Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fuzzin boostaaminen? Yes !!
1
svilo
22.05.2013 19:41:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara -> Scot60 booster > Sams FuzzTool Custom Hybrid > MXR Carbon Copy > Marshall
 
www.youtube.com/watch?v=UtuFIfXJ84Y
 
/s
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
käsi
22.05.2013 21:45:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpas hienot soundit
 
Jucciz
22.05.2013 22:32:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkäsin paljon! Mahtavan repivät ja narskuvat soundit. Herkullinen futsi.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jyrkalt
22.05.2013 22:40:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo futsi on kyllä perhanan hyvä. Toimi upeesti mun telellä fender-tyyliseenkin vahvariin. Piti tilata itsellekkin samanlainen futsi. Saisi mun puolesta purkit olla maassa jo :)
 
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
Decadetroll
22.05.2013 22:45:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komiat on saundit ja hyvää soittoakin. Niinkuin aina kun kyseessä on svilo. ;)
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
Laulava Kylätohtori
24.05.2013 22:41:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on kyllä mahtava fuzz, eikä sellainen liikaa "pörisevä" malli. Harmi vaan, että jos ostan tuollaisen, niin ei se tuolta kuulosta minun tahmaisissa tassuissani...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
blues guitar
25.05.2013 08:30:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylläpä on taas kertakaikkiaan hienoa soundia :D
Epäilemättä hyvä fuzzi, mutta mielestäni tuo hyvä soundi juontaa juurensa koko signaaliketjuun alkaen Svilon sormista ja päättyen äänityksen masterointiin. Siinä välissä on aika monta asiaa.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Laulava Kylätohtori
25.05.2013 08:36:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Kylläpä on taas kertakaikkiaan hienoa soundia :D
Epäilemättä hyvä fuzzi, mutta mielestäni tuo hyvä soundi juontaa juurensa koko signaaliketjuun alkaen Svilon sormista ja päättyen äänityksen masterointiin. Siinä välissä on aika monta asiaa.

 
Siinä, kun on muu ketju kunnossa, niin ei se ihme ole, että kaikki pedaalit kuulostaa hyvältä. Toisaalta on myös demontekijöitä, joiden käsissä kaikki pedaalit kuulostavat surkealta.
 
Ja tulipa mieleen, kun jotkut pistävät/pyytävät clippejä mikkien soundista, niin miten ihmeessä ihmiset erottavat soundista juuri sen mikkien vaikutuksen, jos ei ole vertailukohtaa toisista mikeistä muuten identtisillä laitteilla. Mahdotonta sanon minä.....
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
svilo
25.05.2013 09:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Kylläpä on taas kertakaikkiaan hienoa soundia :D
Epäilemättä hyvä fuzzi, mutta mielestäni tuo hyvä soundi juontaa juurensa koko signaaliketjuun alkaen Svilon sormista ja päättyen äänityksen masterointiin. Siinä välissä on aika monta asiaa.

 
Ketju on aika simppeli, ja aion myös sen sellaisena pitää, ei ole mitään hienoja mikkietuasteita yms *paavoja*. Se olis varmaan loputon suo jos siihen rupeis :)
 
Simppeli ketju: Shure SM7b > Roland Quad-Capture > MacBook (Logic)
 
En koskaan käytä EQta tai kompuraa*masteroinnissa* se on niq *as is* lisään vain tilaa tms koska kämppä jossa äänittelen on tosi kuiva enkä tilamikillä ole saanut hyvää *tonea* :) Suhinat ja kohinat saa tarttua ...
 
Tärkeintä on mielestäni etsiä kaapille paras mikin paikka ja minulla se ei ole suoraan keskelle, on aika tarkalleen dust capin jälkeen conen sis reunassa, ja tietenkin äänitys olosuhteet eli tuuttaan aika kovaa ;), tietenkin soittotyylini antaa oman säväyksen.
 
On ollut tilanteita jossa joku muu soittelee minun kamoillani / kitarallani ja kuullostaa aika paskalta (siis tone) siinä on kyllä ihmetyksen aihetta ... kai se on se soitto isolla *kädellä* emmä tiiä.
 
Kämpille saa tulla käymään jos kiinnostaa asiat ..
 
/s
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
blues guitar
25.05.2013 09:37:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Ketju on aika simppeli, ja aion myös sen sellaisena pitää, ei ole mitään hienoja mikkietuasteita yms *paavoja*. Se olis varmaan loputon suo jos siihen rupeis :)
 
Simppeli ketju: Shure SM7b > Roland Quad-Capture > MacBook (Logic)
 
En koskaan käytä EQta tai kompuraa*masteroinnissa* se on niq *as is* lisään vain tilaa tms koska kämppä jossa äänittelen on tosi kuiva enkä tilamikillä ole saanut hyvää *tonea* :) Suhinat ja kohinat saa tarttua ...
 
Tärkeintä on mielestäni etsiä kaapille paras mikin paikka ja minulla se ei ole suoraan keskelle, on aika tarkalleen dust capin jälkeen conen sis reunassa, ja tietenkin äänitys olosuhteet eli tuuttaan aika kovaa ;), tietenkin soittotyylini antaa oman säväyksen.
 
On ollut tilanteita jossa joku muu soittelee minun kamoillani / kitarallani ja kuullostaa aika paskalta (siis tone) siinä on kyllä ihmetyksen aihetta ... kai se on se soitto isolla *kädellä* emmä tiiä.
 
Kämpille saa tulla käymään jos kiinnostaa asiat ..
 
/s

 
Ok. Asialliset kamat kuitenkin ja kädestähän se soundi loppupelissä lähtee. :)
Kiitos kutsusta. Mielenkiintoinen tarjous jos välimatka ei olisi näin pitkä.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
svilo
25.05.2013 09:49:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo:
 
Kämpille saa tulla käymään jos kiinnostaa asiat ..
 
/s

 
Kutsu oli kaikille asiasta kiinnostuneille
 
/s
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
jniska
25.05.2013 10:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos taas Svilo makeasta klipistä.
Hienosti vastaa kyllä soittotatsiin tuon kombinaatio.
 
MXR:n carbon copy näköjään voisi toimia rutussakin olevan vahvistimen edessä, vai miten on ?
 
Pakko käydä joskus antamassa Svilolle sen kamoilla paskat saundinäytteet!
 
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
svilo
25.05.2013 11:39:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Kiitos taas Svilo makeasta klipistä.
Hienosti vastaa kyllä soittotatsiin tuon kombinaatio.
 
MXR:n carbon copy näköjään voisi toimia rutussakin olevan vahvistimen edessä, vai miten on ?
 
Pakko käydä joskus antamassa Svilolle sen kamoilla paskat saundinäytteet!

 
JTM oli aika kliininä joten en osaa sanoa miten toimii, täytyy kokeilla mutta eihän se varmaan huono tone ole, vain erilainen ;)
 
/s
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
svilo
25.05.2013 12:24:38 (muokattu 25.05.2013 12:24:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...jos vielä jatketaan kivoista petaaleista, tässä alussa Pro Analog Power Driver, Colorsound Power Booster esikuvanaan, vahvistimena täysin *stock* Marshall 2204 vuodelta 1981, ainoastaan nfb:n olen muuttanut enempi Plexi(ish)
 
Halpakin voi olla hyvä ;)
 
ps: varaa aikaa katsomiseen, on meinaan aikamoisen pitkä tonemovie ©
 
www.youtube.com/watch?v=9LDImwXE9bs
 
/s
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
jyrkalt
25.05.2013 21:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: On ollut tilanteita jossa joku muu soittelee minun kamoillani / kitarallani ja kuullostaa aika paskalta (siis tone) siinä on kyllä ihmetyksen aihetta
 
Ja höpöt. Mä ainakin oon kuulostanut kämpilläs aina aika ässältä.
Tosin sit vasta on pukattu sähköt päälle. Muutos on ollut aina dramaattinen suuntaan tahi toiseen :)
 
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
svilo
25.05.2013 21:59:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Ja höpöt. Mä ainakin oon kuulostanut kämpilläs aina aika ässältä.
Tosin sit vasta on pukattu sähköt päälle. Muutos on ollut aina dramaattinen suuntaan tahi toiseen :)

 
Sä ootki vasuri :)
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
250768
26.05.2013 01:29:44 (muokattu 26.05.2013 01:34:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vitsi mä nukahdin eka vartin jälkeen ......liian pitkä tonemovie.Katkes sähköt yläpäästä ...
 
Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
jniska
26.05.2013 10:07:49 (muokattu 26.05.2013 10:08:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: ...jos vielä jatketaan kivoista petaaleista, tässä alussa Pro Analog Power Driver, Colorsound Power Booster esikuvanaan, vahvistimena täysin *stock* Marshall 2204 vuodelta 1981, ainoastaan nfb:n olen muuttanut enempi Plexi(ish)
Halpakin voi olla hyvä ;)
ps: varaa aikaa katsomiseen, on meinaan aikamoisen pitkä tonemovie ©
www.youtube.com/watch?v=9LDImwXE9bs/s

 
Mainiota, kerrassaan mainiota. Kiitos. Pakko lähteä soittamaan omalla 2204:llä ja lujaa. Saisiko näytteen 2204:llä ja MXR Carbon copyllä siinä edessä. Ruttua ruttua.
 
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
svilo
26.05.2013 12:15:33 (muokattu 26.05.2013 12:16:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Mainiota, kerrassaan mainiota. Kiitos. Pakko lähteä soittamaan omalla 2204:llä ja lujaa. Saisiko näytteen 2204:llä ja MXR Carbon copyllä siinä edessä. Ruttua ruttua.
 
Kas, sullakin vuodelta 81, mites sulla on toi pre circuit, niitähän on eri versioita
 
/s
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
jniska
26.05.2013 12:41:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Kas, sullakin vuodelta 81, mites sulla on toi pre circuit, niitähän on eri versioita
/s

 
Eri versioita, tarkoitatko cascade / parallel kytkentää? Minusta tuossa meikäläisen laitteessa on sarjassa. Ohessa kuvatuksia, NFB täytyy modata.
Tohon on tehty sellanen modi Uraltonella, että etuasteesta on otettu ulostulo ja päätteeseen sisäänmeno. Piuhalla ne saa niinkuin originaali. Edellinen omistaja oli käyttänyt tämän päätettä ja JMP-1:stä sen etuasteena. Jollain A/B boxilla oli sitä ohjaillut.
 
http://dynotesti.net/galleria/musa/Marsu1.jpg
http://dynotesti.net/galleria/musa/Marsu4.jpg
http://dynotesti.net/galleria/musa/Marsu5.jpg
http://dynotesti.net/galleria/musa/Marsu6.jpg
http://dynotesti.net/galleria/musa/Marsu2.jpg
 
Näkeekö noista kuvista etuasteen kytkentää varmasti.
 
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «