveensa juuri sen kappaleen aikana joka mulla oli heikoimmin hallussa ja piti ihan keskittyä soittamiseen. Aloin sitten kertsin aikana hönkimään taustoja mikkiin, jotta huomaisivat että on vähän muuta puuhaa nyt. Niin ei, kahta kovempaa piti huutaa mun korvaan biisitoivetta ja kysellä laulajan siviilisäätyä kikatellen. Kertsin jälkeen jatkoin komppailua laulamatta ja ehdotin, että tytöt tulisivat uudelleen jutulle sitten kappaleiden välissä. Nehän siitä poistuivat vain tullakseen seuraavan kappaleen aikana huutamaan korvaan. Toivotin tytöt matkalle sinne jonnekin. Meadow: söi immersiota aika pahasti ku ainoat vaihtoehdot on olla jeesus kristus tai pieksämäen mukavin mies |
baron 07.07.2013 23:00:47 | |
---|
Joskus mun pianosoolon aikana tilaisuuden järjestäjä tuli puhumaan mulle jostain muka tärkeästä asiasta. Lopetin soiton siihen paikkaan, piisi keskeytyi ja tanssijat jäivät kummastelemaan. Tajusi itsekin sitten mikä oli homman nimi ja hoidettiin asia loppuun seuraavan tauon aikana. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
half 08.07.2013 13:59:42 | |
---|
EP: No? Kylmä, hyttysiä, mutta kahvia ja makkaraa sai ilmaiseksi. Väkeä odotusten mukaisesti l. ei suurempaa tungosta. http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw |
half 08.07.2013 16:17:39 | |
---|
Eilen privaa Muurlassa. " Kotibileet " jalkapallokentän kokoisella terassilla uima-altaan vierellä. Melkoista meininkiä. http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw |
pekkajau 09.07.2013 00:39:44 | |
---|
Makkarat piti maksaa. Kuulema ovat joskus bändille kahvit tarjonneet! Loppuillasta yleisön joukosta tultiin valittamaan että makkarat olivat loppuneet. |
WanhaWetäjä 09.07.2013 01:59:54 | |
---|
Su veto ns hevon veessä...lähtö himasta 11.30, takas himassa ma 07.30... Itä-Suomi, joten karjanlanpiirakoita+metvurstia+suolakurkkua+kahvia+limppaa ja ilmaiset makkarat! Kauas on pitkä matka, muuten mukava keikka ja väkeä järjestäjää tyydyttävä määrä. Täytyy myöntää että raskas viikonloppu, 3 päivää ja 4 keikkaa, unet vähissä, 3 eri kokoonpanoa ja sai soittaa jokaisessa kitaraa joten ihan jees siinä mielessä. Ja kaikki yli tessin ;-) |
Qsine 14.07.2013 10:14:43 | |
---|
Ns. "Don Quijote"-keikka. Paikalla oli keissitolkulla Saaremaan Tuulik-olutta, muttei millään pystytty juomaan kaikkea. http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi https://twitter.com/janne6nen https://plus.google.com/111152890229847814584 |