![]() 26.04.2013 13:22:55 | |
---|---|
MarkoA: Niin Leslie. Mun makuun Strymon on naurettavasti hinnoiteltu. Kuulostaa mahtavalta, mutta tuohon hintaan saa mun puolesta olla. Käyttö (mulla) ois niin vähäistä, ettei haluta maksaa noin paljon 150€ on kipuraja. Jep.. Noi lesliet tuppaa monesti olla aika suolasen hintasia. Ja vielä tohon säröön, jota luulin fuzziksi, ni juurikin samasta purkista puhuimme ja siitä halusin kuulla. Mielestäni toi OCD ei nyt niin kallis ole, jos siitä vaan tykkää :) Itsellä on kallis pedaalimaku (mad professor&strymon) ja olen valmis maksamaan laatupedaaleista. Tällä hetkellä omistan ainoastaan Strymonin Timelinen, Mad Professorin sweet honey overdriven sekä modatun crybabyn. Kesätöillä sais hankkia Strymonilta Lexin ja Flintin sekä MPn fire red fuzzin. | |
![]() 26.04.2013 13:59:52 | |
Okei. Itsellä efektimaku ei sinällään ktso hintaa. Jos kuulostaa hyvältä niin ei merkillä eikä hinnalla väliä. Kallein tällähetkellä onkin tuo OCD. Ja kaverina vieressä Biyang joka on hieman eri hintaluokkaa. Fuzzit on jännä juttu, kun perus kytkentä on jo hyvin vanha, eikä komponentteja ole paljoa eivätkä ne ole kalliita niin mun makuun joku 150€ on jo ryöstöä. Jos vertaa vaikkapa massatuotanto puhelimiin yms. Mutta ihan kuten sanoit, laatu maksaa. Itse vaan jatkuvasti haaveilen joku päivä hommaavani Captain Coconut 2 polkimen. Ja niistä saa pulittaa helposti 500€ jos on hyvässä iskussa. Tämäkin hankinta on ollut vain rahasta kiinni. Tarjolla olis ollut parikin kipaletta sopivasti. Nooh.. Kassellaan..n Well, I stand up next to a mountain,
Chop it down with the edge of my hand | |
![]() 02.05.2013 10:23:05 | |
MarkoA: Okei. Itsellä efektimaku ei sinällään ktso hintaa. Jos kuulostaa hyvältä niin ei merkillä eikä hinnalla väliä. Kallein tällähetkellä onkin tuo OCD. Ja kaverina vieressä Biyang joka on hieman eri hintaluokkaa. Fuzzit on jännä juttu, kun perus kytkentä on jo hyvin vanha, eikä komponentteja ole paljoa eivätkä ne ole kalliita niin mun makuun joku 150€ on jo ryöstöä. Jos vertaa vaikkapa massatuotanto puhelimiin yms. Mutta ihan kuten sanoit, laatu maksaa. Itse vaan jatkuvasti haaveilen joku päivä hommaavani Captain Coconut 2 polkimen. Ja niistä saa pulittaa helposti 500€ jos on hyvässä iskussa. Tämäkin hankinta on ollut vain rahasta kiinni. Tarjolla olis ollut parikin kipaletta sopivasti. Nooh.. Kassellaan..n No ei se mullakaan maku hintaa varsinaisesti kysy. Sitä on vaan internetin ihmeellisessä maailmassa löytänyt itselleen mielitekoja ja sitte varsinaisen tykästymisen jälkeen on sitten huomannut, että hintaa alkaa olla opiskelijalle aika reilusti :D Oon ite miettiny, että tekisin täysin ite Big muffin kopion true bypass modauksella ihan rakentamisen ilosta (koska ne tosiaan on yksinkertasia), mutta en oo vielä uskaltanut alottaa rakentelemaan omia, kun ne tuppaa olemaan kalliimpia kun kaupasta saatavat.. Tuo mad professorin fuzz on itselle vaan kuulostanut mieluiselta ja plussaa on tietenkin vähintään kotimainen suunnittelu. Tuo coconut on kyllä hintava, mutta ainakin itseä vieläkin hymyilyttää tuota timelineä (hintava myös), joten kyllä kalliit pedaalit yleensä sitte on kans toimivia ja monipuolisia.. | |
![]() 29.05.2013 10:42:22 (muokattu 29.05.2013 10:43:17) | |
Ajattelin jakaa basson/kitaran (käytän samaa boardia molemmilla) signaalin virittimen jälkeen y-splitterin avulla niin, että toisesta ulostulosta signaali menee DI:lle ja toisesta se jatka matkaa efektien kautta vahvistimeen. Aikaisemmin signaali on mennyt virittimestä DI-boksiin ja siitä muille efekteille, mutta nyt haluaisin niin sanotusti DI:n tuosta välistä pois. Ajattelin duunata tän http://www.musikding.de/The-Splitter hoitamaan splitterin virkaa. Kysymys kuuluu, että mahtaakohan tuo olla passeli vehje ja hoitaa hommansa asiallisesti vai pitäisikö siirtää katse suoraan ominaisuuksiltaan monipuolisempiin splittereihin, esimerkiksi Lehlen P-Splittiin? Vai voiko tuon y-splitterin rakentaa jopa tuota kittiä helpommin? Kiitos jo etukäteen. | |
![]() 29.05.2013 11:36:45 | |
Moikka! Millä liimalla ootte liimannu velcrot pedaaleihin ja boardiin? Loctiten huomasin kelvottomaksi ja ei tarttunut crybabyn pohjaankaan, tai sitten olin liian kärsimätön. Boardin materiaaliksi on tulossa vanha salkku, jonka pohja on jonkinlaista tekonahkaa luullakseni. Kiitos ja kumarrus JanneK | |
![]() 29.05.2013 13:52:16 | |
jannek: Mulla on ihan sillä velcron omalla liimalla kiinni. Jos velcro ei meinaa tarttua pedaalin mahdollisesti kumitettuun pohjaan, voi velcron vetää ylipitkänä kiinni pedaalin reunoihin. Sinne tarttuu. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head | |
![]() 29.05.2013 14:02:18 | |
Numb: Mulla on ihan sillä velcron omalla liimalla kiinni. Jos velcro ei meinaa tarttua pedaalin mahdollisesti kumitettuun pohjaan, voi velcron vetää ylipitkänä kiinni pedaalin reunoihin. Sinne tarttuu. Kiitosta, Vielä sen verran että mulla ei siinä nauhassa itsessään ole liimapintaa valmiina. Onko velcrolle tarkoitettua liimaa jossain myytävänä? -JK | |
![]() 29.05.2013 16:44:42 | |
jannek: Kiitosta, Vielä sen verran että mulla ei siinä nauhassa itsessään ole liimapintaa valmiina. Onko velcrolle tarkoitettua liimaa jossain myytävänä? -JK No siinä tapauksessa ostaisin sellaista nauhaa, jossa on liima jo valmiina. Tässä yksi parhaita: http://www.3m.com/product/informati … /Dual-Lock-Reclosable-Fastener.html Tuo kyllä parempi vaihtoehto, kuin alkaa töhrimään pedaaleita liimalla. Jos liimaa haluaa kuitenkin välttämättä käyttää, ehkäpä joku kontaktiliima voisi olla hyvä, kun toinen liimapinta on pehmeä! | |
![]() 29.05.2013 20:02:13 | |
okei, kiitos täytyykin tuommoista ettiä! | |
![]() 30.05.2013 20:19:26 | |
Käytössäni on Boss RC-300 loopperi/efektori, mutta en oikein mistään ole löytänyt tietoa, voiko loopperin muistipaikkoja (laitteessa itsessään voi äänittää kolmelle erilliselle raidalle) lisätä Boss FS-6 -palikalla. Olisi kätevää ihan "manuaalisesti" lisätä vielä yksi raita laitteeseen. En oikein päässyt perille koko jalkakytkimestä, mitä sillä oikein voi edes tehdä. Kyseinen FS: http://www.thomann.de/fi/boss_fs6.htm | |
![]() 10.06.2013 15:36:53 | |
Ainaista pedaalien vaihteluahan tämä on, mutta nyt ollaan ainakin hetki liikkeellä tällasella kattauksella: http://muusikoiden.net/dyn/users/112956.jpg Onneksi tuli aikoinaan Tetristä sahattua. ;P Lauta on Pedaltrain 2 ja virtaa syöttää Voodoo Lab PedalPower2+. | |
![]() 11.06.2013 11:41:02 (muokattu 11.06.2013 11:41:32) | |
RikuKS: Ainaista pedaalien vaihteluahan tämä on, mutta nyt ollaan ainakin hetki liikkeellä tällasella kattauksella: http://muusikoiden.net/dyn/users/112956.jpg Onneksi tuli aikoinaan Tetristä sahattua. ;P Lauta on Pedaltrain 2 ja virtaa syöttää Voodoo Lab PedalPower2+. Hei saakos noita Simblexejä jo?? En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 11.06.2013 12:33:15 | |
Tami: Hei saakos noita Simblexejä jo?? En tiedä yhtään millaisella aikataululla tms.. Omani sain vihdoin. Helmikuussa asetuin jonotuslistalle, kun pääsin prototyyppiä testaamaan. | |
![]() 11.06.2013 17:30:30 | |
Tami: Hei saakos noita Simblexejä jo?? Mikä tämä Simblex on? Heti heräsi kiinnostus, vaikka ei ole hajuakaan mistä on kyse :) | |
![]() 11.06.2013 22:13:43 (muokattu 11.06.2013 22:17:16) | |
Huikki: Mikä tämä Simblex on? Heti heräsi kiinnostus, vaikka ei ole hajuakaan mistä on kyse :) http://youtu.be/LQawGmd1gFU Tuommoinen....Björniselläkin on... ;D En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 13.06.2013 10:13:13 (muokattu 13.06.2013 13:24:36) | |
Huikki: Mikä tämä Simblex on? Heti heräsi kiinnostus, vaikka ei ole hajuakaan mistä on kyse :) Simble. Ei Simblex. ;) No anyhow.. Lyhyesti; Dumble in a box. Flatilla vasteella oleva OD jossa kyllä mahtava dynamiikka ja reagointi soittotatsiin sekä kitaran volumepotikkaan. EDIT: Rakentajana siis Lassi Ukkonen (Triodipaja) | |
![]() 10.07.2013 23:11:18 | |
Back to the roots. Eli perusasiat toimivat mulle parhaiten; http://www.dvdplaza.fi/galleria/sho … 4023/title/wp-20130710-011/cat/1043 . | |
![]() 19.07.2013 14:54:50 | |
Osaisiko joku sanoa mistä johtuu kun käytän bossin turbo distorionia ja voxin wahia yhessä ja laitan vahvarin kovalle, niin tuo bossin särö alkaa vinkua tosi pahasti. Oon koettanut eri vahvistimilla ja kitaroilla ja sama tulos. Se ei ihan aina ala vinkumaan, mutta todella herkästi. | |
![]() 19.07.2013 20:23:39 | |
folk-henri: Osaisiko joku sanoa mistä johtuu kun käytän bossin turbo distorionia ja voxin wahia yhessä ja laitan vahvarin kovalle, niin tuo bossin särö alkaa vinkua tosi pahasti. Oon koettanut eri vahvistimilla ja kitaroilla ja sama tulos. Se ei ihan aina ala vinkumaan, mutta todella herkästi. Akustista kiertoa? Oletko kokeillut toisella kitaralla? Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. | |
![]() 22.07.2013 16:10:39 | |
Old Joe: Akustista kiertoa? Oletko kokeillut toisella kitaralla? Olen kokeillut. Omana kitarana toimii tele. Stratocasterilla oon kans kokeillu ja tekee samallalailla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)