Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Läppäri + etuaste. Neuvoa kaivataan.
1 2 3
Timo JM
21.05.2013 14:53:02 (muokattu 21.05.2013 14:53:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kolme vuotta on mennyt muissa kuvioissa, ja sinä aikana setä on pudonnut laitteiden kehityksen kyydistä. Olisin kovasti kiitollinen jos saisin suosituksia seuraaviin?
 
1. PC-läppäri 17" Cubaselle (Mikä tai millainen.)
2. Mikki+linja stereoetuaste/äänikortti U1/2 (n. 500 €)
 
Sanomattakin on kai selvää, että tehoa ja laatua kaivattaisiin. Olen vaan niin totaalisen pihalla tämän hetken rautatarjonnasta.
 
Kiitos!
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Mikael
21.05.2013 16:28:38 (muokattu 21.05.2013 17:05:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervetuloa takaisin Timppa.
 
PC-läppäreistä ei hajuakaan mutta RME Babyfacea voin suositella varauksetta.
 
http://www.rme-audio.de/en_products_babyface.php
http://www.soundonsound.com/sos/apr11/articles/rme-babyface.htm
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Timo JM
21.05.2013 21:03:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti Mikael!
 
Kävin lukemassa arvosteluja ja katsomassa tuubista videoita. Niiden ja speksien perusteella vaikuttais olevan liki parasta mitä puolella tonnilla saa.
 
Toi läppäri mietityttää. Kuinkahan hyvin noi pari gigaiset prosessorit jaksaa pyörittää Cubasea efekteineen ja virtuaalisyntikoineen? Aiempi pöytäkone on niinkin taantunut kuin 1,5 GHz ja siinä piti välillä olla aika tarkkana mitä pyörittää samanaikaisesti.
 
(Olishan tuolla toi tietsikka aluekin, muttei viitsis avata useampia ketjuja.)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
drowned79
22.05.2013 01:03:36 (muokattu 22.05.2013 01:35:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

focusrite 2i2 tai focusrite 6i6 ois ainakin itelläni kiikarissa
 
asus läppärit varmaan aika hyviä ku kattoopi vähintään i5 prossulla , itellä tarkoitus käyttää freeware vst plugareita mutta täytyy vielä tyytyä pöytäkoneeseen ja tähän perus läppäriin
 
jokin kontrolleri hässäkkä esim ipad + touchosc sekä midikeybbari vaikkapa novation launchkey
 
on muuten tulossa sellane ableton live kaltainen uusi daw softakin ku "bitwig studio" kannattaa googlata ja kattoo tarkempaa tietoo , tiiä sitten millo ilmestyy mutta ite ootan innolla
 
niin ja sitten on "reaper" daw jos kiinnostaa cubase kaltainen ympäristö
 
. . . . . euforiaa o O o O o
lasal
22.05.2013 08:30:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"paljonko prosessoritehoa tarvitaan musahommiin?"
"paljonko rahaa saat kulumaan?"
Molemmat kysymykset yhtä viisaita ja perusteltuja
 
Tuolla äänityshommat-alkuun-ketjussa kerrotusti Cubasella on käytössäni eritehoisia koneita: passmark-indeksit dualCore 1200 ja i7 7100. Mitään erityisraskasta en ainakaan vielä ole tarvinnut ja molemmilla miksaukset sujuvat
 
Olisikohan taas "suu säkkiä myöten" -valinta? Eli valita työtavat konetehon mukaan?
 
Olisikohan taas "mitä lompakko kestää" -valinta? Eli ostaa reservitehoa lompakon mukaan?
 
Kalmo
22.05.2013 09:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koneen tehoa pähkäillessä kannattanee alaraja laittaa haluamansa softan suositusten (ei minimivaatimusten) mukaan, ja jos mahdollista/tuntuu järkevältä, lisätä siihen vähän, että jää raskaammille plugareillekin marginaalia.
Cubasen ja SONARIn minimivaatimukset ovat tuplaydinprossu ja 2 Gb RAMia, mutta
senhän arvaa, ettei noilla eväillä homma kovin hyvin pyöri.
 
Enpä enää löytänyt Cakewalkin sivuilta suositeltua systeemiä, aiemmin sellainen oli.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
PurpleCandle
22.05.2013 14:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on i5 prossuna ja raitoja joutuu välillä jäädyttämään Cubasessa. Viimeistään siinä vaiheessa kun kääntää miksauksen loppuvaiheessa EQ:t linear phase asentoon. Luulisin että Intelin prossuista i5 tosiaan on se minimi mikä kannattaa olla. Rammia ainakin se 4 gigaa.
 
For what it freedom?
Mikael
22.05.2013 19:24:28 (muokattu 22.05.2013 19:25:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä miten hyvin korreloi mäkkihommat mut mun läppärissä on i7 (2,7GHz) ja 4MB muistia. Tällä pyörii ProTools aika kivasti ainakin kohtuullisilla (40-50) raitamäärillä ja plugarikuormalla (Avid/Waves/Massey/kaikenlaista...).
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Danko
22.05.2013 19:29:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: 4MB muistia.
 
vai sittenkin GB?
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
Mikael
22.05.2013 19:31:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: vai sittenkin GB?
 
:D bitti ku bitti.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Timo JM
22.05.2013 20:04:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää tuntuu aika tujulta hintaansa nähden:
 
ASUS A95vj-yz101h W8 18,4" (999,90 €)
 
http://www.netanttila.com/webapp/wc … partmentId=20152&categoryId=3143414
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Danko
22.05.2013 20:12:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

setero-kaiuttimet.
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
PurpleCandle
22.05.2013 23:04:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: setero-kaiuttimet.
Se on se uusi äänentoisto-innovaatio.
 
For what it freedom?
Timo JM
23.05.2013 09:43:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hups! Tilasin sitten tämän läppärin. Vähän kirpasi, mutta eiköhän tolla pärjää jonkin aikaa.
 
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/st … rtmentId=3130100&categoryId=3130104
 
Windows 8 64-bit
Prosessori: Intel_ Core i7-3630QM Neliydin 2.4 GHz (3.4 GHz) 6Mt välimuisti
Keskusmuisti: DRAM DDR3 1600 8Gt
Näytönohjain: NVIDIA GeForce GT 635M (N13P-GLR) DDR3 1Gt
IGPU: Intel HD Graphics 4000
Kiintolevy: SATA 1000Gt 7200RPM 3.5' HDD
Optinen asema: Blu-Ray Reader / DVD-Burner
Näyttö: Full HD 18,4"
HD web-kamera
2x USB 2.0
2x USB 3.0
1x Kuulokelähtö
1x Audio-tulo
1x RJ45
1x VGA (D-Sub)
1x HDMI
Muistikortinlukija
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Timo JM
28.05.2013 19:06:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitääkö nyt mennä Babyface-kauppaan, vai olisko vielä toista vaihtoehtoa? ;-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Mikael
28.05.2013 20:22:59 (muokattu 28.05.2013 20:26:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Apogee Duet lienee samoissa hinnoissa ja varmasti laadukas. Jos tietää että enemmille kanaville ei varmasi ole käyttöä, niin Duet on varmasti myös ihan huippua.
 
Edit: eiku apogee taiskin olla vaan osx:lle...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Timo JM
29.05.2013 01:10:42 (muokattu 29.05.2013 01:35:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko noiden lukuisten halvempien mallien etuset ja muuntimet sitten kuraa?
 
(Kysyy entinen Mackie 1402-VLZ + RME DIGI96/8 PST käyttäjä.)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
johanssen
29.05.2013 20:28:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Onko noiden lukuisten halvempien mallien etuset ja muuntimet sitten kuraa?
 
(Kysyy entinen Mackie 1402-VLZ + RME DIGI96/8 PST käyttäjä.)

 
Ei ne nyt mitään täyttä kuraa oo, kyllä niillä ääntä talteen ottaa, kun homman osaa, mutta RMEllä ei ainakaan mee metsään ja ADATilla laajennusvaraa riittää, jos se sitte riittää. Riippuu tilanteesta paljonko tarvii saada kerralla sisään -tai ulos. Täältä ääni mille vaan RME vermeelle.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Timo JM
29.05.2013 21:11:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi Babyfacen asetusikkuna on vaan vähän pelottavan näköinen. Joku sanoi jossain testivideossakin jotain siitä. Yksinkertaiselle miehelle pitäis laitteidenkin olla yksinkertaisia ;-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Mikael
29.05.2013 21:46:17 (muokattu 29.05.2013 21:47:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Toi Babyfacen asetusikkuna on vaan vähän pelottavan näköinen. Joku sanoi jossain testivideossakin jotain siitä. Yksinkertaiselle miehelle pitäis laitteidenkin olla yksinkertaisia ;-)
 
Se on just yksi laitteen hienoja puolia. Sen oman mikserisoftan avulla voi tehdä kaikenlaista mahtavaa. Mulla se ainakin lisäksi toimi ProToollssin kanssa ihan suoraan paketista poks ilman mitään erillisiä säätöjä. Onhan siinä toki monien mahdollisuuksien mukana myös mahdollisuudet sekoilla jonkin verran, mutta kyllä se mun mielestä ainakin oli todella suoraviivainen ja looginen käyttää.
 
Mut onhan varmaan toki noita edullisempiakin pelejä jotka on ihan käyttiskamaa, mutta kyllä mä näkisin että tuossa hintaluokassa RME ja Apogee edustavat parhaimmistoa. En toki oo testannut kaikkia joten mutua mukana :D
 
RME ajuripolitiikka on ihan huippua...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «