Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harrison Mixbus
1
Mikael
06.06.2013 07:50:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.harrisonconsoles.com/mixbus/website/
 
Tän sais nyt tarjouksesta n.30€:lla. Onks kellään kokemuksia? Konsepti vaikuttaa jotenkin nastalta.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Janus
06.06.2013 08:50:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I'll second that motion. Toi on ollut omassakin harkinnassa jo jonkun aikaa. Enhän mä mikään miksaaja ole, mutta demoträkkejä työstäessä olisi kiva päästä ennen downmix-vaihetta logicin miljoonasta midi- ja audioraidasta pois ja ottaa sieltä vaikka stemmejä tai sit jokainen audioraita erikseen (Export All Tracks). Sit vähän tuoreemmin korvin Mixbusissa läjään.
 
anapena
06.06.2013 11:48:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No just. Mä maksoin keväämmällä 60 USDtä...no ei paha sekään.
Olen tässä vaan odotellut sopivaa musaproggista, vielä ei ole tullut. Yksi rokkihomma meni tosin jo ohi, seuraavaks varmaan joku jatsijuttu. Ostin myös pakettin sen Ardour Xchangen. Valitettavasti en ole miksaillut vielä mitään kunnolla, joten ei kokemuksia. Mutta jopa ilman kummempia plugareita, niin se kuulostaa vähän erilaiselta. Hyvällä tavalla:)
Jotain pieniä bugeja ja erilaisuuksia varmaan joutuu sietämään, mutta niin se vain on aina edessä uuden softan kanssa. Supportti ja foorumit ovat mukavan aktiivisia. Vielä kun saisivat videokuvan pyörimään mukana ilman kikkailuja...
 
Istu ja pala!
Antti1
06.06.2013 12:11:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon ennen ohittanut ton ihan vaan olankohautuksella, enkä tutkinut tarkemmin, mutta sehän olikin kokonainen DAW. Ihan mielenkiintoisen oloinen systeemi, mutta niin moneen "analogiplugariin" pettyneenä tulee mieleen väistämättä, että soundaako tuokaan nyt sit yhtään miltään ja onko mitään syytä ruveta opettelemaan uutta systeemiä muutaman kivan mainoslauseen vuoksi?
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Niq
06.06.2013 14:17:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi kun ei ole demoversiota. Workflow on kuitenkin semmonen asia, että tietyt asiat pitäs löytyä jotenkin fiksusti, että tehokkaasta työskentelystä tulee jotain. Lähinnä hirvittää että kuinka monta valovuotta tuo on editoinnin ja muun käpistelyn osalta esimerkiksi Reaperia jäljessä. Mua jotenkin karsastaa ajatus maksaa testaamisesta kuitenkin.
 
Mikael
06.06.2013 17:20:43 (muokattu 06.06.2013 17:22:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ajattelen ton Pro Toollssin rinnalle vaihtoehtoiseksi näkökulmaksi ITB-miksaamiseen. Noi editointiominaisuudet ei paljoa tossa liikuta, koska kuitenkin teen editoinnin PT:llä. Tolla olis ehkä mahdollista saada enemmän tiskimäinen tunnelma miksaamiseen. Jotenkin kun ite on aloittanut analogitiskeillä ja muutenkin aina niillä miksaamiseen on liittynyt jotenkin aika hyvä fiilis, niin tolla ehkä olis mahdollista päästä saman henkisiin tunnelmiin laatikossa - toivottavasti.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Mikael
07.06.2013 14:21:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin tän. Onpahan jotain uutta tutkittavaa kesällä uuden vauvan kanssa :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
sami_sumea
07.06.2013 14:39:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: http://www.harrisonconsoles.com/mixbus/website/
 
Tän sais nyt tarjouksesta n.30€:lla. Onks kellään kokemuksia? Konsepti vaikuttaa jotenkin nastalta.

 
Konsepti on nasta ja soundikin jees, mutta miks helevetissä tosta ei oo plugariversiosta? Hirvee säätö. Ei jaksa.
 
...
 
http://www.soundreel.com
Numb
07.06.2013 15:00:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mä ostin tän. Onpahan jotain uutta tutkittavaa kesällä uuden vauvan kanssa :D
 
Raporttia odotetaan, mielenkiintoiselta vaikuttaa.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
Mikael
10.06.2013 13:33:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Konsepti on nasta ja soundikin jees, mutta miks helevetissä tosta ei oo plugariversiosta?
 
Tässä Gearsluzista kopsattu vastaus tähän kysymykseen:
 
"The Mixbus channelstrip started out as a plugin, but when we got done with it, we realized that it didn't feel or sound like operating a Harrison mixer at all.
 
So we asked several DAW companies if they would allow us to rewrite their mixer code to act like an actual mixer, but I don't think they understood the benefits, or even why we were asking the question
 
Ardour, being open-source, allowed us the chance to actually rewrite the mixer including the bussing, panning, everything. That's the magic of the Mixbus mixer; it's not just the channelstrip.
"
 
Kyllä mä ymmärrän ton ainakin tälleen ajatustasolla.
 
Ite en oo vielä kerennyt hirveesti tätä testaamaan ja varmaan menee hetki ennen kuin on tälle aikaa uhrattavaksi ja sopiva projekti hoideltavaksi, mut ostin pois kun oli näin halpa (classic) :D
 
Pikaisten testien perusteella mä uskon että tää vois olla omiaan johonkin vähän oldschoolimpaan musaproggikseen jossa on vaan hyvin äänitettyä audiota eikä tarvetta siis millekään midi/autotune/beatdetective/softasoitin/trigger-sekoiluille. Sääli että just sain miksattua yhden vanhemman liiton r'n'b/rokki-levyn johon tällanen olis ollut just omiaan.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
HateHalon
26.06.2013 16:10:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksaa uudestaan ja vertaa vanhaan.
 
www.halondesign.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «