Aihe: Hyvät halpikset
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Corto
07.06.2013 14:15:09
Ibanez DE-7: digitaalinen delay/echo-pedaali. Aivan loistava luottopeli keikkakäytössä, iso peukku täältä. Säätövara ei välttämättä ole niin monipuolista kuin Bossin DD-purkeissa, mutta toisaalta DE-7:ssa saman pedaalin sisään on rakennettu kivankuuloinen nauhakaikuefekti jolle on myös löytynyt käyttöä. Säätövara on toisaalta myös makuasia: minun mielestäni esim. Bossin DD7:ssä sitä on liikaa, Iban DE-7:ssa taas just sillai sopivasti ettei mene sormi suuhun keikkatilanteessakaan.

Mulla on pedaalilaudassa kiertänyt DE-7:n rinnalla Boss RE-20 Space Echo, TC Electronic Nova Repeater ja Biyang AD-8. Kaikki hyviä pelejä, mutta kaikki ne olivat livetilanteessa joko helpposäätöisiä tai monipuolisia, eivät molempia (kuten DE-7 onnistui olemaan). Nyt hommasin TC Electronic Nova Delayn, saas nähdä pääseekö sekään presettiensä kanssa DE-7:n kestokaveriksi vai onko Ibanez DE-7 kukkulan kuningas laudassani jatkossakin.
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
Laulava Kylätohtori
07.06.2013 14:26:17
Hot Cake -klooni jäsen S0r0666:lta. Tämä on se, joka myytiin torilla 35 eurolla oskilloinnin takia. Tosin oskillointia ilmenee ainoastaan nupit kaakossa, joten käytännössä mitään ongelmaa ei ole. Soundi kuten työnjälkikin on ensiluokkaista...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
B-tone-flat
07.06.2013 14:43:30
Joyon Hot Plexi ja Analog delay. Hinta/laatu-suhde erinomainen.
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
Karvamammutti
07.06.2013 14:59:45
Myös nuo kasarin Ibanez Rg140:t ovat mainioita soittopelwjä pikkurahalla. Omistan sekä varhaisemman japanilaisen että tuoreemman korealaisen. Näissä ei kuuri muuta yhteistä ole kuin mallinumero.
✡ Chief executive manager of fossile fuel and mediterranean food departments ✡
rize88-
07.06.2013 17:14:57
Behringer VP1 Vintage Phaser, Digitech Bad Monkey, Teslan mikit.
JuSu
07.06.2013 17:23:13
Kitaraosastolla on tullut viilennettyä polttavaa ostovimmaa parila halpisritsalla... ja yllätys on ollut varsin posetiivinen.
Kramer Baretta Special. Karsittu karvalakkiversio alkuperäisestä, mutta haukkuu hintansa hienosti. Hulvattoman hauska soitettava.
Washburn WM17V. Käsittämätön hinta/laatusuhde. Toki floikka on lisenssimallia, mutta toimii ainakin näin uudenkarheana vielä mainiosti.

Molemmat kitarat maksoivat käytettynä satkun pintaan.

Washburn on myös myytävänä, jos jotakuta kiinnostaa. On mulle liian metal.

JuSu
Ziggy Bubba
07.06.2013 17:30:47 (muokattu 07.06.2013 17:31:35)

rize88-: Behringer VP1 Vintage Phaser, Digitech Bad Monkey, Teslan mikit.

Toi Small Stone -kopio ei kyllä musta ollut hyvä ollenkaan. Hirvee hurina ja soundin syönti - tuli vielä kevyttä phaser-efektiä läpi vaikka spedu ei ollut päällä. Ite soundi oli kyllä aivan ok, tosi lähellä originaalia.

Vaan eipä toi aito EHX ole kovin "hifi" sekään. Soundia tais syödä, mitä viimeks testailin. Vaan on se ihan eri laatua kuin Behku.

E: Hintaeroa tais olla pari kymppiä, eli en suosittele säästämistä tässä kohtaa. Ite hain Uraltonelta yhen viimesistä ison kotelon Pikku Kivistä.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Osteri
07.06.2013 18:02:20 (muokattu 07.06.2013 18:03:29)
JuSu: Washburn WM17V. Käsittämätön hinta/laatusuhde.

Kehotan aina soittajia pysähtymään Washburnin kohdalla. Näissä todellakin on erittäin hyvä hinta/laatu -suhde. Sanonpa jälleen, että se puutavara ja työn jälki on pääsääntöisesti virheetöntä. Ainoa seikka jossa parantelun tarvetta on, on mikkien vaihtoa paremman soundin saamiseksi. Muu metalliosa sitten maun ja kulutuksen mukaan.

Tuo sulla myynnissä oleva on ilmeisestikin sitä Soitin Laineen ulosheitto-sarjaa kun myivät loput kappaleet tyyliin 3:1 hinnalla. Alennettu hintahan ei tosiaan kitarasta huonoa tee. Harmittelen että Washburn ei ole saanut merkittävää markkinaosuutta Suomessa. Muusinetissäkin keskustelujen otsikot loppuivat tuonne vuoden 2005 tienoille muistaakseni.

Mulle saa pikaviesteillä tarjota kaikenlaisia wanhoja Washburneja, tähän mennessä kaikki valinnat olleet aika onnistuneita, eikä näistä saa tarpeekseen näköjään. (terv. Suomen Washburn-mies )
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
tjj2000
07.06.2013 19:15:53
Orange Micro Terror
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Kuha
07.06.2013 19:31:44 (muokattu 07.06.2013 22:01:07)

Fender Pro Reverb. Käsittämätön hinta-laatu suhde. Niin ja sit se pesutulos.
Old Fenders never die
DooMTroopeR
07.06.2013 19:35:51
Bugera 6262 Infinium ja Bad Monjey by Digitech=superhalpa mutta huippupaketti))
Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta.
Nazareth
07.06.2013 20:43:01
Aikoinaan ostin Thomannilta Proel Blues distortion-pedaalin ~40 markalla. Se oli oikeasti hyvä, tukeva metallirunko ja kaikki.
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
rize88-
07.06.2013 21:01:05 (muokattu 07.06.2013 21:13:19)
Ziggy Bubba: Toi Small Stone -kopio ei kyllä musta ollut hyvä ollenkaan. Hirvee hurina ja soundin syönti - tuli vielä kevyttä phaser-efektiä läpi vaikka spedu ei ollut päällä. Ite soundi oli kyllä aivan ok, tosi lähellä originaalia.

Oletko varma ettei omassasi ollut jotain häikkää, kun mä en havainnut tuollaisia vikoja? Siis ainakaan mitään vuotamista, tai hurinan lisääntymistä.

Vaan eipä toi aito EHX ole kovin "hifi" sekään. Soundia tais syödä, mitä viimeks testailin. Vaan on se ihan eri laatua kuin Behku.

E: Hintaeroa tais olla pari kymppiä, eli en suosittele säästämistä tässä kohtaa. Ite hain Uraltonelta yhen viimesistä ison kotelon Pikku Kivistä.

No joo, jos tosiaan löytää 20e kalliimmalla Small stonen, ni kaippa se kannattaa ottaa.
swede
07.06.2013 21:26:46

Koreassa valmistettu Fender Lite Ash Telecaster. Käsittämättömän hyvä peli, ainakin mun yksilö pesee meksikolaisen 100-0.
Timo JM
07.06.2013 21:50:02

swede: Koreassa valmistettu Fender Lite Ash Telecaster. Käsittämättömän hyvä peli, ainakin mun yksilö pesee meksikolaisen 100-0.

Mistä? Paljonko maksoi? Onko kuvaa?
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
fxb
07.06.2013 22:28:24
Jack and Danny LC300 ja Harley Bentonin kielet. Rikollisen halpaa.
naavanka_
07.06.2013 22:29:15
Karvamammutti: Myös nuo kasarin Ibanez Rg140:t ovat mainioita soittopelwjä pikkurahalla. Omistan sekä varhaisemman japanilaisen että tuoreemman korealaisen. Näissä ei kuuri muuta yhteistä ole kuin mallinumero.

Ainakin ton japsin hyvyyden allekirjoitan myös minä.
the-Antero
07.06.2013 22:32:26

tjj2000: Orange Micro Terror

Tälle komppi. Hinta ja laatu on oikein hyvin kohdallaan... Vaikka laatu on oikeastaan isompi kuin hinta...
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Ramenia
07.06.2013 22:42:37
No vaikka ei olekaan ihan kitara vaan basso, niin ihan hyvältä halpikselta tää on vaikuttanut.

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbb200bk_ebass.htm

Harley-Bentonin basso siis, kunhan Harley-Bentonin tekstin tussasi piiloon niin hyvältä soittimelta tuntunut tähän asti, vaikka vertailukohtana ei itsellä muita kuin koulubassoja ole ollut. Ainoa mistä pientä sanomista on takapuolen routtaus, reunat hieman repaleiset, mutta ei ole kuin esteettinen haitta eikä edes näy tietystikään soittaessa. Luultavasti ollut tuuria tän suhteen.
Keihäsmies os. synahomostelija. Basismin ja takomisen musta lammas, kissanrääkkäykseen sähköjousella satunnaisesti syyllistyvä sekopää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)