Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 527 28 29 30 3133 34 35 36 37
Grugi
07.04.2013 11:13:09
Neponen: Tässä ei nyt oma ajatus pelaa..

Mulla menee kaikki äänet 11R:n kautta. Miten mä saan samojen kajareiden kautta säädettyä volumet silleen, että volume knobia kääntämällä:
-muuttuu vain presetin volume
-tietokoneelta tulevan musiikin volume ei muutu

Nyt joudun tekemään silleen, että säädän windowsista äänipalkista volumen sopivaksi ja sitten sovitan sen yhteen presetin volumen kanssa. Jos mä vaikka soitan volumella 7.5/10.0 marshall patchilla, niin pitää balansoida windowsin äänipalkista volumea esim. 50/100, että kuulen oman soiton ja taustanauhan.

Onko ainoa vaihtoehto se, että tietokoneen äänet tulevat kajareihin tietokoneen omasta äänikortista ja eleven rackin äänet eleven rackista?

Mulla on kajareissa inputteina kyllä XLR:t ja 6,3mm:set.

Mene EDIT - Volume Control - SW1 - Valitse Volume Control: All Outputs
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Neponen
07.04.2013 13:07:49

Grugi: Mene EDIT - Volume Control - SW1 - Valitse Volume Control: All Outputs

Joo, tuota kokeilin.
Edelleen sama juttu, volume knobista kääntämällä muuttuu sekä tietokoneen äänenvoimakkuus ja presettien voimakkuus.

Johtunee toisaalta siitä että:
tietokone->usb->eleven rack->main output L/R (XLR-plugit)->monitorit (XLR input).

Täytynee varmaan tehdä vaan se ratkaisu, että hommaan piuhan tietokoneen ja kajareiden välille. Esim. 3,5mm -> 2x 6,3mm->monitorit (6,3mm input). Ja kitaran soundi menee sitten eleven rack->main outputs->monitorit (XLR input).
Grugi
07.04.2013 21:01:45
Neponen: Joo, tuota kokeilin.
Edelleen sama juttu, volume knobista kääntämällä muuttuu sekä tietokoneen äänenvoimakkuus ja presettien voimakkuus.

Johtunee toisaalta siitä että:
tietokone->usb->eleven rack->main output L/R (XLR-plugit)->monitorit (XLR input).

Täytynee varmaan tehdä vaan se ratkaisu, että hommaan piuhan tietokoneen ja kajareiden välille. Esim. 3,5mm -> 2x 6,3mm->monitorit (6,3mm input). Ja kitaran soundi menee sitten eleven rack->main outputs->monitorit (XLR input).

Sori joo mä luin sun kysymyksen ihan väärin. Eli juu mulla menee silleen että koneelta piuhat kajareihin ja 11R:stä myös. Koneelta laitan taustat soimaan ja tasot kohdilleen näin 11R:stä on helppo säätää presettien volumet.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Neponen
07.04.2013 21:15:16

Grugi: Sori joo mä luin sun kysymyksen ihan väärin. Eli juu mulla menee silleen että koneelta piuhat kajareihin ja 11R:stä myös. Koneelta laitan taustat soimaan ja tasot kohdilleen näin 11R:stä on helppo säätää presettien volumet.

Doddih.. piuhaostoksille sitten :)
Thanks!
pappasfin
07.04.2013 23:04:18 (muokattu 07.04.2013 23:04:32)
Kyllähän tuon saa silleenkin hoidettua, että käyttää vaikkapa volumepolkusinta, ainakin itellä se toimii niin, että taustamusa pyörii sillä samalla voimakkuudella kuin muutenkin ja volumepedaalilla sitten voin vaikka kokonaan äänet pistää pois itse kitaransoitostani eikä tarvi käsiä irroitella (mulla toimii tuo Behkun lankku tässäkin tarkoituksessa).
PappaSFin
Marzi
07.04.2013 23:24:09

-muuttuu vain presetin volume
-tietokoneelta tulevan musiikin volume ei muutu

Se Elevenin master on äänikortin (11R sillon kun se on koneessa kiinni) master. Eli jos sulla menee USB:tä pitkin asiat koneen ja Elevenin välillä, niin ainoa tapa on säätää tietokoneen soittimen (esim. iTunes) vola sopivaksi suhteessa kitaraan. Ei ongelma mun mielestä.

Mut jos sulla on 11R omana yksikkönä ja kone omana, niin sit mikserin kautta molemmat kajareille tms. Kahta äänikorttia (Eleven ja koneen oma) on huono ajaa rinnakkain, ei taida onnistua ees ihan noin vaan.

Vai ajattelenko nyt liika monimutkaisesti jotain? :)
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
sustain65
11.05.2013 07:58:17 (muokattu 11.05.2013 07:58:31)
Voisiko joku jelppiä ja antaa vinkkiä hieman? Millä vahvistinmallilla voisi parhaiten saada aikaan Juan Aguirren soundin, josta on esimerkki seuraavassa linkissä? En googlettelulla löytänyt hänen käyttämäänsä vahvistinta. Video on valmiiksi kohdassa jossa kitara tulee enemmän esille.

http://youtu.be/i7i-QxNaI2I?t=45s
Marzi
13.05.2013 13:06:22 (muokattu 13.05.2013 13:07:39)

sustain65: Voisiko joku jelppiä ja antaa vinkkiä hieman? Millä vahvistinmallilla voisi parhaiten saada aikaan Juan Aguirren soundin, josta on esimerkki seuraavassa linkissä? En googlettelulla löytänyt hänen käyttämäänsä vahvistinta. Video on valmiiksi kohdassa jossa kitara tulee enemmän esille.

http://youtu.be/i7i-QxNaI2I?t=45s

Plexiglas ja 4*12 Green 25W vois olla lähtökohta. Säädä aika pyöreeksi ja eteen alakertaa siivoamaan Green Od. Kaapin jälkeen graafinen eq ja kaiva yläkihinä pois ja alamiddleä lisää. Kantsii kokeilla myös J45 ja Lead 800 samalla kaapilla. Mikiksi ribbon ja kokeile onko parempi laittaa on vai off axis. SLO100 crunch ja RB 01B Blue voi kans olla kokeilemisen arvoisia. To soundi oli mun mielestä aika perus tummanpyöree od/crunch -rapsuttelu, vaikee antaa mitään suoraan vastausta. :)

"Amps ( in order on the unit)

Tweed Lux 1959 Fender Deluxe
Tweed Bass 1959 Fender Bassman
Lux Normal 1959 Fender Deluxe Reverb, Normal channel
Black Vib 1959 Fender Deluxe Reverb, Vibrato channel
Black SR 1965 Fender Super Reverb combo amp
Black Mini ????
J45 1965 Marshall JTM45 head
AC Hi Boost 1966 VOX AC30 Top Boost
Black Duo 1967 Fender Twin Reverb
Plexiglas Vari 1967 Marshall Super Lead Plexi head with Variac mod
Plexiglas 50w 1968 Marshal Super Lead 50 watt head
Plexiglas 1969 Marshall Super Lead 100 watt head
Blue Line Bass 1969 Ampeg SVT head
Lead 800 1982 Marshall JCM800 2203 100 watt head
M-2 Lead 1985 Mesa Boogie Mark IIc+, drive channel
SL100 Drive 1989 Soldano SLO-100 Super Lead Overdrive head, overdrive channel
SL100 Crnch 1989 Soldano SLO-100 Super Lead Overdrive head, crunch channel
SL100 Clean 1989 Soldano SLO-100 Super Lead Overdrive head, clean channel
Tremplate M 1992 Mesa Boogie Dual Rectifier head, channel 3: Modern High Gain
Tremplate V 1992 Mesa Boogie Dual Rectifier head, channel 2: Vintage High Gain
MS-30 1993 Matchless D/C-30 combo
RB-01b Red Bogner Ecstasy 101B head ??? Red = channel 1 ???
RB-01b Blue Bogner Ecstasy 101B head ???? Blue = channel 2???
RB-01b Grn Bogner Ecstasy 101B head ???? Green = channel 3???
DC Modern Avid Custom Modern Overdrive
DC Modern SOD Avid Custom Super Overdrive
DC Modern 800 Avid Custom 800
DC Mod Clean Avid Custom Modern Clean
DC Vintage Avid Custom Vintage Crunch
DC Vintage OD Avid Custom Vintage Overdrive
DC Vint Clean Avid Custom Vintage Clean
DC Bass Avid Custom Bass head"
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
sustain65
13.05.2013 17:30:54
Kiitos Marzi! Yritän säätää vinkkiesi pohjalta. Voi mennä "hetki" ennen kuin tiedän saanko aikaan hyvää tulosta.
Guitarwall
23.05.2013 23:37:42

Huomenna pitäis hakea 11R Musikantista, siinähän tuo meneekin mukavasti viikonloppu ihmetellessä :D

Ens kuun puolessavälissä pitäis livesetupissa jo käyttää, joten täytyy kyl yrittää päästä sinuiksi laitteen kanssa hyvissä ajoin ennen tuota.
www.constantineband.net
H053
26.05.2013 13:27:44
En tiedä onko tämä linkattu jo aiemmin tänne, mutta tällä kaverilla on kyllä aika maukkaat saundit: http://youtu.be/_s1Tr5TPzSA
Tuo on osa laajempaa Eleven Rack -opetusvideosarjaa, noista löytyy ihan hyvää asiaa ainakin tällaiselle vasta 11R:n tutustuneelle.
Y.Y.V.
Guitarwall
26.05.2013 15:32:43

Hyvä ensivaikutelma kyllä laitteesta, nopeasti löytyi hyvä komppisoundi jota lähtee jalostamaan, tyydyttävä leadsoundi jossa on ehkä eniten tekemistä vielä sekä todella hyvä clean-soundi. Säädöissä on ihan mukavasti monipuolisuutta.

Illemmalla treenit, jossa kuulee sit toimivuuden bändin kanssa. Eiköhän tuo senkin taita hyvin.
www.constantineband.net
pappasfin
26.05.2013 18:03:45
Guitarwall: Hyvä ensivaikutelma kyllä laitteesta, nopeasti löytyi hyvä komppisoundi jota lähtee jalostamaan, tyydyttävä leadsoundi jossa on ehkä eniten tekemistä vielä sekä todella hyvä clean-soundi. Säädöissä on ihan mukavasti monipuolisuutta.

Illemmalla treenit, jossa kuulee sit toimivuuden bändin kanssa. Eiköhän tuo senkin taita hyvin.

Röystä sitä lead soundia ampin jälkeen delayllä sekä reverbillä.
Reverbeistä mulla on eniten käytetty canyon, jota ei tappiin kande vetää vaan maltilla säätää sinne alkupään puolelle ja tätä ryydittää delayllä (522 - 650). (delay reverb)

Säröä ennen on mulla yleensä compura ja sillä välistä ryyditän säröpuolta.

Yksi mitä ei kande unohtaa on se speaker cabinetin säätö speaker breakup, jolla kanssa voi ryydittää soundia.
PappaSFin
4-T
31.05.2013 15:22:03
Mites jos ostaa pelkän "raudan" eli ei pro toolsia mukana.
Onko laitteen tietokoneella ohjaukseen oma ohjelma levyke vai kuuluuko se pro tools softaan?
Poika katsoi Paranoid videota ja sanoi " Mitä toi mummo tekee tuolla? ". Isä siihen että " Sehän on Ozzy! ".
Antti1
31.05.2013 16:35:59
4-T: Mites jos ostaa pelkän "raudan" eli ei pro toolsia mukana.
Onko laitteen tietokoneella ohjaukseen oma ohjelma levyke vai kuuluuko se pro tools softaan?

Protarilla sitä pitäisi ohjata. Eleven Hack pystyy siirtämään midin avulla presettejä kyl edestakas, mutta se nyt on hyvin laiha lohtu.
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
4-T
03.06.2013 15:57:52
Antti1: Protarilla sitä pitäisi ohjata. Eleven Hack pystyy siirtämään midin avulla presettejä kyl edestakas, mutta se nyt on hyvin laiha lohtu.

Kiitos. Aika pieni tuo laitteen näyttöruutu :(
Poika katsoi Paranoid videota ja sanoi " Mitä toi mummo tekee tuolla? ". Isä siihen että " Sehän on Ozzy! ".
pappasfin
03.06.2013 16:59:14 (muokattu 03.06.2013 17:03:11)
4-T: Kiitos. Aika pieni tuo laitteen näyttöruutu :(

Tuo Eleven Rack on tietysti myös Stand alone vehje eli sillä pärjää ilmankin tietokonetta, se ruutu ei ole tietystikään tietsikan näytön kokoinen mutta tuo on kyllä erinomaisen helppo käyttönen liittymä (ainakin mun mielestä), sen kun namiskoista vääntää ja aluksi tietysti vähän näkee vaivaa zekata muutamat asiat mitä niistä namiskoista tulee.

Sitten jos tuohon tulee päivityksiä niin siihen on se oma päivityssoftansa, jolla USBia pitkin päivitetään (tähän ei tarvita protaria).

Vaikka mulla on protari tuon kaverina niin en mä siitä protarista ole ikinä soundeja juurkikaan vääntäny vaan käytten itse tuon 11R:ssa olevia namiskoja ja sen näyttöä.

Mutta joo mun mielestä helppo käyttää ja voihan tohon hankkia midilankun jotta voi jaloilla sitten ottaa efektiä päälle ja pois ja vaihtaa presetistä toiseen jne. (esim. Behkun midilankku, johon hankkii sen 11promin vai olikos se Eurekapromin tätä nykyä).

Jos hyvät soundit kiinnostaa niin kannattaa harkita tuota laitetta ja ainakin kokeilla mitä tykkää.
PappaSFin
Guitarwall
06.06.2013 07:02:30

"Reamppaus" Eleven Rackin sisäisesti on kyllä loistavaa, eilen illalla tuli testattua sitä kun bändin tulevalle levylle nauhoittelin soolot kotona alkuvuodesta plugareiden kanssa ja reamppasimme ne studiossa, mutta yhteen biisiin halusin vähän erilaista soundia nyt miksauksen aikana. Meni ehkä vartti opettelussa, jos sitäkään.
www.constantineband.net
Antti1
06.06.2013 12:31:34
Guitarwall: "Reamppaus" Eleven Rackin sisäisesti on kyllä loistavaa, eilen illalla tuli testattua sitä kun bändin tulevalle levylle nauhoittelin soolot kotona alkuvuodesta plugareiden kanssa ja reamppasimme ne studiossa, mutta yhteen biisiin halusin vähän erilaista soundia nyt miksauksen aikana. Meni ehkä vartti opettelussa, jos sitäkään.

Mulla olis vähän samanlainen nakki edessä, kun täytyy äänittää live-esitystä varten bändille kakkoskitarat. Ite oon estynyt keikan suhteen ja sovitukset ei oikein kestä pelkällä yhdellä kitaralla paukkaamista. Samapa se on sit ampua enempikin noita taustaraitoja, kun niitä tulee jokatapauksessa.
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)