Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras tele alle 500e hintaluokassa?
1 2 3
edenbeast
27.05.2013 23:06:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suositelkaapa mielestänne parasta halpisteleä. Valmistusmaalla ei ole väliä kuten ei myöskään mikeillä, ne vaihtuisivat tarvittaessa.
 
JaaGeRMaisTeR
27.05.2013 23:09:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samick :D ainoa tele mitä olen testannut mutta on se hyvä :) valmistusmaa Korea vuosimalli jotain 92-93.. kuva omissa jos joku jaksaa käydä ihmettelemässä :)
 
V
edenbeast
27.05.2013 23:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus 90-luvun puolivälissä jonkin aikaa Samickin keppi mutta se lähti äkkiä vaihtoon kun siinä oli kaulana joku tukki, hyvä kun riitti sormet edes ympäri. Muuten oli suhteellisen hyvä kitara. Mikit tosin oli paskat...
 
I3enjam1n
27.05.2013 23:22:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Baja-tele mahtuu käytettynä tuohon hintaluokkaan. Mikitkin on jo valmiiksi erittäin hyvät.
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
Gabe
27.05.2013 23:24:27 (muokattu 27.05.2013 23:27:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MIJ Tokai saattaisi hyvällä tuurilla löytyä käytettynä.
Timo JM
27.05.2013 23:25:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen itse vähän miettinyt Squieria, koska niillä on yleensä ollut ihan hyvä maine. Testaamatta tilaaminen kuitenkin arvelluttaa.
 
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity_tele_bsb_2013.htm
 
Pitäis vaan olla punainen :-)
 
(Ei metalliväri.)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
edenbeast
27.05.2013 23:29:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Mä olen itse vähän miettinyt Squieria, koska niillä on yleensä ollut ihan hyvä maine. Testaamatta tilaaminen kuitenkin arvelluttaa.
 
http://www.thomann.de/fi/fender_squier_affinity_tele_bsb_2013.htm
 
Pitäis vaan olla punainen :-)
 
(Ei metalliväri.)

 
Itse en ainakaan affinity-sarjaa testaamatta ostaisi. Reilu vuosi sitten meinasin ostaa projektiksi affinity-sarjalaisen mutta kaupan neljästä yksilöstä kolme oli todella surkean tuntuisia ja yksi menettelevä joten jätin kauppaan ja kasasin palikoista telen.
 
antnis
27.05.2013 23:34:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tämä on vaan hyvä soitin http://www.thomann.de/fi/gl_tribute_asat_classic_tsb.htm
 
edenbeast
27.05.2013 23:45:05 (muokattu 27.05.2013 23:46:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G&L:ään pitäisikin käydä tutustumassa nyt kun Oulussakin on nuita tarjolla. Minkälainen kaulaprofiili tuossa ASAT:issa on?
 
Vetehinen
28.05.2013 00:00:10 (muokattu 28.05.2013 00:03:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: G&L:ään pitäisikin käydä tutustumassa nyt kun Oulussakin on nuita tarjolla. Minkälainen kaulaprofiili tuossa ASAT:issa on?
 
Moderni C. Ja satiinilakattu, hyvä tatsi. Tykkeen.
 
Ed: sen verran vielä hehkutusta, että näissä indonesialaisissa Tributeissa on samat Made in USA -mikit kuin niissä oikeissa jenkki-ASATeissa. Saundaa hyvältä.
 
"When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red
JuSu
28.05.2013 07:06:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edenbeast: Itse en ainakaan affinity-sarjaa testaamatta ostaisi. Reilu vuosi sitten meinasin ostaa projektiksi affinity-sarjalaisen mutta kaupan neljästä yksilöstä kolme oli todella surkean tuntuisia ja yksi menettelevä joten jätin kauppaan ja kasasin palikoista telen.
 
Tuota Classic Vibe -sarjaahan kovasti kehuskellaan... Mulla on CV Custom Tele, onhan se hyvä. Kantsii tsekata nämä.
 
http://www.fender.com/squier/series/classic-vibe/#models
 
JuSu
Laulava Kylätohtori
28.05.2013 08:35:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: MIJ Tokai saattaisi hyvällä tuurilla löytyä käytettynä.
 
Tämä. Tokain japanilaiset eivät ole "ihan ok soittimia" tai "hyviä hintaisekseen", vaan todella hyviä kitaroita kaikilla mittareilla mitattuna. Ainakin omassa on jopa mikit hyviä.
 
Ja torilla on välillä esim. ATE-55:sta 450 euron hinnalla, joka on mielestäni naurettava hinta ottaen huomioon kitaran laadun. Sanottakoon vielä, että esim. Fenderin japanilaiset kitarat tehtiin samassa tehtaassa kuin Tokait aivan näihin päiviin asti...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
JuSu
28.05.2013 08:37:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tämä. Tokain japanilaiset eivät ole "ihan ok soittimia" tai "hyviä hintaisekseen", vaan todella hyviä kitaroita kaikilla mittareilla mitattuna. Ainakin omassa on jopa mikit hyviä.
 
Ja torilla on välillä esim. ATE-55:sta 450 euron hinnalla, joka on mielestäni naurettava hinta ottaen huomioon kitaran laadun. Sanottakoon vielä, että esim. Fenderin japanilaiset kitarat tehtiin samassa tehtaassa kuin Tokait aivan näihin päiviin asti...

 
Nää kantsii varmaan tosiaan testata myös. Muistaakseni noissa Toksuissa on aika tuhti kaulaprofiili ja nauhat pientä vintageosastoa? Jos sellainen ei miellytä, niin ainakin CV Skujuissa on modern-c:tä ja vähän muhkumpaa nauhaa...
 
JuSu
Laulava Kylätohtori
28.05.2013 09:06:55 (muokattu 28.05.2013 09:10:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Nää kantsii varmaan tosiaan testata myös. Muistaakseni noissa Toksuissa on aika tuhti kaulaprofiili ja nauhat pientä vintageosastoa? Jos sellainen ei miellytä, niin ainakin CV Skujuissa on modern-c:tä ja vähän muhkumpaa nauhaa...
 
JuSu

 
Japanilaisissa taitaa tosiaan olla suht jämäkkä kaula ja vintagenauhat. Ainakin molemmissa itsellä olleissa oli näin. Korealaisista en tiedä...
 
Hyvä huomio muuten. En tätä ajatellut, kun itse pidän vähän tuhdimmista kauloista, eikä nauhoilla ole niin väliä...
 
edit. siitä vähän erilaisempaa teleä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=754577
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
28.05.2013 09:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tämä. Tokain japanilaiset eivät ole "ihan ok soittimia" tai "hyviä hintaisekseen", vaan todella hyviä kitaroita kaikilla mittareilla mitattuna.
 
Tätä juuri tarkoitin. Todella edulliseen hintaan saa ihan oikean soittimen jolla pärjää ihan niin pitkälle kuin haluaa.
jpousi
28.05.2013 10:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni aivan tavalliset Fender Mexican Standardit ovat ihan OK -- eihän niissä tietenkään ole suurta mojoa. Silti niiden mikit ovat nykyään ärhäkät ja paksu moderni tallasysteemi miellyttää minua. (Niihin toki voi vaihtaa vintage-tallan, ruuvinreiät sopivat suoraan vintagetallaankin.)
 
Squierin Classic Vibet ovat olleet jo vuosia aika kehuttuja, ainoastaan ohuehko kaula on aiheuttanut sanomista osalle porukasta.
 
Fenderin Classic 50's ja 60's -sarjalaiset ovat melko uskollisia alkuperäisille malleille ja hinnat ovat kohtuulliset.
 
Itse valitsin silti kiinalaisen Fender Modern Player Tele Plussan grafiitinharmaana (381 euroa postikuluineen). Monien mielestä se ei edes ole "aito" Tele, sillä siihen on istutettu yksi humppari, yksi Strato-mikki ja Telen kaulamikki, Straton hardtail-talla, ruuvattu jakkilevy ja viistetty body. Näistä huolimatta (tai ehkä juuri niiden tähden) on tuo halpa kinkki-Tele hyvin monipuolinen, hyvin viimeistelty ja hauska peli.
 
No, sitten joskus tulevaisuudessa tulen varmaan hankkimaan taas aivan erilaisen Telecasterin. Siihen asti mennään Modern Playerilla!
 
Jopas lähti!
Ziggy Bubba
28.05.2013 16:15:47 (muokattu 28.05.2013 16:23:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Tätä juuri tarkoitin. Todella edulliseen hintaan saa ihan oikean soittimen jolla pärjää ihan niin pitkälle kuin haluaa.
 
Jep. Oma reippaasti osiltaan päivitelty japsi-Tokai Breezysound maksoi torilla sen 500e. Kaula ei ole mikään älytön halko, vaan ns. tavallinen C - hiukan tuhdimpi kuin Classic Vibeistä tai Standardeista löytyvä modern C.
 
Japanilainen Tokai on erittäin hyvä valinta jos haluaa juuri hyvä soittimen logoon katsomatta sopuhintaan. Itseltä löytyy myös samasta paikasta Tokain precision -basso, jossa on hyvin vahvasti sama jämäkkä tuntuma heti kun käteen ottaa.
 
Mulla on vielä Classic Vibe ja Mex Standardikin, mutta eipä niille juuri käyttöä ole Tokain rinnalla. Taidanpa laittaa tässä kesän mittaan ainakin toisen myyntiin.
 
E: Omalla kohdalla Tokain hiukan paksumpi kaula ja lakkaus ovat vain plussaa, joku toinen voi tykätä näistä satiinilakatuista Fender/Squier -malleista enempi. Kannattaa testata, kuten sanotaan.
 
E2: Nyt on omakuvissa tämä tuunailtu Tokai Breezysound.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Gabe
28.05.2013 17:04:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Jep. Oma reippaasti osiltaan päivitelty japsi-Tokai Breezysound maksoi torilla sen 500e. Kaula ei ole mikään älytön halko, vaan ns. tavallinen C - hiukan tuhdimpi kuin Classic Vibeistä tai Standardeista löytyvä modern C.
 
Varmaan sama kaulaprofiili kuin noista Fender Japan '62 Tele Customeista löytyvä Oval/C. Minunkin mielestäni oikein mukava kaulaprofiili, ei mikään kamala halko mutta riittävän tuhti.
 
Nyt on omakuvissa tämä tuunailtu Tokai Breezysound.
 
Komea keppi! Onko sulla tuossa Graph Techin tallapalat vai katsonko ihan väärin? Jos on niin mitä olet pitänyt?
Ziggy Bubba
28.05.2013 17:13:25 (muokattu 28.05.2013 17:13:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Varmaan sama kaulaprofiili kuin noista Fender Japan '62 Tele Customeista löytyvä Oval/C. Minunkin mielestäni oikein mukava kaulaprofiili, ei mikään kamala halko mutta riittävän tuhti.
 
Muistaakseni kaverien japsi-Fenkuissa on hyvin saman henkinen kaula. Omaan käteen tuo on myös varsin passeli. Otelaudan kaarevuudesta (radius) en ole ihan varma. Ainakin bendit lähtevät mukavasti. Mikään ihan tasainen tuo ei ainakaan ole... Ite en ole noita niin miettinyt :)
 
Komea keppi! Onko sulla tuossa Graph Techin tallapalat vai katsonko ihan väärin? Jos on niin mitä olet pitänyt?
 
Kiitos. Ja kyllä, Graph Techit ovat. Edellinen omistaja on laittanut, kuten myös uudet mikit, näkyvät pleksit/listat, kielten ohjaimet ym.
 
Hyvin tuon kitaran ainakin saa vireeseen, eli kyllä se palojen "kompensaatio" ainakin auttaa. Vaikea sanoa sitten onko tuolla jopa soundiin vaikutusta, kuten jotkut puhuvat. Kun ei ole kokemusta muista tossa kepissä.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Gabe
28.05.2013 18:07:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Kiitos. Ja kyllä, Graph Techit ovat. Edellinen omistaja on laittanut, kuten myös uudet mikit, näkyvät pleksit/listat, kielten ohjaimet ym.
 
Hyvin tuon kitaran ainakin saa vireeseen, eli kyllä se palojen "kompensaatio" ainakin auttaa. Vaikea sanoa sitten onko tuolla jopa soundiin vaikutusta, kuten jotkut puhuvat. Kun ei ole kokemusta muista tossa kepissä.

 
Olen itsekin noita silmäillyt, soundiin en niinkään muutosta kaipaisi. Hyvällä maulla on tehty modaukset. Millä mikeillä tuo kukkuu?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «