Numb 06.06.2013 11:41:02 | |
---|
FatSam: http://www.youtube.com/watch?v=5ESicEzUtqk Jos multa kysytää, Metallica oli parhaimmillaan näihin aikoihin. ...Justice nyt on vielä toimivata tavarata sävellysten osalta, vaikka on köpöisällä tuotannolla osittain pilattu. Makuasioita nämä toki. Tunnistan esimerkiksi mustan levyn ansiot, mut se ei vaan ole enää mun mieleen. Vaan en myöskään toivo, että M palaisi "rässijuurilleen". Ne ovat kasvaneet sieltä jo eri suuntaan. |
MaxDamage 07.06.2013 09:31:40 | |
---|
Numb: Makuasioita nämä toki. Tunnistan esimerkiksi mustan levyn ansiot, mut se ei vaan ole enää mun mieleen. Vaan en myöskään toivo, että M palaisi "rässijuurilleen". Ne ovat kasvaneet sieltä jo eri suuntaan. Mun on jotenkin ollut lähivuosina (no okei jo pitkään) vaikea suhtautua Metallicaan monestakin syystä. Itselle se oli aikoinaan todella kova juttu ja bändi, mutta sitten se vain jotenkin "väljähti". Entiset ässäbiisit on yhä kovia, mutta tuntuu että ne on täysin puhkisoitettu radio rockilla ja kaikissa muissa yhteyksissä. En jaksa ymmärtää, että miksi miehet ei enää osaa tehdä kovia biisejä. Onko ne entiset biisit nousseet lähes käsittämättömään, saavuttamattomaan asemaan, johon verrattuna kaikki muu on kuraa vai eikö ne oikeasti osaa enää tehdä hyvää musaa? :S Kuinka suuri merkitys biisinteossa olikaan oikeasti Cliffillä? Tai Bob Rockilla? James Hetfield oli aikoinaan yksi meikäläisen suurimmista innoittajista ja syistä aloittaa kitaran soitto ja mielestäni ukko kepittää yhä todella timakasti. Sitä suuremmalla syyllä ihmetyttää kuunnella juttuja Larsin huonosta soitosta ja timesta tippumisesta. En ole itse tätä todistanut muuten kuin netissä ja kyllä se tuntuu pahalta. Hajottiko mies soittotyylilllään kroppansa jo tässä vaiheessa vai mitä se puuhaa ja miksi pitää jatkaa, jos jälki on nykyisenlaista? Mikä on se viittaamasi suunta Numb, johon Metallica on kasvanut? Myönnän että olen nykyään aika pihalla entisen suosikkibändini suhteen, joten valistus on tarpeen. Mistä on nykyisin kyse ilmiössä nimeltä Metallica? |
Arkka 07.06.2013 11:31:13 | |
---|
MaxDamage: En jaksa ymmärtää, että miksi miehet ei enää osaa tehdä kovia biisejä. Uskon että luonne ja ympäristötekijät ovat suuressa roolissa biisinteossa. Naivius, herkkyys, surut, kilpailuvietti, kunnianhimo, päihteet, machoilu, ehdottomuus jne. puuttuu. Kypsän, terveen ja iloisen ihmisen on varmaan vaikea pyöräyttää jotain MOP-settiä. Ja kun on rahaa ja perhettä, niin prioriteetit saattaa olla aika erilaiset :) Ei nää asiat tietenkään sitä tarkoita, etteikö voisi priimaa musiikkia tehdä, luontevat genret vaan saattaa vaihtua. |
Numb 07.06.2013 11:53:48 | |
---|
MaxDamage: Mikä on se viittaamasi suunta Numb, johon Metallica on kasvanut? "Kasvaa" on väärin valittu verbi, muutoksesta siinä on kyse. Metallica on muuttunut muuksi kuin mitä se oli. Muutos takaisin siihen mitä se oli olisi takapakkia, eikä luultavasti edes onnistuisi. |
Rhapa 07.06.2013 18:14:34 | |
---|
MaxDamage: Sitä suuremmalla syyllä ihmetyttää kuunnella juttuja Larsin huonosta soitosta ja timesta tippumisesta. En ole itse tätä todistanut muuten kuin netissä ja kyllä se tuntuu pahalta. Hajottiko mies soittotyylilllään kroppansa jo tässä vaiheessa vai mitä se puuhaa ja miksi pitää jatkaa, jos jälki on nykyisenlaista? Mun mielestä ne jutut, joista larsia kritisoidaan, on kuultavissa läpi tuotannon. Nykypäivänä vain selvemmin. Eikä vähiten sen vuoksi, koska siitä pidetään ääntä. Mun mielestä pienen tanskalaisen rumpalin meriitit on aina olleet muualla, kuin siellä soittopuolella. Bändin luotsaaminen nykyiseen rockjumalten asemaan on huikea saavutus. Jotenkin oon kuitenkin aina mieltänyt lerssin bändin punaiseksi langaksi, joka kutoo homma kasaan. Viimeisimmillä lätyillä hommat on vain menneet pahasti pieleen. Se punainen lanka on mennyt pahemman kerran sotkuun ja kun soitto tosiaan on mitä se on, niin ehkä olisi aika palata sinne justicen aikoihin ja naputella rumpuja narulle vaikka muutaman sekunnin pätkissä, jos ei muuten onnistu. Lopputulos kuitenkin ratkaisee. Ei sen karvanaamatuottajan kanssa mitään muutosta ole odotettavissa ja todennäköisesti uuden master of puppetsin hehkuttaminen alkaa ekasta demoäänityksestä. Lopputulos on sillisalaattia ruvelle tuutatuilla soundeilla. |
trih 07.06.2013 18:49:31 | |
---|
Itselle suurin ongelma on joissain tuotannoissa Lerssin liian pintaan miksatut kannut. Se vie voiman ja isouden kitaroilta ja Metallica on mulle ollu aina kitarabändi, ei rumpufillien kootut. Tulee hölmö soundikuva: etummaisena Lerssi, sen takana huutaa James. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
makez_69 09.06.2013 02:26:25 | |
---|
The Frayed Ends of Sanity tulee olemaan mulle aina ja ikuisesti SE kipale tämän orkesterin osalta... Hiton aliarvostettu biisi vaikka joka jätkä laittaa tässä varmasti parastaan (Jason mukaanlukien) Uskalletaan heittäytyä ihan reippaasti sen oman mukavuusalueensa (kamala sana) ulkopuolelle.. Olkoon sit miten monesta palasesta koottu teos hyvänsä. Lieneekö tää sit jo liian progea sille suurelle yleisölle? http://www.youtube.com/watch?v=pycizbGj0Ik |
Kampela77 09.06.2013 03:22:16 | |
---|
makez_69: The Frayed Ends of Sanity tulee olemaan mulle aina ja ikuisesti SE kipale tämän orkesterin osalta... Hiton aliarvostettu biisi vaikka joka jätkä laittaa tässä varmasti parastaan (Jason mukaanlukien) Uskalletaan heittäytyä ihan reippaasti sen oman mukavuusalueensa (kamala sana) ulkopuolelle.. Olkoon sit miten monesta palasesta koottu teos hyvänsä. Lieneekö tää sit jo liian progea sille suurelle yleisölle? http://www.youtube.com/watch?v=pycizbGj0Ik Mulla tulee mieleen aina Simpsonit tuosta biisistä. http://www.youtube.com/watch?v=dr9i3QjuJNg Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Röntgen-Jeesus 09.06.2013 12:11:11 | |
---|
Olivat viime yönä soittaneet Kill Em All- lätyn alusta loppuun salanimellä Detroitissa. Hienoa! Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. |
Hetfield 09.06.2013 12:25:53 | |
---|
I quit the band... Now I just play with myself. |
Regalis Apertura 09.06.2013 21:29:13 | |
---|
Jaahas. Pitääkin alkaa etsiskellä buutsia tuosta... Juutuupissa taitaa olla edes jotakin otaksun? |
-Hexa- 09.06.2013 22:28:07 | |
---|
Pihalla asteli KAKSI NORSUA SAATANA |
Mä vaan 10.06.2013 00:20:26 | |
---|
Juuh, elikkäs, eipä tuo anesthesia niin kovin sykäyttänyt. Puuttui kasa Mesaa, muffi ja morley. Sekä harjoittelu ei tainnut ihan mennä putkeen. Vakava efektiriippuvainen ja pahemman luokan kamarunkkari. |
Maloik 10.06.2013 00:28:36 | |
---|
|
Maloik: Kuulostaisi siltä että Hetfield olisi vaihtanut Diezelin marsuun tälle keikalle. Mikä on 100% hyvä asia. Ylipäätänsä oli mun mielestä ihan kelvollista soitantaa. Lerssin basarin epätasasuus jaksaa kyllä kerta toisensa perään hämmentää. Miks se polkasee joka toisen basari-iskun niin paljo kovempaa? En ole katsonut tätä remakea, mutta tuomitsen sen näkemättä paskaksi. Joku sliipattu versio alkuperäisestä. Vähän niinkuin joku toimitusjohtaja yrittäisi vetää kitaralla bluesia firman pikkujouluissa. -Kampela77 |
haunted 10.06.2013 08:32:04 | |
---|
-Lassi-: Ylipäätänsä oli mun mielestä ihan kelvollista soitantaa. Lerssin basarin epätasasuus jaksaa kyllä kerta toisensa perään hämmentää. Miks se polkasee joka toisen basari-iskun niin paljo kovempaa? Koska sillä on rahaa ja dynamiikkaa. "Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse |
Ojankaivaja 10.06.2013 08:48:20 (muokattu 10.06.2013 08:55:00) | |
---|
Hetfieldin ääni kuullostaa aivan saatanan hyvältä! -Lassi-: Ylipäätänsä oli mun mielestä ihan kelvollista soitantaa. Lerssin basarin epätasasuus jaksaa kyllä kerta toisensa perään hämmentää. Miks se polkasee joka toisen basari-iskun niin paljo kovempaa? No voe helevetti mitä ininää. Nauti siitä musiikista mielummin? "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
Regalis Apertura 10.06.2013 11:01:29 | |
---|
Oho kitos Hexalle linkistä! Pitääkin kattella kun löytyy aikaa;)... |
Hetfield 10.06.2013 12:30:03 | |
---|
Kiitettävällä laadulla vieläpä, onneksi joku aina saa talteen nuo spessujutut. Täytyy tosiaan tsekkailla kokonaisuudessaan kun ehtii. Eilisellä "oikealla" keikalla oli myös ihan jees settilista: http://www.metallica.com/tour/jun-09-2013-orion.asp Lisää vaan Loadeilta kamaa. I quit the band... Now I just play with myself. |
-Lassi- 10.06.2013 17:21:07 (muokattu 10.06.2013 17:25:02) | |
---|
Ojankaivaja: No voe helevetti mitä ininää. Nauti siitä musiikista mielummin? Broblem? Jos mua siinä musassa hämää se että Lerssi lutkuttaa basarejansa pisin helvettiä niin kai mä sitä voin kritisoida? En yleensä jaksa valittaa mistään pienistä soittovirheistä mutta speed-metallissa basarit, ja ylipäätänsä lyömäsoitinosaston jämäkkyys, on verrattain suuressa roolissa. Jos se puoli ei oo kunnossa niin hommalta häviää vähän niinkun pohja. haunted: Koska sillä on rahaa ja dynamiikkaa. Näinhän se taitaa olla. En ole katsonut tätä remakea, mutta tuomitsen sen näkemättä paskaksi. Joku sliipattu versio alkuperäisestä. Vähän niinkuin joku toimitusjohtaja yrittäisi vetää kitaralla bluesia firman pikkujouluissa. -Kampela77 |