Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassorumpujen syvyys
1 2 3
jezze rs
04.06.2013 14:11:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt haulla oikein mitään hyvää keskustelua aiheesta, joten kysytään. Katselin tuossa thomanin tarjontaa ja huomasin että aika paljon oli 22"x20 bassorumpuja. Miksi noin iso basso on vielä noin syvä? Mitäs tuolla haetaan, kun luulisi olevan melko raskas ja ehkä hieman hidaskin soitettava.
 
Velli
04.06.2013 14:55:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jezze rs: En löytänyt haulla oikein mitään hyvää keskustelua aiheesta, joten kysytään. Katselin tuossa thomanin tarjontaa ja huomasin että aika paljon oli 22"x20 bassorumpuja. Miksi noin iso basso on vielä noin syvä? Mitäs tuolla haetaan, kun luulisi olevan melko raskas ja ehkä hieman hidaskin soitettava.
 
Se todellakin on aika raskas ja hidas soitettava. Jo 18" syvää pitää potkia hieman lujempaa, jotta se syttyy. Nuo übersyvät basarit ovat tämän päivän trendijuttu ja niillä haetaan basarista syvää jysähdystä. Vähän samaan tapaan käytettiin 80-luvulla syviä tomeja. Itse veikkaan että kyseessä on ohimenevä muoti-ilmiö.
 
jtannin
04.06.2013 15:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluaa 14" tai edes 16" syvän bassarin, joutuu dollareita lyömään pinoon huomattavan paljon enemmän, koska tuota kokoluokkaa ei edullisista seteistä enää löydä. Kaikki harrastajahintaluokan setit on rock, proge-metal / metal diggareille tehtyä. All around soitto ei kaiketi olekaan enää in? Toivottavasti vanhat ajat tulee pian takaisin
 
EJ84
04.06.2013 18:56:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jtannin: Jos haluaa 14" tai edes 16" syvän bassarin, joutuu dollareita lyömään pinoon huomattavan paljon enemmän, koska tuota kokoluokkaa ei edullisista seteistä enää löydä. Kaikki harrastajahintaluokan setit on rock, proge-metal / metal diggareille tehtyä. All around soitto ei kaiketi olekaan enää in? Toivottavasti vanhat ajat tulee pian takaisin
 
Mulla ei ole kannuksia mitään tähän lisätä, mutta megaluokan worship kommentillesi! Toivotaan että joskus vielä markkinavoimat kumartavat fysiikan lakeja.
jazzmies
04.06.2013 19:10:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syvempien bassarien saundeissa on enemmän munaa. Tuollaiset lyhyemmät toimivat paremmin kuolleissa musiikeissa, kuten jazzissa ja rockissa.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
marktark
04.06.2013 19:13:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhennys+viisteet+rei'itys = mitä mahtaa kustantaa esim. Kumulla ?
 
Play that song, not the instrument.
markkuliini
04.06.2013 19:19:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ollaan onneksi keskihintaisissa ja joissa halpiksissa tultu vähän takaisin päin noissa syvyyksissä. Esim. PDP Mainstagen, Tama Rhythm Maten, Gretchin uusissa Renown-setiessä, Ludwigin club dateissa saa 16" syvyyttä, ja Yamaha Live customeissa jopa 14:kin.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
markkuliini
04.06.2013 19:23:56 (muokattu 04.06.2013 19:29:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Syvempien bassarien saundeissa on enemmän munaa. Tuollaiset lyhyemmät toimivat paremmin kuolleissa musiikeissa, kuten jazzissa ja rockissa.
 
Typo sulla. :) "Syvempien bassarien saundeissa on enemmän muTaa."
Pitempi sustain, hitaampi attack ja löysempi fokus niissä on, ja mikäs siinä jos sellaista haluaa. Vähän sama juttu tapahtuu virvelien kanssa, 6,5" syvemmät kuulostaa mun korvaan epätarkoilta ja suttuisilta, mutta monet niilläkin soittaa.
Mutta viritys ja tatsikin toki vaikuttaa siihen minkä syvyisistä saa parhaan hyödyn.
 
Itse en tiedä mitä tarkoittaa jos soundissa on munaa, mutta ehkä mut on aivopesty täällä Ruotsissa, etten enää osaa kuvailla soundeja sukupuolielimillä. :D
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
kincy
04.06.2013 19:30:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jtannin: Toivottavasti vanhat ajat tulee pian takaisin
 
Taasko se on niin, että ennen kaikki oli paremmin. Miehetkin oli rautaa, laivat laivantekoaineesta ja naiset mantelimassata :)
 
janneto
04.06.2013 19:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marktark: Lyhennys+viisteet+rei'itys = mitä mahtaa kustantaa esim. Kumulla ?
 
Pikkutomin kohdalla hintataso vajaa satku mainitulle operaatiolle.
 
www.captaincougar.net
markkuliini
04.06.2013 19:55:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Taasko se on niin, että ennen kaikki oli paremmin. Miehetkin oli rautaa, laivat laivantekoaineesta ja naiset mantelimassata :)
 
Ei kaikki toki. Mun mielestä rumpujen valmistuksessa ollaan menty eteenpäin kaikilla osa-alueilla, oikeastaan ainoastaan keskimäärin nykyinen puu on heikompitasoista ja bassarisyvyysmuoti on ollu muutaman vuoden epäkäytännöllistä. Muutama tuuma lisää vaikeuttaa yllättävän paljon esim. hlö.autoissa roudausta ja pienille lavoille mahtumista, soundi ei mun korvaan parane (päinvastoin), eikä ulkonäkökään, eikä se ulkonäkö yleisöstä katsoen juuri edes muutu jos joku ajattelee että syvempi on "rock". Lisäksi soittotuntuma on raskaampi ja rummun dynaaminen skaala kapenee.
Syvissä bassareissa on mun makuun pelkkiä huonoja puolia. Enkä ihmettele että ollaan tulossa pikkuhiljaa takaisin ruotuun rumpufirmojen osalta.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
statistiÖ
04.06.2013 21:18:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jezze rs: aika paljon oli 22"x20 bassorumpuja. Miksi noin iso basso on vielä noin syvä? markkuliini: joku ajattelee että syvempi on "rock". Lisäksi soittotuntuma on raskaampi ja rummun dynaaminen skaala kapenee.
Nyt tulee mieleen stadionrok sekä tasainen sitkeä peruskompin junttaaminen ja polkeminen. Eikai vaan semmoinen ihanne ole pesiytynyt (soitinvalmistukseen). Mun mielestä soittaessa on kivaa, kun on nuotteja sopivan paljon bassarille ja ketterä bassari niin voimakkuudessa kuin nopeudessa. Turha tuo leveyskin, kun 18" on jo täysin uskottava saundiltaan. Saahan Suomen kaupoista ns. jatsisettejä, eikä nekään saundiltaan ylikesyjä ole. Musiikki on parhaimmillaan pienessä tilassa, missä se Suomessa yleensä on. Onko sitten muilla mailla isommat staget aina..
 
I RLRR LRLR RLRR LRLR I Jos ei soi hiljaa, soi kovaa II
tomboarmageddon
04.06.2013 22:17:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös pearlilla ollu joskus 22*22bassareitakin? Musta nuo syvätkin toimii ja saa hiljaakin soitettavan kun virittää suht kierälle.
Halkaisia on nykyään oltava 22 tai enemmän mulla. (Syvyydessä riittää kyllä helposti 14") kin. Muuten en saa akustisesti balanssiin jotenkin. Siis tarpeeks vätkyä soundia mikittämättä treeniksellä rokkitouhuissa.
 
welho
04.06.2013 22:54:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy Kumun 20"x20" basari ja siinä on niin täydellinen soundi poppi/ rokkihommiin ettei mitään järkeä=) Ei ole tullut toista samanlaista vastaan vaikka jokusen basarin oon ehtinyt polkasta! Soitettavuudessakaan ei mitään ongelmaa joten pystyy suosittelemaan.
 
there's no gain without pain
kincy
05.06.2013 07:13:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä itelle toimii 22"x18" basari oikein hyvin. Sopivasti botnea ja erittäin yksipuolista on myös soitettava musiikkikin jossa pelittää kyllä hyvin tuo koko. En hirveää eroa huomannut kun vaihdoin 22"x16" basarista tuohon.
 
22"x14" oli joskus muinoin kyllä oikein hyvä soittaa mutta en saanut siitä kunnon soundia irti mikä kyllä osittain johtu siitä että kyseessä oli halppisrummut. 24"x16" puolestaan tuntui yhden keikkakokemuksen mukaan olevan myös hyvin lähellä omaa 22"x18".
 
Duro
05.06.2013 09:30:34 (muokattu 05.06.2013 09:40:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mäkään 18" syvää basuunaa ole kokenut sinällään ongelmalliseksi soittaa. Herkkyys ei o ihan samaa luokkaa esmes vanhan Artstar-setin 16" syvän beissarin kanssa. Soundista vaan tykkään enemmän. Tiedä sitte miten paljon soittotuntumaan ja muuhun tuo sidehole oikeasti vaikuttaa.
 
20" syvää basaria en o ite testannu, mutta isompana ongelmana tuollases tulis mieleen roudaus. Varsinkin jos basari on 22" halkasijaltaan. Mulla on vaikeuksia saada nykystäkin basaria mahtumaan autoon ilman casea. Eikä 20" syvät kuljetuscasetkaan tietääkseni niin yleisiä ole kuin matalemmat, eli sellaisen saaminenkin voi olla vähän hankalaa.
 
Tilipitappituppitappi
Epämuusikko
05.06.2013 09:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yli 16" syvät = äh. 16":kin on melko äh, ja niitä mulla valitettavasti just on. Mutta kukin tyylillään ja makuasioitahan nämä on hehh :D:D:D:DDD
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Duro
05.06.2013 09:41:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Yli 16" syvät = äh. 16":kin on melko äh, ja niitä mulla valitettavasti just on. Mutta kukin tyylillään ja makuasioitahan nämä on hehh :D:D:D:DDD
 
Investoi mieleisees custom-basariin. Jos muualta kuin Kumulta tilailee niin eipä sellanen kovin kalliikskaan tule, kun sä vissiin suosit enempi 18"/20" beissareita muutenkin.
 
Tilipitappituppitappi
Kefiiri
05.06.2013 10:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs alle 14" syvät bassorummut, muuttuuko sointi avuttomaksi läpsähdykseksi?
Pienellä stagella bassorummun radikaali lyhentäminen toisi oikeasti lisätilaa solistin David Lee Roth -hyppelyä varten.
 
Conrad Lant
05.06.2013 11:59:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Mitenkäs alle 14" syvät bassorummut, muuttuuko sointi avuttomaksi läpsähdykseksi?
Pienellä stagella bassorummun radikaali lyhentäminen toisi oikeasti lisätilaa solistin David Lee Roth -hyppelyä varten.

 
Yhden rummun ja parin keikan kokemuksella 20"x8" toimii yllättävän hyvin akustisesti myös alapäästä. Mikitettynä en ole vielä kokeillut.
 
Soittotuntuman osalta 24"x14" on tähän mennessä tuntunut parhaalta yhtälöltä.
 
No one prayed for Sodom
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «