Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: H&K Statesman Dual/Quad el84, käyttäjäkokemuksia?
1 2 3
Jousipolvi
27.08.2008 11:29:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Em. vahvistin on jäänyt vaivaamaan ja käyttäjien kommentteja kaipailen.
 
-Soundillisesti dual ja quad ei varmaankaan eroa, ainoastaan tehoissa?
 
-Pysyykö 20W:ssa puhdas kanava puhtaana "normaaleilla" äänenvoimakkuuksilla?
 
-Miten yhteinen eq toimii, eli joutuuko ruuvaamaan eq:ta kanavanvaihdon yhteydessä vai löytyykö kompromissiasetukset suht kivuttomasti?
 
-Mihin musaan on tullut laitetta käytettyä?
 
-Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt myös Laneyn LC30-112:ta, siinä olis molemmille kanaville omat eq:t. Osaisko joku kertoa vertailumielessa tämän ja Statesmanin eroista?
 
Itse soittelen tanssi-/rock-/coverjuttuja ja Statesmanin näkisin riittävän monipuolisena näihin. Kitarana on Pacifica 612V. Nykyisellään vahvistimena on tech TM120, mutta erehdyin kokeilemaan tuota H&K:ta kaupassa ja kyllä putkarissa vaan lämpöisempi, kuulaampi soundi on, pakko myöntää.

Täytyyhän noita toki vielä kokeilemaan mennä mutta kaikki info, kehut ja haukut, otetaan kiitollisena vastaan.
 
Jousipolvi
27.08.2008 20:59:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostelen...
 
Eikö ole käyttäjiä eikä kokemuksia???
 
hapan
27.08.2008 21:08:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Pysyykö 20W:ssa puhdas kanava puhtaana "normaaleilla" äänenvoimakkuuksilla?
 
Mikä on "normaali" äänenvoimakkuus?
 
Jousipolvi
27.08.2008 21:16:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, no joo, onhan se aika laaja käsite...
 
Tarkoitan sellaista äänenvoimakkuutta ettei tarvi korvatulppia käyttää esim. treeneissä. Rumpalilla sähkörummut joten ei tarvi huudattaa vehkeitä ihan määrättömästi. Olettaisin sen 20W riittävän mut halusin vaan varmistella.
 
hapan
27.08.2008 21:23:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä 20 W pysyy puhtaana, jos kerran sähkörummuilla vedätte.
 
Jousipolvi
27.08.2008 21:28:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä 20 W pysyy puhtaana, jos kerran sähkörummuilla vedätte.
 
Kiitti, hyvä tietää. Ei ole noita putkipelejä ollut ennen niin en ollut ihan varma. Näin ollen meidän volyymeilla saattais olla muutenkin järkevämpi sitten hankkia se dual-malli, ihan säröjäkin ajatellen.
 
Lilli
28.08.2008 05:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Em. vahvistin on jäänyt vaivaamaan ja käyttäjien kommentteja kaipailen.
 
-Soundillisesti dual ja quad ei varmaankaan eroa, ainoastaan tehoissa?
 
-Pysyykö 20W:ssa puhdas kanava puhtaana "normaaleilla" äänenvoimakkuuksilla?

Pysyy hyvinkin.
 
-Miten yhteinen eq toimii, eli joutuuko ruuvaamaan eq:ta kanavanvaihdon yhteydessä vai löytyykö kompromissiasetukset suht kivuttomasti?
Yhteinen eq riittää. Toisaalta cleankanavaa voi hiukan equttaa erillisellä (?)presence-namiskalla. Voan eipä juuri tule käytettyä.
 
-Mihin musaan on tullut laitetta käytettyä?
Vanhanliiton rämpyttelyyn ja pedaalien soundihaeskeluun. Mättöosastoa en ole kokeillut.
 
-Yhtenä vaihtoehtona olen miettinyt myös Laneyn LC30-112:ta, siinä olis molemmille kanaville omat eq:t. Osaisko joku kertoa vertailumielessa tämän ja Statesmanin eroista?
Tuosta LC30:tä en osaa sanoa mutta entinen VC30:seni jää kyllä Statesmanille jo cleansoundeissa, samoin vahvistimen oman etussärön suhteen.
 
Itse soittelen tanssi-/rock-/coverjuttuja ja Statesmanin näkisin riittävän monipuolisena näihin. Kitarana on Pacifica 612V. Nykyisellään vahvistimena on tech TM120, mutta erehdyin kokeilemaan tuota H&K:ta kaupassa ja kyllä putkarissa vaan lämpöisempi, kuulaampi soundi on, pakko myöntää.

Täytyyhän noita toki vielä kokeilemaan mennä mutta kaikki info, kehut ja haukut, otetaan kiitollisena vastaan.

Tällaiseen musiikkivalikkoon Statesman (Dual) sopii varsin hyvin. En parempaan ole toistaiseksi törmäillyt. - Vakio 12" Eminence ja alkuperäiset putket eivät edes kaipaa vaihtoa, mikä on kyllä harvinaista. 765 euron hintaiseen Statesman- hankintaani oon ollut tyytyväinen. - Jos ostat S-manin, MUISTA pyytää kanavanvaihto/boost-pedaali mukaan...;-)
 
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannusaamuna 2000
Jousipolvi
28.08.2008 11:42:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia Lilli. Kyllä Statesmanilla luulisi sitten meidän kuvioissa pärjäävän. Nyt vaan sitten rahat kasaan kun ei tähän GASiin taida oikein burana auttaa...
 
Statesman-käyttäjät, laittakaa toki lisää kokemuksia/infoa.
 
-Juice-
28.08.2008 18:21:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt reilu puolen vuotta ollut tuo quad versio ja olen ollut kyllä äärimmäisen tyytyväinen hankintaan. Enimmäkseen tulee soitettua 70- ja 80 lukujen rokkia ja siihen tuo sopii kyllä mainiosti. Nyt kun viime aikoina on tullut soiteltua ainoastaan kotona, niin olen tullut siihen tulokseen että tuo 40 w on aivan liikaa. Vaikka kyllä mä sen jo ostaessa tiesin. Mutta eipä tuo nyt NIIN älyttömästi vaivaa, volumen kanssa saa olla todella tarkkana, mut vekotin soi kyllä kauniisti hyvinkin pienellä volyymillä. Ihan kerrostalo-olosuhteissakin sitä lämpöä ja sointia piisaa mukavasti, enkä ainakaan vielä ole saanut naapureilta valituksia. Työn jälki on kauttaaltaan hyvin...saksalaista, ei mitään moitittavaa.
 
Yhteinen eq riittää. Toisaalta cleankanavaa voi hiukan equttaa erillisellä (?)presence-namiskalla. Voan eipä juuri tule käytettyä.
 
Olen samaa mieltä eq:sta. Vaikka säädän eq:n lähes aina säröosastoa ajatellen, säilyvät cleanit minun korvaani kauniina sekä stratolla, että LP- tyyppisellä kitaralla. Toki aina voi lähteä hifistelemään...minä en.
 
Mahdatko nyt tuolla "presence- namiskalla" tarkoittaa sitä, joka säätää reverbin painopistettä (clean - drive)? Siis sitä Reverb balancea, joka on vahvistimen takapuolella.
 
MUISTA pyytää kanavanvaihto/boost-pedaali mukaan...;-)
 
Miksi ihmeessä pitää erikseen pyytää? Se käsittääkseni tulee sen dual mallinkin mukana automaattisesti, kuten myös suojahuppu.
 
"Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" ...Kaverin kommentti. Selkeää basistiainesta!
Laulava Kylätohtori
10.06.2013 11:28:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1746 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Tällainen on jo pidemmän aikaa kiinnostanut (Statesman Dual EL84). Ajattelin, jos vaikka Bassmaniin tilalle hommais kotisoitteluun, mutta..
 
- onko tämä nyt soundin laadukkuuden puolesta lähelläkään Bassmania? Ei, no onko edes Blues Deluxea tai Voxin AC30:stä? Tarkoitan, että onko soundi tuhnu ja hintaisekseen hyvä vai ok ja pelkästään hyvä...?
 
- miten toimii kotisoitossa omakotitalossa, jossa voi soittaa kovemmalla volumella, mutta kuitenkin ilman korvatulppia...
 
Tekisi vain mieli vaihtaa Bassman '59 johonkin vähän pienempään, näppärämpään ja vähemmän äänekkäseen peliin, mutta toisaalta, onhan Bassmanin soundi ihan ok...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Vetehinen
10.06.2013 11:51:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä keskusteltiin aikoinaan hiukkasen myös tuossa ketjussa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=159344&o=0
Ihan vain vinkkinä, jos auttaa mietinnöissä. Kannattaa kokeilla itse tai kysyä myyjältä vakuutteluja. :)
 
"Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk)
Osteri
10.06.2013 13:20:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quad EL84 40W on mielestäni liian äänekäs kotisoittoon. Siksi se itsellä onkin keikkakoneena ja treeniksellä. Olen tuolla vissin 4 vuotta soitellut enkä ole vaihtamassa mihinkään, soundit ok, hyvä kaiku, kanavat ja kaikki vaihtuu polkimilla...jne..ruskea värikin näyttää hyvältä :) Se sooloboost-kytkin on jotenkin tunkkainen joten sillä ei ole käyttöä, mutta siihen onneksi on muita ratkaisuja.
Kyllä se parhaalta kuulostaa kun mennään vähintään raskaskätisen rumpalin volumilla. Suosittelen kokeilemaan itse ja kovalla volalla.
 
Onkohan porukoilla näitä ruskeita versioita vai mustia enemmän?
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
LaMotta
10.06.2013 15:12:16 (muokattu 10.06.2013 15:17:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: onko tämä nyt soundin laadukkuuden puolesta lähelläkään Bassmania? Ei, no onko edes Blues Deluxea tai Voxin AC30:stä? Tarkoitan, että onko soundi tuhnu ja hintaisekseen hyvä vai ok ja pelkästään hyvä...?
 
- miten toimii kotisoitossa omakotitalossa, jossa voi soittaa kovemmalla volumella, mutta kuitenkin ilman korvatulppia...
 
Tekisi vain mieli vaihtaa Bassman '59 johonkin vähän pienempään, näppärämpään ja vähemmän äänekkäseen peliin, mutta toisaalta, onhan Bassmanin soundi ihan ok...

 
Itsellä on tuo 20w versio käytössä. Tuossa on se etu, että siitä saa säröt ilman pedaleja. More drive-toiminto polkimella on kans aika jees jos tarvitsee tilulilusäröjä sooloihin. Fendereihin ja Voxiin verrattuna tämä on soundiltaan....sanotaanko nyt moderni. Eli tuuttaa (valitettavasti) ala ja yläpäätä melko voimallisesti, ja sen vuoksi käytän itse jatkuvasti efektiloopissa equa. Reverb on Voxiin verrattuna miedohko. Äänekäshän tuo on myös noillakin tehoilla. Minulla on ollut VOXeja ja Fendereitä toistakymmentä, ja on tämä niihin verrattuna ainakin monipuolisempi.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
aristoteles666
10.06.2013 20:25:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: I Reverb on Voxiin verrattuna miedohko. Äänekäshän tuo on myös noillakin tehoilla. Minulla on ollut VOXeja ja Fendereitä toistakymmentä, ja on tämä niihin verrattuna ainakin monipuolisempi.
 
yleensä voxit on ilman reverbiä.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
LaMotta
10.06.2013 20:28:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: yleensä voxit on ilman reverbiä.
 
Ai jaa? Kaikissa omissa kolmessa ainakin oli Reverb. Niin mutta ne ei ollut niitä oikeita, vaan olivat AC-sarjaa.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
14.06.2013 14:05:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Onkohan porukoilla näitä ruskeita versioita vai mustia enemmän?
 
Ruskea tuo on, minkä ostin. Halvalla lähti ja päällisin puolin siistissä kunnossa. Testasin vain hiljaa, että toimii, joten soundista en vielä pysty sanomaan mitään.
 
Kyseessä siis Dual EL84 20 W ja onpa oikein Saksassa tehty. Jos tänään ehtisi testaamaan...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
LaMotta
14.06.2013 14:07:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Kyseessä siis Dual EL84 20 W ja onpa oikein Saksassa tehty. Jos tänään ehtisi testaamaan...
 
Tuliko kahdella kanavapedaalilla?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
14.06.2013 14:12:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Tuliko kahdella kanavapedaalilla?
 
Yhdellä vain, kuten myyjän kanssa oli alunperinkin puhetta, itse asiassa olin vähän hämmästynyt, kun huomasin, että siihen sopii kaksi pedaalia. Eipä ole moista tullut ennen vastaan.
 
Myyjänä oli Liverpooligan, jonka kanssa homma toimi kuin junan vessa. Voin suositella lämpimästi...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
LaMotta
14.06.2013 14:20:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Yhdellä vain, kuten myyjän kanssa oli alunperinkin puhetta, itse asiassa olin vähän hämmästynyt, kun huomasin, että siihen sopii kaksi pedaalia. Eipä ole moista tullut ennen vastaan.
 
Joo. Siinä on semmonen juttu, että reverbin ja clean/särö-kanavien käyttö pedaalilla vaatii kaksi pedalia. Ei se onneksi maksa kovin paljoa.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Osteri
14.06.2013 15:04:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pedaali F-Musiikissa taitaa maksaa jotain € 35,- luokkaa? Yhden jouduin jo kerran uusimaan kun se pimeni. Poljen siis kahdella pedaalilla eli kaikki kytkennät käytössä. Ovat laudassa kiinni ja muut polkimet siinä mukana. Toimii ja tuottaa tyytyväisyyttä.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «