Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Wah-Wah pedaali
1 2 3 4 5 6 7
googlepossu
12.06.2013 23:19:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs.. Olen ostamassa wahwah pedaalia T-Kaupasta, sillä bändi tilailee tavaraa siinä samassa sykyssä niin vältyn posti kuluilta (: Itse olen ajatellut tätä http://www.thomann.de/fi/vox_v845_wahwah.htm TAI http://www.thomann.de/fi/morley_clw.htm TAI TÄTÄ http://www.thomann.de/fi/dunlop_cry_baby_gcb95.htm . Tuo Morley vaikuttaa mielestäni kaikkein kiehtovimmalta, mutta tuo Cry Baby on vissiin kaikkein laadukkain vai?!? Ihan vaistooni en luota xD Auttakaas valitsimessa tai ehdotelkaa jotain vastaavaa (:
 
Mikke Niinistö
Timo JM
12.06.2013 23:41:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ääni menee Morleylle. Mielummin vielä sellainen malli josta saa myös volumespedun.
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Vetehinen
13.06.2013 00:05:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kerran uutena oot päättäny ja Thomannilta hommata, ota tämä: http://www.thomann.de/fi/artec_apw5.htm
Hyvä peli ainakin hintaisekseen.
 
"Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk)
Corto
13.06.2013 07:41:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika peruspelejä nuo kaikki taitaa olla. Omakohtaisia kokemuksia minulla on tosin vain tuosta halvimmasta Crybabysta. Sen potikalla on sitten aika riipivän teräväsoundinen ala-asento. Ominaisuus, josta jotkut tykkää ja toiset ei. Itse haikailin lopulta pehmeämpää muljutusta ja hommasin tilalle RMC:n wahin.
 
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
Timo JM
13.06.2013 10:20:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cry Baby onkin jyrkkä ja kireä. Morley on tasainen ja pehmeä :-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Stalkah
13.06.2013 10:48:30 (muokattu 13.06.2013 10:49:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa kaikista yksinkertasimmissa perusmalleissa, esim. just Dunlopin itkuvaavissa on (ainakin tee-se-itse- henkilöille) modausvara. Juuri tuota potikankin säätöaluetta saa helposti ruukattua vähän eri suuntiin jos se kireä yläpää ei miellytä, sillä se "sweep"alue ei kata sitä koko potikan säätövaraa. Käämin vaihtamalla vaikka siihen paljon puhuttuun punaseen Faseliin saa vähän samettisuutta Cry Babyn muuten hieman kirskuvaan signaaliin. Huonoina puolina mainittakoot, että GCB-95 syö ainaki itelläni pois päältä ollessa signaalia ja jos tää ilmenee haittaavissa määrin, niiku miulla, ni poljin vaatii piirilevyn ohitusmodauksen. Tääki on kyl suhteellisen yksinkertanen homma jos vaan kolvi pysyy kädessä, osaa ettiä netistä kaavioita ja on varaa tilata vaikka Uraltonelta yks DPDT-kytkin.
 
Tosiaan, jos pehmeämpi soundi miellyttää, niin mieluummin se Morley noista. Miulla ei oo oikei muuta kokemusta itellänikää ku tosta GCB-95:sta ja nää miunki modausvinkit on lähinnä peruja siitä ku on aikoinaa tullu nuorempana ostettua toi kepein malli ja yriteltyä sen jälkee parannella sitä, kun soundi oli alkujaan omaan makuun vähän mitä oli :P
 
"Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö."
Corto
13.06.2013 11:39:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stalkah: Noissa kaikista yksinkertasimmissa perusmalleissa, esim. just Dunlopin itkuvaavissa on (ainakin tee-se-itse- henkilöille) modausvara. Juuri tuota potikankin säätöaluetta saa helposti ruukattua vähän eri suuntiin jos se kireä yläpää ei miellytä, sillä se "sweep"alue ei kata sitä koko potikan säätövaraa. Käämin vaihtamalla vaikka siihen paljon puhuttuun punaseen Faseliin saa vähän samettisuutta Cry Babyn muuten hieman kirskuvaan signaaliin. Huonoina puolina mainittakoot, että GCB-95 syö ainaki itelläni pois päältä ollessa signaalia ja jos tää ilmenee haittaavissa määrin, niiku miulla, ni poljin vaatii piirilevyn ohitusmodauksen.
 
Niin joo, unohdinkin mainita tuon että Crybaby GCB 95 syö signaalia, se ei todellakaan ole true bypass. Modaajalle kiva alusta, mutta jos enää koskaan Crybabyn itse ostaisin niin kyllä se vähintään 535Q olisi. Säätövaraa pitää mun mielestä wahissa olla, ainakin jonkin verran.
 
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
s8na
13.06.2013 11:56:09 (muokattu 13.06.2013 11:57:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perus crybaby on joo vähän nihkeä. Soundin syöpöttely on se ikävin ominaisuus.
 
Tämä on ns. valmiiksi modattu hyväksi mutta hintaa on sitten lisää. http://www.thomann.de/fi/dunlop_crybaby_classic_wahpedal.htm
 
Muista waheista ei oikein ole kokemusta.
 
Laulava Kylätohtori
13.06.2013 12:15:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tuo perus-crybabykään soundia syö, jos on bufferi. Ei ainakaan mulla vienyt, kun laudassa oli 3 Bossin pedaalia. Eikä se muutenkaan mielestäni nyt niiiiin huono ole. Varsinkin aloittelijan tai jos signaaliketju muuten on vähän halvemmista vehkeistä kasattu, niin miettisin kaksi kertaa ennen kuin sijoittaisin wahiin kolmenumeroisia summia.
 
Ja noita löytyy myös torilta todella kohtuulliseen hintaan. Jos on innostusta, niin ostaa vaikka kaikki ja myy itselle sopimattomat torilla pois.
 
Ps. itse aikanaan pidin perus-crybabyn ronskimmasta soundista. Ja sitä yläpään kirkkautta saa pois pyöräyttämällä sitä potikan hammasratasta sen hammastangon hampaan tai kahden yli... Ei tarvitse kolvata eikä mene kuin sekuntaja...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
-HP-
13.06.2013 12:29:23 (muokattu 13.06.2013 12:31:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Jos kerran uutena oot päättäny ja Thomannilta hommata, ota tämä: http://www.thomann.de/fi/artec_apw5.htm
Hyvä peli ainakin hintaisekseen.

 
Itellä oli Artecin wahi jossain vaiheessa mutta se tuntu vähän sieluttomalta. Sitten ääriasennolla ja nipin napin keskilinjan jälkeisellä välillä soundissa ei kuullut eroa vaikka miten vatkas ja missä kohtaa kaulaa. Lähti kiertoon.
 
E: Paitsi että mun versio oli joku 7, siinä oli joku omituinen magneettisysteemi potikan tilalla. Tässä taitaa ihan se potikka olla.
 
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
Vetehinen
13.06.2013 12:48:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-HP-: Itellä oli Artecin wahi jossain vaiheessa mutta se tuntu vähän sieluttomalta. Sitten ääriasennolla ja nipin napin keskilinjan jälkeisellä välillä soundissa ei kuullut eroa vaikka miten vatkas ja missä kohtaa kaulaa. Lähti kiertoon.
 
E: Paitsi että mun versio oli joku 7, siinä oli joku omituinen magneettisysteemi potikan tilalla. Tässä taitaa ihan se potikka olla.

 
Minullakin on (myytävänä) tuo APW-7 ja on se sama mag-pot tuossa vitosessakin. Näkyy se hevosenkenkälogo tuosta kuvasta. Aika mieto peli tosiaan mutta toisaalta ei anna häiriötä, ja sopii tarvittaessa bassokäyttöön myös. Se Whish-ominaisuus oli minun käyttöön täysin turha.
 
"Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk)
Begemoth
13.06.2013 18:27:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Crybaby modattiin joskus niin ettei se syö soundia, mutta voin muistaa väärinkin. Oon käyttänyt Budwahia viime vuodet.
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
LaMotta
13.06.2013 18:30:03 (muokattu 13.06.2013 18:30:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crybaby GCB 95n kireyden kanssa tuskailin joskus itsekin kunnes opin, että hammastankoa ja tätä kautta potikan asentoa pystyy itse säätämään niin, ettei soundi mene tolkuttoman kireäksi. Modaus, joka ei maksa mitään :)
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Begemoth
13.06.2013 18:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhtaalla munkin mielestä Crybaby oli kireä, mutta säröllä toimi.
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
McLeach
13.06.2013 21:37:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika kiree on toi crybaby GCB95 puhtailla jos ei tajua säätää. Mutta ei sitä kyllä kannata ostaa kun samasta hintaluokasta löytyy selvästikin parempia. Oma marsun nuppi ei kuulostanut sitten ollenkaan siltä miltä piti kun crybaby oli välissä. Fenderiin ei vaikuttanu niin paljon mutta silti söi yläpäätä selvästi. Osta true bypass -spedu heti alkuun ni et tuhlaa rahaa saundisi pilaamiseen. Pakko suositella Modtonen vintage wahia vakkei thompalta löydykkään.
 
SpeedGovernor
14.06.2013 07:15:31 (muokattu 14.06.2013 07:16:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itel juurikin tuo MODTONE ollu ny puolisen vuotta. Voin suositella myös. Halpa ja hyvä. Uraltonelta saa myös
 
Stalkah
14.06.2013 22:27:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilata päräytin tota omaa GCB-95:a varten uuden kytkimen. Jos joku kaipaa omaan wahiinsa true bypass- modausta niin Uraltonelta saatava Carlingin DPDT-kytkin käy siihen hommaan kuulemma kuin nakutettu (kysäsin vielä asiakaspalvelusta). Muiden DPDT-kytkinten koteloon kiinnittämistä varten varattu mutterikierteistö on kuulemma liian lyhyt wahiin asentamiseen.
 
Tossa viellä linkki tuotteeseen jos joku tarvii äkkiseltää: http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=am9lenkps3fjejpraipj8gecf5
 
"Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö."
Progepiru
15.06.2013 11:03:44 (muokattu 15.06.2013 13:18:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Aika kiree on toi crybaby GCB95 puhtailla jos ei tajua säätää. Mutta ei sitä kyllä kannata ostaa kun samasta hintaluokasta löytyy selvästikin parempia. Oma marsun nuppi ei kuulostanut sitten ollenkaan siltä miltä piti kun crybaby oli välissä. Fenderiin ei vaikuttanu niin paljon mutta silti söi yläpäätä selvästi. Osta true bypass -spedu heti alkuun ni et tuhlaa rahaa saundisi pilaamiseen. Pakko suositella Modtonen vintage wahia vakkei thompalta löydykkään.
 
Crybaby on helppo modata true bypassiksi.
 
Kun vaihtaa sweeppi-capin 12n konkkaan ja laittaa wah-potikan maajohtoon 5k potikan yläpään säätämistä varten, niin itkupilli muuttuu ihan uudeksi laitteeksi. Tämä modi on muuten nimeltään JC95 Jerry Cantrell -wah ;). Kannattaa kokeilla modattua 30-40€ GCB95:sta ennen kuin laittaa rahansa kalliimpiin.
 
Hyviä kauppakumppaneita: zzy, Kapuli14, Kirvesmiez, jarse, jonnelite
Stalkah
15.06.2013 12:09:13 (muokattu 15.06.2013 12:12:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progepiru: Crybaby on helppo modata true bypassiksi.
 
Kun vaihtaa sweeppi-capin 12n konkkaan ja laittaa wah-potikan maajohtoon 5k potikan yläpään säätämistä varten, niin itkupilli muuttuu ihan uudeksi laitteeksi. Tämä modi on muuten nimeltään JC95 Jerry Cantrell -wah ;). Kannattaa kokeilla modattua 30-40€ GCB95:sta ennen kuin laittaa rahansa kalliimpiin.

 
Allekirjoitan iteki ton viimesen lauseen täysin. On siinä iha eri meininki ku näkee henkilökohtaisesti vähä vaivaa sen soundin eteen eikä osta kaikkea täysin paketissa ;) Yleensä noissa modaushommissa oppii väistämättäkin jotai uutta, mut sillä edellytyksellä ettei mee hosumaan mitä sattuu.
 
Toi Jerry Cantrell- modi oli itellenikin uus juttu, voisin koittaa itekin. Kiitoksia tästä! Tosin eipä oo mikää ihmekkää ettei oo tullu törmättyä kun en oo nii tarkkaa kolunnu näitä wah mod-laareja nettilöistä sen lisäks, että vaikka koluaiski ni noita tuntuu olevan kyllä ihan perkuleellisesti herkuleellisesti.
 
(En halua päteä, mut korjasin toho Progepirun viestiin tarpeellisen rivivaihdon, koska muuten tosta sai vähän sellasen kuvan, että toi modi on true bypass, vaikka kyseessä oli iha eri homma.)
 
"Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö."
Progepiru
15.06.2013 13:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stalkah: Allekirjoitan iteki ton viimesen lauseen täysin. On siinä iha eri meininki ku näkee henkilökohtaisesti vähä vaivaa sen soundin eteen eikä osta kaikkea täysin paketissa ;) Yleensä noissa modaushommissa oppii väistämättäkin jotai uutta, mut sillä edellytyksellä ettei mee hosumaan mitä sattuu.
 
Toi Jerry Cantrell- modi oli itellenikin uus juttu, voisin koittaa itekin. Kiitoksia tästä! Tosin eipä oo mikää ihmekkää ettei oo tullu törmättyä kun en oo nii tarkkaa kolunnu näitä wah mod-laareja nettilöistä sen lisäks, että vaikka koluaiski ni noita tuntuu olevan kyllä ihan perkuleellisesti herkuleellisesti.
 
(En halua päteä, mut korjasin toho Progepirun viestiin tarpeellisen rivivaihdon, koska muuten tosta sai vähän sellasen kuvan, että toi modi on true bypass, vaikka kyseessä oli iha eri homma.)

 
Jep, eri asia true bypass ja Cantrell-modaus.
 
Hyviä kauppakumppaneita: zzy, Kapuli14, Kirvesmiez, jarse, jonnelite
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «