Maors 16.03.2013 10:27:18 | |
---|
Jos noi on mistään kotosin, ja luultavasti ovat hintaan nähden, niin kohta on joka sunnuntaihumppaajallakin digidigiä transitin kontissa. Kiinnostavia pelejä kyllä. Eikös behkulta ollut iPad-mikseriäkin tulossa? Siis samantyylinen kuin mackiellä on. Joo, Behringer iX 16 ipad-mikseri on kanssa tulossa. http://www.behringer.com/EN/Home.aspxOminaisuudet näyttävät olevan kohdallaan x32 malleissa, laitteiden kestävyydestä ei voi mennä takuuseen, toisaalta tuleehan siinä se 3v Behringer-takuu. |
zelmi 10.04.2013 11:51:31 | |
---|
|
RautiSa 11.04.2013 12:01:42 | |
---|
|
pitk 11.04.2013 15:24:47 | |
---|
|
eetuss 11.04.2013 15:35:27 | |
---|
pitk: Kävin just kuuntelemassa turboahdetun annoksen suunnittelijan kertomanatästä aiheesta. Aika lupaavalta vaikuttaa. Pitk. Saisko jonkun referaatin? :) - Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you. |
pitk 19.04.2013 21:11:29 | |
---|
eetuss: Saisko jonkun referaatin? :) Arrrgghh! Tuli puoli tuntia dataa konekivääritahdilla ;-). No pinta vaikutti todella asialliselta, kanavan romut voi konffata mieleiseensä järjestykseen, insertit mistä välistä haluaa, joka kanavassa all pass filter, ööö, monenlaista. SSL:n etareita nyt kukaan tuskin kiistää, hintalappu tulee olemaan myös sen veroinen. Jotenkin tuli sellanen fiilis, että lähtökohtaisesti on suunniteltu digitaalinen mikseri, ei yritetty tuoda analogista digiaikaan. Pitk. |
Jukpek 15.05.2013 13:20:12 | |
---|
Osaakos kukaan viisaammista kertoa käyttökokemuksia tuosta A&H qu-16 digistä? Bändille olis tarkoitus hankkia digi. |
NeliX4 23.05.2013 10:47:29 (muokattu 23.05.2013 10:47:45) | |
---|
Onkohan missää digitiskissä kunnollista RTA:ta? Studiohommissa kun tuntuu olevan ihan defacto, että EQ:ssa on hyvä RTA. Kivempi siitä on varmistella, että mikä brummaa kiertää tai mitä kamaa missäkin kanavassa liikkuu -kuulokkeiden lisäksi. |
Katti 23.05.2013 11:09:36 | |
---|
NeliX4: Onkohan missää digitiskissä kunnollista RTA:ta? Studiohommissa kun tuntuu olevan ihan defacto, että EQ:ssa on hyvä RTA. Kivempi siitä on varmistella, että mikä brummaa kiertää tai mitä kamaa missäkin kanavassa liikkuu -kuulokkeiden lisäksi. Eipä taida olla, mutta onhan noita monia tietokonepohjaisia käytettävissä, ja esim. älypuhelimiin saa ihan ilmaiseksikin suuntaa antavia... se kuinka hyviä ne on, on sit eri juttu... Kyllä mä sanon, että tohon kiertohommaan ainakin on spectograph parempi työkalu kuin RTA... ...tai siis ainakin mun mielestä... Pelkällä RTA:lla on muutenkin melko helppo mennä melko metsään, vaikka hyvä työkalu onkin omaan juttuunsa... Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
NeliX4 23.05.2013 11:37:29 | |
---|
|
Katti 23.05.2013 12:23:39 | |
---|
NeliX4: Eikö RTA ja spectograph oo sama asia? Vai onko spectograph sama kuin RTA:ta piirretään eri väreillä aikajanalle? http://www.prosoundweb.com/images/uploads/Smaartv7Image3.jpg Ei ole... Ainakaan informatiivisesti, vaikka samankaltaista asiaa esittävätkin... Spectographin yksi ihana ominaisuus on se, että se piirtää historiaa myös taajuudesta ja amplitudista... Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
Pauli Lappalainen 23.05.2013 12:42:45 (muokattu 23.05.2013 12:45:11) | |
---|
Katti: Ei ole... Ainakaan informatiivisesti, vaikka samankaltaista asiaa esittävätkin... Spectographin yksi ihana ominaisuus on se, että se piirtää historiaa myös taajuudesta ja amplitudista... Eikös tuon spetk... skept.... mikä hitto nyt olikaan... "viimeksi" piirretty näyte ole sama kuin RTA:n tai FFT-värkin näyttämä. |
NeliX4 23.05.2013 14:47:01 | |
---|
No, jokatapauksessa tuota ei taida juuri missään olla. En mä sellast sit olis tarvinnutkaan :) Sama juttu, että vaihemittarit ja stereokuvan työstämistyökalut voisivat ihan hyvin olla tuolla digitiskin näytössä. Mikä sen tekee, että studiossa toi on ihan vakio, mutta livenä ei käytössä juuri missään? |
Einherjar 23.05.2013 17:29:42 | |
---|
NeliX4: Onkohan missää digitiskissä kunnollista RTA:ta? Ainakin Rolandeissa on jonkinmoinen RTA. Pystyy tutkailemaan yhtä kanavaa/ulostoloa/ihan-mitä-vaan kerrallaan. Koskaan en ole muistanut verrata minkään kanssa sitä rinnakkain, että tarkkuudesta ei ole tarkempaa hajua. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Rumpalisti 23.05.2013 19:28:19 | |
---|
Einherjar: Ainakin Rolandeissa on jonkinmoinen RTA. Pystyy tutkailemaan yhtä kanavaa/ulostoloa/ihan-mitä-vaan kerrallaan. Koskaan en ole muistanut verrata minkään kanssa sitä rinnakkain, että tarkkuudesta ei ole tarkempaa hajua. Ja myös Allen & Heathin iLivessä ja GLD:ssä on RTA. Varmaan toiminnaltaan hyvin pitkälti Rolandin kaltainen, eli yhtä signaalia, ryhmää tai muuta ulostuloa voipi tutkailla kerrallaan. Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :) |
NeliX4: No, jokatapauksessa tuota ei taida juuri missään olla. En mä sellast sit olis tarvinnutkaan :) Sama juttu, että vaihemittarit ja stereokuvan työstämistyökalut voisivat ihan hyvin olla tuolla digitiskin näytössä. Mikä sen tekee, että studiossa toi on ihan vakio, mutta livenä ei käytössä juuri missään? RTA löytyy muutamasta bulsasta, mut enpä oo ikinä nähny tarpeelliseks. Voin olla väärässä ja korjatkaa toki jos näin on, mut ainakin näistä jonkinmoinen RTA ymmärtääkseni löytyy, A&H iLive, PM5D tiedä sit kuinka RTA on mut graafisen taustalla näkyy jotain tän tyyppistä, Avid Profile (plugarina) Koska sillon sen tarkasteltavan asian pitää olla ruudulla, jotta sä myös näät sen. Oon ite käyttäny ulkoista konetta (Smaart ja sittemmin Systune). Tällöin sul on koko ajan se näytöllä riippumatta, mitä sil tiskil puuhaa. Eli siis en ole kokenut tiskien omia analysaattoreita tarpeellisiks juurikaan siitä syystä et se näyttö on sit omistettu sille tai ei ole. Vaihemittarointi löytyy ainakin Avidilta plugarina ja sama homma eli sit se näyttö on siinä käytössä. Taisin sen vaihemittarin joskus viskata masterin perään. En tainnu soundcheckin ja keikan aikana kattoa kertaakaan :) Plus se vielä et oma analysaattori omalla tietokoneella näyttää aina samalta ja samanlailla ne asiat, tossakin kun on aika monta paikkaa missä saa vaikuttaa siihen näkymään. Ja näillä tiskin sisäisillähän ei tietääkseni onnistu mitenkään päin kahden eri asian vertaaminen eli mittamikin ja uloslähtevän signaalin vertailu. Eli ovat aika vajavaisia analysaattorisoftiin verrattuna. Viltsu
audiokantaja |
Sami_T 24.05.2013 05:41:38 (muokattu 24.05.2013 06:25:32) | |
---|
NeliX4: No, jokatapauksessa tuota ei taida juuri missään olla. En mä sellast sit olis tarvinnutkaan :) Sama juttu, että vaihemittarit ja stereokuvan työstämistyökalut voisivat ihan hyvin olla tuolla digitiskin näytössä. Mikä sen tekee, että studiossa toi on ihan vakio, mutta livenä ei käytössä juuri missään? Studio ja live on kaks täysin eri asiaa. Studiossa kerkee hinkkamaan asioita päiväkaupalla. Siellä ei oo mikkivuotoa (juurikaan), vaihtelevaa lähtösoundia, paskaa kalustoa, lavamekkalaa eikä Amarillo-akustiikkaa. Taas sitten livekeikoilla kaikkiin näihin em. asioihin tarvii elävässä elämässä (etenkin sisätiloissa) sekä etu- että lavapäässä suhtautua. Lisäksi kuvioon tulee mukaan se että se mitä tapahtuu (tai voi mitata) checkissa ei oo useimmiten sinnepäinkään mitä tapahtuu sitten vedossa. Livenä kun pistellään niin kun soitto soi niin siinä ei yleensä kerkeä tuijottelemaan mitään käppyröitä vaan homma tarvii saada jiiriin ja mieluiten sekunneissa jotta kaikki on tyytyväisiä, hommat jatkuu ja laskutusperuste syntyy. Taas, korvilla ja silleen. Mitä tulee tohon RTA:aan niin mitä enemmän on sepällä keikkoja alla niin sitä paremmin ja nopeemmin se seppä (yleensä) "kuulee" taajuusalueen tai asian mikä sitä ahistaa ja automaagisesti tarttuu oikeesta hantaakista kiinni ja hoitaa homman kotiin. Taas, korvilla. "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi |
NeliX4 24.05.2013 09:19:36 (muokattu 24.05.2013 09:41:45) | |
---|
Ei kai mikään työkalu ole järkevä, jos sitä ei ole tottunut käyttämään. Kyl mun mielestä on kiva kattella sitä RTA:ta, kun vaikka kaivelee soundchekissä pois kiertotaajuuksia. Laittaa siihen nätin tiukalla Q:lla olevan suotimen ja näkee, että osuuko se taajuus just eikä sinnepäin. Aikaa säästyy. Samalla lailla oon käyttänyt kuin stnprk tuossa yllä, että erillisessä läppärissä/koneessa pyörittänyt tuota. Luulen, että se näyttökoko on toistaiseksi se showstopperi tuon RTA:n kanssa. Samalla kun painaa solo nappia, niin ruutuun pölähtää sen kanavan RTA EQ:iden ja kompressoriasetusten viereen. |
mika.paananen 24.05.2013 19:20:19 | |
---|
Ei tietenkään kuulu aiheeseen suoranaisesti, mut miks jengi kattelee jotai kiertotaajuuksia aina?? Ku järki päässä ni ei kierrä lähtiä päälle. Miks niitä pitää oikein ettiä?? Itse käytön systune järjestelmää apuna järjestelmä virittämisessä, koska tiskit ja orkesterit sekä tilanteet vaihtuu. Mut ei mun silti tarvi missään ei baareissa eikä festareilla mitää kiertotaajuuksia etsiä!! Jos kiertää ni laitetaan hiljempaa...ja jos oikeesti sit tulee tilanne et mennään niin lujaa että pitää sitä soundia rueta jollain graafisella hörpöttimellä huonontamaan, ni ei siinä kerkiä mitää RTA mittaria rueta etsimään plugareista... Sillon reagoidaan ja korjataan tilanne! UGH! :D Sori vaa kaikille avautumisesta! :) Mika |
NeliX4 24.05.2013 20:18:01 (muokattu 24.05.2013 21:57:49) | |
---|
|