Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Red Knob Twiniin uudet kajarit
1
Snowball iQ
15.06.2013 01:39:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekis mieli kokeilla twiniin kajareiden vaihtoa ja olen tuuminut, että olisko noi Celestionin Greenbackit hyvät tohon vahvistimeen, vai mitä mieltä täällä ollaan?
Elementit pitäs olla pehmee soundiset ei mitään marshall juttuja. .
 
Alkuperäiset elementit on vielä kiinni ja olen ollut niihin tyytyväinen mutta kun tekee mieli kokeilla.
 
Oon lukenu netistä noista Greenbackeista ja sielä taas jotkut kehuu ja jotkut haukuu ja youtubesta tullu katteltua videoita noista ja kivalta kuulostaa mutta onko kannattaako niihin luottaa.. ja henkilökohtasesti olis kiva päästä kokeilemaan noita greenbackejä mutta eipä tässä tuppukylässä ole oikein mahdollisuuksia.. Kaikkea muuta kyllä löytyy..
 
Soitan enimmäkseen Bluussia ja Rock n rollia kliineillä ja säröillä tasapuolisesti
 
Mutta laittakaa ny kommenttia tulemaan jos on henkilökohtaista kokemusta noista Greenbackeistä tai jostakin muista elementeistä jotka vois sopia tarpeisiini.
 
Kittooos!
 
Laulava Kylätohtori
15.06.2013 08:39:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus tuollainen ja sama ongelma. Ratkaisin sen ostamalla Eminencen Texas Heatit. Toinen vaihtoehto on saman firman Swamp Thang.
 
Greenbackeista ei pahemmin ole kokemusta (ainoastaan Voxin AC15:sta, minkä omistin muutaman viikon), mutta väittäisin (huom, vain minun henkilökohtainen luulo ja kuvitelma), että Texas Heat voisi sopia enemmän Red Knobin henkeen. Tai Swampt Thang, josta pidin enemmän kuin Texas Heatista, koska siinä on enemmän yläpäätä - ei kuitenkaan missään tapauksessa liikaa...
 
Ja yksi hyvä vaihtoehto Greenbackille on Taydenin True Brit, joka on kopio Greenbackista, mutta loistava sellainen. Parhaiten taidat saada www.audiofirma.fi :stä. Ulkomailta halvemmalla, mutta hintaero on niin pieni, kaupanteko on kotimaisen firman kanssa helpompaa ja Audiofirman Hagge on tosi mukava tyyppi, joten itse en edes harkitsisi ulkomailta tilaamista...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
super minx
15.06.2013 10:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla on aika hyvä tehdä vertailuja. itseä kiinostaisi noi taydenit.
http://www.watfordvalves.com/soundfactory.asp
 
Harjoittelemaan oppii harjoittelemalla ja soittamaan oppii soittamalla. Pekka Järvinen
von spets
15.06.2013 10:17:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oman valaistumiseni mukaan suosittelen kaikkiin Fenderin vahvistimiin, joissa kliinit ovat pää-asia, Eminence Red Fang Alnicoa. Maksaa vähän enemmän mutta hyppäys soundin laadussa ylöspäin Greenbäkeistä ja muista "tavallisista" on huomattava.
 
www.myspace.com/thebadcaseband www.facebook.com/thebadcaseband
varakeef
15.06.2013 12:52:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä ajatustenvaihdossa kiteytyy jotakin kauniilla tavalla...
 
Snowball iQ: Alkuperäiset elementit on vielä kiinni ja olen ollut niihin tyytyväinen mutta kun tekee mieli kokeilla.
 
Laulava Kylätohtori: Mulla oli joskus tuollainen ja sama ongelma. Ratkaisin sen ostamalla...
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
LaMotta
15.06.2013 18:10:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jensen http://www.jensentone.com/recommended_replacements
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
7atu
15.06.2013 21:42:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni Texas Heateille, toimii hyvin myös mun SF Twinissä :)
 
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
Snowball iQ
16.06.2013 16:41:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi texas hiitit vois laittaa harkintaan.. mutta mites sitte onko kellään kokemusta noista JENSEN C12K elementeistä?
 
Kuha
16.06.2013 16:43:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snowball iQ: mutta mites sitte onko kellään kokemusta noista JENSEN C12K elementeistä?
 
WGS tekee hyviä versioita Jenseneistä, esim. G12C sopii hyvin Twiniin:
 
http://wgs4.com/content/g12c
 
Old Fenders never die
LaMotta
16.06.2013 18:28:01 (muokattu 16.06.2013 20:47:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snowball iQ: onko kellään kokemusta noista JENSEN C12K elementeistä?
 
Se on vakiona Fender DLX 65 Reverbissä (mielestäni eräs parhaista koskaan omistamistani Fendereistä). Itse kokeilin sitä lisäksi BLues Juniorissa. Paremmin soi tällä kuin alkuperäisellä Eminencellä. Se on sellainen alamidlekäs elementti. Ei kuitenkaan yläpäästään tuhnu. Sopii Fenderiin täydellisesti. C12N on bassopäästään hiukan kevyempi. Jensenin sivuilta pitäisi löytyä kelvolliset ääninäytteet kaikista elementeistä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «