Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikki vahvistimen mikittämiseen
1 2
Jarzki
14.06.2013 09:21:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä meneekö oikealle osastolle enkä oikein löytänyt kunnon keskusteluakaan aiheesta eli näillä eteenpäin..
 
Carvin vintage 16 lähtis nyt syksyllä keikoille kun Rolandin Cube 60:seen lähti luotto tuossa viime keikalla. Ajattelin että varmaanki tuo riittää jos sen mikittää ja nyt kysynkin että osaatteko suositella jotain tiettyä merkkiä/mallia joka olis suht neutraali, ei aiheuta ylimääräisiä pörinöitä eli yksinkertaisesti toimii.
 
SM57: tiedän mutta onko muita ? Varmaankin se tulee telineelle tai sitten roikkumaan siihen kartion eteen. Edullisuus on + :)
 
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
Numb
14.06.2013 09:30:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiser e906.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
jpg
14.06.2013 09:48:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiser e606.halvempi kuin e906 ja herkkyys kyllä riittää roikkuasennuksessa.kokeiltu on.
 
varakeef
14.06.2013 11:31:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvitsetko jostain erityisestä syystä omaa mikkiä? Vai kierrättekö omalla PA:lla ja omalla miksaajalla.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
LaMotta
14.06.2013 11:34:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiser on helpompi mikittää kuin SM57, joka tarvitsee jonkinlaisen kiinnittimen.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Jarzki
14.06.2013 11:55:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Tarvitsetko jostain erityisestä syystä omaa mikkiä? Vai kierrättekö omalla PA:lla ja omalla miksaajalla.
 
Juuri näin... tai noh miksaaja on toinen kitaristi :) Ja kiertämisestä en tiedä, 10-15 keikkaa vuodessä max. Kamat kiertää välillä, lavalla ja torilla :)
 
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
varakeef
14.06.2013 12:09:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarzki: Juuri näin... tai noh miksaaja on toinen kitaristi :) Ja kiertämisestä en tiedä, 10-15 keikkaa vuodessä max. Kamat kiertää välillä, lavalla ja torilla :)
 
Siis kokoluokkaa laulukamakeikkaa pubeissa? Voi olla näppärämpää olla mikittämättä kitaraskobeja, yleensä kuuluvat kyllä.
 
Mutta jos täytyy eli tahdotte, niin tuo E606 on kätevä litteytensä vuoksi ja suht edullinen. Hävitin kuitenkin omani ja hankin todella halvan lituskasen Superluxin. Nykyistä versiota en ole kokeillut, mutta se näyttää tältä.
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_pra_628_mkii.htm
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
RrRailo
14.06.2013 12:38:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pidän e906:tta erittäin hyvänä joka paikan kitarahöylänä, sopivasti tuo keskiääniin mehukkuutta ja pehmentää riipiviä yläpäitä. Taajuusvasteessa säilyy kuitenkin luonnollinen balanssi ja kitara kuulostaa ns. itseltään. E606 ei ole niinkään neutraali soundiltaan, ylämiddlestä hieman kovahko verrattuna e906:een. Näin olen siis muutamien rinnakkaistestien kohdalla huomannut, muutamalla eri tötteröllä ja vahvistimella.
 
Kuolo korjaa. "En tiedä onko älykkyyteni enää ihmislajin rajoissa."
I3enjam1n
14.06.2013 13:06:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Sennheiser on helpompi mikittää kuin SM57, joka tarvitsee jonkinlaisen kiinnittimen.
 
Onnistuu se roikottaminen 57:llakin, eikä kuulosta yhtään huonolta:
 
http://youtu.be/Oi6qzxxuAlM?t=43s
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
Boogierooster
14.06.2013 13:07:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voidaan kai sanoa, että suositeltavat mikit koti- ja keikkakäyttöön hintaluokissaan ovat
 
Alle 50€ T-Bonen shurekopio http://www.thomann.de/fi/the_tbone_mb75.htm
Alle 100€ SM57 käytettynä
Alle 150€ SM57 tai Sennheiser e906 käytettynä (tän hinta on noussut?)
Alle 300€ SM57 tai Sennheiser 421 käytettynä
 
SM57 on takuuvarma valinta kun haluat kitaran erottuvan miksistä esim. keikalla, mikissä on korostuma yläkeskialueella. Sennheiser 421 on paljon tasaisempi, ehkä siitä syystä tuntuu että myös bassoa olisi enemmän. Mulla ei ole henkilökohtaista kokemusta e606sta tai e906:sta, mutta kuuleman perusteella hyviä laitteita, joiden käyttöä helpottaa tuo mahdollisuus roikuttaa niitä vahvarin päältä.
 
Kannattaa ite käydä koittamassa kaikkia. Huomaa kuitenkin, että vaikka SM57 yksinään kuulostaisi aika häiritsevältä ja värittyneeltä, bändin seasta se voi toimia tosi hyvinkin.
 
hallu
14.06.2013 13:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No pistetääns mikkiehdotus, josta en juurki mitään tiedä, mutta Byerdynamics TGV50D näytti olevan musafasulla satasella tarjouksessa ja sitä ovat tuttuni kehuneet. Itse en juuri kyseisestä mikistä tiedä kun olen käyttänyt vain sitä "isoveljeä" TGV70D, joka omasta mielestäni oli sikahyvä kitaraäänitykseen. Yleismikkien nimellähän nuo kulkee.
 
Offtopikkina pakko kysyä kun huomasin, että se sun Carvin on myytävänä, että mikäs siinä on vikana? vai onko sulla niitä useampi? kävin itse sellaista kokeilemassa Vantaan Musiikissa ja mielestäni se oli kaiken kaikkiaan oikein sympaattinen pikkuvahvari (aika kallis, mutta perustellusti onhan se ameriikan kamaa). Pikkuisen kun tuohon Fenderin soundimaalimaan olen tottunut (siis siihen botnekkaaseen middlekuoppaiseen tramboliinimaisen syvään ja hyväilevään kellon kirkkaasti heläjävään kliiniin), niin pikkukarvinin soundi tuntui vähän keskiäänipainotteiselta ja joustamattomalta. Onko sulla soudi syynä vai joku muu?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
sickboy
14.06.2013 13:12:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Senheiser e906, toi toimii todella hyvin. Ahtaissa tiloissa on myös erityisen mukavaa kun ei tarvitse mikkiständin kanssa pelleillä. Kannattaa sijoittaa vaikka ihan uuteen, sillä noita ei paljon käytettynä liiku....ja syyn jo arvaakin.
 
Jucciz
14.06.2013 13:13:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiser e906:lla on hankala mennä vikaan. Myös Audix i5 kannattaa kokeilla. Ja toki myös paremmin laulumikkinä tunnettu Shure SM58, joka on soundiltaan hieman armeliaampi kuin SM57 - helpompi sihdata niin, ettei lopputulos ole riipivä. Toimii aivan hyvin kitaravahvistimen edessä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
LaMotta
14.06.2013 13:21:26 (muokattu 14.06.2013 13:22:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shure 57n kanssa käytän itse tällaista viritystä http://images.thomann.de/pics/prod/208183.jpg
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
PJS
14.06.2013 13:23:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Siis kokoluokkaa laulukamakeikkaa pubeissa? Voi olla näppärämpää olla mikittämättä kitaraskobeja, yleensä kuuluvat kyllä.
 
Mutta jos täytyy eli tahdotte, niin tuo E606 on kätevä litteytensä vuoksi ja suht edullinen. Hävitin kuitenkin omani ja hankin todella halvan lituskasen Superluxin. Nykyistä versiota en ole kokeillut, mutta se näyttää tältä.
 
http://www.thomann.de/fi/superlux_pra_628_mkii.htm

 
Mä mikitän joka tapauksessa ja sit huudatan styrkkarii niin pienellä tai isolla kuin lavabalanssi vaatii. Kitaravahvarit, tuppaa olemaan niin suuntaavia että snadimmillakin keikoilla tuntuu toimivimmalta mikittää suht hiljaisella itelle monitoriksi käännetty vahvistin ja ajaa skebaa saliin sit ikäänku balanssin parantamiseksi.
 
Peace!
Laulava Kylätohtori
14.06.2013 13:46:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Sennheiser e906:lla on hankala mennä vikaan. Myös Audix i5 kannattaa kokeilla. Ja toki myös paremmin laulumikkinä tunnettu Shure SM58, joka on soundiltaan hieman armeliaampi kuin SM57 - helpompi sihdata niin, ettei lopputulos ole riipivä. Toimii aivan hyvin kitaravahvistimen edessä.
 
Muistan tällaista jostain muualtakin lukeneeni. Ja juuri tästä syystä, kun ei ole ollut varmuutta, olen ollut kahden vaiheilla, että ostaako 57 vai 58. Kitarakäyttö olisi pääsia, mutta olisihan se hyvä, jos se toimisi myös laulun kanssa. Kumpaa suosittelisit(te)?
 
Tai ehkä vielä enemmän kiinnostaisi juuri tuo e906, mutta miten se toimii laulun kanssa?
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Antti1
14.06.2013 13:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Muistan tällaista jostain muualtakin lukeneeni. Ja juuri tästä syystä, kun ei ole ollut varmuutta, olen ollut kahden vaiheilla, että ostaako 57 vai 58. Kitarakäyttö olisi pääsia, mutta olisihan se hyvä, jos se toimisi myös laulun kanssa. Kumpaa suosittelisit(te)?
 
Tai ehkä vielä enemmän kiinnostaisi juuri tuo e906, mutta miten se toimii laulun kanssa?

 
Kaikki toimii kitaralla ja laululla. SM58:n grilli kuitenkin suojaa noista parhaiten puhinoilta laulukäytössä.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
RrRailo
14.06.2013 19:41:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Muistan tällaista jostain muualtakin lukeneeni. Ja juuri tästä syystä, kun ei ole ollut varmuutta, olen ollut kahden vaiheilla, että ostaako 57 vai 58. Kitarakäyttö olisi pääsia, mutta olisihan se hyvä, jos se toimisi myös laulun kanssa. Kumpaa suosittelisit(te)?
 
Tai ehkä vielä enemmän kiinnostaisi juuri tuo e906, mutta miten se toimii laulun kanssa?

 
Jos molempiin halajaa, niin 58:n itse ottaisin. Kitarakäytössä studiossa ruuvaan siitä aina grillin pois, pääsee lähemmäs kaappia. Tuossa se middlekorostus on alempana kuin 57:ssa, siksi itse suosin.
 
Kuolo korjaa. "En tiedä onko älykkyyteni enää ihmislajin rajoissa."
nakedzen
14.06.2013 19:47:29 (muokattu 14.06.2013 19:48:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SM57 on paras. :)
 
Mutta mustana hevosena Audix i5 (vähemmän middlekorostusta) ja Beyerdynamic M201TG (todella tasainen ja melkein konkkamikkimäinen soundi).
 
https://soundcloud.com/nakedzen/shure-sm57-vs-b-m201tg
Jarzki
14.06.2013 19:57:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No pistetääns mikkiehdotus, josta en juurki mitään tiedä, mutta Byerdynamics TGV50D näytti olevan musafasulla satasella tarjouksessa ja sitä ovat tuttuni kehuneet. Itse en juuri kyseisestä mikistä tiedä kun olen käyttänyt vain sitä "isoveljeä" TGV70D, joka omasta mielestäni oli sikahyvä kitaraäänitykseen. Yleismikkien nimellähän nuo kulkee.
 
Offtopikkina pakko kysyä kun huomasin, että se sun Carvin on myytävänä, että mikäs siinä on vikana? vai onko sulla niitä useampi? kävin itse sellaista kokeilemassa Vantaan Musiikissa ja mielestäni se oli kaiken kaikkiaan oikein sympaattinen pikkuvahvari (aika kallis, mutta perustellusti onhan se ameriikan kamaa). Pikkuisen kun tuohon Fenderin soundimaalimaan olen tottunut (siis siihen botnekkaaseen middlekuoppaiseen tramboliinimaisen syvään ja hyväilevään kellon kirkkaasti heläjävään kliiniin), niin pikkukarvinin soundi tuntui vähän keskiäänipainotteiselta ja joustamattomalta. Onko sulla soudi syynä vai joku muu?

 
Ei oo mitään tollasta, ilmo nyt roikkuu sielä jos joku innostuu ostaan niin haen Ibanezin TSA30:n, jos ei mee niin sitten se siirtyy mun keikkapeliksi kun tosiaan luottamus meni rolandiin jota olin pitänyt pomminvarmana koneena :(
 
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «