Nordin samplekirjastosta löytyy kyllä sampleja noista juustoisista kasaridigisyntikoistakin. Mulla on Electrossa pysyvästi se DX7:n digitaali-Rhodes, joka kuuluu monissa kasariballadeissa. Tosi käyttissaundi, jonka soittaminen sämplattuna tuskin eroaa paljon aidosta laitteesta. Tuo M1-piano on vähän sama juttu, joka liittyy oleellisesti 90-luvun elektroniseen musiikkiin. Se on vähän kuin rumpukoneet tai mellotron - aikanaan ehkä tarkoitettu matkimaan aitoa soitinta, mutta lopulta se puutteellinen tulkinta on muuttunut omaksi soittimekseen, jota ei voi käyttää korvaamaan aitoa asiaa, eikä toisinpäin. Tästä voi tutkia enemmän samplekirjaston tarjontaa: http://www.nordkeyboards.com/main.a … ord_Sample_Library&clslib=Synth |
JPQ 10.06.2013 14:10:00 | |
---|
ainakin yksi DX7 epiano soundi kyllä muuttuu hyvinkin paljon lyöntivoiman mukaan. Joskin parempi samplattu M1 piano kun vetää jollain modernin työaseman tai jopa softan huippu hyvällä pianosoundilla tai aidolla pianollakaan. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Janus 10.06.2013 14:54:51 | |
---|
|
Anonymous-jazz 12.06.2013 20:06:21 | |
---|
Exhausted: Mulla on Electrossa pysyvästi se DX7:n digitaali-Rhodes, joka kuuluu monissa kasariballadeissa. Tosi käyttissaundi, jonka soittaminen sämplattuna tuskin eroaa paljon aidosta laitteesta. Yamahan CP1:n stagepianossa se DX7:n Epianosoundi on alkuperäisellä tekniikalla, eli ei ole enää sämplätty AWM2:lla. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
lassikou 16.06.2013 13:04:22 | |
---|
Mites Rolandin FP-sarjaa ei ole vielä mainittu ketjussa? Uutenahan ne tosin ylittää aloittajan budjetin reilusti, mutta mulla olisi käytetty FP-2 myynnissä, Helsingissä. Pistää pikaviestiä, jos kiinnostaa. Pianomainen tatsi ja ok soundit ja roudattavuus (näistä syistä sen aikoinaan itse ostin) kohtuuhinnalla. Itse päivitin Nord Piano 2seen, joka on eri hintaluokan vehje. www.pianisti.info |
Miguel Magic 13.08.2013 09:58:34 | |
---|
Yamaha P-105 |