Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Maxon OD-9 modaus
1 2
tm-74
21.05.2013 13:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapa viisaammat ja kokeneemmat vähän noista tubescreamer-modeista.
Mulla on tollanen Maxonin OD-9, joka on kyllä mainio tubescreamer, mutta onhan siinä meikäläisen makuun liikaa sitä keskialueen kyttyrää. Ja tone-potikkaa avaamalla soundiin tulee minun makuuni vain epämiellyttävää riipivyyttä.
 
Minkälaisia hyviä modeja on olemassa ja kuka osaisi sellaisen pätevästi toteuttaa, itse kun olen täysi tumpelo, enkä elektroniikastakaan juuri mitään ymmärrä.
Onko kokemusta millainen tuo Analogman Silver mod on? Mihinkään valtamerten taakse en kyllä tosin ala pedaalia lähettelemään.
 
Laulava Kylätohtori
21.05.2013 13:28:42 (muokattu 21.05.2013 13:31:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monte Allums on yksi tunnettu modien kehittäjä. Löytyisiköhän sieltä:
 
http://www.monteallums.com/pedal_mods.html
 
Kotimaisista tinaajista voin suositella ainakin jäseniä: Timppax, s0r0666. Danielu rakentaa loistavia klooneja, mutta en tiedä tekeekö modeja - kannattaa kysyä.
 
Tai sitten kannattaa miettiä, koko pedaalin vaihtoa? Tuon nyt luulisi saavan helposti kaupaksi. Erilaisia od-purkkejahan löytyy joka makuun...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Spike
21.05.2013 14:33:55 (muokattu 21.05.2013 14:34:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vois olla hyvä lähtökohta vähentää basson leikkautumista, niin vaste tasaantuu? Ehkä vastaavasti yläpäätäki vois avata enemmän?
 
Liekö tuo sama piiri kuin ibanez ts9?
 
Insane Kane
21.05.2013 17:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Vois olla hyvä lähtökohta vähentää basson leikkautumista, niin vaste tasaantuu? Ehkä vastaavasti yläpäätäki vois avata enemmän?
 
Liekö tuo sama piiri kuin ibanez ts9?

 
Minä näkisin että jos laitteessa ei ole mieluinen soundi, olis ehkä vaihto fiksumpaa kuin alkaa sorkkimaan sisuksia. :)
Nykyään on jo muitakin lo-gainereita kuin ts.
 
"Arka ja hankala mies"
Laulava Kylätohtori
22.05.2013 09:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja varsinkin, jos ei itsellä ole kiinnostusta tinailla modauksia, niin helposti tulee halvemmaksi myydä ei-miellyttävä pedaali ja ostaa tilalle uusi. Ja eteenpäin myytäessä modattu on aina modattu...
 
Ehkä esim. jotain liikaa/liian vähäistä bassonleikkautumista voisi vielä modailla, mutta vaikuttaa, että ehkä OD-9 ei vain ole ns. sun juttusi. Markkinoilta löytyy paljon ts-johdannaisia, joissa ei ole liiallista keskialuekorostusta ja soundi on muutenkin smoothimpi...
 
Näin siis vain sivusta huudellen asiasta mitään tietämättä... ;)
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Decadetroll
22.05.2013 10:04:16 (muokattu 22.05.2013 10:04:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ja varsinkin, jos ei itsellä ole kiinnostusta tinailla modauksia, niin helposti tulee halvemmaksi myydä ei-miellyttävä pedaali ja ostaa tilalle uusi. Ja eteenpäin myytäessä modattu on aina modattu...
 
Ehkä esim. jotain liikaa/liian vähäistä bassonleikkautumista voisi vielä modailla, mutta vaikuttaa, että ehkä OD-9 ei vain ole ns. sun juttusi. Markkinoilta löytyy paljon ts-johdannaisia, joissa ei ole liiallista keskialuekorostusta ja soundi on muutenkin smoothimpi...
 
Näin siis vain sivusta huudellen asiasta mitään tietämättä... ;)

 
Voihan se spedun myydä pois ja ostaa vaikka musikdingin tuupihuutajakloonin ja tekee siitä 808-version. On niin helppo homma, että sen osaa tehdä kyllä kuka vaan. Ohjeet ovat kattavat ja piirilevy on selkeästi merkitty yms. On musta ainakin paljon "smoothimpi" ja parempi kuin tuo ts-9.
 
Eikä maksa kuin muutaman kympin.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
rrroope
22.05.2013 12:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Voihan se spedun myydä pois ja ostaa vaikka musikdingin tuupihuutajakloonin ja tekee siitä 808-version. On niin helppo homma, että sen osaa tehdä kyllä kuka vaan. Ohjeet ovat kattavat ja piirilevy on selkeästi merkitty yms. On musta ainakin paljon "smoothimpi" ja parempi kuin tuo ts-9.
 
Eikä maksa kuin muutaman kympin.

 
muttakun lähtökohtaisesti tubescreamer on alunperin suunniteltukin niin, että se korostaa middleä ja leikkaa bassoa. näin saatiin se sähkökitara paremmin kuulumaan sieltä muun bändin seasta. jos ei tykkää keskialuekyttyrästä, niin tubescreamer ei vaan oikeasti ole se juttu sitten. säröjä löytyy vaikka minkälaisia muitakin joka makuun.'
 
Laulava Kylätohtori
22.05.2013 12:23:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rrroope: muttakun lähtökohtaisesti tubescreamer on alunperin suunniteltukin niin, että se korostaa middleä ja leikkaa bassoa. näin saatiin se sähkökitara paremmin kuulumaan sieltä muun bändin seasta. jos ei tykkää keskialuekyttyrästä, niin tubescreamer ei vaan oikeasti ole se juttu sitten. säröjä löytyy vaikka minkälaisia muitakin joka makuun.'
 
Ja jos bändin kanssa soittaa, niin bassojen leikkaus on vain hyvä asia (IMO)...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Decadetroll
22.05.2013 12:36:40 (muokattu 22.05.2013 12:38:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rrroope: muttakun lähtökohtaisesti tubescreamer on alunperin suunniteltukin niin, että se korostaa middleä ja leikkaa bassoa. näin saatiin se sähkökitara paremmin kuulumaan sieltä muun bändin seasta. jos ei tykkää keskialuekyttyrästä, niin tubescreamer ei vaan oikeasti ole se juttu sitten. säröjä löytyy vaikka minkälaisia muitakin joka makuun.'
 
Toki joo. Aloittajaa näytti ärsyttävän se mid-piikki, ts-808 se ei ole niin kova, on paljon pehmeämpisaundinen od se. Ei riivi eikä raavi. Siis jos tykkää muuten saundista ja purkin käyttäytymisestä vahvarin edessä.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
Laulava Kylätohtori
22.05.2013 12:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Toki joo. Aloittajaa näytti ärsyttävän se mid-piikki, ts-808 se ei ole niin kova, on paljon pehmeämpisaundinen od se. Ei riivi eikä raavi. Siis jos tykkää muuten saundista ja purkin käyttäytymisestä vahvarin edessä.
 
Tällainen käsitys itselläkin on 808:sta, mutta kun ei ole omakohtaisia kokemuksia molemmista, niin en viitsinyt mitään kirjoitella...
 
Ehkä kannattaisi pistää torille vaihtoilmoitus, eikös nuo ole saman arvoisia, joten menisi varmaan päittäin...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
iec
22.05.2013 13:12:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarvitset overdrivea jossa parempi equ, niin tässä jotain vaihtoehtoja:
MI Audio Blue Boy Deluxe, Visual Sound Garage Tone Drivetrain, Mooer Flexboost, Bad Monkey... En nyt osaa sanoa ovatko kaikki noista TS-johdannaisia.
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
22.05.2013 13:42:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Jos tarvitset overdrivea jossa parempi equ, niin tässä jotain vaihtoehtoja:
MI Audio Blue Boy Deluxe, Visual Sound Garage Tone Drivetrain, Mooer Flexboost, Bad Monkey... En nyt osaa sanoa ovatko kaikki noista TS-johdannaisia.
 
-iec

 
Mulla on tuo Mi Audion Blue Boy Dlx ja se on kyllä hyvä. Tosin olen kahden vaiheilla, että myynkö sen vai en, mutta kuitenkin. Siitä saa ruuvattua tosi lähelle samaa soundia kuin monista muista purkeista, esim. MP:n SHOD ja SBOD. Ei siis samaa, mutta melko lähelle. Siitä ei lopu säädöt kesken ja on IMO smoothimpi kuin TS:t...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Insane Kane
22.05.2013 13:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tällainen käsitys itselläkin on 808:sta, mutta kun ei ole omakohtaisia kokemuksia molemmista, niin en viitsinyt mitään kirjoitella...
 
Ehkä kannattaisi pistää torille vaihtoilmoitus, eikös nuo ole saman arvoisia, joten menisi varmaan päittäin...

 
Mulla oli kerran purkki jossa kytkimillä sai muutettua laitteen vastaamaan TS-808/TS-9/TS-10.
Kun opari oli sama ja muutenkin samat nomparellit, nuo erot oli melko pirun vähäiset.
 
"Arka ja hankala mies"
iec
22.05.2013 19:05:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Mulla on tuo Mi Audion Blue Boy Dlx ja se on kyllä hyvä. Tosin olen kahden vaiheilla, että myynkö sen vai en, mutta kuitenkin. Siitä saa ruuvattua tosi lähelle samaa soundia kuin monista muista purkeista, esim. MP:n SHOD ja SBOD. Ei siis samaa, mutta melko lähelle. Siitä ei lopu säädöt kesken ja on IMO smoothimpi kuin TS:t...
 
Joo sultahan mä itse asiassa tuon MI Audio-vinkin sainkin tässä joku aika sitten :) Onhan noita tosiaan vaikka ja mitä TS-klooneja ja muitakin pedaaleja olemassa, mutta näyttää olevan vähemmistönä sellaiset, joissa on monipuolisemmat equ-säädöt. Mooer on kyllä ainakin minut yllättänyt melko uutena merkkinä. Saattaapa tuohon omaan pedaalilautaankin tulla lisää Mooereita, kun taas joskus innostuu säätämään.
 
@insane kane: Sullahan on komean näköisiä pedaaleja. Olitkohan se sinä joka hait multa sen Joyon SBOD:n ihan mielenkiinnosta (tai sitten joku muu, kun ei tullut kysyttyä hakijalta mnetin nimimerkkiä)
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
Insane Kane
22.05.2013 19:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Joo sultahan mä itse asiassa tuon MI Audio-vinkin sainkin tässä joku aika sitten :) Onhan noita tosiaan vaikka ja mitä TS-klooneja ja muitakin pedaaleja olemassa, mutta näyttää olevan vähemmistönä sellaiset, joissa on monipuolisemmat equ-säädöt. Mooer on kyllä ainakin minut yllättänyt melko uutena merkkinä. Saattaapa tuohon omaan pedaalilautaankin tulla lisää Mooereita, kun taas joskus innostuu säätämään.
 
@insane kane: Sullahan on komean näköisiä pedaaleja. Olitkohan se sinä joka hait multa sen Joyon SBOD:n ihan mielenkiinnosta (tai sitten joku muu, kun ei tullut kysyttyä hakijalta mnetin nimimerkkiä)
 
-iec

 
Kiitokset, on niitä jokunen tullu niperreltyä. Nyt on ollu par vuotta homma telakalla ajanpuutteen, tilojen ja kiinnostuksen myötä.
Minähän se olin kyllä.
 
"Arka ja hankala mies"
nakedzen
22.05.2013 19:27:22 (muokattu 22.05.2013 19:28:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Voihan se spedun myydä pois ja ostaa vaikka musikdingin tuupihuutajakloonin ja tekee siitä 808-version. On niin helppo homma, että sen osaa tehdä kyllä kuka vaan. Ohjeet ovat kattavat ja piirilevy on selkeästi merkitty yms. On musta ainakin paljon "smoothimpi" ja parempi kuin tuo ts-9.
 
Eikä maksa kuin muutaman kympin.

 
Ei se taida aloittajaa auttaa kun Maxon OD9 = Ibanez TS808. Maxonin OD808 taas on = TS10.
 
http://www.analogman.com/ts9.htm
 
Meikäläinen kanssa kallistuisi spedun vaihdon kannalle. Bad Monkey on hyvä jos haluaa vähemmän sitä middlepiikkiä ja pehmeämmän soundin. Mulla olisi yksi muuten myynnissä, höhö.
Decadetroll
22.05.2013 22:41:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Ei se taida aloittajaa auttaa kun Maxon OD9 = Ibanez TS808. Maxonin OD808 taas on = TS10.
 
http://www.analogman.com/ts9.htm
 
Meikäläinen kanssa kallistuisi spedun vaihdon kannalle. Bad Monkey on hyvä jos haluaa vähemmän sitä middlepiikkiä ja pehmeämmän soundin. Mulla olisi yksi muuten myynnissä, höhö.

 
Ahaa, oletin nimen perusteella olevan klooni ts-9:sta :) My bad.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
nakedzen
23.05.2013 00:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Ahaa, oletin nimen perusteella olevan klooni ts-9:sta :) My bad.
 
Njoo, eipä noista ota hullukaan enää selvää mikä on johdannainen mistäkin. :D
komero
23.05.2013 08:22:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottaisin myös pedaalin vaihtoa. Maxon SD-9 on aika toisenlainen purkki, aivan mahtava :) Itsellä kyllä vielä kuherruskuukausi menossa sen kanssa.. Tässä Scott Henderson kertoo jotain ko. laitteesta: http://www.youtube.com/watch?v=hMDP4o9UJ-s
 
Laulava Kylätohtori
23.05.2013 08:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Ei se taida aloittajaa auttaa kun Maxon OD9 = Ibanez TS808. Maxonin OD808 taas on = TS10.
 
http://www.analogman.com/ts9.htm

 
No voi himppeli sentään. Mistä näistä nyt sitten oikeasti tietää, mikä on mikäkin, kun netissä on kyllä ihan päinvastaistakin tietoa tarjolla. Ja vieläpä yhtä luotettavilta tahoilta kuin Analogman (en nyt muista tarkaan mistä).
 
Ai pitäisi kuunnella ja päättä sen perusteella? Ei koskaan, nettiä lukemalla ne päätökset kuuluu tehdä. Tiedä, vaikka itse kuulisi väärin. Olisihan se nolo olla keikalla Not Isot Pojat Approved -pedaalilla....
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «