Aihe: Black Sabbath
1 2 3 4 519 20 21 22 2335 36 37 38 39
Musta Arkipyhä
30.05.2013 13:03:08 (muokattu 30.05.2013 13:03:24)
EvilDead: Kun kritisoinnin taso on tällaista, niin eikö ole jo vähän turhaa ihmetellä?

Nimenomaan.Jos heitetään provoa kehiin niin ei pidä ihmetellä jos provosoidutaan.

Ozzy vaan on viime keikoilla vetänyt päin helvettiä. Senhä on kuullut ja ymmärtänyt jokainen.

Nimenomaan.Muistuttasin kuitenkin edelleen ,että Iommi ja Butler on vetäneet edelleen helvetin hyvin.Luulisi ,että muusikoiden.netissä erotetaan myös muita instrumentteja kuin laulu?

Ihan yleisesti ottaen (ei sinällään vain Sabbathiin liittyen):

Sehän se nykyään vaikuttaa ,että on kännykkäkamerat sun muut ja näytettä keikasta on netissä jo seuraavana päivänä.Ja kaikki on näkösällä: Ne paskatkin vedot jotka ennen nettiaikaa jäi piiloon.Silloin kun oltiin puheiden ja toisten kokemusten varassa. Asian varjopuoli on se ,että saatetaan nostaa esille vaikkapa muutaman sadan keikan kiertueelta juuri ne vedot jotka menee pieleen.Ja sitten todetaan: "kattokaa ny,paskoja ne on".Se kokonaiskuva saattaa hämärtyä sitten monelta.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
mpekkanen
30.05.2013 13:14:25
EvilDead: Kun kritisoinnin taso on tällaista, niin eikö ole jo vähän turhaa ihmetellä?

Ozzy vaan on viime keikoilla vetänyt päin helvettiä. Senhä on kuullut ja ymmärtänyt jokainen.

Sinäkin sitten lainasit sellaisen kohdan,josta vielä kirjoitin etten tätä siihen laittanut. Itse olen kuunnellut Nummista jo 70-luvulta. Eikä myöskään hänen koko tuotanto ole mitenkään tasaista.

Ozzysta olemme kyllä samaa mieltä.
mpekkanen
30.05.2013 13:28:46 (muokattu 30.05.2013 13:30:03)
Toisaalta niin BS kuin monet muutkin ovat sen tason bändejä,ettei niitä ihan surkeita keikkoja pitäisi enää kovinkaan paljoa olla.
Jos miehet ovat tehneet musiikkia jo puoli vuosisataa niin pitäisi sen näkyä ammattitaidossa. On ,minusta, vaikea uskoa tämä Ozzyn huonon laulamisen johtuvan vain muutamasta huonosta keikasta.
thaav
30.05.2013 13:28:47
Oli nykykunto mitä tahansa (mulle suhteellisen irrelevanttia kun ei tämä uusi soundiensa puolesta sytytä ollenkaan), Ozzy oli ainakin aikanaan yksi parhaita rocklaulajia.

Ei vaan voi olla Sweet Leaffia ilman niitä nasaaleja "All right now!" -huutoja. Eikä myöskään N.I.Biä ilman Ozzyn ääntä. Eikä Wheels of Confusionia ilman tamburiinia.
Terho ei pitänyt jazzista, joten jumala tappoi hänet. - jäsen Räkkipeli
Musta Arkipyhä
30.05.2013 13:48:32
mpekkanen: Toisaalta niin BS kuin monet muutkin ovat sen tason bändejä,ettei niitä ihan surkeita keikkoja pitäisi enää kovinkaan paljoa olla.

Pitää nyt kuitenkin muistaa ,että puhutaan vain Ozzyn heikosta suoriutumisesta.Muu bändihän vetää edelleen varsin hyvin.

On ,minusta, vaikea uskoa tämä Ozzyn huonon laulamisen johtuvan vain muutamasta huonosta keikasta.

Ei se siitä johdu.Vaan vaikea on sanoa mitä siellä taustalla on.Ozzyhan ei koskaan ole ollut mikään laulun monitaituri.Mies vaan sattuu hallitsemaan sen legendaarisen soundin.Itse veikkaisin ,että menneet vuodet eivät ole voineet olla jättämättä jälkiä niin psyykkiseen kuin fyysiseen hyvinvointiin.Ja laulajallehan nämä on erityisen tärkeitä kun se instrumentti on se oma ääni.

Huvitti kun luin jostain otsikon "rokkikukko Ozzy Osbournesta".Minusta Ozzyn karisma on aina perustunut sille ,että se on tavallaan ihan väärässä paikassa olevan oloinen eikä minkääntason rokkikukko tyyliin David Lee Roth tms.Tosin Rothinkin vedot viime Van Halenin kiertueella olivat ainakin joillain keikoilla varsin karmaisevaa kuultavaa.
mpekkanen
30.05.2013 14:07:07
PsychedelicWarlord: Pitää nyt kuitenkin muistaa ,että puhutaan vain Ozzyn heikosta suoriutumisesta.Muu bändihän vetää edelleen varsin hyvin.

Ei se siitä johdu.Vaan vaikea on sanoa mitä siellä taustalla on.Ozzyhan ei koskaan ole ollut mikään laulun monitaituri.Mies vaan sattuu hallitsemaan legendaarisen soundin.Itse veikkaisin ,että menneet vuodet eivät ole voineet olla jättämättä jälkiä niin psyykkiseen kuin fyysiseen hyvinvointiin.Ja laulajallehan nämä on erityisen tärkeitä kun se instrumentti on se oma ääni.

Huvitti kun luin jostain otsikon "rokkikukko Ozzy Osbournesta".Minusta Ozzyn karisma on aina perustunut sille ,että se on tavallaan ihan väärässä paikassa olevan oloinen eikä minkääntason rokkikukko tyyliin David Lee Roth tms.Tosin Rothinkin vedot viime Van Halenin kiertueella olivat ainakin joillain keikoilla varsin karmaisevaa kuultavaa.

Kyllähän se tosi on ,että laulaja on ainakin metallimusiikissa se jonka suoritus monesti heikkenee iän myötä. Vaikka ei tämäkään ihan kaikkiin päde.

Ehkä se on niinkin ,että joka bändillä on tavallaan aikansa olla siellä loisteessa ja joskushan se paras ja luovin kausi vaan loppuu. Siis suurin osahan bändeistä ei pääse edes lämppäriksi millekkään isolle bändille tai niistä ei tule muutenkaan mitään uutiskynnystä ylittävää.
Musta Arkipyhä
30.05.2013 14:25:30
mpekkanen: Kyllähän se tosi on ,että laulaja on ainakin metallimusiikissa se jonka suoritus monesti heikkenee iän myötä. Vaikka ei tämäkään ihan kaikkiin päde.

Johtuisko siitä ,että mennään kovaa ja korkealta joka ei sitten vanhemmiten enää taivukaan? Ihan jo fyysisistä syistä? En tiedä.Diohan veti ihan loistavasti loppuun asti.Mutta ymmärtääkseni hänellä oli esim.hengitystekniikka hallussa alusta asti jollain tapaa ja elämäntavatkin "säästeliäät" verratuna vaikkapa Ozzyyn :-) Virettä taidettiin tosin alentaa Dionkin kohdalla.

Ehkä se on niinkin ,että joka bändillä on tavallaan aikansa olla siellä loisteessa ja joskushan se paras ja luovin kausi vaan loppuu.

Täähän on vähän toinen kysymys sitten jo.
Dropped C
30.05.2013 14:35:27
Kuka toi drumpali on?
Torniojaws
30.05.2013 16:44:32

Dropped C: Kuka toi drumpali on?

Levyllä Brad Wilk, livenä Tommy Clufetos.
Vortech Industrial Death Metal, uusi levy ulkona!
Nick Bone
30.05.2013 16:53:06
PsychedelicWarlord: Johtuisko siitä ,että mennään kovaa ja korkealta joka ei sitten vanhemmiten enää taivukaan? Ihan jo fyysisistä syistä? En tiedä.Diohan veti ihan loistavasti loppuun asti.Mutta ymmärtääkseni hänellä oli esim.hengitystekniikka hallussa alusta asti jollain tapaa ja elämäntavatkin "säästeliäät" verratuna vaikkapa Ozzyyn :-) Virettä taidettiin tosin alentaa Dionkin kohdalla.

Täähän on vähän toinen kysymys sitten jo.

Diohan oli nimenomaan teknisesti kovatasoinen laulaja, joka hallitsi suvereenin hengitystekniikan (kaveri töräytteli 50-luvulla trumpettia tai saxofonia, jonka avulla oppi oikean hengitystekniikan) ja käytti ääntään säästeliäästi, "hiljaa, mutta volyymillä." Dion luontainen range oli myös matalampi kuin Ozzyn, eihän Dio "kiekunut ja kiljahdellut." Virettä laskettiin kyllä viimeisinä vuosina, mutta ääni soi edelleen julmetun hienosti.

Ozzy taasen (monen muun tapaan) on täysin kouluttamaton laulaja, jolla tuskin on koskaan ollut mitään ideaa kunnollisesta tekniikasta ym. Hänellä on ollut siunauksenaan tuo uniikki soundi. Kyllähän jo 70-luvun livepätkistä kuulee, kuinka Ossi vetää äärirajoilla naama punaisena. Se mikä saatiin vielä studiossa tallennettua, ei aina sitten livenä mennytkään. Symptom Of The Universe oli jo 70-luvulla melkoista kaakkurointia :D

Eipä tuollainen teknisesti puutteellinen korkeuksien tavoittelu yli 40 vuoden ajalta voi olla kuulumatta. Plantillahan on sama homma; ei taivu enää, kun tekniikkaa ei ole opeteltu aikanaan. Sinänsä liika teknisyys olisi voinut viedä jotain olennaista poiskin, tiedä häntä.

Kyllähän Ossi mettään tuntuu noilla pätkillä vetävän, sitä ei käy kieltäminen. Voi olla, ettei se edes kuule enää mitään.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.roughbone.fi
EvilDead
31.05.2013 18:59:54 (muokattu 31.05.2013 19:15:05)
On varmaan parempi jatkaa täällä yleistäkin keskustelua tästä bändistä. En jaksa alkaa kaivelemaan sitä vanhempaa ketjua ja on täysin turhaa pitää kahta kyllä.

Mä oon pitkään pysyttäytynyt 4:ssä ensimmäisissä Sabbathin levyissä ja nyt päätin alkaa hankkimaan ne loputkin. Vol. 4:sta ainakin kaksi uudempaa levyä ovat faneille hankkimisen arvoisia, mutta ennen niitä meninkin ostamaan Heaven & Hellin. Juu, sitäkin on kehuttu kovasti, mutta mä en ole juuri koskaan Diosta syttynyt. Vaikka Rainbowin ekat levyt ovatkin huippukamaa.

Mä en ole vielä ehtinyt tutustua tuohon Sabbathin levyyn, mutta harmittaa heti etukäteen kun typeränä menin kurkkimaan nettiarvosteluja tuosta levystä. Niin tietenkin Diota ylistetään ja Ozzyä siinä samalla lytätään maan rakoon. Dion palvojat ylipäätänsä ärsyttää melko pirusti asenteellaansa. Dio kyllä laulaa aivan jumalaisesti ja on hieno ääni, mutta siitä huolimatta mä pidän Ozzystä enemmän. Se paljon mainittu soundi Ozzyllä ja asenne on mun korvissani niin suurtaosaa Black Sabbathin musiikkia. Se istuu niin perhanan hyvin siihen.

E: Hyissssaaaakeli nuita Dion sanoituksia, hyi. Tässä on ainakin yksi asia mistä en ole Diossa tykännyt koskaan: nuo sanoitukset.
Oh by the way, which one's Pink?
Ziggy Bubba
31.05.2013 19:29:17 (muokattu 31.05.2013 19:31:24)

Heaven And Hellin faneille luulisi myös Dion Holy Diverin maistuvan (ehkä miinus juustoinen Rainbow In The Dark). Saman henkistä suoraa jyrää ja varsinkin vahvaa biisimateriaalia on reilusti. Tässä ehkäpä se miehen paras biisi, ainakin soolokamasta:
http://www.youtube.com/watch?v=JOF0i4I8EcA

Tuon levyn jälkeen Dio kyllä meni vähän liikaa sinne juuston puolelle monessa kohdassa, mutta annettakoon se anteeksi.

Itekin näin Dion soolokeikan joskus 2000-luvun lopulla Tuskassa. Oli se vaan hieno laulumies hän. Vokaalit eivät hänelläkään olleet pelkästään "oikeaoppisia", niissä oli myös tunnetta reippaasti.

Vähän menin aiheesta ohi, mutta ehkä Dio kuitenkin about mahtuu BS-ketjuun...
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Regalis Apertura
01.06.2013 18:57:55
Mitens se nyt olikaan, eikös Ozzy ja Ronnie olleet vähän "sotajalalla" toistensa kanssa? Ehtivätkö tehdä sovintoa ennen Ronnien kuolemaa?
Tympee Huttunen
01.06.2013 19:04:37
Regalis Apertura: Mitens se nyt olikaan, eikös Ozzy ja Ronnie olleet vähän "sotajalalla" toistensa kanssa? Ehtivätkö tehdä sovintoa ennen Ronnien kuolemaa?

Diohan ei laulanut keikalla, jossa Sabbathin piti vetää ennen Ozzya. Halford paikkasi.

Sovinnosta en ole kuullut.

Jos jonkun kanssa, niin Bob Daisleyn kanssa pitäisi Ozzyn sopia. Ja mieluusti ison rahatukon kera.
Musta Arkipyhä
02.06.2013 10:06:31
Lastinen: Jos jonkun kanssa, niin Bob Daisleyn kanssa pitäisi Ozzyn sopia. Ja mieluusti ison rahatukon kera.

Jos soololevyjä ja Daisleyn ja Kerslaken osuuksien uudelleenäänityksiä uudelleenjulkaisuilla meinaat niin eikös se homma ole jos sovittu?

Ihan uusimmilla Ozzyn soolojen remastereilla on taas alkuperäiset soittajat muistelen ma.
Regalis Apertura
02.06.2013 13:36:56
Juu se Daisley/Kerslake-keissi taidettiin jo sopia joku vuosi sitten...
Tympee Huttunen
02.06.2013 17:14:22
Olisi siinä ilmeisesti paljon muutakin sopimista mm. lyriikan kirjoittajien suhteen.
Musta Arkipyhä
02.06.2013 18:16:04
Lastinen: Olisi siinä ilmeisesti paljon muutakin sopimista mm. lyriikan kirjoittajien suhteen.

Nyt menee hiukka sivuraiteille ,mutta mitä ihmeen sopimista ja minkä lyriikoiden?
StJerky
02.06.2013 20:19:17
PsychedelicWarlord: Nyt menee hiukka sivuraiteille ,mutta mitä ihmeen sopimista ja minkä lyriikoiden?

Daisley kirjoitti kaikki sanoitukset Ozzyn ekoille levyille ja senkin jälkeen tosi paljon. Sharon ei halunnut sille rojaltteja maksaa niistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)