Aihe: 8-raitanauhuria etsimässä
1 2
Danko
05.05.2013 21:13:56

anapena: Ennen wanhaan USB1.0-vehkeet olivat yleensä 2-kanavaisia sisäänpäin. Poikkeuksia olivat sininen Emagic ja sellanen Tascamin pikkumikserin näkönen, ja olisko ollu joku ESI Maya. Olisko ollu Emagic jopa 6 kanavaa, Tascam ja ESi 4...

Jep, mutta ainakin tuo Emagic on USB 1.1-väyläinen.
Inputs Outputs Sample Rates
2 x 16-bit 2 x 16-bit 44.1,48 or 96 kHz
2 x 16-bit 2 x 24-bit 44.1,48 or 96 kHz
2 x 24-bit 2 x 16-bit 44.1,48 or 96 kHz
2 x 24-bit 2 x 24-bit 44.1 or 48 kHz
6 x 16-bit 2 x 16-bit 44.1 or 48 kHz
6 x 16-bit 2 x 24-bit 44.1 or 48 kHz
6 x 24-bit 2 x 16-bit 44.1 kHz
6 x 24-bit no output 48 kHz
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
johanssen
08.05.2013 17:13:41 (muokattu 08.05.2013 17:14:23)

mukis: Standalone on iso etu ainakin mun mielestä. Mä diggaan tosi paljon tuosta r16:sta - menee about 30s, kun kävelen sen kanssa treenikselle isken mikkipiuhat ja puhelimen siihen kiinni ja oon valmis soittaan rumpuja musan päälle. Sit nappaan sen taas kainoloon, paan raidat dawiin ja miksailen, jos tarvii.

Miinuksena, kuten todettiin on hieman muovinen fiilis. Äänen laadulla ei tietty kuuhun asti pääse, mutta salettiin tuolla pystyy demon tekeen, jos muut asiat on hallussa, ja varsinkin, jos voi miksailla koneella. Varmasti hyvä hankinta tuolla hinnalla!

Kuulostaa siltä, että mie hommaan kans ton r16. Ei oo hinnalla pilattu. 8 kanavaa riittää mulle mainiosti kerralla sisään treenikämpällä demoten ja sovituksia testaillen.

Toshan ei ollu ku kait kaks phantom paikkaa, mutta en mie niitäkään tarvi enempää ja on mulla lisäks yks kahen kanavan phantombox.

Koska kämppä on vaan meidän käytössä, niin viettää siellä päivän ja mikittelee kannut ja kaapit kohilleen ja sitten treeneissä painaa rec tarvittaessa ja matskut on siellä. Sitte himassa raidat Cubaseen ja pika miksut ja se on siinä.

Ei jaksa roudata aina läppäriä, interfacea ja vielä ADAT-lisäpalikkaa muiden rojujen lisäksi. Sitte se on eriasia, kun haetaan levytyskelpoista soundia ja hinkataan vaan kerrallaan niitä paria biisiä erillisottoina.

Olipa hyvä ketju ja osu vielä silmiin.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
mukis
08.05.2013 18:49:49

johanssen: Kuulostaa siltä, että mie hommaan kans ton r16. Ei oo hinnalla pilattu. 8 kanavaa riittää mulle mainiosti kerralla sisään treenikämpällä demoten ja sovituksia testaillen.

Toshan ei ollu ku kait kaks phantom paikkaa, mutta en mie niitäkään tarvi enempää ja on mulla lisäks yks kahen kanavan phantombox.

Koska kämppä on vaan meidän käytössä, niin viettää siellä päivän ja mikittelee kannut ja kaapit kohilleen ja sitten treeneissä painaa rec tarvittaessa ja matskut on siellä. Sitte himassa raidat Cubaseen ja pika miksut ja se on siinä.

Ei jaksa roudata aina läppäriä, interfacea ja vielä ADAT-lisäpalikkaa muiden rojujen lisäksi. Sitte se on eriasia, kun haetaan levytyskelpoista soundia ja hinkataan vaan kerrallaan niitä paria biisiä erillisottoina.

Olipa hyvä ketju ja osu vielä silmiin.

Mun mielestä zoomi on parhaimmillaan just tuollaisessa käytössä. Mustiksen rajoittuminen vain kahteen raitaan on miinus, mutta helposti korjattavissa erillispalikalla. Kannattaa muuten huomata, et wavin koko on rajattu, tai oli ainakin 32bit maailmassa, eli n. 2h (16bit) kohdalla täytyy tehdä uus projekti, ettei lopu tallennus kesken; kerran jäi hyvien jamien loppu tallentumatta :)
Raiskataan kaikkea mikä 70-luvulla oli hyvää.
Kalmo
08.05.2013 22:18:54
mukis: Kannattaa muuten huomata, et wavin koko on rajattu, tai oli ainakin 32bit maailmassa, eli n. 2h (16bit) kohdalla täytyy tehdä uus projekti, ettei lopu tallennus kesken; kerran jäi hyvien jamien loppu tallentumatta :)

Tarkoitatko että Windowsin 2 gb tiedostokokorajoitus 32 bitin systeemeissä pätee myös Zoomin sisäisessä äänityksessä? Hyvä tietää, jos sitä meinaat. En ole koskaan ajatellut tuolta kantilta.

Loogistahan se on sikäli, että olisi noloa äänittää Zoomilla tiedosto, jota ei pystyisi Windowsissa käsittelemään.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
mukis
08.05.2013 23:03:50

Kalmo: Tarkoitatko että Windowsin 2 gb tiedostokokorajoitus 32 bitin systeemeissä pätee myös Zoomin sisäisessä äänityksessä? Hyvä tietää, jos sitä meinaat. En ole koskaan ajatellut tuolta kantilta.

Loogistahan se on sikäli, että olisi noloa äänittää Zoomilla tiedosto, jota ei pystyisi Windowsissa käsittelemään.

Selittäkää joku tarkemmin, mut mulla zoomi kyllä katkas äänittämisen 2gb:n kohdalle, en tiedä onko muuttunut esim. uudemmalla firmwarella, mut sen jälkeen aloin pitkissä sessioissa katkaista äänityksen parin tunnin kohdalla ja tehdä uuden projektin.
Spedemix
08.05.2013 23:41:27
mukis: Selittäkää joku tarkemmin, mut mulla zoomi kyllä katkas äänittämisen 2gb:n kohdalle, en tiedä onko muuttunut esim. uudemmalla firmwarella, mut sen jälkeen aloin pitkissä sessioissa katkaista äänityksen parin tunnin kohdalla ja tehdä uuden projektin.

Hmm, voisko liittyä SD-kortteihin ja niiden formaattiin. FAT/FAT32 filen maksimikoko on tosin 4GB, eikä 2...
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
Johann Onn
09.05.2013 01:21:43
Spedemix: Hmm, voisko liittyä SD-kortteihin ja niiden formaattiin.

Ehkäpä:

http://www.integralmemory.com/faq/w … -fat16-fat32-and-exfat-file-systems
johanssen
09.05.2013 13:28:10

mukis: eli n. 2h (16bit) kohdalla täytyy tehdä uus projekti, ettei lopu tallennus kesken; kerran jäi hyvien jamien loppu tallentumatta :)

Hyvä neuvo, täytyy pitää mielessä, jos tulee vedettyä pitempää sessiota sisään. Yleensä myö vedetään kyllä biisi kerrallaan tyylisesti, vaikkakin useampia ottoja vaihdellen rakenteita ym.ym.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Japiiz
10.05.2013 10:57:55
Jos kerran nämä zoomit r16 ja r24 toimivat hyvin myös äänikorttina, niin miksi jotkut puhuvat että kannattaisi kuitenkin hankkia mieluummin joku Tascam us-1800 tai 2000? Onko Tascamilla lopputulos paljon parempi vai kuinka on?

Tarkoitus tosiaan olisi äänittää muutamalla satasella mahdollsimman hyvälaatuinen ensimmäinen demolevy.
Niq
13.05.2013 16:09:54

Japiiz: Jos kerran nämä zoomit r16 ja r24 toimivat hyvin myös äänikorttina, niin miksi jotkut puhuvat että kannattaisi kuitenkin hankkia mieluummin joku Tascam us-1800 tai 2000? Onko Tascamilla lopputulos paljon parempi vai kuinka on?

Tarkoitus tosiaan olisi äänittää muutamalla satasella mahdollsimman hyvälaatuinen ensimmäinen demolevy.

Se on ihan tarpeista kiinni mikä on kenellekin parempi. Ja toki joukkoon voi lisätä kourallisen ennakkoluuloja, mieltymyksiä ja tietämättömyyttä. Otat kumman vaan, niin saat demolevyn äänitettyä. Loput on vain mikeistä, tilasta, soittajista ja äänittäjästä kiinni. Demohan on siis lähes tehty kun avaat Zoomin paketista. ;)
mukis
13.05.2013 18:25:54

Niq: Se on ihan tarpeista kiinni mikä on kenellekin parempi. Ja toki joukkoon voi lisätä kourallisen ennakkoluuloja, mieltymyksiä ja tietämättömyyttä. Otat kumman vaan, niin saat demolevyn äänitettyä. Loput on vain mikeistä, tilasta, soittajista ja äänittäjästä kiinni. Demohan on siis lähes tehty kun avaat Zoomin paketista. ;)

Heh. Just näin. Loppujen lopuks demon, tai levyn tekeminen on hyvinkin helppoa: ei tarvii kuin hemmetin hyviä biisejä, timanttinen groove ja hyvä tila. Sit vaan Zoomi suoraan paketista (sisäisillä mikeillä) hyvään kohtan ja punainen valo vilkkuun. Se on siinä. :)
Japiiz
14.05.2013 23:41:26
Kiitos näistä, tulikin jo ostopäätös tehtyä ja se on Zoom r24.
djtremolo
15.05.2013 00:03:55

Kalmo: Tarkoitatko että Windowsin 2 gb tiedostokokorajoitus 32 bitin systeemeissä ...
Wav-tiedostossa on myös 32-bittinen joku sample-indeksi, joka periaatteessa jaksaisi päälle neljään tuntiin, jos se olisi käytetty etumerkittömänä 32-bittisenä arvona. Mutta luulen, että aika monessa softassa (mukaanlukien Cubase VST/32 jota itse käytin aikoinaan) käytettiin etumerkillistä muuttujaa, joten maksimipituus puolittui. Ehkä ei vaan ollut tekijä tullut ajatelleeksi, että joku äänittäis yli kaksituntisia ottoja.

Nykyään monet softat tekee sopivaksi katsomassaan kohdassa uuden wav-tiedoston ilman että äänitys keskeytyy, jolloin tuosta maksimipituudesta ei ole enää harmia.
If I seem super human, I have been misunderstood.
mukis
16.05.2013 08:39:22

djtremolo: Wav-tiedostossa on myös 32-bittinen joku sample-indeksi, joka periaatteessa jaksaisi päälle neljään tuntiin, jos se olisi käytetty etumerkittömänä 32-bittisenä arvona. Mutta luulen, että aika monessa softassa (mukaanlukien Cubase VST/32 jota itse käytin aikoinaan) käytettiin etumerkillistä muuttujaa, joten maksimipituus puolittui. Ehkä ei vaan ollut tekijä tullut ajatelleeksi, että joku äänittäis yli kaksituntisia ottoja.

Nykyään monet softat tekee sopivaksi katsomassaan kohdassa uuden wav-tiedoston ilman että äänitys keskeytyy, jolloin tuosta maksimipituudesta ei ole enää harmia.

Juu, jotain tuollaista siinä varmaan oli. Mulla tuo max. mitta ylittyi, kun laitoin aina treenien alussa äänityksen päälle, ja en jaksanut pysäytellä sitä esim. juttutaukojen ajaksi, helpostihan sitä pariin tuntiin yltää, jos on tarpeeks hyvää läppää :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)