Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Jim Root Stratocaster
1
Savu
25.05.2013 10:57:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei löytynyt otsikkoa tai kirjoitusta aiheesta. Omistaako joku tuon mallin tai päässyt kokeilemaan jossain? Teleä tuntuu olevan muutamilla. Lähinnä kiinnostaisi kitaran laatu (onhan se Made In USA), kaulaprofiili ja yleiskuva kepistä.
 
Suomesta tuota ei oikein tunnu saavan, eikä täten pääse kokeilemaan ennen ostoa. Porissa tais olla yks liike..
 
madcow2
25.05.2013 11:33:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos joskus liikut Porin lähellä, niin kannattaa tosiaan poiketa ko. liikkeessä. Minusta se on oikein mukava kauppa, ja ainakin kakkostieltä sinne pääsee suht helposti.
 
Kieltämättä aika jännä, että kaikista Suomen kaupungeista ainoastaan Porissa ja Seinäjoella on näitä. Luulisi että tämmöisiä pienemmän myyntivolyymin keppejä olisi just nimenomaan pääkaupunkiseudulla tai muissa suurissa keskuksissa.
 
Paha Apina toimii kuin nakki.
Savu
25.05.2013 12:14:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilta kun tiedustelin, (jonka duuni myy muuten Fendereitä) sanoi, että sitä ei saa tilattua jostain syystä. Tiedä sitten, että miksi ei. Onhan täältä pk-seudulta vähän matkaa Poriin. Hintakin pari sataa euroa halvempi, tosin takuu ei liene yhtä laaja kun Tompalla.
 
madcow2: Jos joskus liikut Porin lähellä, niin kannattaa tosiaan poiketa ko. liikkeessä. Minusta se on oikein mukava kauppa, ja ainakin kakkostieltä sinne pääsee suht helposti.
 
Kieltämättä aika jännä, että kaikista Suomen kaupungeista ainoastaan Porissa ja Seinäjoella on näitä. Luulisi että tämmöisiä pienemmän myyntivolyymin keppejä olisi just nimenomaan pääkaupunkiseudulla tai muissa suurissa keskuksissa.
 
Corto
25.05.2013 13:34:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: Kaverilta kun tiedustelin, (jonka duuni myy muuten Fendereitä) sanoi, että sitä ei saa tilattua jostain syystä. Tiedä sitten, että miksi ei.
 
Ilmeisesti Fender on heittäytynyt hankalaksi pieniä ja keskisuuria kivijalkamyymälöitä kohtaan. Vaatimukset Fenderin edustajalle ovat suht haastavia toteuttaa Suomen kokoisessa maassa. Käytännössä vain isommilla kivijalkaliikkeillä riittää rahkeita virallisesti edustaa Fenderiä. Silti Fender mm. sanelee mitä malleja heiltä saa tilata ja mitä ei plus muuta kivaa. Tee siinä nyt pisnestä sitten.
 
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
Harris
25.05.2013 14:06:23 (muokattu 25.05.2013 14:06:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseisen kitaran omistaneena, voin sanoa että se on varsin hyvä kitara. Hinta-laatusuhde kohdillaan. Made in USA ja kaulaprofiili on modern D.
 
Attew
25.05.2013 14:07:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tele löytyy ainakin Helsingistä Kaisaniemen F-musiikista, mutta en kyllä tiedä onko sillä käytännössä mitään tekemistä sen straton kanssa
 
Harris
25.05.2013 14:12:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Attew: Tele löytyy ainakin Helsingistä Kaisaniemen F-musiikista, mutta en kyllä tiedä onko sillä käytännössä mitään tekemistä sen straton kanssa
 
Sama kaulaprofiili, samat mikit... Muuten ei sitte kauheesti. Tele on made in mexico.
 
Ziggy Bubba
25.05.2013 14:52:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harris: Sama kaulaprofiili, samat mikit... Muuten ei sitte kauheesti.
 
Musta vois ennemmin kysyä, mitä eroa noilla on muuta kuin rungon muoto? Eikös toi tallakin ole sama.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
LamaAjanElvis
25.05.2013 15:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän lie syy että Jim Root Telessä on 9,5" radius ja Jim Root Stratossa on 12"?
 
Jim Root tele tuli ekaksi, liekkö Jimppa edes tajunnut kysyä silloin tasaisempaa otelautaa.
 
"I would never lie. I willfully participated in a campaign of misinformation." - Fox Mulder
Savu
25.05.2013 15:25:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liike on Verkkokauppa.com, joka on melko suuri. :)
 
Corto: Ilmeisesti Fender on heittäytynyt hankalaksi pieniä ja keskisuuria kivijalkamyymälöitä kohtaan. Vaatimukset Fenderin edustajalle ovat suht haastavia toteuttaa Suomen kokoisessa maassa. Käytännössä vain isommilla kivijalkaliikkeillä riittää rahkeita virallisesti edustaa Fenderiä. Silti Fender mm. sanelee mitä malleja heiltä saa tilata ja mitä ei plus muuta kivaa. Tee siinä nyt pisnestä sitten.
 
Corto
25.05.2013 18:39:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: Liike on Verkkokauppa.com, joka on melko suuri. :)
 
Verkkiskin myy jo musiikkikamoja? Mä olen selvästi pudonnut kehityksen kärryiltä. :|
 
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
Savu
25.05.2013 18:59:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep.. sieltä tuskin on turha toivoa, että saisi säädetyn kitaran ennen ostoa.. ;)
 
Corto: Verkkiskin myy jo musiikkikamoja? Mä olen selvästi pudonnut kehityksen kärryiltä. :|
 
Morri
25.05.2013 19:15:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen omistanut molemmat Fenderin Tele-versiot ja valkoisen Strato-version ja pakko todeta, että erinomaisia kitaroita olivat, varsinkin tuo strato. Se on vähän sellainen meikäläisen "pakko vielä joskus hankkia"-kitara, jäsen Harris tietää mitä mä tarjoitan ;) Valkoinen strato tosiaan oli/on kaikin puolin kelvollinen keppi, ainut miinus omalta kohdaltani oli se, että omassani oli helvetin huonosti hiotut nauhat, pirun "karheat". Soittamallahan nuo oikenivat, mutta olisivat saaneet tehtaalla hiukan enemmän nähdä vaivaa viimeistelyyn.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Savu
26.05.2013 19:12:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tietoa, että missä liikkeessä Seinäjoella on tätä?
 
madcow2: Jos joskus liikut Porin lähellä, niin kannattaa tosiaan poiketa ko. liikkeessä. Minusta se on oikein mukava kauppa, ja ainakin kakkostieltä sinne pääsee suht helposti.
 
Kieltämättä aika jännä, että kaikista Suomen kaupungeista ainoastaan Porissa ja Seinäjoella on näitä. Luulisi että tämmöisiä pienemmän myyntivolyymin keppejä olisi just nimenomaan pääkaupunkiseudulla tai muissa suurissa keskuksissa.
 
Vetehinen
26.05.2013 21:24:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savu: Onkos tietoa, että missä liikkeessä Seinäjoella on tätä?
 
Stratosta en tiedä mutta Fenkkua sekä Skujua löytyy Telecasterina: www.topsound.fi
 
"When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red
Savu
11.06.2013 21:21:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin. Tänään tuli matkahuollosta viesti, että kitara on saapunut.
 
Oli kyllä positiivinen yllätys itse kitara. Perinteinen strato modernilla osilla.
 
Ehkä suurin miinus oli yläsatulan ohuet kolot, johon ei ollut .10-.56 setistä kaksi alinta menneet. Täytynee käydä viilaamassa koloja suuremmiksi.
 
Viimeistely oli kitarassa hyvä.
 
Vieraampi tapaus oli kaulan viimeistely, noh.. nitrolakan ja satiinisen välisekoitus? :)
 
Kaulaprofiili oli älyhyvä omaan hanskaan, vaikka olen enemmän ohkasen kaulan miehiä, niin ei kevyt pyöreys tuntunut haittaavan. (varsinkin kun ei ole luokkaa Gibson '50).
 
Pitkän aikaa passiivimikeillä soittaneena ehkä kaipaisin ylämikkiin enemmän eloa. Kun taas tallan EMG81:llä mennään lujaa.
 
Jos arvosanaa pitäisi antaa kitaralle, niin 4/5.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «