Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bach: Rondeau orkesterisarjasta H-molli
1
aleksi1
25.05.2013 12:23:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys,
 
Minä ja morsiameni, ja Bachin kaunis Rondeau =)
https://www.youtube.com/watch?v=UqeX6xPYuHk
 
Kaipa tämä olisi pitänyt laittaa av-alueen musiikkivideopalstalle, mutta tuli aika yksinäinen olo kun siellä oli pelkkää populaaritavaraa.. Onhan se aika harvinaista tehdä musiikkivideoita klassisesta.
 
Ettei mene off topiciksi niin kysytään nyt vielä, että mitkäs levytykset teidän mielestä on kaikkein onnistuneimpia näissä orkesterisarjoissa? Itse tykkään todella paljon Cafe Zimmermannin esityksistä, niistä tuli inspiraatio tähänkin oikeastaan.
 
Kiitos katsomisesta!
 
Aleksi
 
peaak
30.05.2013 22:10:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aleksi1: Tervehdys,
 
Minä ja morsiameni, ja Bachin kaunis Rondeau =)
https://www.youtube.com/watch?v=UqeX6xPYuHk
 
Kaipa tämä olisi pitänyt laittaa av-alueen musiikkivideopalstalle, mutta tuli aika yksinäinen olo kun siellä oli pelkkää populaaritavaraa.. Onhan se aika harvinaista tehdä musiikkivideoita klassisesta.
 
Ettei mene off topiciksi niin kysytään nyt vielä, että mitkäs levytykset teidän mielestä on kaikkein onnistuneimpia näissä orkesterisarjoissa? Itse tykkään todella paljon Cafe Zimmermannin esityksistä, niistä tuli inspiraatio tähänkin oikeastaan.
 
Kiitos katsomisesta!
 
Aleksi

 
Tuo Zimmermann ei ole tuttu, mutta minulla on levykokoelmissani Neville Marrinerin, Nikolaus Harnoncourtin, Herbert von Karajanin ja Gustav Leonhardtin tulkinnat. Tuo Rondo-osa menee kaikilla melkein samanlaisena, mutta muissa osissa on eroja (lähinnä tempoissa). Suosikkini on Karajan ja Berliinin Filharmonikot, jonka tempo on noista hitain. Ilmeisesti ajansäästösyistä ouverture-osa soitetaan ilman alkuosan kertausta, jollainen on noissa muissa. Toiselle sijalle laitan Harnoncourtin ja Concentus Musicus Wienin, jossa cembalon tilutus on varsin viehättävää. Noita kahta muuta en ole kuunnellut niin paljon, että osaisin sanoa niistä mitään.
 
kaakari
13.08.2013 21:56:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno video teillä!
Parhaita orkesterisarjojen esityksiä kuulemistani ovat mielestäni Trevor Pinnockin ja Jordi Savallin johtamat levytykset. Jos valita pitää niin pistäisin Savallin ykköseksi ja Pinnockin hyväksi kakkoseksi. Mutta näistä suosituista kappaleista on olemassa paljon hyviä levytyksiä, mm. Naxoksella on mainio Helmut-Müller Bruhlin johtama levytys.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «