hallu 16.06.2013 01:14:02 | |
---|
Osteri: Siis tää soundi sormista juttu..vai ? No juuri se. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Wradlin 16.06.2013 02:51:51 (muokattu 16.06.2013 02:54:30) | |
---|
Osteri: Mistä johtuu että joillekin kelpaa keskinkertaiset soittimet ? Minä ainakin kuulostan ihan samalta oli käytössä sitten huonot, hyvät tai keskinkertaiset soittimet. Kuten muutkin. Ja monilla ei ole varaa ostaa sitä kolmen tonnin customia, kaikki soittajat kun eivät ole esimerkiksi nelikymppisiä insinöörejä. E: Pointti oli se, että kaikilla soittajilla ei vain ole mahdollisuutta hankkia kuin korkeintaan keskinkertaisuuttaa eivätkä ne kamat tee kenestäkään parempaa soittajaa. |
Jucciz 16.06.2013 02:53:49 | |
---|
Wradlin: kaikki soittajat kun eivät ole esimerkiksi nelikymppisiä insinöörejä tai tupakoimattomia, taksimatkat ja baarireissut väliin jättäviä kummajaisia. ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Arkka 16.06.2013 02:55:20 | |
---|
Osteri: Mistä johtuu että joillekin kelpaa keskinkertaiset soittimet ? Ne on halvempia. |
Wradlin 16.06.2013 02:55:28 | |
---|
Jucciz: tai tupakoimattomia, taksimatkat ja baarireissut väliin jättäviä kummajaisia. ;) No, sekin joo jos sitä rahaa tulee jostain. |
elsewhere 16.06.2013 03:49:34 (muokattu 16.06.2013 03:50:29) | |
---|
Osteri: Mistä johtuu että joillekin kelpaa keskinkertaiset soittimet ? Ihmiset hakevat soittimista eri asioita. Joku inspiroituu siitä mustasta hevikeihäästä, toinen tahtoo telecasterin ja kolmannelle oleellista on, että joku kitarasuuruus on soittanut samanlaisella. Vastaavasti jonkun mielestä esanssinen marinadimössö on tosi hyvää ruokaa koska siitä saa viidessä minuutissa kastikkeen koko perheelle, jollekin kelpaa vain kotimainen luomuliha ja kolmas on vegaani. Neljäs laskee pelkät kalorit eikä välitä mausta lainkaan ja viides on sitä mieltä, että se maistuu hyvältä. Jos tykkää LTD:n kepeistä ja saa niistä sen, mitä soittimelta haluaa, sehäh on ihan mahtava juttu. ~ Love broke out and I forgot it's war. |
Tigerstedt 16.06.2013 10:05:42 | |
---|
Jucciz: tai tupakoimattomia, taksimatkat ja baarireissut väliin jättäviä kummajaisia. ;) Iso osa soittajista pelaa opintotuella, jolla ei osteta kolmen tonnin customeita, vaikka em. jutut jätettäisiin ostamatta. Toki sitten, jos jättää väliin myös asumisen ja syömisen saa sen customin n. 7 kuukaudessa. The gum you like is going to come back in style. |
^Tämäkin keskustelu on lähtenyt luisumaan pois raiteiltaan :D Ite en voi jostain syystä sietää Fenderin kitaroita ym. kamppeita. Johtuu varmaan siitä kun aloittelin kitaran soittoa, niin kaveri oli hurahtanut Fendereihin ja yritti tuputtaa niitä mullekin...piti kuulemma olla Fenderin Strato, ja sitä ei voi soitaa ku Fenderin vahvistimella, johon se kytketään Fenderin omalla piuhalla, ja kitaraa säilytetään vaan Fenderin valmistamassa telineessä yms...vähempäänkin kyllästyy. Olen kyllä kokeillu soitaa Fenderillä, ja ei voi kieltää etteikö se hyvä kitara ollu, mutta ei vaan iske muhun. Ja vielä tuohon LTD keskusteluun haluan sanoa oman mielipiteeni: Itellä on tällä hetkellä yks LTD, ja olen tykästynyt siihen kunnolla. Siisti viimeistely, EMG mikit ja Floyd Rose talla. Toki eihän tuo viimeistely ole ESP:n tasolla, mutta ei tuossa mun kitarassa mitään helposti erottuvia virheitä ole. Tämäkin kitara on vähän sieltä arvokkaammasta päästä, enkä mene sanomaan mitään niistä LTD:n ensimmäisistä alle 200€ ESP kopioista... |
Hynkel 16.06.2013 10:38:34 | |
---|
Tigerstedt: Iso osa soittajista pelaa opintotuella. En tunne ainuttakaan. Sen sijaan tunnen valtavasti työssäkäyviä. Toki nuorison kohdalla varmasti näin. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
sustain65 16.06.2013 10:47:27 | |
---|
Minulla sitten lienee sekä Fender että Gibson kammo, kun ajattelin hommata Les Paulin, niin hommasinkin Gordon-Smith GS2.0:n. Ja kun ajattelin hommata Custom Shop Fender straton, niin hommasinkin Tokain straton (tosin custom sekin). Raha ei ole vaikuttanut noissa, vaikka noissa onkin sitten sattumalta päässyt huokeammalla. No ei oikeesti ole kehittynyt yhtään mitään merkkikammoa, ainakaan vielä, paitsi että ihan kaikein halvimpien tuotteiden toimivuuteen en yleensä usko, sen enempää kitaroissa kuin muissakaan värkeissä. |
Tigerstedt 16.06.2013 11:31:48 | |
---|
Hynkel: En tunne ainuttakaan. Sen sijaan tunnen valtavasti työssäkäyviä. Toki nuorison kohdalla varmasti näin. Itse tunnen lukuisia. Työssäkäyvät vähemmässä, johtunee toki iästä, kuten sanoit. The gum you like is going to come back in style. |
rosberg 16.06.2013 11:47:22 | |
---|
mua kammottaa modernit Yamahat ja tietenkin Tokait. oikeastaan ei ne kitarat vaan niiden soittajat. tyypit yrittää päteä, että nää on parempia kuin alkuperäiset. no hyvä niin, ei mua kiinnosta, mutta miksi varsinkaan tällä sytkäreistä tunnetulla merkillä ole yhtään hyvää omaa mallia? Fenderin dissaaminen on paikallaan jos puhutaan modern playereista ja muista ihmevirityksistä, mutta on siellä ihan innovatiivista sakkia ja uusiakin hyviä malleja tulee. vanhat on legendaarisia ja syystä. Gibsonilla vähän ongelmia kun on halpaa ja kallista ja halvan kanssa kilpailee omat kiinalaiset Epiluurit. Nehän on monesti parempia kuin iso G:t. Ibanez AW5 Auto Wag
Ibanez BC5 Bass Chorus
Ibanez BP5 Bass Comp
Ibanez CD5 Cyberdrive
Ibanez CP5 Compressor
Ibanez CR5 Crunchy Rhythm
Ibanez CS5 Super Chorus
Ibanez DL5 Digital Delay
Ibanez FL5 Flanger
Ibanez MF5 Modern Fusion
-näitä speduja s |
Mr. Speed 16.06.2013 11:55:49 | |
---|
Tigerstedt: Iso osa soittajista pelaa opintotuella, jolla ei osteta kolmen tonnin customeita, vaikka em. jutut jätettäisiin ostamatta. Toki sitten, jos jättää väliin myös asumisen ja syömisen saa sen customin n. 7 kuukaudessa. No tuota. Itse olen hankkinut juurikin ensimmäiset "kalliimmat" vahvistin-/kitarakamani juurikin opiskellessani. Se on aika paljon omista prioriteeteista kiinni, että menevätkö kesä/iltatyörahat kurkusta alas, reissuihin vai vaikkapa harrastusvälineisiin. Mutta joo.. Se on ihan jokaisen oma asia kuinka paljon rahaa haluaa syytää kitarakamoihin. Ei ole minulta mitään pois jos joku pärjää halvemmilla kitaroilla, tai haluaa aina vain tilata omatn customin. Mulla on vaan itselläni se, ettei muoviset/lelumaiset kitarat säväytä samalla tavalla. Tämä taas ei katso pelkästään hintalappua, sillä näin on käynyt aika monen arvokkaammankin soittimen kanssa. Kaipa se oma maku alkaa jalostua. http://www.sieni.us/?id=38 |
Hynkel 16.06.2013 11:59:48 | |
---|
rosberg: Gibsonilla vähän ongelmia kun on halpaa ja kallista ja halvan kanssa kilpailee omat kiinalaiset Epiluurit. Nehän on monesti parempia kuin iso G:t. Muuten sama, mutta tässä rapsahtaa ylimääräinen varikkopysähdys. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
JaaGeRMaisTeR 16.06.2013 11:59:59 | |
---|
Mr. Speed: No tuota. Itse olen hankkinut juurikin ensimmäiset "kalliimmat" vahvistin-/kitarakamani juurikin opiskellessani. Se on aika paljon omista prioriteeteista kiinni, että menevätkö kesä/iltatyörahat kurkusta alas, reissuihin vai vaikkapa harrastusvälineisiin. Mutta joo.. Se on ihan jokaisen oma asia kuinka paljon rahaa haluaa syytää kitarakamoihin. Ei ole minulta mitään pois jos joku pärjää halvemmilla kitaroilla, tai haluaa aina vain tilata omatn customin. Mulla on vaan itselläni se, ettei muoviset/lelumaiset kitarat säväytä samalla tavalla. Tämä taas ei katso pelkästään hintalappua, sillä näin on käynyt aika monen arvokkaammankin soittimen kanssa. Kaipa se oma maku alkaa jalostua. Unohtu tuosta ilta/ kesätyörahoista nuo laskut :) V |
Mr. Speed 16.06.2013 12:17:25 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Unohtu tuosta ilta/ kesätyörahoista nuo laskut :) Joo, tuo on ihan täysin sidonnainen siihen kuinka iso perhe on elätettävänä ja millaisista asioista laskuja tulee :) Kuten sanottua, itse olen ensimmäiset kalliimmat kampsuni hankkinut juurikin opiskellessani. Ihan omilla rahoilla. http://www.sieni.us/?id=38 |
Hynkel 16.06.2013 13:23:22 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Unohtu tuosta ilta/ kesätyörahoista nuo laskut :) Ei tuu laskuja ja kun pitää nousun tasaisena. Ja takkia hakemaan -> Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
Laulava Kylätohtori 16.06.2013 15:13:25 | |
---|
rosberg: mua kammottaa modernit Yamahat ja tietenkin Tokait. oikeastaan ei ne kitarat vaan niiden soittajat. tyypit yrittää päteä, että nää on parempia kuin alkuperäiset. no hyvä niin, ei mua kiinnosta, mutta miksi varsinkaan tällä sytkäreistä tunnetulla merkillä ole yhtään hyvää omaa mallia? Fenderin dissaaminen on paikallaan jos puhutaan modern playereista ja muista ihmevirityksistä, mutta on siellä ihan innovatiivista sakkia ja uusiakin hyviä malleja tulee. vanhat on legendaarisia ja syystä. Gibsonilla vähän ongelmia kun on halpaa ja kallista ja halvan kanssa kilpailee omat kiinalaiset Epiluurit. Nehän on monesti parempia kuin iso G:t. Samahan se on Epiluurin kanssa, kyllä nekin aina hakkaavat Gibsonit 6-0. Toisaalta Tokain stratoista sanoisin, että eihän se nyt monimutkainen laite ole ja jos molemmat (Fender ja Tokai) rakennetaan samalla pieteetillä, niin onko se ihme, jos ovat kovin tasalaatuisia. Toisaalta japanilainen työmoraali huomioon ottaen (ref. meksiloiset sekä Meksikossa että USAssa), niin kyllä pistäisin rahani Tokain puolesta. Toki Fenderin Custom Shopit ym. erikseen, niistä en tiedä mitään, mutta jos puhutaan USA standard vs. japanilainen Tokai. En siis sano, että Tokai on parempi, mutta itselle se on riittänyt. Mitä olen USA std:tä testaillut, niin ei ole tullut yhtään syytä mieleen maksaa ko. kitaroiden erotusta Fenderistä, vaikka se toki mojokkaampi onkin... Ja tämä vain siis omana mielipiteenäni... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Mr. Speed 16.06.2013 15:16:05 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Samahan se on Epiluurin kanssa, kyllä nekin aina hakkaavat Gibsonit 6-0. Toisaalta Tokain stratoista sanoisin, että eihän se nyt monimutkainen laite ole ja jos molemmat (Fender ja Tokai) rakennetaan samalla pieteetillä, niin onko se ihme, jos ovat kovin tasalaatuisia. Toisaalta japanilainen työmoraali huomioon ottaen (ref. meksiloiset sekä Meksikossa että USAssa), niin kyllä pistäisin rahani Tokain puolesta. Toki Fenderin Custom Shopit ym. erikseen, niistä en tiedä mitään, mutta jos puhutaan USA standard vs. japanilainen Tokai. En siis sano, että Tokai on parempi, mutta itselle se on riittänyt. Mitä olen USA std:tä testaillut, niin ei ole tullut yhtään syytä mieleen maksaa ko. kitaroiden erotusta Fenderistä, vaikka se toki mojokkaampi onkin... Ja tämä vain siis omana mielipiteenäni... Japanilainen työmoraali on kyllä jotain. Esimerkiksi Navigatorit ovat kaikki olleet parempia kuin käsissä olleet Gibsonit, mitä lespa-osastoon tulee. Työn laatu, sointi sekä akustisesti kuin sähköilläkin ja tästä tuleva yleinen laatuvaikutelma on parempaa. http://www.sieni.us/?id=38 |
Wradlin 16.06.2013 15:22:49 | |
---|
Hynkel: En tunne ainuttakaan. Sen sijaan tunnen valtavasti työssäkäyviä. Toki nuorison kohdalla varmasti näin. Ei pelkkä nuoriso vaan ylipäätään opiskelijat, joiden taloudellisesta tilanteesta vanhempi väki tuntuu olevan vieraantunut varsin hyvin. Kela tarjoaa opiskelijalle kuukaudessa max 499 miinus verot, jotka itsessään riittävät vain vuokraan. Jollain pitää maksaa ruoat, matkat, opiskelukulut yms eikä niistä summista todellakaan osteta "hyviä" kitaroita vaan niillä mennään mitä saadaan. Helppo se toki sitten vanhempana "oikeassa" palkkatyössä käyvänä on ostella parin tonnin keppejä tuon tuosta ja ihmetellä, kuinka nuoremmat ihmiset silti ostelevat niitä "keskinkertaisia" soittimia. Tämä siis yleisesti, ei kellekään yhdelle suunnattuna. |