Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Merkkikammo
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Timo JM
09.06.2013 22:27:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerro oma inhokkimerkkisi.
 
Jostain syystä itse kartan kaikkia Ibanezeja. Millään järkisyillä en pysty sitä perustelemaan. Ehkä mua häiritsee se jatkuva uusien mallien suoltaminen. Aivan kuin firma ei itsekään luottais omiin tuotteisiinsa. Tiedän kyllä, että tekevät ihan laadukkaitakin soittimia. Silti pysyn niistä mahdollisimman kaukana.
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Gabe
09.06.2013 22:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun asiaa tarkemmin miettii niin tähän ei oikeastaan voi vastata loukkaamatta jotakuta. Ostakoon jokainen sellaiset kamat kuin parhaaksi katsoo, jätetään paheksunta väliin. :)
hallu
09.06.2013 22:52:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ei kyllä kertakaikkiaan tule mieleen yhtään. Joskus sitä on pettynyt johon tapaukseen, mutta että alkaisi inhota kokonaista merkkiä.... hmmm. Mikään merkki ei tule nyt mieleen joka edustaisi sellaisia arvoja, että aiheuttaisi meikäläisessä jonkun inhoreaktion. Kartan sellaisia laitteita jotka eivät tunnu sopivan tarkoituksiini, mutta että ihan inhoaisi... ei nyt sentään:-).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Timo JM
09.06.2013 23:01:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kun asiaa tarkemmin miettii niin tähän ei oikeastaan voi vastata loukkaamatta jotakuta. Ostakoon jokainen sellaiset kamat kuin parhaaksi katsoo, jätetään paheksunta väliin. :)
 
Eihän tässä kenenkään loukkaamisesta ollut kyse, vaan omista omituisista näkemyksistä :-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Decadetroll
09.06.2013 23:02:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole merkkiä jota välttelisin. Jokaisella merkillä mitä olen testannut, on ollut hyviä ja huonoja yksilöitä. Ibanez on suosikkini, se tekee mun käyttöön tähän mennessä sopivimmat kepit, mutta jos jossain vaiheessa törmään parempaan, niin vaihtoon menee ilman muuta. Eli en ole myöskään merkkiuskollinen. :)
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
JaaGeRMaisTeR
09.06.2013 23:04:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan nuita parikin.. iba ja fender syistä että iba ei istu käteen.. ja en pidä fenkun pollelavasta :D
Mutta eräs tekee tuossa ensimmäisessä poikkeuksen jota voisin kokeilla uudelleen. Eli aivan kun seinään hakattu ja moralla viimeistelty jem... sellasen kerran olen tornion musiikkiliikkeessä nähnyt ja ihmettelin kuin sellasesta voidaan niin monta rahaa pyytää.
 
En siis sano että kumpikaan nuista olisi huono. En vaan tahdo kumpaakaan omistukseeni :) harley bentonia ja williamsia ei taida erikseen tarvita mainitakkaan.
 
V
Gabe
09.06.2013 23:10:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Eihän tässä kenenkään loukkaamisesta ollut kyse, vaan omista omituisista näkemyksistä :-)
 
Ymmärsin kyllä mikä oli ketjun tarkoitus. :) Mutta siinä kohtaa kun ne omat omituiset näkemyksensä tuo julki niin ainekset loukkaantumisille ja riitelylle ovat helposti kasassa, varsinkin jos eri mieltä oleva kaveri ei ole napsauttanut huumoritutkaansa päälle. Muutaman sivun jankkaukset saadaan aikaan viimeistään siinä kohtaa kun joku sanoo inhokki merkikseen vaikkapa Gibsonin tai Bugeran. :)
Muovinen
09.06.2013 23:11:47 (muokattu 09.06.2013 23:13:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt mistään kammosta voi puhua, mutta eipä nuo Ibanezit, Jacksonit ja ESP:t paljoa kuumottele. Persoonattomia ja tylsiä iso osa malleistaan, mutta totta kai tiedostan, että jokaiselta noista löytyy erittäin soitettavia ja huippusoundisia vehkeitä. Puhuisin ennemmin makumieltymyksistä tässä tapauksessa.
 
edith: yksittäisistä malleista ehdottomia kestoinhokkeja ovat JEMit. Ja mitä se Gabe siellä sievistelee, eihän tämä nyt niin herkkää voi olla ;D
the-Antero
09.06.2013 23:12:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla taitaa olla yleinen kammo isojen merkkien halpismerkkeihin... Ltd, squier, epiphone... Tyhmäähän se on mutta sillain se vaan on...
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Timo JM
09.06.2013 23:15:35 (muokattu 09.06.2013 23:24:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle itselle tää on enemmän fiilikseen, kuin laadulliseen faktaan perustuvaa. Kitaran lavassa voi lukea vaikka Maya, mutta ei Ibanez ;-D
 
Olen kyllä aikanaan omistanut parikin Ibanezia. Molemmista jäi vähän huonot fiilikset. Ne ei vaan saavuttaneet mua tunnetasolla :-)
 
(Luulis, että esim. Harley Bentonilla ja Behringerillä olis paljon vastustajia.)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
73nd3r
09.06.2013 23:20:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Tommy Hilfiger -merkillä joskus tehdään kitaraa tai vahvistinta niin ne jää tsekkaamatta. Muuten kaikki, aivan kaikki, käy.
 
Ramenia
09.06.2013 23:23:17 (muokattu 09.06.2013 23:30:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iba ei oikein sovi omaan käteen(liian ohut tilukaula monissa malleissa jotka muuten olisi sopivia) ja kuulostaa hieman sieluttomilta omaan korvaani.
Metallistina Fenderille ei oikein ole käyttöä, jos telen tai straton tarvitsen, hankkisin mieluummin Tokain.
Gibsoneista en yleisesti pidä kitaroiden ominaissoundin takia ja Les Paul ei oikein sovi oikean käden soittotyyliini kielien ja bodyn välisen korkeuseron takia.
 
Olen siis näitä ESP:n suosijia johtuen siitä, että soitan lähinnä metallia ja ESP nyt tuntuisi tekevän sopivia kitaroita siihen touhuun. Schectereitä, Deaneja sun muita en ole päässyt koittamaan. Jackson myös vaikuttaa kelpo merkiltä metallipuuhiin, mitä nyt olen muutamia nähnyt ja kuullut bändiläisten soittavan.
 
Edit: Ja behkun laitteita ja HB-basson omistavana en näitä halpismerkkejä vielä ole kauhistellut. Arpapeliä olen kyllä huomannut niiden olevan, kitarapedaaleissa behku tuntuu kusevan ja pahasti, mutta PA- ja studiolaitteistossa on ihan ok tavaraa heikäläisillä. Harley Bentonin basso soi omaan korvaani mukavammin kuin jotkut Iban halvemmat ainakin.
Edit 2: Ja vahvaripuolella Ibanez tekee ihan kohtuuhyviä trankkuvahvareita halvemmassa hintaluokassa.
 
Keihäsmies os. synahomostelija. Basismin ja takomisen musta lammas, kissanrääkkäykseen sähköjousella satunnaisesti syyllistyvä sekopää.
Timo JM
09.06.2013 23:23:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Ymmärsin kyllä mikä oli ketjun tarkoitus. :) Mutta siinä kohtaa kun ne omat omituiset näkemyksensä tuo julki niin ainekset loukkaantumisille ja riitelylle ovat helposti kasassa, varsinkin jos eri mieltä oleva kaveri ei ole napsauttanut huumoritutkaansa päälle. Muutaman sivun jankkaukset saadaan aikaan viimeistään siinä kohtaa kun joku sanoo inhokki merkikseen vaikkapa Gibsonin tai Bugeran. :)
 
Mua ei kyllä yhtään loukkaa tai häiritse, jos joku sanoo inhokeikseen vaikka PRS:n ja Fenderin. Mun kepeissä ne on silti ykkösiä. Pidetään ne tunteet kurissa ja nauretaan vaan omille hassuille mieltymyksille :-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
ReBeat
09.06.2013 23:30:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Kerro oma inhokkimerkkisi.
 
Gibson lähes poikkeuksetta etoo. Jotenkin liikaa sellainen merkki, että siihen on jo latautunut liikaa mielikuvia perusteettomasta keikaroinnista.
 
Krice
09.06.2013 23:31:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seymour Duncan. Tekee huonoja mikkejä ja vielä huonompia pedaaleita.
 
Timo JM
09.06.2013 23:33:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Gibson lähes poikkeuksetta etoo. Jotenkin liikaa sellainen merkki, että siihen on jo latautunut liikaa mielikuvia perusteettomasta keikaroinnista.
 
Heh, hyvin sanottu, mutta eikö Fender mene myös samaan kastiin? :-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
JaaGeRMaisTeR
09.06.2013 23:37:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Ymmärsin kyllä mikä oli ketjun tarkoitus. :) Mutta siinä kohtaa kun ne omat omituiset näkemyksensä tuo julki niin ainekset loukkaantumisille ja riitelylle ovat helposti kasassa, varsinkin jos eri mieltä oleva kaveri ei ole napsauttanut huumoritutkaansa päälle. Muutaman sivun jankkaukset saadaan aikaan viimeistään siinä kohtaa kun joku sanoo inhokki merkikseen vaikkapa Gibsonin tai Bugeran. :)
 
Voipi tehä tuo nuissa gibson ja bugera keskusteluissa se että periaatteenmiehet tulevat ilmaisemaan ja osittain provosoimaankin. Siitähän saa hetkessä kinan aikaan. Tämähän on sopivasti tehty siihen jossa voi kertoa mitä ja miksi ei tahdo. Eikös tää lähtenyt ihan kivasti ilman kiistoja käyntiin. Ja melkeenpä turha hernettä nenään täällä vetää. Oma valinta uskaltautuuko lukea kritiikkiä myös omista suosikeista. :) eihän muovinen tykänny yhdestäkään mistä ite tykkäisin. Ko merkit ei kaveria miellytä vain :)
 
V
ReBeat
09.06.2013 23:44:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Heh, hyvin sanottu, mutta eikö Fender mene myös samaan kastiin? :-)
 
Väliasentosoundeilla on soitettu aikojen saatossa sellaista kiltin kuuloista tunnepitoista musaa missä on nöyryyden kuuloisuutta mukana. Se vähän lievittää kokonaisuutta, mutta toki molemmat merkit on nykyään henkisesti kokolailla kuraantuneita. Niin paljon vääryyttä niillä on ehditty survomaan verkkokalvoille.
 
McLeach
10.06.2013 00:25:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisikohan Epiphone ja Ibanez. Molemmat ollut omistuksessa mutta olivat jo saapuessaan tuomittuja lähtemään jossain vaiheessa. Jotenkin se logo/fontti näyttää mun silmään niiin halvalta. Monessa Ibanezissa ei myöskään lavan muotoilu kauheasti houkuttele. Joku epin vintage-jazzlaatikko voisi kyllä mahdollisesti maistua.
 
Vetehinen
10.06.2013 00:36:13 (muokattu 10.06.2013 00:37:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epiphone. Lavan muoto jurppii ja pahasti. En kuitenkaan ole täysin ehdoton tämän suhteen, ainoastaan 98%.
 
Ed: myös Tokaissa, Espeissä ja Ltd:issä on usein kamalia lapoja, mutta niiden kanssa voi vielä elää.
 
"Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 514 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «