Laulava Kylätohtori: Youtuben vertailuklipin perusteella aika iso ero on uudella ja vanhalla Soul-Benderillä vanhan eduksi. Tai siis makuasiahan se on, mutta itse pidin uutta enemmän sirisevänä ja raakana. Vanhempi oli smoothimpi ja ehkä vähemmän gainikas. Toki tällaisten vertailujen arvo on lähellä nollaa, mutta kuitenkin... Siksipä poistin torilta synttäreitteni kunniaksi Fulltonen '70 ja Soul-Benderin. Saapa nähdä, millaisia ovat. Od-pedaleja ei tähän väliin enää jaksa vertailla, joten siirrytään fuzzeihin... Eipä taida nekään heti loppua kesken... Heitähän sitten mietteitäsi näistä. Fuzzit ovat myös meikäläisen uusin kiinnostuksen kohde, joku olisi hauska hommata vielä proffan kaveriksi. Ps. myyn nuo sitten sinulle, jos en itse niistä pidä... ;) Kiitos kun ilmoitit. :D No ei, jos ei nappaa niin heitä ihmeessä tarjousta. Ties vaikka ostan heikkona hetkenä. :) |
Laiskiainen 28.05.2013 23:37:16 | |
---|
Futsien kanssa haasteellista ei mun mielestä ole saada hyvää soundia vaan saada ne toimimaan sulavasti bändisoitossa, toisten pedaalien kanssa. Välillä toimii ja välillä ei. Riippuu mitä soitetaan ja millä oheiskalustolla, sekä millä voluumilla. - The late bird catches a nap - |
jyrkalt 29.05.2013 07:42:51 | |
---|
Laiskiainen: Futsien kanssa haasteellista ei mun mielestä ole saada hyvää soundia vaan saada ne toimimaan sulavasti bändisoitossa, toisten pedaalien kanssa. Välillä toimii ja välillä ei. Riippuu mitä soitetaan ja millä oheiskalustolla, sekä millä voluumilla. Hyvää juttua, vaikka bändiä juuri nyt ie olekkaan. Vaan mitä ihmettä "millä voluumilla"?? Aina täysillä! ;) When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass. |
Laulava Kylätohtori 29.05.2013 09:19:23 | |
---|
Laiskiainen: Futsien kanssa haasteellista ei mun mielestä ole saada hyvää soundia vaan saada ne toimimaan sulavasti bändisoitossa, toisten pedaalien kanssa. Välillä toimii ja välillä ei. Riippuu mitä soitetaan ja millä oheiskalustolla, sekä millä voluumilla. Mielenkiintoinen aihe. Itse en tarvitse kuin wahin fuzzin kanssa (pohjasärö vahvarista) ja mietin miten wah (Crybaby 95Q) mahtaa toimia Fulltonen '70 tai Soul-Benderin kanssa? Soundillisesti (ainakin od:n kanssa) pidän wahista eniten ketjun ensimmäisenä, mutta väittävät, että esim. Hendrixillä wah olisi ollut fuzzin jälkeen. Vaikea uskoa ainakaan soundin perusteella. Entä bufferi, kyllä vai ei ja jos kyllä,niin ennen vai jälkeen? No, mulla ei ole bufferia, eikä näillä nykymin tulekaan, joten toivotaan, että toimii ilman. Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
I3enjam1n 29.05.2013 09:29:57 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Entä bufferi, kyllä vai ei ja jos kyllä,niin ennen vai jälkeen? No, mulla ei ole bufferia, eikä näillä nykymin tulekaan, joten toivotaan, että toimii ilman. Mulla tuossa wah+fuzz-"ongelmassa" ratkaisuna se, että wahi on ennen fuzzia, mutta wahiin olen tehnyt sisälle ulostulo-bufferin, joka on siis päällä vain kun wahi on päällä. Muuten wahikin on true-bypass. Toimii aika kivasti, fuzz saundaa hyvältä ilman wahia, ja tuon bufferin vuoksi wahikin toimii fuzzin kanssa, eikä myöskään muuta fuzzin yleissaundia. Tuossa on yksi kaupallinen vaihtoehto: http://www.foxroxelectronics.com/FWR.html Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet. |
Laulava Kylätohtori 29.05.2013 09:36:00 (muokattu 29.05.2013 09:46:41) | |
---|
I3enjam1n: Mulla tuossa wah+fuzz-"ongelmassa" ratkaisuna se, että wahi on ennen fuzzia, mutta wahiin olen tehnyt sisälle ulostulo-bufferin, joka on siis päällä vain kun wahi on päällä. Muuten wahikin on true-bypass. Toimii aika kivasti, fuzz saundaa hyvältä ilman wahia, ja tuon bufferin vuoksi wahikin toimii fuzzin kanssa, eikä myöskään muuta fuzzin yleissaundia. Tuossa on yksi kaupallinen vaihtoehto: http://www.foxroxelectronics.com/FWR.html Eli fuzz tarvitsee bufferin eteensä toimiakseen kunnolla, jos fuzzia ennen on wah? Tästäkö syystä Jimi olisi käyttänyt wahia vasta fuzzin jälkeen? Tosin silloin se vasta muuttaakin soundia. Ainakin jos od on ennen wahia, soundi on IMO käyttökelvoton...? edit. niin siis varmaan juuri tämän tapaisia innovatiivisia keksintöjä tarvitaan... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
I3enjam1n 29.05.2013 10:12:30 | |
---|
Ennemminkin niin, että wah tarvitsee peräänsä bufferin (esim. sisäänrakennettuna), että toimii fuzzin kanssa. Muuten Hendrixin wahit ja fuzzit oli Roger Mayerin toimesta modattuja, ja yksi tavoite oli saada ne pelaaman yhteen paremmin, nähtävästi (tai kuultavasti) siinä myös onnistuttiin. Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet. |
Laulava Kylätohtori 29.05.2013 10:24:03 | |
---|
I3enjam1n: Ennemminkin niin, että wah tarvitsee peräänsä bufferin (esim. sisäänrakennettuna), että toimii fuzzin kanssa. Muuten Hendrixin wahit ja fuzzit oli Roger Mayerin toimesta modattuja, ja yksi tavoite oli saada ne pelaaman yhteen paremmin, nähtävästi (tai kuultavasti) siinä myös onnistuttiin. Ok. Eli wahissa tapahtuu jotain impedansseille ynnä/tai muille vastaaville, jolloin ne eivät enää täsmää suoraan kitarasta lähteviin vastaaviin ilman bufferia? Ja fuzz vaatii toimiakseen suoraan kitarasta saatavat arvot em. suureille... Joo, eihän sitä tiedä, mitä Hendrixin pedaalien sisällä oikeasti on. Mulla on myös vahva kuulokuva, että Roger onnistui varsin hyvin siinä, mitä yritti... ;) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laiskiainen 30.05.2013 01:01:15 | |
---|
jyrkalt: Hyvää juttua, vaikka bändiä juuri nyt ie olekkaan. Vaan mitä ihmettä "millä voluumilla"?? Aina täysillä! ;) No täysillä kuulostaa aina jumalaiselta. Ei häiritse rumpalikaan ;) - The late bird catches a nap - |
Laulava Kylätohtori 30.05.2013 08:36:45 | |
---|
Laiskiainen: No täysillä kuulostaa aina jumalaiselta. Ei häiritse rumpalikaan ;) Sitten on homma ok, kun rumpali joutuu mikittämään, ettei jää kitaran alle... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Boogierooster 30.05.2013 14:58:15 | |
---|
Muistanko oikein, että noita Roger Mayerin futseja on liikkunut torilla tuossa satasen kieppeillä? |
Kivijalka 31.05.2013 12:09:28 | |
---|
Barber Trifecta ajautunee haltuun alkuviikosta. Vaikuttaa paperilla ja videolla oikein hyvältä peliltä. "Once again the gods spread the cheeks to ram cock in fucking ass!" |
PJS 31.05.2013 12:35:45 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Sitten on homma ok, kun rumpali joutuu mikittämään, ettei jää kitaran alle... Mä oon käyttänyt nykyisissä bändihommissa (alt.country, americana yms. hippirenkuttelu) hommissa fuzzia (Analogman Sunface NTK275) ihan ekana pedaalina kitaran jälkeen just silleen et kaikki napit on täysillä, eli hillitön volaboosti ja saundi niin fuzzia et se on enempi sellaista holtitonta oskilloinnin rajoilla olevaa paksua jöötiä... Mut käytännössä toi toimii livenä niin, et jos muita pedaaleja ei oo himmaamassa volaa tulee ne soolot todella häiritsevän kovaa bändin yli. Oonkin ratkaissut asian niin, että mulla on fuzzin jälkeen OCD silleen maltillisilla reunasärö-asetuksilla sellaisena "foundation-särönä" tuomassa muuten kliiniin kitarasaundiin vähän särmää. Tohon ku tuuttaa fuzzia ni OCD ei luonteensa vuoksi päästä juurikaan volaboostia läpi mutta sen sijaan sen sisällä jokin asia alkaa silleen "kyykkäämään" niin että se fuzzin signaali kompressoituu ja rusentuu entisestään niin et saundi on hiljaisemmillakin voluumeilla sitä Neil Young rutinaa. Ja toi siis saundaa todella paksulta ja suoraansanottuna sellaisella kaoottisella tavalla todella mahtavalta. Ongelmana tuossa on vaan se, et koska OCD ei päästä sitä volabuustia lävitseen niin tarvitsen vielä sen jälkeen sooloja varten erillisen clean boostin millä saan soolot sit kuulumaan haluamallani volalla. Tämä ei aina oo kaikkein näppärintä mut toistaiseksi tolla on pärjätty niitä paria fuzz-sooloa varten mitkä mulla mein nykyisessä setissä on. Peace! |
jyrkalt 31.05.2013 13:42:49 | |
---|
PJS: Mä oon käyttänyt nykyisissä bändihommissa (alt.country, americana yms. hippirenkuttelu) hommissa fuzzia (Analogman Sunface NTK275) ihan ekana pedaalina kitaran jälkeen just silleen et kaikki napit on täysillä, eli hillitön volaboosti ja saundi niin fuzzia et se on enempi sellaista holtitonta oskilloinnin rajoilla olevaa paksua jöötiä... Mut käytännössä toi toimii livenä niin, et jos muita pedaaleja ei oo himmaamassa volaa tulee ne soolot todella häiritsevän kovaa bändin yli. Oonkin ratkaissut asian niin, että mulla on fuzzin jälkeen OCD silleen maltillisilla reunasärö-asetuksilla sellaisena "foundation-särönä" tuomassa muuten kliiniin kitarasaundiin vähän särmää. Tohon ku tuuttaa fuzzia ni OCD ei luonteensa vuoksi päästä juurikaan volaboostia läpi mutta sen sijaan sen sisällä jokin asia alkaa silleen "kyykkäämään" niin että se fuzzin signaali kompressoituu ja rusentuu entisestään niin et saundi on hiljaisemmillakin voluumeilla sitä Neil Young rutinaa. Ja toi siis saundaa todella paksulta ja suoraansanottuna sellaisella kaoottisella tavalla todella mahtavalta. Ongelmana tuossa on vaan se, et koska OCD ei päästä sitä volabuustia lävitseen niin tarvitsen vielä sen jälkeen sooloja varten erillisen clean boostin millä saan soolot sit kuulumaan haluamallani volalla. Tämä ei aina oo kaikkein näppärintä mut toistaiseksi tolla on pärjätty niitä paria fuzz-sooloa varten mitkä mulla mein nykyisessä setissä on. Mulla oli aikaisemmassa laudassa juuri samaan tyyliin kaksi od-purkkia. Toinen vähän kuin futsin jarruna ja timmy oli tekemässä tuota sun samaa särmää siihen melko kliiniin vahvarin saundiin. Jännä vaan, enkä tiedä mistä johtui, mutta oli sellaisiakin päiviä, jolloin tuota jarrupedaalia ei tarvinnut käyttää ollenkaan. Voi olla että syynä oli soittopaikkakin. En jaksanut kelailla touta muuttujaa kovin paljoa. When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass. |
Laulava Kylätohtori 31.05.2013 22:47:44 | |
---|
PJS + jyrkalt:.... Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tuota pitää kokeilla... Tänään ehdein testaamaan Fulltonen "käsin käämittyjä" '70 ja Soul-Benderiä. Eli kait sitä vanhempaa sarjaa. Erittäin maukkaan kuuloisia fuzzeja molemmat. Selkeitä, puhdistuu hyvin volumesta ja toimii mahtavasti Bluetonen oman särön päälle - mutta loistavasti myös puhtaalla kanavalla. Soul-Bender vaikuttaisi gainikkaammalta ja agrressiivisemmalta (kuten eräs hyvin totesi). '70 on smoothimpi ja puhdistuu paremmin kitaran volumesta. Tavallaan kuitenkin samantyylisiä, mutta niin erilaisia. En tiedä vielä, kumpi on parempi. '70 on Hendrixmäinen, ihan mahdollista, että H käytti loppuaikoina juuri BC108:ja, kuten tarina kertoo. Soul-Bender on Tone-Bender ja ollut huhujen mukaan myös Pagen käytössä. Helppo uskoa. Hienoja pelejä, ei näistä malta ainakaan ihan hetkeen luopua... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Ziggy Bubba 01.06.2013 19:31:42 (muokattu 01.06.2013 19:33:16) | |
---|
|
the-Antero 02.06.2013 20:07:10 | |
---|
Mielenkiinto on heränny erilaisiin fuzz wahehin. Itelläni on tällä hetkellä fenderin fuzz wah joka on hyvä mutta toisenkin voisi ottaa. Tietääkö kukaan saako esim Sola Soundin kasaamaa Colorsound Wow Fuzzia ostaa jostain? Ja olisiko muita katsastamisen arvoisia fuzz waheja? Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
LaMotta 02.06.2013 21:59:12 | |
---|
Vuan kyllä pahan iänen piästtää tuo futsi. Tosin hyvin se käy Satisfactioniin. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laiskiainen 03.06.2013 00:36:51 | |
---|
Ziggy Bubba: Tulipa lainattua kaverilta testiin Zvex Mastotron. Tuntuisi olevan aikas murakka fuzz ainakin tommoseen stoner-henkiseen päristelyyn. Otin narulle parit pätkät, myös vertailun hiukan saman henkiseen venäläiseen Big Muffiin.... Stöner pörinään tuo Muffi oli ehkä jopa parempi. - The late bird catches a nap - |
the-Antero 04.06.2013 10:37:06 | |
---|
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |