Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tyhmä ja nopea kyssäri kaapelin vedosta
1
McLeach
13.06.2013 22:35:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko oli threadi repästä että kerkiää vastausta tulemaan :) Eli aamulla täytyy käydä vuokra-PA:ta hakemassa ja kysynkin liikaa asiaa pohtineena, että millaista kaapelia lykkään aktiivisubbarin ja passiivi-yläpäiden päätteen välille. Eli aktiivisubbari -> pääte -> passiivi-yläpäät. Meneekö subbarin ja päätteen väliin vain perus xlr-mikrofonikaapeli vai täytyykö laittaa kaiutinpiuhaa? Kiitos ja anteeksi.
 
Jasks
14.06.2013 00:07:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu ihan siitä että mikä ulostulo subbarissa on ja mikä sisääntulo päätteessä on
 
Meitin PA kamoista subbarista löytyy xlr ulostulo niin siitä oon vetänyt XLR piuhalla sitten tarvittaessa johonkin muuhun laitteeseen kiinni
 
http://www.youtube.com/user/Ayriainen
sepisti
14.06.2013 01:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei laiteta kaiutinpiuhaa. Mikkipiuha on ok. Suosittelen kysymään kytkentäohjeet vuokraajalta.
Toki laitat kaiutinpiuhat päätevahvistimen ja yläpäiden välille
 
McLeach
14.06.2013 09:38:42 (muokattu 14.06.2013 09:39:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo selvä, näin ajattelinkin. Ja siis xlr:ää tulee jokatapauksessa, liittimet tiedät. Kyse oli siis vain siitä tuleeko mikkitasoista vai kaiutintasoista kaapelia :)
 
rintapek
14.06.2013 09:47:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö sopivat kaapelit tule vuokrapaketin yhteydessä?
 
Kuka vuokraa kamoja käyttäjälle, joka ei tiedä miten ne kytketään?
 
Eli varmistahan asiat kamavuokraajalta.
 
Kas, kun on joitain aktiivisubeja, joita on tarkoitus käyttää passiiviyläpäiden kanssa, esim. HK Lucas, jossa on yläkaappienkin vahvistin sisäänleivottuna.
 
One kind of music only - the good kind
McLeach
14.06.2013 15:12:13 (muokattu 14.06.2013 15:12:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Eikö sopivat kaapelit tule vuokrapaketin yhteydessä?
 
Kuka vuokraa kamoja käyttäjälle, joka ei tiedä miten ne kytketään?
 
Eli varmistahan asiat kamavuokraajalta.
 
Kas, kun on joitain aktiivisubeja, joita on tarkoitus käyttää passiiviyläpäiden kanssa, esim. HK Lucas, jossa on yläkaappienkin vahvistin sisäänleivottuna.

 
siis nyt haettiin kaupungin varastosta mitä löytyi, hiluja vastaan :)
 
sepisti
14.06.2013 23:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Joo selvä, näin ajattelinkin. Ja siis xlr:ää tulee jokatapauksessa, liittimet tiedät. Kyse oli siis vain siitä tuleeko mikkitasoista vai kaiutintasoista kaapelia :)
 
Kuvittelisin, että xlr-liittimiä ei käytetä kaiutinpiuhoissa lainkaan. Itse olen tavannut kaiutinpiuhoissa joko plugeja tai speakoneita.
 
miksaajasetä
15.06.2013 00:41:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Kuvittelisin, että xlr-liittimiä ei käytetä kaiutinpiuhoissa lainkaan. Itse olen tavannut kaiutinpiuhoissa joko plugeja tai speakoneita.
 
Kyllä xlr-liittimiä aikanaan käytettiin myös kaiutinliittiminä. Oli se kuitenkin aina plugia parempi liitin. Onneksi noita tulee nykyisin vastaan todella harvoin - tosin itse törmäsin xlr-liittimellisiin passiivikaiuittimiin viimeksi reilu viikko sitten.
 
sepisti
15.06.2013 12:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miksaajasetä: Kyllä xlr-liittimiä aikanaan käytettiin myös kaiutinliittiminä. Oli se kuitenkin aina plugia parempi liitin. Onneksi noita tulee nykyisin vastaan todella harvoin - tosin itse törmäsin xlr-liittimellisiin passiivikaiuittimiin viimeksi reilu viikko sitten.
 
Mä vähän arvelin, että tässä käy näin :) Vielä en ole kaikkea kerinnyt näkemään.
 
Pauli Lappalainen
15.06.2013 13:03:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mä vähän arvelin, että tässä käy näin :) Vielä en ole kaikkea kerinnyt näkemään.
 
Vasta äsken, 90-luvulla, nuo Speakonit tulivat , sitä ennen plugilla pienet tehot ja isommat XLR:llä.
 
KariS
16.06.2013 10:07:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Vasta äsken, 90-luvulla, nuo Speakonit tulivat , sitä ennen plugilla pienet tehot ja isommat XLR:llä.
 
...ja silloin 80-luvulla nuo XLR:t kulkivat Cannon -liittimen nimellä, valmistajansa mukaan :-)
 
Asiaan: Nykyään lähes kaikissa kaapeleissa on valmistajan printti Microphone Cable, DMX -cable tai Speaker Cable... joskus purkaessa pienet aputontut eivät saa niitä oikeisiin laatikoihin. Vaikka on niissä omakin värimerkintä varalla...
 
/Kari
 
Make it idiot-proof and someone will make a better idiot
NeliX4
17.06.2013 12:02:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

90-luku on jo retro :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «