Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 513 14 15 16 1733 34 35 36 37
Laulava Kylätohtori
27.02.2013 09:13:09
Nyt on kyllä ollut huonoa tuuria torilla... Monta tyhjää arpaa tullut, eli himoittu tuote on mennyt nenän edestä, vaikka olen ollut ns. ajoissa liikkeellä...

Toisaalta ajattelen, että olkoon sitten tarkoitettu niin, huomenna voi torilla olla vieläkin parempi diili... Tosin näin on kyllä usein ollutkin. Tulee fiilis, että olipa hyvä, että aikaisemmin kyselty vehjas menikin toiselle ostajalle...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
RaskasMielinen
27.02.2013 10:53:03

Viimeisen 12 kuukauden aikana 20-30 kauppaa, lähinnä ostajana mutta muutaman kerran myös myyjänä. Pelkkää positiivista sanottavaa:)

Itse olen tähän mennessä aina saanut ostettua sen mitä olen halunnut. Ostan ja myyn työkseni - toki jotain aivan muuta - eli se auttanee pärjäämään myös tässä viidakossa.

Taktiikka ostajana on hyvin selkeä: iske heti kiinni, älä epäröi (edellyttää tietenkin mahdollisuutta tehdä niin ennen sohvakaluston myymistä), pommita myyjää niin kauan ja kaikilla keinoilla (myös numerotiedustelu, jos ei vastaa muuten ja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroaan), että saat kiinni, sovi tapaaminen niin pian kuin mahdollista sekä korosta ottavasi rahat mukaan ja lyöväsi ne kouraan jos tavara on sitä mitä on kerrottu. Mahdollinen tinkaaminen tehdään tässä vaiheessa, siis ennen tapaamista. Toki jos tavaran kunto ei ole aivan puhutun mukainen, niin paikan päällä voi vielä tinkiä hieman mutta vain siinä tapauksessa.

Tuo myyntiartikkelin kunto on yksi asia mitä en oikein ymmärrä täällä. Myydään kalliita kitaroita, jotka ovat yltä päältä paskaisia ja säädöt täysin viturallaan. Olisiko niin että viimeksi mainittu johtaa ensimmäiseen sekä myös myyntiin laittamiseen?

Yleensä kyse on kaularaudan säätämisestä tai tarkemmin sanottuna sen säätämättä jättämisestä. Kun kaularautaa ei ole koskaan kiristetty, niin kaula on yleensä valtavalla kaarella ja action jää todella ylös vaikka tallasta kuinka säätäisi. Sellaisella kitaralla ei ole kiva soitella ja niinpä se jää johonkin nurkkaan keräämään paskaa ja lopulta myyntiin. Joo aina voi selitellä omaa osaamattomuuttaan henkilökohtaisilla mieltymyksillä mutta senkin selityksen uskottavuuden raja menee jossakin.

Olisiko vielä niin, että myyjä pelkää kauppavansa jotain mistä ei saa enää priimaa, ei ainkaan ilman kitaraseppää, ja hieman huonon omantuntonsa tuskissa jäättää hinnan todella alhaiseksi. Kyllähän se minulle toki sopii... Tosin aina ei voi olla aivan varma siitä saako säätöihin (itse pidän TODELLA matalasta actionista mutta särhdystäkään ei saa kuulua) enää kotikonstein vai tarvitaanko apuun jotain Lottosen pajaa. Omien ostosteni kohdalla on tarvittu vain kerran, tähän mennessä.
Krice
27.02.2013 10:59:17

RaskasMielinen: Tuo myyntiartikkelin kunto on yksi asia mitä en oikein ymmärrä täällä. Myydään kalliita kitaroita, jotka ovat yltä päältä paskaisia ja säädöt täysin viturallaan.

Voisiko tuosta sitten päätellä, että kaikki eivät vain osaa säätää kitaraa. Harrastus aloitetaan toiveikkaana kalliilla välineillä, mutta mielenkiinto ei kestä ja soittaminen alkaa tuntua työltä kun ei opikaan soittamaan muutamassa kuukaudessa kuin suosikkiartisti.
ZeusMalt
27.02.2013 17:22:35
Krice: Voisiko tuosta sitten päätellä, että kaikki eivät vain osaa säätää kitaraa. Harrastus aloitetaan toiveikkaana kalliilla välineillä, mutta mielenkiinto ei kestä ja soittaminen alkaa tuntua työltä kun ei opikaan soittamaan muutamassa kuukaudessa kuin suosikkiartisti.

Tai sitten on vaan asiat niin hyvin että voi vetää uuden pakasta ja pistää vanhan kiertoon kun on aika vaihtaa kielet :p
Laulava Kylätohtori
11.06.2013 10:51:52
Kuvittelenko, vai onko tori lähes kuollut? Eihän siellä liiku mikään? Eikä omista myynti-ilmoituksista ole tullut yhtään yhteydenottoa...

Tämähän on aivan perseestä. Enää ei voi ostaa mitään kokeiluun, kun niitä ei saa myytyä eteenpäin. Onko ihmisiltä rahat loppu? Tätä on jatkunut jo niin pitkän, ettei kyse voi olla mistään aurinkoisista päivistä, vaikka niitä muutama tuossa olikin...

Näillä romuilla täytyy siis mennä, ei auta pahemmin gassitella...
Numb
11.06.2013 11:01:20 (muokattu 11.06.2013 11:02:32)

Laulava Kylätohtori: Kuvittelenko, vai onko tori lähes kuollut? Eihän siellä liiku mikään? Eikä omista myynti-ilmoituksista ole tullut yhtään yhteydenottoa...

Se on välillä semmoista ja sitten toisinaan toisenmoista. Mulla on joku tavara lähteny saman tien, ja joku toinen taas roikkuu ja roikkuu. Ei niitä ostajia kuitenkaan tarvita kuin yksi.

Jos jostakin pitää eroon päästä, niin hintaa alaspäin. Kyl se jossain kohdassa sit liikahtaa. Jos taas ei kiire ole, niin roikottaa vaan.

Onhan noita näemmä sullakin aiempia kokemuksia siitä, että on mennyt tuote nenän alta. Et kyllä ne liikkuu :) Se ny on vaan niin, että myyjänä monasti tuntuu, että ei liiku; ja ostajana taas, että liikkuu liiankin vikkelään.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Gabe
11.06.2013 11:01:47
Laulava Kylätohtori: Kuvittelenko, vai onko tori lähes kuollut? Eihän siellä liiku mikään? Eikä omista myynti-ilmoituksista ole tullut yhtään yhteydenottoa...

Tämähän on aivan perseestä. Enää ei voi ostaa mitään kokeiluun, kun niitä ei saa myytyä eteenpäin. Onko ihmisiltä rahat loppu? Tätä on jatkunut jo niin pitkän, ettei kyse voi olla mistään aurinkoisista päivistä, vaikka niitä muutama tuossa olikin...

Olen huomannut myös että on vähän hiljaisempaa. Mahtaakohan kesä vaikuttaa asiaan? Hitto kun pitäisi sun profiilia kytätä, juuri päräytin eilen 300e Delayn tulemaan, jos olisin huomannut että myyt Roadhouseasi niin olisin napannut sen ensin.. nyt on taas ihan pers auki. :(
jyrkalt
11.06.2013 11:02:40

Tätä on ollut ilmassa jo kauan. Tavara vaihtuu sekä menee kaupaksi paremmin torin ulkopuolella ihan tuttujen kesken.
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
Osteri
11.06.2013 11:24:45 (muokattu 11.06.2013 11:26:46)
Laulava Kylätohtori: Onko ihmisiltä rahat loppu? Tätä on jatkunut jo niin pitkän, ettei kyse voi olla mistään aurinkoisista päivistä.

Kyllä on ylimääräinen raha loppu ja kaikkea hankintaa pohditaan aikaisempaa varovaisemmin. Tuoreimmat uutisen Suomen taloustilanteesta ennnustavat taantumaa aina 2015 saakka, kyllä luit oikein 2015, vaikka loppuvuodesta hieman piristystä tuleekin. Työttömyys kasvaa veilä jonkin verran.
Tilanne näkyy markkinoilla yksityisen kulutuksen vähentymisenä. Yksityinen ei siis osta ja sama käyttäytyminen näkyy torillakin. Täältä muusikon vakituiselta työpaikalta katsottuna näkymät ovat sellaiset että vienti vetää jotenkin, mutta tuonti sakkaa aika rajusti, eli tukee juurikin näkemystä että yksityinen kuluttaja pihtaa rahojaan eikä kuluta, vaikka toisin pitäisi toimia.

Pahoittelen negatiivista sävyä kirjoituksessa. Soita jotain niin se ainakin piristää :)
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Laulava Kylätohtori
11.06.2013 11:32:36
Numb: Jos jostakin pitää eroon päästä, niin hintaa alaspäin. Kyl se jossain kohdassa sit liikahtaa. Jos taas ei kiire ole, niin roikottaa vaan.

Hermo ei kestä roikottaa, vaan hintaa tulee laskettua melko nopeasti. Mutta mielestäni torilla on paljon tavaraa todella edulliseen hintaa, eikä silti ostajia näy. Varmaan joku kausiluontoinen juttu tai sitten ihmisiltä on tosiaan rahat loppu. Kitarakamathan ovat juuri niitä, joista normaalit harrastelijat ensimmäisenä alkaa kulutustaan karsia.

Viime syksynä myin läjää pedaaleja samalla hinnoittelulla ja ne meni kaikki parissa päivässä. Nyt ei ketään kiinnosta. Yksittäistapauksia tosin, mutta jotenkin vaikuttaa todella hiljaiselta. Siis sellaiset tavarat, jotka vielä vajaa vuosi sitten katosi torilta välittömästi, saattavat olla myynnissä viikkoja ja vieläpä halvemmalla kuin ennen...

Onhan noita näemmä sullakin aiempia kokemuksia siitä, että on mennyt tuote nenän alta. Et kyllä ne liikkuu :) Se ny on vaan niin, että myyjänä monasti tuntuu, että ei liiku; ja ostajana taas, että liikkuu liiankin vikkelään.

Varsinkin Mad Professorin LGW on jostain syystä aina mennyt nenän edestä. Käsittämätöntä, se on tapahtunut varmaan 4-5 kertaa... Se on kyllä totta, että itse turhaudun myyntitouhuissa aivan liian opeasti, mutta enää en joka tapauksessa viitsi ostaa testailuun, varsinkin kun tuntemani harvat kitaristit eivät ole kamarunkkauksesta kiinnostuneita...
Laulava Kylätohtori
11.06.2013 11:36:41 (muokattu 11.06.2013 11:38:30)
Osteri: Kyllä on ylimääräinen raha loppu ja kaikkea hankintaa pohditaan aikaisempaa varovaisemmin. Tuoreimmat uutisen Suomen taloustilanteesta ennnustavat taantumaa aina 2015 saakka, kyllä luit oikein 2015, vaikka loppuvuodesta hieman piristystä tuleekin. Työttömyys kasvaa veilä jonkin verran.
Tilanne näkyy markkinoilla yksityisen kulutuksen vähentymisenä. Yksityinen ei siis osta ja sama käyttäytyminen näkyy torillakin. Täältä muusikon vakituiselta työpaikalta katsottuna näkymät ovat sellaiset että vienti vetää jotenkin, mutta tuonti sakkaa aika rajusti, eli tukee juurikin näkemystä että yksityinen kuluttaja pihtaa rahojaan eikä kuluta, vaikka toisin pitäisi toimia.

Pahoittelen negatiivista sävyä kirjoituksessa. Soita jotain niin se ainakin piristää :)

Mielestäni esitit tuon varsin positiivisesti.. ;)

Mutta joo, itse uskon, että sama jatkuu vielä pitkään 2015 jälkeenkin. Ekonomistit ovat vuodesta 2010 ennustaneet koko ajan, että "loppuvuosi vielä sakkaa, nähdään pohjat ja ensi vuonna alkaa talous kasvaa hitaasti." Hah! Samaa jauhettu nyt kolme vuotta ja tyhmäkin tajuaa, ettei nousua näy... Ok, sorry OT, mutta minkäs teet. Se on parasta vaan soitella duurissa ja yrittää unohtaa ikävät reaaliteetit... ;)

Gabe, minkä delayn ostit, pistä johonkin ketjuun vähän jotain juttua...
Kuha
11.06.2013 11:37:27

Laulava Kylätohtori: Kuvittelenko, vai onko tori lähes kuollut?

Mulla on kai ollut tuuria - tai liian halvat hinnat - vahvistin ja pedaali meni molemmat päivässä, lisäksi laitoin ostoilmoituksen vahvistimesta, josta tehtiin kaupat neljän päivän sisään.
Old Fenders never die
Laulava Kylätohtori
11.06.2013 11:41:13 (muokattu 11.06.2013 11:41:26)
Kuha: Mulla on kai ollut tuuria - tai liian halvat hinnat - vahvistin ja pedaali meni molemmat päivässä, lisäksi laitoin ostoilmoituksen vahvistimesta, josta tehtiin kaupat neljän päivän sisään.

Laatutuote ja hinta kohdillaan on varma menestyksen resepti edelleenkin. Ja ainakin pedaali oli loistava ja hinnoittelu kohdallaan.. ;)

Onhan torilla edelleen ne tietyt tuotteet, jotka menevät heti, mutta monista aikaisemmista hiteistä on tullut huteja... Saa nähdä, missä kohtaa alkaa hintataso tippumaan..
käsi
11.06.2013 12:14:19

Osteri: Kyllä on ylimääräinen raha loppu ja kaikkea hankintaa pohditaan aikaisempaa varovaisemmin. Tuoreimmat uutisen Suomen taloustilanteesta ennnustavat taantumaa aina 2015 saakka, kyllä luit oikein 2015, vaikka loppuvuodesta hieman piristystä tuleekin. Työttömyys kasvaa veilä jonkin verran.

Toisaalta luulisi että käytetty tavara liikkuisi nopeammin. Mutta faktaan tuo on. Soitinliikeitä menee nurin nopeaa tahtia. Niiden talous ei kestä näin pitkää taantumaa.
Harrastusvälineet on helpompia alueita karsia kun perheessä pitää säästää
Vladi
11.06.2013 13:12:23
Gabe: Olen huomannut myös että on vähän hiljaisempaa. Mahtaakohan kesä vaikuttaa asiaan?

Mitä ite oon huomannu, niin kesällä on kyllä todella paljon hiljaisempaa torilla. Kyllä mulla kävi tavara hyvin kaupaksi kevään mittaan, ei oikeastaan mitään tuotetta tarvinnut viikkoa kauempaa roikottaa. Toisaalta myin ehkä vähän turhan halvalla osan... :)
Gabe
11.06.2013 13:30:50
Vladi: Mitä ite oon huomannu, niin kesällä on kyllä todella paljon hiljaisempaa torilla. Kyllä mulla kävi tavara hyvin kaupaksi kevään mittaan, ei oikeastaan mitään tuotetta tarvinnut viikkoa kauempaa roikottaa. Toisaalta myin ehkä vähän turhan halvalla osan... :)

Kesällä taitaa kaikki vähän hiljentyä. :-) Kaikki ovat ulkona eivätkä kyttää toria, ihmeellistä toimintaa.
JaaGeRMaisTeR
11.06.2013 13:34:54
Gabe: Kesällä taitaa kaikki vähän hiljentyä. :-) Kaikki ovat ulkona eivätkä kyttää toria, ihmeellistä toimintaa.

Kyllä minä ainakin kyttään toria.. Kesät ja talvet. :D
V
Laulava Kylätohtori
11.06.2013 13:45:09
Gabe: Kesällä taitaa kaikki vähän hiljentyä. :-) Kaikki ovat ulkona eivätkä kyttää toria, ihmeellistä toimintaa.

Voiko aurinkoista päivää typerämmin käyttää kuin olemalla ulkona, kun voisi olla sisällä refreshaamassa toria (eli hakataan refresh-nappia 2 sekunnin välein). Eikö ihmiset välitä enää mistään tärkeästä?
Vladi
11.06.2013 13:46:44
Laulava Kylätohtori: Voiko aurinkoista päivää typerämmin käyttää kuin olemalla ulkona, kun voisi olla sisällä refreshaamassa toria (eli hakataan refresh-nappia 2 sekunnin välein). Eikö ihmiset välitä enää mistään tärkeästä?

Luin ensin, että "freesaamassa toria" ja aloin miettimään, että miten m.netin toriin sovelletaan ruoanlaittotermistöä...

Ei mulla muuta, moi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)