Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: A song of Ice and Fire -kirjasarja (SISÄLTÄÄ SPOILEREITA!)
1
Vaihtovirta
04.06.2013 14:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en ole lukenut riviäkään näitä kirjoja, mutta joillekin näyttäisi olevan tarpeen tämä topic. Tai meille muille olisi ainakin tarpeen, että tuo tv-sarja topic jätettäisiin kirjasarjan tapahtumista rauhaan.
 
Jatkakaa!
 
dinghie
04.06.2013 16:30:34 (muokattu 04.06.2013 16:31:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No perkele, nyt voi sitten puhua ihan kunnolla.
 
Mitä spekulointia ihmisillä on nykysillään vallitsevista teorioista, kuten vaikka Jon Snowin oikeasta syntymästä? Eddardin mukaanhan siis Jon on hänen ja jonkun sattumanvaraisen tavernanpitäjän lapsi, joka on kyllä kuollu. Ei vaan sovi oikein Nedin eikä Starkkien yleiseen luonteeseen/moraaliin, että sotaretkellä tuuppais jotain vastaantulevaa neitoa. Kunniahan siinä menee.
 
Joten teoriahan tästä on, että Jon Snow on oikeasti Nedin siskon Lyanna Starkin ja Mad King Aeryksen pojan Rhaegar Targaryenin lapsi (Rhaegarhan kaappas Lyannan rakkauden pauloissa, josta Robert Baratheon siis suuttu ja päättikin lähteä sotaan Targaryeneita vastaan kaapaten koko valtakunnan).
 
Omasta mielestäni suht validi teoria. Tätä myös tukis Nedin kertomat muistot Lyannan kuolemasta, jossa Lyanna oli tornissa vartioituna ja makas verilammikossa sängyllä - joten siis kuoli Jonin synnytykseen.
 
Toki, GRRM:n tuntien Jon Snow onkin ihan jonkun muun äpärä, perkele. Tulis nyt vaan se kuudes kirja, niin saa tietää käykö Melisandre herättämässä Jonin uudelleen henkiin vai loppuko sen tarina muka siihen paikkaan.
 
"Näin taas unta hyvästä elämästä. Olin onnellinen. Minulla oli rakastava tyttöystävä sekä työpaikka. Siis aidosti onnellinen. Herättyäni tajusin elämäni todellisen jaman ja käsissä olivat pelkästään aamustondis ja krapula." -Olaf Harmaa
lapio
04.06.2013 16:50:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks sen Jonin mutsi selvinnyt Aryalle tai jollekkin jossain kirjassa ja se kelaili, että vois kertoo Jonille sitten kun näkee? En muista ny kunnolla tarkemmin, kun viime kesänä luin kirjat.
Ygäby
04.06.2013 16:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spoiler:
 
GRRM kuolee ennen kuin kirjasarja saadaan päätökseen.
 
"Kaikkien mielessä ohjelmaa katsoessa oli tietenkin pillu- ja mikä menee sinne kätevästi? Sisilisko. Noniin. Se siitä toisesta tempusta." -Gleb91
Herrah
04.06.2013 17:25:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lapio: Eiks sen Jonin mutsi selvinnyt Aryalle tai jollekkin jossain kirjassa ja se kelaili, että vois kertoo Jonille sitten kun näkee? En muista ny kunnolla tarkemmin, kun viime kesänä luin kirjat.
 
No ei sen enempää kuin että Arya tapaa sen Edric Daynen jota imetti sama muija joka joko on tai ei ole Jon Snowin äiti. Siinä on pari muuttujaa kuiteskii..
 
Väkevämies
04.06.2013 22:55:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites muuten näiden teorioiden suhteen, pitääkö laittaa SPOILER, vai puhutaanko ihan vapaasti?
 
Mut juum, luultavasti Jon on Lyannan ja Rhaegarin penska. Heti ensimmäistä kirjaa lukiessa jäi itselle sellainen kuva. Sittemmin tajunnu, että kyseessä on niin yleisesti hyväksytty ja varmana pidetty teoria, että GRRM saattaa vittuillessaan vaihtaa koko setin. Toivottavasti kuitenkin menee alkuperäisen suunnitelmansa mukaan, oli se noin tai ei. Jonhan on varmaan myös uudelleensyntynyt Azor Ahai. Ehkä.
 
carnation
04.06.2013 23:11:11 (muokattu 04.06.2013 23:14:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väkevämies: Mites muuten näiden teorioiden suhteen, pitääkö laittaa SPOILER, vai puhutaanko ihan vapaasti?
 
Perustakaa teorioille oma ketju.
 
Jon kuolee, "wargaa" Ghostiin, sitten Melisandre tekee hokkuspokkuksia ja Jon syntyy jotain ihmeen kautta uudestaan Azor Ahaina ja antaa kaikille runtua. Jon on Lyannan ja Rhaegarin pentu, koska kirjasarjan nimessä on jo vihje: SON of Ice and Fire. Varma tieto.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
lapio
04.06.2013 23:17:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väkevämies: Jonhan on varmaan myös uudelleensyntynyt Azor Ahai. Ehkä.
 
Hä. Mä oon aina aatellu, että tää ois Daenerys.
Herrah
04.06.2013 23:21:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lapio: Hä. Mä oon aina aatellu, että tää ois Daenerys.
 
Itehän tiedän että kyseessä on Ser Lyle Crakehall aka Strongboar, joka tälläkin hetkellä rymyää ympäri Riverlandseja etsien kuumeisesti Sandor Cleganea jotta Darryn muijat antais bilua.
 
Tämä mies on Azor Ahai, varma tieto.
 
Perzzza
05.06.2013 02:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaan, että Ygritte tulee kanssa jossain vaiheessa takaisin. Ainakin toivon niin. Stannis pistää hynttyyt yhteen pohjoisen kanssa ja Tyrion pistää etelän kuntoon ja jossain kohtaa posahtaa keskellä niin, että Catelyn saa viilellä rauhassa pahiksia hiljaisena.
 
Semmonem mieesss mikä kuuntellee merisään alusta loppuun! -Burn
Dr. Funkenstein
05.06.2013 10:13:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä sellanen kirjasarja tämä, että jätän veikkaamatta. Vituiks menee kuitenkin. Tulis nyt se kuudes vaan jo ulos...
 
lapio
05.06.2013 11:46:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua huvitti, kun Bran ohjaili Hodoria ja sanoi sen suulla "Hodor".
dinghie
05.06.2013 12:23:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lapio: Mua huvitti, kun Bran ohjaili Hodoria ja sanoi sen suulla "Hodor".
 
Tää selittynee sillä, että tuskin Hodor osaa huulillaan muuta sanoa, vaikka aivojen sisällä oliskin joku muu.
 
"Näin taas unta hyvästä elämästä. Olin onnellinen. Minulla oli rakastava tyttöystävä sekä työpaikka. Siis aidosti onnellinen. Herättyäni tajusin elämäni todellisen jaman ja käsissä olivat pelkästään aamustondis ja krapula." -Olaf Harmaa
Herrah
05.06.2013 12:48:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dinghie: Tää selittynee sillä, että tuskin Hodor osaa huulillaan muuta sanoa, vaikka aivojen sisällä oliskin joku muu.
 
Voidaanhan me toki olettaa niinkin, mutta Branin luvussa se kyllä ite funtsi että toistelenpa välillä 'hodor' ihan vaan ettei Reedit tajua että joku on pielessä.
 
dinghie
05.06.2013 14:09:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herrah: Voidaanhan me toki olettaa niinkin, mutta Branin luvussa se kyllä ite funtsi että toistelenpa välillä 'hodor' ihan vaan ettei Reedit tajua että joku on pielessä.
 
Kah, niinkö se oli? Perkele, pitää lukea nuo uusiks läpi, en muista hienoja yksityiskohtia.
 
"Näin taas unta hyvästä elämästä. Olin onnellinen. Minulla oli rakastava tyttöystävä sekä työpaikka. Siis aidosti onnellinen. Herättyäni tajusin elämäni todellisen jaman ja käsissä olivat pelkästään aamustondis ja krapula." -Olaf Harmaa
Master of Jazz
06.06.2013 13:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

carnation: Jon kuolee, "wargaa" Ghostiin, sitten Melisandre tekee hokkuspokkuksia ja Jon syntyy jotain ihmeen kautta uudestaan Azor Ahaina ja antaa kaikille runtua. Jon on Lyannan ja Rhaegarin pentu, koska kirjasarjan nimessä on jo vihje: SON of Ice and Fire. Varma tieto.
 
Hyviä veikkauksia. En oo varma tosta Azor Ahai kuviosta, mutta kyllä nää musta tuntuu oikein uskottavilta. R+L=J kuviota on kirjoissa pohjustettu (käsittääkseni, en mä noita yksityiskohtia niin hyvin muista) sen verran, että olis GRRMlta vähän tyylitön veto kääntää kelkka yhtäkkiä. Jossain haastiksessa tais todetakin, ettei oo järkeä rakentaa jotain käännettä ensin satoja sivuja ja sitten läjäyttää täysin puskista tarinaan sopimaton ähäkutti-yllätys lukijan naamalle. Esim. Red Weddingille oli kyllä merkit ilmassa pitkään, kyse oli vaan taitavasta harhauttamisesta ja lukijan odotuksilla pelaamisesta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «