komero 09.06.2013 20:47:39 (muokattu 09.06.2013 20:48:16) | |
---|
Jucciz: Täähän on ilman muuta kaikissa choruksissa sama. Edelleen on muuten ensimmäinen chorus-pedaali ostamatta, koska en voi oikein sietää kyseistä efektiä. Eipä sillä muuta tee ku stereona soittaessa toiseen vahvistimeen pientä virehuojuntaa antamaan sen stereokuvan. Hyvällä khooruksella tuon voi tehdä niin (miedosti) ettei sitä tunnista koohruksen aiheuttamaksi leveäksi kuvaksi. Ostin joskus Bossin stereohookruksen, ch-5 vai mikä se nyt on, mutta eipä ole kovinkaan paras tuohon hommaa. Iha ok kuitenki. |
Inuiiddi 09.06.2013 23:37:04 | |
---|
Heitetäämpä tänne että verkkokauppa.com myy nykyään noita kiinalaisen joyon polkimia (tunnetaan myös harley benton nimellä) mxr tyyliseen koteloon väsättyjä kohtuu hyviä klooneja, true bypass jne... hinnat siinä 30 euron hujakoissa. valikoimassa on ainakin tubescreamer kloonia, (ilmeisesti) ce2 pohjaista choorusta jne. kuitenkin joissain tapauksissa ovat siinämäärin edullisia nuo ettei vastaavia edes itse viitsi ruveta kolvailemaan... kuitenkin tulipa todettua että tuo analoginen delay ei ole laisinkaan analoginen vaan 2399 piirillä toteutettu delay... ihan ok mutta digitaalinen, samaan ideologiaan pohjautuu myös monet mad proffan delayt. |
folk-henri 13.06.2013 23:58:05 | |
---|
Osaisiko joku sanoa mistä johtuu kun käytän bossin turbo distorionia ja voxin wahia yhessä ja laitan vahvarin kovalle, niin tuo bossin särö alkaa vinkua tosi pahasti. Oon koettanut eri vahvistimilla ja kitaroilla ja sama tulos. Se ei ihan aina ala vinkumaan, mutta todella herkästi. |
Gabe 14.06.2013 00:08:48 | |
---|
Onko kenelläkään kokemuksia Cioks Big John virtalähteestä? Onko hurinaton? |
gunner 14.06.2013 14:22:14 | |
---|
Tarttisin hyvän delayn, jonka asetukset ei muutu keikkaillessa joka polkasulla. Olen nyt kokeillu kolmea delayta, jotka on Biyangin AD-10, TC:n Flashback ja Zoomin MS-50G. Biyang on analogidelay, mutta analogisaundia en kaipaa, ja säätönupit kääntyy herkästi kosketuksesta. Ja se on luonnollisesti myös liian halpa. Flashback vaikutti hyvältä, ja siinä oleva tape-moodi myös kuulostaa hyvältä. Ongelmana on kuitenkin säätimet, jotka pyörii herkästi ympyrää, kun niihin vähän koskee kengällä. Viimesinpänä koitin Zoomin yhden pedaalin kokoon rakennettua multiefektiä, mutta siinä kun vähän polkee ohi, menee koko pedaali ties mihin valikoihin, joista ei pääse pois ilman kumartumista. Vaihtoehtona olis tietysti opetella polkemaan tarkemmin, mutta löytyykö jotain pedaaleja, jotka pitää hyvin asetuksensa ja tarvitsee yhden pedaalin tilan? Nopeasti selaamalla Bossin delayssa säätimet on suht hyvin turvassa, vaihtoehtoina taitaa olla DD-3 ja DD-7. Digitechillä on myös hyvän mallisia, mutta merkistä en tykkää. |
LaMotta 14.06.2013 14:25:08 | |
---|
gunner: Nopeasti selaamalla Bossin delayssa säätimet on suht hyvin turvassa, vaihtoehtoina taitaa olla DD-3 ja DD-7. No ei ne nappulat ihan itsestään noissa pyörähtele. Noista kahdesta DD7ssa on taptempomahdollisuus, joten siksi en itse ainakaan edes harkitsisi DD3a. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Gabe 14.06.2013 16:01:20 | |
---|
gunner: Tarttisin hyvän delayn Hyvän delayn etsintä on kyllä hikistä puuhaa. Jos olisit ollut analogisen delayn kannalla niin olisin suositellut Jam Pedalsin Delay Llamaa.. tosi miellyttävä delay, omani on tulossa jossain päin. Digitaalisista Mad Professor Deep Blue Delay jäi positiivisti mieleen. Noissa ei kummassakaan ole kovin paljon säätimiä joihin voisit jalallasi huitoa. Budjettiluokan purkeista Joyon JF-33 oli positiivinen yllätys. Minkä verran ajattelit upottaa rahaa tähän? |
Confidentum 14.06.2013 16:12:11 | |
---|
gunner: Tarttisin hyvän delayn, jonka asetukset ei muutu keikkaillessa joka polkasulla. Olen nyt kokeillu kolmea delayta, jotka on Biyangin AD-10, TC:n Flashback ja Zoomin MS-50G. Joku Danelectron FAB dilsa tms spedu, jossa potikat on kyljessä taikka sitten joku groundcontrol nappulaviidakko ja spedut takahuoneeseen, jonne ei mono ylety I started out with nothing and I still got most of it left |
Vladi 14.06.2013 19:51:49 | |
---|
Hmm, onko säröpedaalimarkkinat hiljentyneet? Aikoinaan kun etsin tuota nyt myynnissä olevaa Catalinbread Formula #5:sta, niin sitä sai kilpailla muiden kiinnostuneiden kanssa siitä, kunnes lopulta laitoin oman osto-ilmoituksen ja sillä tärppäsi jonkun ajan päästä. Nyt oma pedaalin on roikkunut torilla jo tovin ilman ainoatakaan yhteydenottoa. Vai meneekö nää kiinnostukset aalloittain ja kun tähän yhdistetään vielä kesän tuoma torin hiljentyminen, niin hiljaista on? |
LaMotta 14.06.2013 20:15:14 | |
---|
Vladi: Vai meneekö nää kiinnostukset aalloittain ja kun tähän yhdistetään vielä kesän tuoma torin hiljentyminen, niin hiljaista on? On aika nihkeää roinan kauppaaminen nyt. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Tigerstedt 14.06.2013 20:16:29 | |
---|
Vladi: Hmm, onko säröpedaalimarkkinat hiljentyneet? Aikoinaan kun etsin tuota nyt myynnissä olevaa Catalinbread Formula #5:sta, niin sitä sai kilpailla muiden kiinnostuneiden kanssa siitä, kunnes lopulta laitoin oman osto-ilmoituksen ja sillä tärppäsi jonkun ajan päästä. Nyt oma pedaalin on roikkunut torilla jo tovin ilman ainoatakaan yhteydenottoa. Vai meneekö nää kiinnostukset aalloittain ja kun tähän yhdistetään vielä kesän tuoma torin hiljentyminen, niin hiljaista on? Oisko se hypen laantuminen tms. Jos tarviisin tota, niin ostaisin oitis. Sulla on hyvällä hinnalla kyllä. Itellä on toi Les Lius, joka hoitaa samaa tonttia. Vois kyllä kuvitella, että kesälläkin on vaikutusta. Ihmiset mökillä ilman sähköä, ei siis tarvetta kamarunkata. Syksyllä taas sitten :) The gum you like is going to come back in style. |
Dunga 14.06.2013 20:26:13 (muokattu 14.06.2013 20:26:51) | |
---|
Vladi: Hmm, onko säröpedaalimarkkinat hiljentyneet? Aikoinaan kun etsin tuota nyt myynnissä olevaa Catalinbread Formula #5:sta, niin sitä sai kilpailla muiden kiinnostuneiden kanssa siitä, kunnes lopulta laitoin oman osto-ilmoituksen ja sillä tärppäsi jonkun ajan päästä. Nyt oma pedaalin on roikkunut torilla jo tovin ilman ainoatakaan yhteydenottoa. Vai meneekö nää kiinnostukset aalloittain ja kun tähän yhdistetään vielä kesän tuoma torin hiljentyminen, niin hiljaista on? Kaikki on jo kokeiltu ja kierrätetty ;) Itse ostin Formula no 5 n. 110e tienoilla, joten ehkä kevyt hinnanpudotus auttaisi kaupantekoa. Tämä tosin lontoosta poimittu. War... war never changes. |
Vladi 14.06.2013 20:43:22 (muokattu 14.06.2013 20:43:56) | |
---|
Void: Kaikki on jo kokeiltu ja kierrätetty ;) Itse ostin Formula no 5 n. 110e tienoilla, joten ehkä kevyt hinnanpudotus auttaisi kaupantekoa. Tämä tosin lontoosta poimittu. Mie tykkään yleensä laittaa pikkasen ylimääräistä hintaan ja sitten neuvotellaan ostajan kanssa se todellinen hinta. Hyvin usein esim. postikulut on tingittävissä ym... :) E: Voihan sitä toisaalta vaikka samantien aavistuksen tarkistella, josko lähtis kauppa käymään. Wahikuume on kohtalaisen kova jo. |
AngieRainbow 14.06.2013 21:28:21 | |
---|
Vladi: Wahikuume on kohtalaisen kova jo. Onko sopiva wah jo katsottuna? Mulla oli tossa pienoinen wah-ralli, mikä päätyi RMC4 Picture wahiin. RMC5 Wizard oli myös tosi hyvä. Ja oli mulla sitä ennen vielä Custom Audio Electronics. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Vladi: Hmm, onko säröpedaalimarkkinat hiljentyneet? Aikoinaan kun etsin tuota nyt myynnissä olevaa Catalinbread Formula #5:sta, niin sitä sai kilpailla muiden kiinnostuneiden kanssa siitä, kunnes lopulta laitoin oman osto-ilmoituksen ja sillä tärppäsi jonkun ajan päästä. Nyt oma pedaalin on roikkunut torilla jo tovin ilman ainoatakaan yhteydenottoa. Vai meneekö nää kiinnostukset aalloittain ja kun tähän yhdistetään vielä kesän tuoma torin hiljentyminen, niin hiljaista on? Torilla on kyllä ollut vähän hiljaisempaa, taisi tohtorikin purnata samaa jossain ketjussa. Samat purkit siellä pyörii vaan koko ajan, suurimmassa osassa hintakin kohdillaan. Itse olen jotenkin uupunut tuohon toriin muutenkin kun ei ikinä tunnu löytyvän sellaista mitä olen vailla, olen sitten ostellut uutena ja ajatellut että maksan mielenrauhasta. :) Eiköhän tuo tori taas syksyllä vilkastu. |
komero 14.06.2013 22:39:43 | |
---|
gunner: Flashback vaikutti hyvältä, ja siinä oleva tape-moodi myös kuulostaa hyvältä. Ongelmana on kuitenkin säätimet, jotka pyörii herkästi ympyrää, kun niihin vähän koskee kengällä. Ota potikoiden nupit pois. Jos tarvii, niin tee vaikka pahvista "nuolet" tai merkkaa tussilla jotenkin jos tarvii nähdä missä asennossa nupit on. |
oiva tumpeloinen 14.06.2013 22:45:58 (muokattu 14.06.2013 22:46:31) | |
---|
komero: Ota potikoiden nupit pois. Jos tarvii, niin tee vaikka pahvista "nuolet" tai merkkaa tussilla jotenkin jos tarvii nähdä missä asennossa nupit on. Jotkut vetävät myös teipit potikoiden päälle, kun säädöt ovat kohdallaan. Ei pääse pyörimään, vaikka kenkä vähän osuisikin. |
gunner 15.06.2013 08:31:33 | |
---|
komero: Ota potikoiden nupit pois. Jos tarvii, niin tee vaikka pahvista "nuolet" tai merkkaa tussilla jotenkin jos tarvii nähdä missä asennossa nupit on. Toi on tietysti yks mahdollisuus, kuten myös nuppien teippaaminen. Toive tietysti olis, ettei sitä pedaalia tarttis alkaa hikoilemaan kiinteeks kuitenkaan. Flashbackia on tosin kehuttu sen verran paljon paremmaksi laitteeksi kuin bossin dilsuja, että täytyy vähän miettiä vielä. Räkkilaitteet vaatii sen verran enemmän säätöä, kun pitää vetää piuhoja joka suuntaan ja erikseen vielä kiskoa pedaali lavalle, ettei sekään oikeen ole ratkasu. Sinänsä outoa, että kaikki pedaalit on melkein tehty tollasiks, että jos ei ihan kengän kärjellä kosketa, on jalka väkisinki säätimien päällä. Onneks suurin osa efekteistä voi olla jatkuvasti päällä pelkästään saundin takia. |
Laulava Kylätohtori 15.06.2013 08:52:05 | |
---|
Vladi: Hmm, onko säröpedaalimarkkinat hiljentyneet? Aikoinaan kun etsin tuota nyt myynnissä olevaa Catalinbread Formula #5:sta, niin sitä sai kilpailla muiden kiinnostuneiden kanssa siitä, kunnes lopulta laitoin oman osto-ilmoituksen ja sillä tärppäsi jonkun ajan päästä. Nyt oma pedaalin on roikkunut torilla jo tovin ilman ainoatakaan yhteydenottoa. Vai meneekö nää kiinnostukset aalloittain ja kun tähän yhdistetään vielä kesän tuoma torin hiljentyminen, niin hiljaista on? Olin itsekin tuosta joskus kiinnostunut ja muistan, että ei ne torilla kovin montaa tuntia jossain vaiheessa viihtynyt. Sama oli esim. Carbon Copyn ja monen muun laita. Nyt niitä on torilla viikko tolkulla paljon halvemmilla hinnoilla. Enkä usko, että sullakaan se myymättömyys olisi hinnasta kiinni. Gabe oli kyllä oikeassa, olen tästä jo monessa paikassa avautunut, vaikkei itsellä nyt niin väliä ole. Muutama pedaali pitäisi vain luukuttaa eteenpäin. Mutta en usko, että tässä on kyse kesästä, koska tämä alkoi jo ennen kevättä. Itse uskon, että ihmisiltä on ylimääräinen raha loppu, mutta toivotaan, että olen väärässä. ;) Saa nähdä, koska hintataso alkaa laskemaan. Nyt jo tehnyt pari ihan hyvää kauppaa. Tällä hetkellä on hyvä ostella pitopelejä, mutta testausta varten ei pahemmin viitsi hankintoja tehdä. Ja toki torilla edelleen kauppoja tehdään, mutta volyymi vaikuttaisi laskeneen huomattavasti. Hyvää tavaraa roikkuu kohtuu hintaan viikosta toiseen... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Gabe 15.06.2013 09:37:05 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Gabe oli kyllä oikeassa, olen tästä jo monessa paikassa avautunut, vaikkei itsellä nyt niin väliä ole. Muutama pedaali pitäisi vain luukuttaa eteenpäin. Mutta en usko, että tässä on kyse kesästä, koska tämä alkoi jo ennen kevättä. Itse uskon, että ihmisiltä on ylimääräinen raha loppu, mutta toivotaan, että olen väärässä. ;) Saahan näistä purnata. :) Olisiko tämä yleinen maailman tila mikä heijastuu toriinkin, vai onko mnet ylipäätään hiljentynyt jonka vuoksi tavara ei liiku? Nyt olisi kiva jos olisi enemmän pätäkkää käytössä, voisi tehdä hyviä kauppoja. |