Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomann kalliimpi kuin musafasu?
1 2
hallu
11.06.2013 08:36:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen pitkään kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa tuon kitaralaukun oston kanssa. Olen aika ajoin kysellyt musafasulta Fenderin orkkikeisejä, mutta vajaa parisataa muovikeisistä on tuntunut paljolta. Aloin sitten katsoa hintareferenssiä netistä (siis thomannilta). Fenderin orkkis vintagelaukku näyttää olevan thomannilla satasen halvempi kuin musafasulla. Se muovilaukkukin yli viisikymppiä halvempi, mutta sittenpä huomasinkin asian joka yllätti. Nimittäin se musafasun myymä muovilaukku on fenderin logolla varustettu skb:n tekemä keisi, jollaista thomannilta saa ollenkaan (thomannilla tarjolla oleva fenderin muovikeisi, joka maksaa reilun satasen, ei taas ole saatavill amusafasulla). Laukut eivät ole siis samoja joten hintavertailua ei voi tehdä!?! no katsoin thomannilta sitten skb:n omalla brändillä tekemän tele/strato keisin hinnan ja nepä ovatkin lähemmäs kolmesataa, kun musafasulla fenderin logolla varustettu skb:n keisi on alle kaksi sataa?!
 
Onko niin, ettei thomann itsestään selvästi olekaan jokaisessa yksityiskohdassa se halvin vaihtoehto? kannattaako sittenkin vähän tarkkailla hintoja ennen kuin menee ostamaan jotakin? no vastaan itse, kyllä ja kyllä;-). Eniten yllätti ettei skb fenderkeisiä ollut thomannilla listattu ollenkaan.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Laulava Kylätohtori
11.06.2013 08:41:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan nuo isot kotimaiset olleet jo pitkään todella monissa tuotteissa vähintään euron tai pari halvempi kuin Thomann. En tosin ole kovin laajaasti tutkinut, mutta lähes aina, kun katson jonkun mielenkiintoisen vehkeen hintaa, sen saa kotimaasta halvemmalla. Paikallinen myyjä väitti myös, että Thomann tavallaan hinnoittelee nykyään monien maahantuojienkin hinnat. Mielestäni Thomann on myös nostanut hintoja melko reilulla kädellä...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
the-Antero
11.06.2013 08:47:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/fender_twe … id=1fa5835935f3be9a870d6b64cbc45e59
 
Tup tweed laukku oli t-kaupasta halvempi kuin mistään muualta Suomesta ainakin vuosi sitten.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Gabe
11.06.2013 09:58:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän pieni hintavertailu kannattaa aina. Thomannin hintoja on myös kätevä käyttää apuna tinkaamiseen jos tuote heillä sattuu olemaan edullisempi. Lähes poikkeuksetta kotimaiset liikkeet ovat tipauttaneet hintaansa kun siitä on kysynyt. :) Aika hyvin nuo kotimaiset liikkeet ova reagoineet muutenkin Thomannin hinnoitteluun, erot ovat nykyisin monesti aika pieniä. Thomannin suurin etu nykyään on pitkä takuuaika ja kätevä palautus.
Antti1
11.06.2013 10:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Thomannin suurin etu nykyään on pitkä takuuaika ja kätevä palautus.
 
Yleensä myös laajempi valikoima varastossa olevia tuotteita. Vähääkään erikoisempaa halutessa joutuu kivijalkapuljuilla yleensä tilaushommiin jostain ja toimitusaika tuppaa olemaan yleensä ihan mitä sattuu - ei kovin usein niinkään sieltä lyhyemmästä päästä mun kokemuksien perusteella. Ei sen puoleen, että T-kauppakaan kaikkea mahdollista osaisi tarjota ja joskushan romut on loppu sieltäkin.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Krice
11.06.2013 10:02:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Onko niin, ettei thomann itsestään selvästi olekaan jokaisessa yksityiskohdassa se halvin vaihtoehto?
 
Pitäisi kysyä ennemmin, että miksi sen pitäisi olla. Thomannilla on välillä hyviä alennushintoja, joita on kiva tarkkailla, mutta ne hinnat otetaan varmasti takaisin muissa tuotteissa. Sitä paitsi hinta ei ole ainoa keino saada asiakkaita, siinä on paljon muutakin kuten toimitusvarmuus (tämä ei ole muuten itsestäänselvää ollut aina suomalaisissa nettikaupoissa), takuupolitiikka, asiakaspalvelu jne.
 
Wradlin
11.06.2013 10:10:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa muistaa myös maa- ja ketjukohtaiset erot, jonkun tietyn valmistajan tuotteet voivat olla kauttaaltaan halvempia Suomessa kuin Saksassa ja päinvastoin. Voi johtua esimerkiksi siitä kuka kyseisen merkin tuotteita tuo maahan, miten ja kuinka paljon.
 
hallu
11.06.2013 15:25:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Kannattaa muistaa myös maa- ja ketjukohtaiset erot, jonkun tietyn valmistajan tuotteet voivat olla kauttaaltaan halvempia Suomessa kuin Saksassa ja päinvastoin. Voi johtua esimerkiksi siitä kuka kyseisen merkin tuotteita tuo maahan, miten ja kuinka paljon.
 
Jep, tuo fender logolla varustettu skb:n keisi ei ollut thomannilla edes tarjolla joten ihan suora hintavertailu ei onnistunut, vaan vertasin hintaa normaaliin skb:n lootaan, joka siis oli huomattavasti kalliimpi.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
hallu
11.06.2013 15:28:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: http://www.thomann.de/fi/fender_twe … id=1fa5835935f3be9a870d6b64cbc45e59
 
Tup tweed laukku oli t-kaupasta halvempi kuin mistään muualta Suomesta ainakin vuosi sitten.

 
Juu, musafasulla sanoivat tuon maksavan vajaa kolmesataa eli ainakin satasen kalliimpi. Itsekin harkitsin tuota tweed laukkua, kun kotosalla ei niin jykevää laukkua tarvita enkä keikkahommiin varmaan enää koskaan tule lähtemään. Alkoi vaan houkuttelemaan kun tajusin, että voisin saada ihan oikean skb:n lähes samaan hintaan kun thomannilta tweedväskyn.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
mpekkanen
11.06.2013 16:29:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttäisin halvin tweed laukku stratolle olevan thomannilla 44 euroa. Ei ole tosin mitään logoja.
 
http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren_koffer_tweed.htm
 
Mustana saa vieläkin halvemmalla. Kyllä jos itse valitsisin joko tweed laukku tai SKB muovilaukku niin ihan varmasti ostaisin enemmin sen tweed tai normaalin kuin muovisen. Muoviset laukut eivät ole kovinkaan hyviä jos joutuu paljon keikkailmaan ja eivät ole ainakaan minusta kovinkaan kestäviä. Yleensä lukot ja saranat hajoaa ensimmääisenä ja sitten seuraavaksi koko sisustus on irrallinen.
Sitä en tiedä minkä tasoisia nuo Thomannin halvimmat ihan normaali tai tweed laukut ovat.
 
http://www.thomann.de/fi/fender_abs_moldet_case_guitar.htm
 
Tässä muovinen Fender logolla varustettu 111 euroa.
 
http://www.thomann.de/fi/fender_gitarrencase_black_tolex.htm
 
Ja musta Fender laukku 175 euroa ja samainen laukku tweedinä 4 euroa kalliimpi.
 
http://www.thomann.de/fi/fender_tweedcase.htm
 
Voihan sitä miettiä haluaako siitä logosta siinä laukussa kuinka paljon maksaa. Ihan hyviä laukkuja ilman Fender logoa saa monta siihen Fenderin laukun hintaan ,että sen voi jokainen itse miettiä mistä kannattaa maksaa ja kuinka paljon.
 
Yleensä kun on niin ,että niissä hyvissä ja arvokkaimmissa Fenderin kitaroissa tulee se laukku jo valmiiksi mukana. Jos jostain syystä on arvokkaampi Fender ja siinä ei ole laukkua niin silloinkin kyllä hommaisin sitten sen tweed laukun enemmin kuin muovisen, ehkä silloin voisi ollakkin ihan viisasta ostaa ihan Fenderin oma laukku.
Itse en näe mitään järkeä ostaa jotain meksikon Fenderiä 500 eurolla ja siihen sitten hommata parinsadan laukkua. Tosin jokainen voi tehdä tämän suhteen miten haluaa.
 
Jos kitara on sellainen ,että se on kovassa keikkailussa koko ajan niin ehkä siihen kannattaisi hommata joku ihan oikea roudausta kestävä laukku. Halpoja nekään ei ole, mutta pysyypähän soitin ainakin ehjänä.
 
hallu
11.06.2013 16:44:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Näyttäisin halvin tweed laukku stratolle olevan thomannilla 44 euroa. Ei ole tosin mitään logoja.
 
http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren_koffer_tweed.htm
 
Mustana saa vieläkin halvemmalla. Kyllä jos itse valitsisin joko tweed laukku tai SKB muovilaukku niin ihan varmasti ostaisin enemmin sen tweed tai normaalin kuin muovisen. Muoviset laukut eivät ole kovinkaan hyviä jos joutuu paljon keikkailmaan ja eivät ole ainakaan minusta kovinkaan kestäviä. Yleensä lukot ja saranat hajoaa ensimmääisenä ja sitten seuraavaksi koko sisustus on irrallinen.
Sitä en tiedä minkä tasoisia nuo Thomannin halvimmat ihan normaali tai tweed laukut ovat.
 
http://www.thomann.de/fi/fender_abs_moldet_case_guitar.htm
 
Tässä muovinen Fender logolla varustettu 111 euroa.
 
http://www.thomann.de/fi/fender_gitarrencase_black_tolex.htm
 
Ja musta Fender laukku 175 euroa ja samainen laukku tweedinä 4 euroa kalliimpi.
 
http://www.thomann.de/fi/fender_tweedcase.htm
 
Voihan sitä miettiä haluaako siitä logosta siinä laukussa kuinka paljon maksaa. Ihan hyviä laukkuja ilman Fender logoa saa monta siihen Fenderin laukun hintaan ,että sen voi jokainen itse miettiä mistä kannattaa maksaa ja kuinka paljon.
 
Yleensä kun on niin ,että niissä hyvissä ja arvokkaimmissa Fenderin kitaroissa tulee se laukku jo valmiiksi mukana. Jos jostain syystä on arvokkaampi Fender ja siinä ei ole laukkua niin silloinkin kyllä hommaisin sitten sen tweed laukun enemmin kuin muovisen, ehkä silloin voisi ollakkin ihan viisasta ostaa ihan Fenderin oma laukku.
Itse en näe mitään järkeä ostaa jotain meksikon Fenderiä 500 eurolla ja siihen sitten hommata parinsadan laukkua. Tosin jokainen voi tehdä tämän suhteen miten haluaa.
 
Jos kitara on sellainen ,että se on kovassa keikkailussa koko ajan niin ehkä siihen kannattaisi hommata joku ihan oikea roudausta kestävä laukku. Halpoja nekään ei ole, mutta pysyypähän soitin ainakin ehjänä.

 
Joo ihan hyviä pointteja. Suomestakin saa noita "logottomia" tweedlaukkuja jollain kahdeksalla kympillä. Tuo mun aikaisemman viestin skb vertailuhan taas kertoi että musafasulla fenderlogolla se skb keisi oli halvempi kuin thomannilla skb loota iman fenderlogoa eli siinä ainakin fenderlogon vaikutus oli juuri päinvastainen.
 
Kuten todettua niin laukku teulee kotona säilyttämistä varten ja hyvin satunnaiseen mökille, reenikselle, etc. roudailuun eli ei mitään kovaa keikkakäyttöä sikäli tweedkin kävisi ettei tarvitse niin järeää laukkua, mutta taas aito skb vähän myös houkuttelisi.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
SpeedGovernor
11.06.2013 17:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon jo kans parivuotta kävelly pahemmin tarkistamatta kivijalkaan ostoksille. Thomannin hinta kusee viimeistään toimituskuluissa kivijalan eduksi monesti.
 
23456
11.06.2013 20:19:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi tweed laukut on ihan paskoja.Lukot hajoo vuoden sisällä ja ei ne pysy edes pystyssä.Hiscox on ainoa hyvä laukku ja suht edullinen.
 
Marsu jee
hallu
11.06.2013 20:27:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

23456: Noi tweed laukut on ihan paskoja.Lukot hajoo vuoden sisällä ja ei ne pysy edes pystyssä.Hiscox on ainoa hyvä laukku ja suht edullinen.
 
Tarkoitatko sitä Fenderin orkkis tweedlaukkua vai sitä halpaversiota?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
23456
11.06.2013 20:38:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitan Fenderin orkkislaukkua.Hyviä kitaroita mutta laukut täyttä kuraa.Lukot pamahtaneet käsiin ja saranat repsottaa muutaman kaatumisen jälkeen koska ne eivät pysy edes pystyssä.Älä laita rahojas paskaan...
 
Marsu jee
aristoteles666
11.06.2013 22:52:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen:
 
Kyllä jos itse valitsisin joko tweed laukku tai SKB muovilaukku niin ihan varmasti ostaisin enemmin sen tweed tai normaalin kuin muovisen. Muoviset laukut eivät ole kovinkaan hyviä jos joutuu paljon keikkailmaan ja eivät ole ainakaan minusta kovinkaan kestäviä. Yleensä lukot ja saranat hajoaa ensimmääisenä ja sitten seuraavaksi koko sisustus on irrallinen.
 
Sitä en tiedä minkä tasoisia nuo Thomannin halvimmat ihan normaali tai tweed laukut ovat.
Jos kitara on sellainen ,että se on kovassa keikkailussa koko ajan niin ehkä siihen kannattaisi hommata joku ihan oikea roudausta kestävä laukku. Halpoja nekään ei ole, mutta pysyypähän soitin ainakin ehjänä.

 
kyllä se muovinen skb laukku on paljon kestävämpi, ja suojaa kitaraa paljon paremmin kuin tweed laukku.
 
itse en kitaraa laita muuta kuin topattuun kantolaukkuun, mutta en laita kitaraa koskaan ruumaan tms. kitara pysyy ihan vieressä, aina.
silloin se ei hajoa vahingossakaan.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
käsi
11.06.2013 23:00:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän tiedän muutaman tuotemerkin kautta. Kaikki valmistajat ei ole olleet tyytyväisiä siihen että thomann on dominoinut markkinoita. Se on aiheuttanut niillä myynnin laskua, koska myynti on keskittynyt thomanniin liikaa. Niin ne on mahdollistanut muidenkin jälleen myyjien toiminnan. Joten läheskään kaikkia merkkejä thomann ei voi myydä nykyään muita halvemmalla. Joten hinta vertailua kannattaa tehdä. On todella monia juttujabjoita saa jo Suomesta halvemmalla kuin thomannilta. Illuusio että tompalla kaikki on halpaa elää vaan sitkeästi kansan parissa.
 
mpekkanen
11.06.2013 23:28:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kyllä se muovinen skb laukku on paljon kestävämpi, ja suojaa kitaraa paljon paremmin kuin tweed laukku.
 
itse en kitaraa laita muuta kuin topattuun kantolaukkuun, mutta en laita kitaraa koskaan ruumaan tms. kitara pysyy ihan vieressä, aina.
silloin se ei hajoa vahingossakaan.

 
Tiedät siis kokemuksesta, että muoviset laukut kestää esim. tweed laukkuja paremmin vaikka itse pidät soittimiasi joissain topatuissa pusseissa.
 
Eihän tänne toki ole pakko kirjoittaa jos ei ole asiaa!!!!!
 
Mutuilu ja rölöttäminen on kanssa tosi mukavaa????
 
Itse puhun kyllä ihan kokemuksesta, mutta eihän se toki mitään merkitse. Olen soittanut kitaraa yli 30 vuotta ja siihen on mahtunut monenlaisia kitaroita ja laukkujakin. Kitaroita on ollut toista sataa.
Varsinkin 90-luvun Fenderin muovilaukut on sellaisia ,että jos ehjän jostain löytää niin se on jo varmaan joku keräily kappale.
 
aristoteles666
12.06.2013 00:10:16 (muokattu 12.06.2013 00:17:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Tiedät siis kokemuksesta, että muoviset laukut kestää esim. tweed laukkuja paremmin vaikka itse pidät soittimiasi joissain topatuissa pusseissa.
 
Eihän tänne toki ole pakko kirjoittaa jos ei ole asiaa!!!!!
 
Mutuilu ja rölöttäminen on kanssa tosi mukavaa????
 
Itse puhun kyllä ihan kokemuksesta, mutta eihän se toki mitään merkitse. Olen soittanut kitaraa yli 30 vuotta ja siihen on mahtunut monenlaisia kitaroita ja laukkujakin. Kitaroita on ollut toista sataa.
Varsinkin 90-luvun Fenderin muovilaukut on sellaisia ,että jos ehjän jostain löytää niin se on jo varmaan joku keräily kappale.

 
paljon paremmin ne muovilaukut on kestäneet käsittelystä aiheutuneet ongelmat lentorahdeissa kuin tweedit, eli hups, ei ollutkaan mutua.
ai olet soittanut, no katsos, niin olen minäkin.
 
mä haluan vain pitää kitarasta vielä parempaa huolta, ja vanha sääntö on että pidä kitara siinä missä itsekin olet.
 
koska et itsekään nuku autontavaratilassa, älä pidä kitaraakaan siellä.
 
mulla ei ole ollut noin montaa kitaraa, koska sen kolkyt vuotta olen soittanut käytännössä yhtä kitaraa, se on riittänyt, mutta on se hyväkin.
 

( mutta ollessani fasulla duunissa, käsieni kautta on kulkenut tuhansia kitaroita, mut ei siitä tarvitse välittää)
 
(( ai niin, tuli nähtyä niitä laukkujakin, ehjiä ja rikkinäisiä, mut ei silläkään ole väliä. ne muoviset suojaa kitaraa paremmin))
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
hallu
12.06.2013 00:10:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Tiedät siis kokemuksesta, että muoviset laukut kestää esim. tweed laukkuja paremmin vaikka itse pidät soittimiasi joissain topatuissa pusseissa.
 
Eihän tänne toki ole pakko kirjoittaa jos ei ole asiaa!!!!!
 
Mutuilu ja rölöttäminen on kanssa tosi mukavaa????
 
Itse puhun kyllä ihan kokemuksesta, mutta eihän se toki mitään merkitse. Olen soittanut kitaraa yli 30 vuotta ja siihen on mahtunut monenlaisia kitaroita ja laukkujakin. Kitaroita on ollut toista sataa.
Varsinkin 90-luvun Fenderin muovilaukut on sellaisia ,että jos ehjän jostain löytää niin se on jo varmaan joku keräily kappale.

 
Älä nyt hyvä mies hermostu. Minäkin olen soittanut kitaraa kolmekymmentä vuotta enkä tiedä mistään mitään;-). Aristotele666 on aika tiukka jäbä tuon itseilmaisunsa kanssa, mutta kyllä sieltä ihan asiaa tulee.
 
Mitä noihin laukkuihin tulee, niin mulla ei nyt ole ihan kamalan kovat kestävyysvaatimukset kuten olen ja aikaisemmin todennut. Lähinnä kitaraa vain sängyn alla laukussaan säilyttäisin. Lähinnä tuo hintapolitiikka oli asia joka huomioni kiinnitti.
 
Laukkujen kestävyydestä nokittalu on aika turhaa muutenkin, kun sehän aika pitkälle riippuu miten niitä laukkujaan kohtelee. Valurautalaukku on tietenkin kaikkein kestävin ja hevikitarat ei edes laukkua tarvitse;-).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «