Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 514 15 16 17 1833 34 35 36 37
Osteri
11.06.2013 14:25:13
Aurinkoinen päivä pitää nimenomaan käyttää tehokkaasti uusien löytöjen tekemiseen torilta. Käyhän porukat kirppiksilläkin nimenomaan kesällä, mikäs tässä on ero mnetin toriin? Lomalla varsinkin on erityisesti aikaa tarkkailla mitä juuri nyt putkahtaa tiskiin ja olla valmiina klousaamaan huippukaupat. Sitäpaitsi eihän auringossa olo ole edes terveellistäkään. ....ihme porukkaa.... Kohta pistän muuten Laney Cub 15 + 2X10 laatikon myyntiin, jahka tästä ehdin.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
käsi
11.06.2013 14:32:34

Osteri: Aurinkoinen päivä pitää nimenomaan käyttää tehokkaasti uusien löytöjen tekemiseen torilta. Käyhän porukat kirppiksilläkin nimenomaan kesällä, mikäs tässä on ero mnetin toriin? Lomalla varsinkin on erityisesti aikaa tarkkailla mitä juuri nyt putkahtaa tiskiin ja olla valmiina klousaamaan huippukaupat. Sitäpaitsi eihän auringossa olo ole edes terveellistäkään. ....ihme porukkaa.... Kohta pistän muuten Laney Cub 15 + 2X10 laatikon myyntiin, jahka tästä ehdin.

Toki nyt voi tehdä parhaat kaupat. Porukka myy kamansajotta saa lipun jollekin festareille tai sitten muuten vaan kaljahammasta kutittaa kun on niin hienot säät. Ja se vanha kitara joka pölyttyy nurkassa ärsyttää, niinvoihan sen vaihtaa rahaksi....
Corto
12.06.2013 12:06:47
Ei mulla ole kuin hyviä kokemuksia m.netin torista. Koskaan ei ole tullut tavaraa ostaessani vastaan huijareita tai myynti-ilmoituksesta poikkeavia kamoja. Nytkin mulla on torilla vetämässä nurkkientyhjennysoperaatio jossa kaivellaan komeron perukoilta kaikki irtokama veks. Jos ja kun ne menee, laitan tietysti jotain kivaa torilta tulemaan tilalle. Ehkä vahvistin, ehkä kitara... jääköön nähtäväksi. Pääasia että kama kiertää.
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
Painajaismainen
12.06.2013 12:23:08 (muokattu 12.06.2013 12:25:24)
Olen tehnyt kymmeniä ja taas kymmeniä kauppoja torin kautta sekä ostajan, että myyjän asemassa. Koskaan ei ole viilattu linssiin, vaikka olen rahaa siirtänytkin etukäteen tuntemattomien henkilöiden tileille, parhaimmillaan nelinumeroisia summia. Aina on tullut juuri sitä tavaraa mitä on pitänytkin. Harkintaa ja maalaisjärkeä käyttäen pääsee pitkälle.
"Ei mene aina niin kuin Strömsössä, mutta meininki on helvetin kova."
Myrkky Nuoli
14.06.2013 10:41:57
Arvioisin, että noin 100 kauppaa on tullut torin kautta tehtyä. Ainoastaan kaksi ikävähköä, mutta vahingoiltaan todella, todella pientä tapausta on näistä jäänyt:

Telecaster-tyyppinen tallamikki, josta baseplate oli irti. Sellaisenaan vinkumisen johdosta käyttökelvoton. Myyjää ei kiinnostanut, lähtiessään oli kuulemma ehjä. No sehän ei taas sit pitäs ostajan tappio olla jos postissa ottaa iskua (oli ala-arvoisesti pakattu). Aika kovan vittuilun jälkeen (toki itsekin olin aika kärkevä, mutta aiheesta) - ja välistä meinas mennä jo uhkailun puolelle - jälkeen lupasi antaa pienen rahallisen hyvityksen. Sitä ei tosin koskaan tullut. No, mikki ei ollut kallis ja ei tuo nyt niin paha fiksaus ole.

Toinen oli semmoinen, että edellisessä kaupassa luotettavaksi osoittautunut kaveri osti multa stratotallan, jonka laitoin tulemaan ennenkun sain rahoja, no rahoja en saanut sit kyllä. Ei oikein vastaillut viesteihin ja kun soittelin perään niin kävi ilmi, että elämäntilanne oli muuttunut aika kurjaksi hällä. No, ymmärsin tilanteen oikein hyvin ja symppasin. Toki asiaan yritin palailla reippaasti myöhemmin ja ois tuommonen homma nyt pitänyt saada hoidettua jossain vaiheessa, mutta kyseessä ei onneksi ollut montaa kymppiä, en kanna kaunaa. En tosin kauppaakaan enää tekisi, paitsi rahat ensin periaatteella myymällä.

Yksi kauppa on jäänyt syntymättä sen takia, että speksien kysely oli eräälle käyttäjälle ilmeisesti liikaa kun sieltä tuli silkkaa vittuilua takaisin ilman vastausta kysymykseen. No, se on semmosta. Löysin paremman tilalle reippaasti paremmalla hinta/laatusuhteella.

Näitä lukuunottamatta kaikki on sujunut kuin rasvattu. Aivan ensiluokkainen paikkahan tämä on tavaroiden pyörittelyyn.
Laulava Kylätohtori
27.06.2013 12:13:36
Onko mnettiläisillä havaintoja, että hinnat olisivat laskeneet? Pyyntihinnat tuntuvat olevan ennallaan, mutta onko joutunut tinkaamaan pyynnistä, jotta romu liikkuu?

Itse olen tehnyt muutaman ihan mukavan diilin, tosin onhan niitä aina ollut hyviä yksittäistapauksia, joten ei siitä vielä voi oikein johtopäätöksiä vetää. Toisaalta olen itsekin kyllä tinkinyt hinnoista, koska hermo ei kestä mitään kuukausien myyntiprosessia.

Tosin nyt tein päätöksen, että en osta enää mitään, koska osta torilta->kokeile->myy torilla ei enää toimi. Ei ainakaan näiden kohdalla, mitä itse harrastan. Ja uskaltaisin väittää, että viimeaikoina myymäni pedaalit ym. ovat olleet ihan laatutavaraa. Ja koska ei se soundi enää tunnu purkkia vaihtamalla paranevan, niin ei viitsi muutaman kokeilukerran takia ottaa montaa kymppiä takkiin + vielä postittelun ja noutamisen vaivat päälle. Näillä mennään, olkoon prkle... Ja olkoon tämä viimeinen avautuminen aiheesta... ;)

Tuli tuossa mieleen myös, että olisi mielenkiintoista tietää, millaisen ketjun yksi "aidolla" rahalla tehty ostos saa torilla aikaan. Yksi, kun saa tavaransa rahalla kaupaksi, niin ostaa seuraavalta, joka taas ostaa saaduilla rahoilla seuraavalta jne... Itse ainakin pistän kaikki kitarakamasta tulleet rahat uusien romujen ostoon ja yleensä vielä pieni siivu päälle...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
the-Antero
27.06.2013 12:40:40 (muokattu 27.06.2013 12:55:56)

Laulava Kylätohtori: Tuli tuossa mieleen myös, että olisi mielenkiintoista tietää, millaisen ketjun yksi "aidolla" rahalla tehty ostos saa torilla aikaan. Yksi, kun saa tavaransa rahalla kaupaksi, niin ostaa seuraavalta, joka taas ostaa saaduilla rahoilla seuraavalta jne... Itse ainakin pistän kaikki kitarakamasta tulleet rahat uusien romujen ostoon ja yleensä vielä pieni siivu päälle...

Tuo olisi mielenkiintonen kyllä :) mutta melkosen vaikea tutkia.

Edit:

Tällä hetkellä omistamistani pedaaleista on 6/9 käytettyjä
Myymistäni taas on ollut 12/14 käytettyjä
Tän hetkisistä nupeista 1/3 on käytetty ja kaapeista 1/2 on käytetty
Nykyisistä kitaroista 1/3 on käytetty ja menneistä on 1/4 ollu käytetty

Karkeasti laskettuna siis minulla käyneistä 23 pedaaleista uutena ostettu vain 5 kpl ja minulla käyneistä 7 kitarasta taas uutena on ostettu 5 kpl.

Kyllähän tuo liikkunut tavara on jotain liikehdintää saanut aikaiseksi torilla :)
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Krice
27.06.2013 13:16:21

Kokemus torilta: joku kysyi onko akustinen vielä myynnissä. Vastasin: on. Sen jälkeen en saanut vastausta. Varmaan rahat menikin karkkeihin.
Laulava Kylätohtori
27.06.2013 13:21:49
Krice: Kokemus torilta: joku kysyi onko akustinen vielä myynnissä. Vastasin: on. Sen jälkeen en saanut vastausta. Varmaan rahat menikin karkkeihin.

Hauskinta on, jos heti tuollaisen hupikyselyn jälkeen ilmaantuu tosiostaja. Siinä sitten mietit, että myytkö heti, vai odotatko toisen vastausta. Varsinkin, jos hupiostaja on luvannut ostaa sen.

Toisaalta onhan se omaa tyhmyyttä, jos oston sijaan vain kyselee ja menee kaupat sivu suun.
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Kuplamuovi
27.06.2013 13:36:00 (muokattu 27.06.2013 13:37:28)
Krice: Kokemus torilta: joku kysyi onko akustinen vielä myynnissä. Vastasin: on. Sen jälkeen en saanut vastausta. Varmaan rahat menikin karkkeihin.

Näitä tuntuu aina riittävän. Itse löysin muutama päivä sitten kiinnostavan pedaalin hyvään hintaan torilta ja ilmoitin ostavani pyydettyyn hintaan maksaen etukäteen hänen tililleen. Myyjä vastasi pikaviestillä että tehdään kaupat, mutta sen jälkeen en ole hänestä kuullut, vaikka hän onkin kirjautunut sen jälkeen tänne vaikka kuinka monta kertaa. Raha tässä ei ole siis liikkunut vielä, kun en kerennyt saada tilitietoja. Myynti-ilmoituskin roikkuu tuolla torilla näemmä edelleen. Ei se kaupanteko ilmeisesti kiinnosta kaikkia, suuntaan tai toiseen :)
Olen oman elämäni risteilyisäntä.
Rämppy
27.06.2013 13:58:44
Kerran vuosia sitten eräällä kitaranmyyjällä oli ilmeinen luopumisen tuska. Vastasin mnetin myynti-ilmoitukseen, hinta sovittiin sekä sovittiin, että tulen seuraavana päivänä katsastamaan tavaran. Muutaman tunnin päästä tuli herralta viesti, että ei myykään kitaraa. Liian suuri eron tuska. Harmittelin ja sanoin, että asia ok. Seuraavana aamuna tulikin viesti, että harkinnan jälkeen onkin henkisesti valmis myymään kitaran. Jälleen sovittiin, että saavun paikalle klo sejase. Pari tuntia kului, ja herra jälleen ilmoitti peruvansa myyntiaikeet. Toivottelin hyvää jatkoa ja tuumasin, että onhan näitä kitaroita...Tunti kului, ja tuli jälleen viesti, että kyllä sittenkin myy. Ilmoitin, että lähden nyt ajamaan sinne (50 km päähän), että tämän jälkeen en ota perumisviestejä tien päällä vastaan. Kaupat tuli, mutta kyllä otti koville...
En sitten malttanut olla sanomatta.
Gabe
27.06.2013 16:06:42
Laulava Kylätohtori: Onko mnettiläisillä havaintoja, että hinnat olisivat laskeneet? Pyyntihinnat tuntuvat olevan ennallaan, mutta onko joutunut tinkaamaan pyynnistä, jotta romu liikkuu?

Tosin nyt tein päätöksen, että en osta enää mitään, koska osta torilta->kokeile->myy torilla ei enää toimi.

Itse olen tehnyt sellaisen päätöksen että ostan mutta en myy. ;)

Olen kyllä huomannut saman tuolla torilla, oikein ärsyttää välillä kun ei ole tarvetta tietynlaiselle kamalle. Nyt irtoaisi edullisesti vaikka mitä.
Mr. Speed
27.06.2013 16:39:26
Kuplamuovi: Näitä tuntuu aina riittävän. Itse löysin muutama päivä sitten kiinnostavan pedaalin hyvään hintaan torilta ja ilmoitin ostavani pyydettyyn hintaan maksaen etukäteen hänen tililleen. Myyjä vastasi pikaviestillä että tehdään kaupat, mutta sen jälkeen en ole hänestä kuullut, vaikka hän onkin kirjautunut sen jälkeen tänne vaikka kuinka monta kertaa. Raha tässä ei ole siis liikkunut vielä, kun en kerennyt saada tilitietoja. Myynti-ilmoituskin roikkuu tuolla torilla näemmä edelleen. Ei se kaupanteko ilmeisesti kiinnosta kaikkia, suuntaan tai toiseen :)

Oletko koettanut ottaa itse tähän kaveriin yhteyttä? Viestistäsi saa sen käsityksen, että hän on ollut viimeksi teidän kahden välillä yhteydessä.
http://www.sieni.us/?id=38
Kuplamuovi
27.06.2013 17:29:33
Mr. Speed: Oletko koettanut ottaa itse tähän kaveriin yhteyttä? Viestistäsi saa sen käsityksen, että hän on ollut viimeksi teidän kahden välillä yhteydessä.

Toki toki, jäi vain mainitsematta :)
Puolisenkymmentä kohteliasta viestiä laitoin vielä kun ei herrasta kuulunut mitään, mutta en sitten sen enempää viitsinyt parkaa pommittaa. Pikaviesti jäi ainoaksi tavaksi olla yhteydessä kun ilmoituksessa ei muita tietoja ollut, eikä profiilissakaan.
Olen oman elämäni risteilyisäntä.
Alfons Åberg
27.06.2013 20:00:52 (muokattu 27.06.2013 20:01:29)
Laulava Kylätohtori: Hauskinta on, jos heti tuollaisen hupikyselyn jälkeen ilmaantuu tosiostaja. Siinä sitten mietit, että myytkö heti, vai odotatko toisen vastausta. Varsinkin, jos hupiostaja on luvannut ostaa sen.

Toisaalta onhan se omaa tyhmyyttä, jos oston sijaan vain kyselee ja menee kaupat sivu suun.

Tämän takia en kovin mielelläni laita VARATTU-tekstejä. Hiljaisen varauksen voin tehdä ehkä päiväksi, jos ostoaikeet jotenkin vaikuttavat todellisilta mutta muuten en.
Se vaan tarjoaa myös plussana sen vaihtoehdon, että mutkasta voi poistua tyylikkäässä hallitussa luisussa, jos haluaa. -AWKM
tender.insanity
20.06.2014 08:14:08 (muokattu 20.06.2014 08:16:29)
Presidentti: Tuohon delarcon kirjoitukseen: eikös koppis ole yksi näitä torin ns. ammattimyyjiä?

Hehe,.. huomasin koppiksen ilmoituksen:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=891263

Tuo taisikin juuri olla myynnissä tori.fi:ssä ja vähän niinkuin kaupat sovittiin, mutta peruin, koska MIJ kaula ei menekään tuohon heittämällä. Hinta oli tori.fi:ssä 300e koko kitaralle ja sovittiin sitten 250e hinnaksi. Näin ne hinnat nousee..

En nyt 100% varma ole onko sama, mutta tori.fi:n kitarassa oli myös kaula murtunut ja korjattu itse.

EDIT: Näköjään myy laukkuakin erikseen, joka kuului siihen hintaan =)
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=891114

Ja on tuo se sama, kun kielilukotkin puuttuu.
Spirocore
20.06.2014 10:34:01

Presidentti: Tämän takia en kovin mielelläni laita VARATTU-tekstejä. Hiljaisen varauksen voin tehdä ehkä päiväksi, jos ostoaikeet jotenkin vaikuttavat todellisilta mutta muuten en.

Mäkin olen enempi siirtynyt tähän. On aika moni varaus kuitenki jäänyt lunastamatta. Kun nyt pistin Marsun vähintäänkin maltilliseen hintaan kaupaksi, tuli tarjous jossa kaveri pääsisi noutamaan nupin vasta viikon päästä. Normaalisti en varailusta siis niin piittaa, ellen päiväksi tai sovittuun kaupantekoajankohtaan asti, mutta nytpä ostaja tarjosi ihan reilun varausmaksun. :) Kyllä sen nojalla kehtaa jo pistää varoituksen myynti-ilmoituksen otsikkoon.
When you're dead, you don't know that you're dead. It's only difficult for others. It's the same when you're stupid.
kimurantti1
20.06.2014 11:45:19 (muokattu 20.06.2014 11:53:26)
Otan tästä vuoden takaisen lainauksen esiin:

Laulava Kylätohtori: Tosin nyt tein päätöksen, että en osta enää mitään, koska osta torilta->kokeile->myy torilla ei enää toimi.

Ootko vielä ollut ostamatta kamaa? Entä kuinka tarkkaan tää mahtoi toteutua:

Ja olkoon tämä viimeinen avautuminen aiheesta... ;)

... :-D
Piecemaker // "Practice cures most tone issues." -John Suhr
kekkuliheikki
20.06.2014 12:59:37 (muokattu 20.06.2014 13:00:04)
kimurantti1: Otan tästä vuoden takaisen lainauksen esiin:

Laulava Kylätohtori: Tosin nyt tein päätöksen, että en osta enää mitään, koska osta torilta->kokeile->myy torilla ei enää toimi.

Ootko vielä ollut ostamatta kamaa? Entä kuinka tarkkaan tää mahtoi toteutua:

Ja olkoon tämä viimeinen avautuminen aiheesta... ;)

: D:D :D :D
En allekirjoita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)