Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittajat - minkä ikäisenä aloitit soittamisen?
1 2
Kaanma
09.06.2013 21:46:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse aloitin 5 vuotiaana. Mitenkäs te muut?
 
Kaanma
09.06.2013 21:47:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin ja mitä soitinta/soittimia soitatte?
 
Itse soitan pianoa(ykkössoitin), kitaraa ja haitaria.
 
Ramenia
09.06.2013 22:56:13 (muokattu 09.06.2013 23:04:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viulu: jossain 9-10 vuotiaana, puoli vuotta soitin. Pari vuotta sitten hankin sähköviulun, jolla olen välillä vähäsen soitellut. Pitäis opetella miten sävellajit toimii viulun kaulalla...
Piano/koskettimet: tuon puolen vuoden viulunsoiton jälkeen aloitin, kohta kymmenen vuotta takana, ysiluokkaan asti pääsoittimena kunnes kitara syrjäytti lukion alkaessa.
Kitara: varsinaisesti ysiluokalla aloitin, nykyinen pääsoitin, eri metallibändeissä soittelin sitä lukioajan.
Basso: multiefektillä kitaran virettä laskemalla aloitin 3 vuotta sitten, vuotta myöhemmin hankin ihan oikean basson ja soitin eräässä folk metal-bändissä melkein vuoden basistina
Rummut: Viime kesästä lähtien varsinaisesti, kun hankin sähkörummut ja tuplapedaalin. Koska pääasiallisesti inhoan liikuntaa, rumpujensoitto saa vastata kunnon ylläpitämisestä.
 
Nykyään tosin oma musisointi alkaa olla enempi midi-ohjelmointia, jonkin verran soittoa taas sitten kun saa sävellykset valmiiksi ja vähäsen tarkistellessa, miten soittimella menee joku nuotitettu idea. Bändisoitto kun ei oikein sovi, niin itsekseni teen musiikkia ja yhä enempi synat valtaa tilaa omassa musiikissa.
 
Keihäsmies os. synahomostelija. Basismin ja takomisen musta lammas, kissanrääkkäykseen sähköjousella satunnaisesti syyllistyvä sekopää.
elsewhere
10.06.2013 10:43:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

25 taisin olla, kun ensimmäistä kertaa kitaran käteeni otin. Vai 26? Ei voi muistaa.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
313
10.06.2013 11:01:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumpujen "soiton" aloitin 13-vuotiaana. Muutama vuosi siinä tuli hakattua huonosti jotain Metallicaa ja loppua kohti pääasiassa opeteltua kaljanjuontia. Nyt 34-vuotiaana, 17 vuoden soittotauon jälkeen, aloitin varsinaisen treenaamisen. Eli mun kirjoissa aloitin oikeasti vasta nyt.
 
ancci
10.06.2013 11:31:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus 10-12 vuotiaana aloin ottamaan soittotunteja yksityisellä kitaramaikalla. Viikottain tunteja n. 6 vuotta. Nuo 6 vuotta olivat aika ratkaisevat soittotaitoni kannialta. Todella hyvä oli opettajani ja sai minut arvostamaan erilaisia musiikkityylejä ja ymmärtämään niiden ominaispiirteitä. Vaikka raskas musiikki onkin aina ollut lähellä sydäntäni, lähinnä koska sitä on hauska soittaa ja se on niin energistä.
 
Siltikin eniten arvostan suuria klassisia muusikoita ja jazzmuusikoita. Kaikesta kiitän opettajaani. Meni vähän offtopiciksi...
 
juici
10.06.2013 11:44:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koskettimet: 4-5 vuoatiaan kai sitä osasi soittaa Ukko Nooan ja Sadun joka meni saunaan, muttei sen enempää.
Kitara, rummut, basso: yläasteella eli 13 vuotiaana. Rummut kiinnosti eniten, mutta kitaran sain ja ekassa oikeassa bändissä se vaihtui bassoon.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Karwin
10.06.2013 14:03:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kymmenvuotiaana. 20-vuotiaana aloitin uudelleen, samoin 30- ja 40-vuotiaana. Nyt pitäisi jälleen lopettaa että voi aloittaa uudestaan.
 
Elämä on nakki.
Milkop
10.06.2013 14:14:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikkileikkikoulun aloitin muistaakseni nelivuotiaana, sen jälkeen sitten opistoon pianoa soittamaan missä viihdyin 4-5 vuotta. 14-vuotiaana aloitin sitten omaksi ilokseni kitaran soittelun ja sillä tiellä ollaan vieläkin. Taidot eivät välttämättä ole merkittävästi kehittyneet (ainakaan enää viime vuosina), mutta touhu on pysynyt mielenkiintoisena ja rakkaana edelleen. En näe syytä lopettaa.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Kiukkuli
10.06.2013 19:54:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klassinen kitara, taisin olla 11-vuotias.
 
Jos sinulla ei ole mitään sanottavaa, älä sano sitä täällä. -Fusione-
Old Joe
10.06.2013 23:13:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensin aloin opettelemaan huuliharpun soittoa, sitten nokkahuilun, viulun, trumpetin ja kitaran. Nyt reilu 60 vuotta tuosta ensi kokeilusta opettelen huuliharpun, viulun ja kitaran soittamista.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
PJS
11.06.2013 08:51:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

10-11 vuotiaana kaiketi. Akustisella nylonkielisellä kitaralla ja aika pian sen jälkeen sähkiksellä.
 
Peace!
Burn
11.06.2013 10:06:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satunnaisia pianotunteja 5-vuotiaana, merkityksetöntä perseilyä rummuilla 9-vuotiaana, saksofonia konservatoriolla 11-vuotiaana parisen vuotta, kitaraa 14-vuotiaasta milloin yksityisellä ja milloin pop/jazz-puolella 27 ikävuoteen saakka. Ja vielkii jatkuu.
 
Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
reino
11.06.2013 10:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pianotunneilla kävin joskus 8-9 -vuotiaana, kunnes kuulin Metallicaa ja rupes bändisoittimet kiinnostamaan. Tässä kävi sit sillein, että rummut jäi mun soittimeksi ja niitä alotin aktiivisesti soittaan about 11 vuoden iässä. Kitara ja muut kielisoittimet on tullut sit siinä sivussa salakavalasti messiin.
 
ding-dong
Jeszse
11.06.2013 15:23:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon varmaan alottanu keskimäärästä myöhemmin, ku aloin "oikeesti" tapaileen sointuja akkarilla vasta 16 -vuotiaana, eli yhdeksän vuotta sitten. Oon mä isän kitaroita renkutellu koko ikäni, mut jotain ideaa siihen alko tulla vasta tuolloin, jostain syystä.
 
Rumpuja hakkasin jostain kymmenvuotiaasta ehkä 13 -vuotiaaks, ku ei ollu nuorelle kollille tiloja tai kamoja millä reenata.
 
Bassoo alotin soittaa 24 -vuotiaana ku nykyseen bändiini liityin. Soitan tosin jo nykyään siinä bändissä kitaraa.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
Euphonium
11.06.2013 15:48:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lasten leikkipianolla alle kouluikäisenä. Soitin jo silläkin nuoteista lastenlauluja ja muuta yksinkertaista. Siksi en jaksa ymmärtää, miten monen soittajan mielestä nuottien opettelu on vaikeaa. En edes muista varmasti, olenko lukenut ensin nuotteja vai kirjoitusta.
 
Yhdeksän vuotiaana sain haitarin ja siihen sain yksityistä opetustakin, mutta tuolloin minä en jaksanut keskittyä treenaamaan Veikko Ahvenaisen haitarikoulun mukaan, vaan soittelin kaikenlaista muuta kuin läksyjä.
 
Kitaran sain noin 15v. Puhaltimia aloin soittamaan parikymppisenä. Kitarassa minulla oli yli kahdenkymmenen vuoden tauko. Väliin mahtuu juopottelua, katkaisuhoitoja ja lopulta alkoholin täydellinen lopettaminen. Neljä vuotta sitten ostin kitaran ja aloin harjoittelemaan uudestaan. Nyt melkein viiskymppisenä on yksi bändihomma alkamassa. Hyvä soittaja en ole koskaan ollut, mutta innokas.
 
Doomo
11.06.2013 15:52:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisi olla siinä 14-15v kun aloitin kitaran soittamisen n 7v sitten. Tosin nyt olen vasta reilu voden soittanut oikeasti ja asettanut tavoitteita. Perus sointuja ja - komppeja lukuunottamatta kaikki mitä osaan on opittu tuon reilu vuoden aikana.
 
jazzuka
12.06.2013 01:25:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3/4basso 9, Kitara 16, Sähköbasso 14, poikkihuilu 27. Muut tulleet mukana.
 
Ajattelematon
12.06.2013 14:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3. luokalla soitin pianoa, 4. luokalla kitaraa ja pianoa, 5. luokalla kitaraa ja bassoa, 6. ja 7. luokalla bassoo ja kasilla jatkan bassoa C; Pianoo en enää soita paljon mitään, mut kitaraa tulee soiteltuu aina välillä.
 
RokRok
McNulty
12.06.2013 15:31:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin 9-10 vanhana... olin sitä ennen tosin rämpytellyt jo tovin epävireistä äiteen vanhaa Kumiko-merkkistä 3/4-kokoista naikkaria.
 
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «