Aihe: Oi, miten tuon soundin saisin? Neuvoja soundinmetsästäjille
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jniska
03.06.2013 17:36:54
ancci: En oo säröjäni ikinä ottanut pedaaleista, paitsi joskus yläasteella...

Minä kun olin yläasteella,ei metallimusiikkia ollut edes keksitty vielä.
Mutta kannattaa noista pedaaleista puhuessa aina mainita, minkä vahvistimen edessä ne oli ja millä säädöillä vahvistin.
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
Ziggy Bubba
03.06.2013 17:45:05

Tämä uusi Mesan mättöpedaali vaikutti varsin lupaavalta ainakin Chappersin tuubi-pätkässä:
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/pedals/throttlebox-pedal.html
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
ancci
03.06.2013 18:56:30 (muokattu 03.06.2013 18:56:55)
jniska: Minä kun olin yläasteella,ei metallimusiikkia ollut edes keksitty vielä.
Mutta kannattaa noista pedaaleista puhuessa aina mainita, minkä vahvistimen edessä ne oli ja millä säädöillä vahvistin.

Vahvistin oli transistorivahvistin ja puhtaalla kanavalla.
Laulava Kylätohtori
03.06.2013 19:34:09
jniska: Minä kun olin yläasteella,ei metallimusiikkia ollut edes keksitty...

Se olikin ennen kuin nuoriso pilasi maailman...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jniska
03.06.2013 19:38:06
Laulava Kylätohtori: Se olikin ennen kuin nuoriso pilasi maailman...

Onko sinutkin tehty kuuluisalla 60-luvulla ?
Laulava Kylätohtori
03.06.2013 19:41:28 (muokattu 03.06.2013 19:46:19)
jniska: Onko sinutkin tehty kuuluisalla 60-luvulla ?

Olen 70-luvun lopun vapaan kasvatuksen hedelmiä. Hmmm.. En kai se vaan minä ollut, joka maailman pilasi....

edit. Ei, kyllä se oli 80-luvun uusavuton pullamössösukupolvi, joka sen teki...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
ancci
03.06.2013 20:11:57
Laulava Kylätohtori: Olen 70-luvun lopun vapaan kasvatuksen hedelmiä. Hmmm.. En kai se vaan minä ollut, joka maailman pilasi....

edit. Ei, kyllä se oli 80-luvun uusavuton pullamössösukupolvi, joka sen teki...

Yksi ylpeänä ilmottautuu! Mummoja ja pappoja on hauska ärsyittää pilaamalla maailma.
jniska
03.06.2013 21:03:43
Kyllä mä olen sitä mieltä, että uusi sukupolvi on aika paljon fiksumpaa sakkia kun vanhempansa. Ja kyllä ne oppii tekemään mitä vaan, kunhan vanhemmat ei tee asioita niiden puolesta.

Mutta takaisin asiaan:
Testailin tuossa juuri Wampler Plextortionia hyvin rutussa olevan Marshall JMP 2204:n edessä, ja kyllähän se toimii. Piti vaan ottaa gainia pois runsaasti tuosta Wamplerista.
Hemmetin erottelevan keskialuevoittoisen saundin siitä saa. Toimii varmasti sooloboostina hienosti ja leikkaa läpi.
Krice
03.06.2013 21:05:12

Ziggy Bubba: Tämä uusi Mesan mättöpedaali vaikutti varsin lupaavalta ainakin Chappersin tuubi-pätkässä:
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/pedals/throttlebox-pedal.html

Hinta 225€ Thomannilla. Minusta kannattaisi säästää nuokin rahat kunnon vahvistimeen. Sitä paitsi satasella saa melko varmasti vastaavan päristimen ellei Mesa ole sitten keksinyt jotakin todella mullistavaa muulta kuin pedaalilta kuulostavaa pedaalia.
Ziggy Bubba
03.06.2013 21:11:05

Krice: Minusta kannattaisi säästää nuokin rahat kunnon vahvistimeen.

Mutta kun haettiin pedaalia. Ettei olisi Hra Rainbow'lla vahvariasiat jo kunnossa.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
sustain65
03.06.2013 21:38:23 (muokattu 03.06.2013 21:40:41)
Sorry, sekoitin ketjut, poistin tästä turhan läpinän.
AngieRainbow
03.06.2013 21:57:05
Ziggy Bubba: Mutta kun haettiin pedaalia. Ettei olisi Hra Rainbow'lla vahvariasiat jo kunnossa.

Kyllä pitäisi Bluetone nuppi+kaappi -setin riittää.

Tässä on tullut erittäin järkeviä ajatuksia. Itsekin olen havahtunut juurikin tuohon faktaan, että on ihan eri asia laitetaanko se säröpedaali puhtaan vahvistinsaundin vai jo säröytyneen vahvistimen päälle. Muistan hyvin, kun mulla oli Fender tyylinen Bluetone Black Face nuppi. Sen kanssa oli todella helppo saada kunnon särösaundi pedaalilla. Siihen kun laittoi esim. Carl Martin Plexitonen, niin saundi oli todella hyvä. Nyt kun JMP-nupista tulee se unelma vintage rock, niin siihen onkin hankalampi laittaa distortion pedaalia, koska saundi "puuroontuu" menee "muhjuiseksi" jne.

Nyt olen saapunut Helsinkiin ja olin jo päättänyt hakea Radial London Distortionin huomenna Pajalta, mutta ehkä täytyy sittenkin rauhoittua ja miettiä rauhassa. Distortion pedaalit on monesti suunniteltu juurikin cleanin saundin päälle. Jniska tuossa hyvin mainitsikin, että Suhr Riot ei toiminut Marsu-maailman kanssa.

Eikös kuitenkin ole olemassa pedaaleita, jotka on tarkoitettu käytettäväksi nimenomaan jo säröytyneen vahvistimen kanssa. Eikös Mad Professorillakin ollut joku tämmöinen?
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
julkke
03.06.2013 22:56:43

Eri musatyylejä monilla eri soundeilla reenatessa on erittäin kätevää omistaa pod tms. mallintava. Ei ne oikeasti niin paskoja ole, loistavia reenityökaluja.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
jniska
04.06.2013 08:10:59
AngieRainbow: Kyllä pitäisi Bluetone nuppi+kaappi -setin riittää.
Eikös kuitenkin ole olemassa pedaaleita, jotka on tarkoitettu käytettäväksi nimenomaan jo säröytyneen vahvistimen kanssa. Eikös Mad Professorillakin ollut joku tämmöinen?

Overdrive-tyyliset miedommat ja boosterit. Molemmat toimii hienosti rutussa olevan Marsun ( tai vastaavan) edessä, mutta ei siitä mitään metalli-saundia silloin irtoa. Monta poljinta on ollut kokeilussa, mutta lautaan on jääneet Xotic RC-booster ja AC-booster, Custom audio Electronicsin boosteri, Fulltone OCD v4 ja Wampler Plextortion. Välillä siinä on myös muutama muu kikkare.
AngieRainbow
04.06.2013 08:39:27
jniska: Overdrive-tyyliset miedommat ja boosterit. Molemmat toimii hienosti rutussa olevan Marsun ( tai vastaavan) edessä, mutta ei siitä mitään metalli-saundia silloin irtoa.

Miten irtoaa? :)

E: Tänään synttärit. 31 v. Hyvä syy ostaa kitarakamaa.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Frankster
04.06.2013 08:42:13
AngieRainbow: Kyllä pitäisi Bluetone nuppi+kaappi -setin riittää.

Tässä on tullut erittäin järkeviä ajatuksia. Itsekin olen havahtunut juurikin tuohon faktaan, että on ihan eri asia laitetaanko se säröpedaali puhtaan vahvistinsaundin vai jo säröytyneen vahvistimen päälle. Muistan hyvin, kun mulla oli Fender tyylinen Bluetone Black Face nuppi. Sen kanssa oli todella helppo saada kunnon särösaundi pedaalilla. Siihen kun laittoi esim. Carl Martin Plexitonen, niin saundi oli todella hyvä. Nyt kun JMP-nupista tulee se unelma vintage rock, niin siihen onkin hankalampi laittaa distortion pedaalia, koska saundi "puuroontuu" menee "muhjuiseksi" jne.

Nyt olen saapunut Helsinkiin ja olin jo päättänyt hakea Radial London Distortionin huomenna Pajalta, mutta ehkä täytyy sittenkin rauhoittua ja miettiä rauhassa. Distortion pedaalit on monesti suunniteltu juurikin cleanin saundin päälle. Jniska tuossa hyvin mainitsikin, että Suhr Riot ei toiminut Marsu-maailman kanssa.

Niinku jniska mainitti, overdrivet ja boosterit (kuten vaikka se sun SHOD). Ne eivät vaan vahvistimen luonnetta juuri muuta.

Säröpedaalien kans on myös se seikka että osa niistä on suunniteltu Fender-tyyppisen vahvistimen kanssa käytettäväksi. DLS mahtaa olla vähän tämän tyylinen ratkasu, Zvexin Distortron taas toimii lämpimän puhtaa(hko)n marsun edessä. Mutta siitä ei metallia irtoa ainakaan Metallica-tyylisesti :)

Tämänki takia tuon tyyppisiä speduja olis kiva testata oman styrkkarin kans ennenkö ostaa. Ja vidu, se kun voi vielä kuulostaa pienellä ihan kivalta, mutta isompi volume paljastaa erheet..

Kitarapajalla näyttäs olevan vanaha JMP, joten sen läpi sais varmaan suht hyvän tuntuman miltä joku säröpedaali kuulostas Bluetonen läpi.

-F
slapvete
04.06.2013 10:48:05
mpekkanen: Mä taas luulen,että nämä 90-luvulla syntyneet eivät osaa tehdä edes sitä pullamössöä jos ei sitä jostain valmiina saa. Siitä nuoremmista jos kehitys menee samaan suuntaan niin, ehkä mitään ei ole enää tehtävissä.

Meistä tänne kirjoittelijoista ei kukaan ole joutunut sotimaan, ne oli viimeinen suomalainen miesten sukupolvi. Sen jälkeen kaikki on ollut alamäkeä ja jampat hintahtavia. Meidän pitää pitää turpamme kiinni, maksaa paljon veroja ja olla aivan helvetin kiitollisia kaikesta mitä ikinä sattuukaan. 1930 oli sentään maailma vielä mallillaan.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
slapvete
04.06.2013 10:53:05 (muokattu 04.06.2013 10:56:23)
AngieRainbow: Eikös kuitenkin ole olemassa pedaaleita, jotka on tarkoitettu käytettäväksi nimenomaan jo säröytyneen vahvistimen kanssa. Eikös Mad Professorillakin ollut joku tämmöinen?

Proffalta löytyy joo, Amber ja Blue Sky od:t. Ja Bognerin Blue on myös kelpo moiseen.

e: Custom Soundsilta näkyisi löytyvän MP:n overdriveja hyllystä. Käy tyyppaamassa.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Gabe
04.06.2013 12:16:52
AngieRainbow: Eikös kuitenkin ole olemassa pedaaleita, jotka on tarkoitettu käytettäväksi nimenomaan jo säröytyneen vahvistimen kanssa. Eikös Mad Professorillakin ollut joku tämmöinen?

Overdrivet toimivat yleensä kivasti särön päälle. Proffan säröttimistä SHOD:n lisäksi ainakin oman vahvistimeni särön päälle Amber Overdrive, Sky Blue Overdrive ja Fire Red Fuzz ovat toimineet kivasti. Nuo purkit ovat vähän hankalia kun pitäisi melkein voida kokeilla miten ne sopivati omien kamojen kanssa. Ankaraa testausta vain. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)