Aihe: Paras tele alle 500e hintaluokassa?
1 2 3
klobasa
28.05.2013 18:18:51
Käytetty Baja. Laatukitara, mahtava kaula, kaikki osat hyviä, ei tarvi vaihtaa ees mikkejä. Ja jos vaihdat mikit, niin Bajan mikeistä saat kevyesti 100e jos myyt ne pois.
Ziggy Bubba
28.05.2013 18:25:08 (muokattu 28.05.2013 19:14:47)

Gabe: Olen itsekin noita silmäillyt, soundiin en niinkään muutosta kaipaisi. Hyvällä maulla on tehty modaukset. Millä mikeillä tuo kukkuu?

Tallassa on Tom Anderson TV3 ja kaulassa jo aiemmin mainioksi huomattu Twang King.

Enpä olisi ehkä ite noin passelia tallamikkiä löytänytkään, sen verran hyvin toi soi sekä säröillä että puhtailla. Toisin sanoen potkii muristessaan, mutta ei ole honottava/tumppu puhtailla. (Tätä vikaa oli paljon ainakin Duncanin hotimmassa STL-2:ssa.)

Vaan ehkä toi ei ihan niin hottis olekaan, sopivan pärähtävä vaan tarvittaessa. Tuon Dimarzion hienous on tullut todettua jo aiemmin Mex Stanussa. Erittäin helähtävä ja samaan tapaan yleispätevä mikki sekin.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
bloodsucker
28.05.2013 23:14:14
Fender Lite Ash Tele on kans hyvä, eikä tarvi mikkejä vaihdella, kun on Seymour Duncanit vakiona :)
ps. Ja mulla olis myynnissä sellainen :D
Timo JM
29.05.2013 01:58:50

Onko tämä sitten ihan romu?

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … lecaster-Antique-Burst-6-kielinen-s

Tietääkö joku noista mikeistä?
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Timo JM
29.05.2013 18:04:06

Löytyykö noista halvemmista Teleistä tää tuttu klangi, vai soundaako ne vähän miltä sattuu?

Danny Gatton
http://www.youtube.com/watch?v=Sdpw6Cs1vlY
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
flirtti
29.05.2013 18:19:01 (muokattu 29.05.2013 18:21:44)

Fenix- telet on myös hienoja kapistuksia, jos jostain sattuu löytymään.
Itellä jo toinen menossa- piti saada mustan tilalle sunburst...
Mikit Lappalaisen ja lopputulos sellainen, että telet on siinä.
Omissakuvissa näkyykin body, huomasin.
"Dogs Run Free - Why Don't We".
Kuha
29.05.2013 19:19:52

Timo JM: Löytyykö noista halvemmista Teleistä tää tuttu klangi, vai soundaako ne vähän miltä sattuu?

Danny Gatton

Ei niistä Gatton-klangia löydy, mutta aivan ok saundit lähtee vaikkapa Skujun CV Telestä:

http://maihinnousu.net/s/19908
Vesihiisi
29.05.2013 20:16:47
Kulmani asiaan, suosittelen teleä jossa kielet menevät rungon läpi. Jos hakee hyvin soivaa kansiteleä, hinnat ja iät ovat korkeita. En suosittele ostamaan soitinta kokeilematta verkkokaupasta halvimman hinnan perässä. Sama itse asiassa koskee kaikkia soittimia.
Timo JM
30.05.2013 16:21:52 (muokattu 30.05.2013 16:22:31)

Hah hah! :-D

Kävin huvikseni testaamassa tätä halpista:

Vähintä mitä soittimelta voi toivoa on, että sen saa vireeseen. Tätä ei saanut edes lähellekään. Paitsi yhdelle soinnulle kerrallaan ;-D

(Tallan säätäminen ei auttanut mitään.)
Guildfinger
30.05.2013 19:57:01 (muokattu 30.05.2013 19:58:20)
Kokeilisin käytettynä 50' ja 60' classic ja baja telet. kaulan profiili, nauhat ja radius ratkaisee ja riippuu täysin omasta mausta. itse tykästyin eniten 50' classiciin; paksuin kaula noista. nauhat ovat pienet ja tuntuvat kuluvan suht. nopeasti. soittamalla niistä pääsee eroon, ja voi vaihtaa hiukka tuhdimmat tilalle.
Ziggy Bubba
30.05.2013 21:10:29 (muokattu 30.05.2013 21:10:56)

Vesihiisi: Kulmani asiaan, suosittelen teleä jossa kielet menevät rungon läpi. Jos hakee hyvin soivaa kansiteleä, hinnat ja iät ovat korkeita. En suosittele ostamaan soitinta kokeilematta verkkokaupasta halvimman hinnan perässä. Sama itse asiassa koskee kaikkia soittimia.

Eikös nuo nyt suurin osa mene rungon läpi?

Ainakin näin vasurina ainoat uudet haluttavat värkit löytyvät verkkokaupoista. Kivijaloissa on sitten näitä sunburst-Stratoja se yksi (vasuri) hyllyssä. Mieluiten ostan ite käytettynä, mutta voihan ne verkosta poimitut palauttaa jos ei nappaile.
Vetehinen
31.05.2013 09:38:52 (muokattu 31.05.2013 09:39:42)
Timo JM: Hah hah! :-D

Kävin huvikseni testaamassa tätä halpista:

Vähintä mitä soittimelta voi toivoa on, että sen saa vireeseen. Tätä ei saanut edes lähellekään. Paitsi yhdelle soinnulle kerrallaan ;-D

(Tallan säätäminen ei auttanut mitään.)

Testasitko Verkkokauppa.comin myymälässä? Minkä verran ehdit säätää tallaa? Mikä siinä oli vikana - eikö intonaatiota saanut kohdilleen eli oliko talla asennettu väärään kohtaan?

Suoraan sanottuna en ole vielä ihan vakuuttunut kitaran kelvottomuudesta, joten toivoisin lisätietoja.
"Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk)
Timo JM
31.05.2013 09:55:26

beliel: Testasitko Verkkokauppa.comin myymälässä? Minkä verran ehdit säätää tallaa? Mikä siinä oli vikana - eikö intonaatiota saanut kohdilleen eli oliko talla asennettu väärään kohtaan? Suoraan sanottuna en ole vielä ihan vakuuttunut kitaran kelvottomuudesta, joten toivoisin lisätietoja.

Joo, myymälässä kävin. Soitin oli samaa tasoa kuin markettien lelukitarat. En sitten tiedä oliko vaan huono yksilö. Säädin huilut kohdalleen. Kaulaa olis voinut hieman suoristaa, samoin kieliä laskea, mutta niihin en koskenut, koska keppiä ei saanut lähellekään mihinkään vireeseen. Siis aivan karmee! Toivottavasti kukaan vanhempi ei osta sitä lapselleen.
Begemoth
31.05.2013 13:39:12
Timo JM: Löytyykö noista halvemmista Teleistä tää tuttu klangi, vai soundaako ne vähän miltä sattuu?

Danny Gatton

Päivä pilalla. Ja vielä keikalle pitäis pystyä illalla. DG.. Nyyh.
Mulla on Baja ja en oo kovin tyytyväinen tallamikkiin, mutta muuten monipuolinen peli hintaisekseen. Täytyy varmaan laittaa lihoiksi, kun ei gattonit taitu.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
warlock
31.05.2013 23:07:24
edenbeast: Suositelkaapa mielestänne parasta halpisteleä. Valmistusmaalla ei ole väliä kuten ei myöskään mikeillä, ne vaihtuisivat tarvittaessa.

Iha ite tehy. Made by myrskylä:-).
Ei ettenkö minä olis sitä osannu soittaa vaan tuli vaan ajatus katkos...
aristoteles666
01.06.2013 01:33:38

Timo JM: Joo, myymälässä kävin. Soitin oli samaa tasoa kuin markettien lelukitarat. En sitten tiedä oliko vaan huono yksilö. Säädin huilut kohdalleen. Kaulaa olis voinut hieman suoristaa, samoin kieliä laskea, mutta niihin en koskenut, koska keppiä ei saanut lähellekään mihinkään vireeseen. Siis aivan karmee! Toivottavasti kukaan vanhempi ei osta sitä lapselleen.

vanhoilla kielillä, ei onnistu.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Ziggy Bubba
01.06.2013 01:37:51 (muokattu 01.06.2013 01:38:33)

aristoteles666: vanhoilla kielillä, ei onnistu.

Jaa että koko homma kusi ton takia pelkästään? Hoh.

E: Taidat pitää toisia ihan hönöinä.
aristoteles666
01.06.2013 01:51:27 (muokattu 01.06.2013 02:01:12)

Ziggy Bubba: Jaa että koko homma kusi ton takia pelkästään? Hoh.

E: Taidat pitää toisia ihan hönöinä.

tuo mulle näytille kitara jota ei saa ihan normaaliin vireeseen uusilla kielillä.
ilman että nauhat on hakattu ihan miten sattuu(ja siitä huolimatta huiluäänet saa vireeseen)
tai ettei ole vaihdettu eri mensuuria olevaa kaulaa ja bodya keskenään.(silloinkin huiluäänet saa vireeseen)
asun kalliossa, tuo roskapankkiin, näytän heti kuinka onnistuu.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
aristoteles666
01.06.2013 01:56:45

hups, virhe, meinasin kirjoittaa etten ole nähnyt kitaraa jossa nauhat on laitettu päin persettä, mutta muistin bo didleyn omatekemän kitaran jossa se oli laittanut nauhat samoilla välimatkoilla koko kaulan mitalta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)