Aihe: Hyvät halpikset
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
rize88-
07.06.2013 22:59:41
fxb: Harley Bentonin kielet. Rikollisen halpaa.

Mulla jäi kyllä päinvastainen kuva näistä, kun otin 5 settiä jonkun tilauksen mukana. Yleensä koskaan katko kieliä, mutta näitä paukkui viritysvaiheessa. Toinen ongelma oli, kun ohuimpia kieliä bendatessa se punos sieltä pallukan ympäriltä aukesi. Loppupeleissä mitään säästä, kun irtokieliä saa ostella vajaisiin setteihin.
Timo JM
07.06.2013 23:08:36

Ostin muutama vuosi sitten tällaisen lyhytskaalaisen basson:

Cort Action Bass Junior WS
http://img.audiofanzine.com/image.p … odule=product&product_id=132137

Toi "Junior" hämää. Kyseessä on täysverinen laatusoitin, joka sopii mukavasti kitaristin käsiin. Hyvä soundi ja miellyttävä soitettava. Itse olen todella tyytyväinen. Jossain näitä myydään alle kahden sadan.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
hallu
07.06.2013 23:20:33
Yamaha RBX170 siinäpä basso paikallaan. Parisen vuotta sitten ( tai jotain) ostin musafasulta alle kahdella sadalla ja ei moitteen sanaa vielä tähän mennessä kaikki käy ja kukkuu kuten pitääkin. Boss SD-1 on minunkin mielestä aivan loistava pedaali ja halpa sekin on kuin leipä. Juu, eipä mulla tähän hätään muuta. ai niin, Fender LiteAsh oli ihan perkeleen hyvä skitta, hävitin omani vaihdossa mutta tykkäsin siitä ja sekin on "halpa".
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
naavanka_
07.06.2013 23:21:27
Ramenia: No vaikka ei olekaan ihan kitara vaan basso, niin ihan hyvältä halpikselta tää on vaikuttanut.

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbb200bk_ebass.htm

Harley-Bentonin basso siis, kunhan Harley-Bentonin tekstin tussasi piiloon niin hyvältä soittimelta tuntunut tähän asti, vaikka vertailukohtana ei itsellä muita kuin koulubassoja ole ollut. Ainoa mistä pientä sanomista on takapuolen routtaus, reunat hieman repaleiset, mutta ei ole kuin esteettinen haitta eikä edes näy tietystikään soittaessa. Luultavasti ollut tuuria tän suhteen.

Mulla on ollu näitä viisi- ja kuusikielinen, molemmat modattuina loistavia.
Etuasteet meni molemmista särki heti kättelyssä mutta pienellä tapituksella selviää kaikesta.

Mulla on ollu vaikka kuinka pitkään ihan treeni sekä keikkakäytössä noita HB 11-52 settejä enkä oo yhtään kieltä saanut poikki.
Huomattavasti vähemmän laadunvaihtelua kuin vaikkapa DR:lla jonka seteistä oon monesti löytänyt valmiiksi kuolleita ja/tai ruosteisia kieliä.
Vihaajat vihatkoon.
Krice
08.06.2013 00:54:12

Osteri: Kehotan aina soittajia pysähtymään Washburnin kohdalla.

Washburnit voisi pysähtyä joskus tännekin. Vähän sellainen jenkkimerkki näyttää olevan, joitakin malleja löytyy joskus sattumalta Euroopan puoleltakin.
Timo JM
08.06.2013 01:36:53

Onko jollain kokemuksia halvoista Epiphoneista?

Mulla on yksi ylimääräinen todella namusoundinen DiMarzio. Jos sen istuttais tällaiseen:

Epiphone Les Paul Special II HCS
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_special_ii_hcs.htm

...tai johonkin muuhun edulliseen LP-kopioon.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
rize88-
08.06.2013 02:24:57
Timo JM: Onko jollain kokemuksia halvoista Epiphoneista?

Mulla on yksi ylimääräinen todella namusoundinen DiMarzio. Jos sen istuttais tällaiseen:

Epiphone Les Paul Special II HCS
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_special_ii_hcs.htm

...tai johonkin muuhun edulliseen LP-kopioon.

Tuossa oli kaikenlaista pikku laitettavaa. Nauhat oli kovin epätasaisia, ja kuolleita nuotteja siellä täällä kun laittoi kielet inhimilliseen korkeuteen. virittimet toimi raskaasti, ikään kuin pykälissä. Se korjaantui kyllä, kun hieman öljyä laittoi sisään. Tallapalat oli aika epäkorossa toisiinsa nähden, eli jotkut kielet jäi hyvin ylös, kun taas toiset makasi melkein nauhoissa. Mikit on melko Bassovoittoiset, ja honottavat, Eli ainakin tallamikki on hyvä vaihtaa. Kaippa tuo ihan soitettava on, kun pienet epäkohdat fiksaa. Pintakäsittely on varsin hyvän näköistä jälkeä. Tosin noissa on kuulemma paljon niitä propellikaulaisia yksilöitä joukossa. Mut en siitä tarkemmin tiedä..
Antsa Lipsanen
08.06.2013 09:28:30
Ramenia:... Ainoa mistä pientä sanomista on takapuolen routtaus, reunat hieman repaleiset, mutta ei ole kuin esteettinen haitta eikä edes näy tietystikään soittaessa. Luultavasti ollut tuuria tän suhteen.

Kyllä takapuolen routtauksessa on aina oltava tuuria matkassa, jottei synny muitakin kuin esteettisiä haittoja:)

Anteeksi jo etukäteen, oli lapsellista. Painakaa toki varoitusta, ansaitsen sen.
Osteri
08.06.2013 09:28:39
Krice: Washburnit voisi pysähtyä joskus tännekin.

Kyllä tälläkin hetkellä mnetin torilla on muutamia Washburneja. Hevisuunnikkaista en niin osaa sanoa, mutta itse suosin erityisesti noita Idol-sarjan "set neck" malleja. Turun suunnassa on ainakin yksi loistava kappale pysähtynyt esittelemään itseään Tori.fi -palstalla
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/ … rn_WI_66V_6733849.htm?ca=15&w=3
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
blues guitar
08.06.2013 09:44:28

swede: Koreassa valmistettu Fender Lite Ash Telecaster. Käsittämättömän hyvä peli
Tämän uskon. : )

ainakin mun yksilö pesee meksikolaisen 100-0.
Tätä ei voi yleistää. Mexicolaisissakin on yksilöitä.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Illu
08.06.2013 09:52:24
Osteri: Kyllä tälläkin hetkellä mnetin torilla on muutamia Washburneja. Hevisuunnikkaista en niin osaa sanoa, mutta itse suosin erityisesti noita Idol-sarjan "set neck" malleja. Turun suunnassa on ainakin yksi loistava kappale pysähtynyt esittelemään itseään Tori.fi -palstalla
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/ … rn_WI_66V_6733849.htm?ca=15&w=3

Wanhat Wing-series Washburnit on myös hyviä, muutamalla satkulla näyttäis välillä olevan liimakaulaversioitakin.
Osteri
08.06.2013 10:03:38 (muokattu 08.06.2013 10:05:04)
Illu: Wanhat Wing-series Washburnit ...
Aivan hyvä valinta. Noissa kuitenkin hinta tuntuu heiluvan useita satasia, ehkä ihan sen mukaan kuinka myyjä sitä omaa harvinaista kappalettaan arvostaa. Kalliilta se vissiin alkaa tuntumaan kun on vitriinissä valkoisena nähnyt esim Abba-yhtyeen käyttämän yksilön.
Kyllähän tuo tarjoaa mahdollisuuden soittaa sellaisella yksilöllä joita muut eivät saa kaupasta. Otsikon halpis-keskustelu ehkä enemmänkin haluaisi esitellä paremmin ja yleisemmin saatavilla olevia halpistuotteita.
Osteri
08.06.2013 10:25:10
Joo, tuossa on varmaan perää. US Music Corporation joka omistaa merkit Washburn, Randall, Parker Fly kullemma pitää aika korkeaa myyntitavoitetta jälleenmyyjille, joten maat kuten Suomi voivat olla liian haastellisia myytäviä.
Washburnillakin on viimeisen 20 vuoden aikana ollut pari yrittäjää ja molemmilla homma ei lähtenyt riittävään nosteeseen.
Hynkel
08.06.2013 12:56:05
Hiukkasen vanhemmat Washburnit onkin sitten jo oikein loistavia soittimia.
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Räbbänä
08.06.2013 14:27:53
Timo JM: Mistä? Paljonko maksoi? Onko kuvaa?

Noin 350-400 euron hinnoissa liikkuvat. Itsekin moisen tovin omistin:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/34180828/IMG_4660_edit_small.jpg

Kuvassa toinen vasemmalta.
↑↑↓↓←→←→BA
artal
08.06.2013 17:09:35 (muokattu 08.06.2013 17:14:18)
Illu: Wanhat Wing-series Washburnit on myös hyviä, muutamalla satkulla näyttäis välillä olevan liimakaulaversioitakin.

Wingit ja Stage-sarja myös! Loistaviavehkeitä. Itsellä on Eagle ja A-20 ja ovat tosiaan "halppiksia" koska noita ajoittain saa alle viidensadankin käytettynä ja ovat helposti kaksi tai kolme kertaa hintavampien väärtejä.

EDIT: Ja kuten jo aiemminkin sanottiin, nyky-Washburnitkin ovat laadultaan aivan mainioita hintaansa nähden (ainakin oman kokemukseni mukaan).

Hyviä halppiksia saa myös monelta esim. palstalla vaikuttavilta, itse niitä kokoavilta tekijöiltä. Esim. Joppejoo ja Keybbari tekevät oikein hyviä soittimia sillä perusteella, mitä olen käsiini niitä saanut.
-HP-
08.06.2013 22:31:31 (muokattu 08.06.2013 22:34:30)
E: Hirveetä häsläystä kun katoin kuvia väärin
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
SpeedGovernor
11.06.2013 07:26:27
Itellä kalusto pelkästään halpisosastoa. Ei yli 300e kitaraa ole ollenkaan seinällä.

Säätelyt ja harkitut komponenttivaihdot, niin itelleni ainakin todella hyviä vehkeitä.

- Wolf Mosritekopio. Vaihdettuna SD:n P-90set orkkisten tilalle. Soittimen arvo n. 300e. Todella hyvä. Oli ennen ykköskitara.

- Epiphone Dot vm. 1999 (Ex Tero Vaara) Aivan valtavan hieno soitin. Soundi on hunajaa jopa rankassa säröfuzzpaahtamisessa. Tatsi muutenkin kuin ajatus. Maksoin 250 euroa. Ykköskitara.

- Gibson Melody Maker. Electric Guitar. No bullshit. Tosi magee kitara. Niin tuore ostos, ettei vielä osaa muuta sanoa ku, että sopii käteen kuin oma ****** ja pitää vireen yms. Tavoittelee ykköskitaran paikkaa väkevästi. Maksoin 260e.

Samaten pedalboardiin on sopinut hyvin uraltonesta MODTONEN n. 45e hintaiset pikkupedaalit. Tullut ostettua melkein koko katras.

Tässä yritän siis sanoa, ettei ole pakko pistää visakorttia sulamaan saadakseen hyvää, ellei jopa aivan loistavaa soittokamaa käsiinsä. Kitarat oon ostanu kaikki täältä Torilta. Ei voi kuin suositella lämpimästi. En varmaankaan enää koskaan osta uutta kitaraa.
jyrkalt
11.06.2013 09:35:23
Kitarapaja myy stay in tune (SIT) kitaran kieliä 5€/setti.
Aikaisemmin käytin koko lailla pelkästään elixirin kieliä kitarassa ja otin ihan piruuttani yhden setin SITtejä testiin. Kokeilun jälkeen en osannut mitenkään perustella enää elixirin kielin ostamista. Ainakin itselle nuo SITit toimii aivan loistavasti. Tatsi on erinomainen ja soinniltaan kielet kestää omassa käytössä tolkuttoman kauan. Varauksetta voin suositella kaikille. Ainakin testattavaksi.
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)