Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Engl Fireball 100 E635 mykistelee
1
m@tu
20.05.2013 11:27:41 (muokattu 20.05.2013 12:08:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jes, eli valitettavasti oudolla tavalla ääni feidaantuu ko. nupista. Jonkun ajan käynnistyksen jälkeen toimi normaalisti mutta kun esim. vaihtaa kanavaa ja pistää soimaan niin ääni tulee "fade-in" -efektin lailla 10 sekan päästä mutta ei välttämättä kestä kuin muutaman sekunnin jonka jälkeen feidaantuu pois.
 
Etuasteputket näyttivät olevan alkuperäiset mutta vaihdettiin treeniksellä oleviin ehjiksi epäiltyihin etuasteputkiin, minkä jälkeen toimi ehkä 10 minuuttia minkä jälkeen alkoi taas mykistelemään. Eli olisikohan vika pääteputkissa, vaikka Englin etupaneelin pääteputkien vikavalot eivät mitään vikaa näytäkään?
 
Putkityypit Englissä:
pääteaste 4 * 6L6GC
etuaste 4 * ECC83
 
Ja jos on jollain kokemuksia putkien vaihdosta ja miten eri putkityypit vaikuttaa tuommoisen tulipallin saundiin, niin kommentteja tänne päin kiitos :)
 
Gabe
20.05.2013 12:56:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mef!sto: Ja jos on jollain kokemuksia putkien vaihdosta ja miten eri putkityypit vaikuttaa tuommoisen tulipallin saundiin, niin kommentteja tänne päin kiitos :)
 
Uraltonelta on saanut aina hyvin apua putki asioissa: http://www.uraltone.com/blog/?page_id=39&language=fi
slapvete
20.05.2013 13:00:21 (muokattu 20.05.2013 13:05:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P. Kurkela 5by5:llä osaa auttaa varmasti ja ammattitaitoisesti.
 
http://www.5by5.fi/fi/custom_shop
 
paavo(at)5by5.fi
+358 (0)40 552 7546
 
e: Ootkin Oulussa, ei sitten mitn. Mutta jos putkien vaihto ei tunnu olevan hallussa, niin kannattaa heittää kone huoltoon. Ajankäytöllisesti tehokasta ja lisäksi turvallista: biasoidessa joudut kuitenkin mittaamaan anodijännitteen ja ottamaan koneen auki.
 
Tsekkaa kuitenkin ensin kaikki piuhat, myös kaiutinkaapeli. Tavallisimmat signaalitien ongelmat on piuhajohdannaisia.
 
Noissa koneissa harvemmin on mitään sofistikoitunutta putkenkuntoanalysaattoria sisällä. Jos ongelma on pääteputkesta johtuva vai tulee ja menee, mitään vikavaloa tuskin syttyy.
 
Myös löysät/väsyneet inputjakit tai niiden irronneet juotokset aiheuttavat rokkievankeliumin vaikenemisia.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
sarkain
20.05.2013 14:40:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oululaisten vahvistinongelmaisten ihmisten kannattaa kääntyä korjaaja Pasi Kurttion toimeen. Ammattitaitoinen kaveri, joka tekee kaikki korjaukset sekä huollot kohtuulliseen hintaan.
 
http://vahvistinpaja.com/
 
Insane Kane
20.05.2013 15:28:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sisällä oleva monipinniliitin/ liittimet voi olla löystynyt.
Mulla käväs savage jossa oli tehtaalla huitastu yksi piirilevyä pitävä muovilutku ohi reijästään. Näin heppoinen piirilevy (se jossa etuset kiinni) pääsi heilumaan ja aiheuttamaan kontaktihäröjä yhteen liittimeen.
Piirilevyt on kuparipuoli ylespäin ja liiitin luonnollisesti siellä komponenttipuolella joten huolto oli hitusen berberistä. Levyn irrottaminen olisi ottanut varsin pitkän tovin...
 
"Arka ja hankala mies"
m@tu
20.05.2013 22:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti tiedoista, pitää kai se kiikuttaa huoltoon... Tai sitten kokeilla itse vaihtaa ne putket, jospa se siitä joskus vaikka vituttaahan se tietty.
 
uusiipe
22.05.2013 09:30:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Sisällä oleva monipinniliitin/ liittimet voi olla löystynyt.
Mulla käväs savage jossa oli tehtaalla huitastu yksi piirilevyä pitävä muovilutku ohi reijästään. Näin heppoinen piirilevy (se jossa etuset kiinni) pääsi heilumaan ja aiheuttamaan kontaktihäröjä yhteen liittimeen.
Piirilevyt on kuparipuoli ylespäin ja liiitin luonnollisesti siellä komponenttipuolella joten huolto oli hitusen berberistä. Levyn irrottaminen olisi ottanut varsin pitkän tovin...

 
Nuo "muovilutkut" eli muoviset piirilevypidikkeet ei mun mielestä kuulu vahvistimiin ollenkaan. Aivan järjestään joka ikisessä huoltamassani on yksi tai useampi sellainen ollut irrallaan. Joko tehtaan tai normaalin käytön jäljiltä.
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Inuiiddi
22.05.2013 09:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ite tajuunu englistä sen että siis soundihan on hiton hyvä ja konseptit helvetin kovia, mutta kuoren alla äärimmäisen huonolaatuisista komponenteista kasattu tuotos, esim konkkaviat älyttömän tavallisia samoin kylmäjuotokset... ei nyt ihan bugeran tapaan mutta ton hintaisilta brändikoneilta vois olettaa teknisen laadun olevan hieman jämäkämpää tasoa.
 
Tami
22.05.2013 10:58:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Inuiiddi: ite tajuunu englistä sen että siis soundihan on hiton hyvä ja konseptit helvetin kovia, mutta kuoren alla äärimmäisen huonolaatuisista komponenteista kasattu tuotos, esim konkkaviat älyttömän tavallisia samoin kylmäjuotokset... ei nyt ihan bugeran tapaan mutta ton hintaisilta brändikoneilta vois olettaa teknisen laadun olevan hieman jämäkämpää tasoa.
 
Hmm.. melko jämäkkää yleistämistä. Perustuuko "älyttömän tavalliset konkkaviat ja juotokset" johonkin muuhun kuin mutuun tai kavereilta kuultuihin..? Ainakin omaan mielikuvaan verrattuna (vika/myyty laite)-suhteeltaan nuo tuommoiset viat tuntuvat vähemmistölle.....
 
Tuommoisia piirilevy-hirviöitähän nuo nykyvekottimet ovat Mesasta Bugeraan,se on vaan tiukkaa tuo bisnes. Komponenttien laatua eri vahvistinten välillä seuratessa voi päätyä samalle tehtaalle vahvistimen hinnasta riippumatta. Muuntajat sitten erikseen.
 
Toisaalta tuo huollon monimutkaisuus on suurimalle osalle mitäänsanomaton paikka, koska putkien vaihdosta lähtien joudutaan turvautumaan huoltomieheen. Ja huoltomiestä jos ei "piirilevyt" kiinnosta, voi aina siirtyä bussikuskiksi.. ;D
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
slapvete
22.05.2013 13:11:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: . Ja huoltomiestä jos ei "piirilevyt" kiinnosta, voi aina siirtyä bussikuskiksi.. ;D
 
Kylli.
 
Ja keskimäärin Englin tuotteet ovat kyllä varsin keikkailua kestäviä ja rakenteeltaan OK. Ottakaapa vaikka E530 auki, ei ole ihan hirvittävä himmeli.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Insane Kane
22.05.2013 13:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uusiipe: Nuo "muovilutkut" eli muoviset piirilevypidikkeet ei mun mielestä kuulu vahvistimiin ollenkaan. Aivan järjestään joka ikisessä huoltamassani on yksi tai useampi sellainen ollut irrallaan. Joko tehtaan tai normaalin käytön jäljiltä.
 
Olen täysin samaa mieltä.
 
"Arka ja hankala mies"
Insane Kane
22.05.2013 14:05:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Inuiiddi: ite tajuunu englistä sen että siis soundihan on hiton hyvä ja konseptit helvetin kovia, mutta kuoren alla äärimmäisen huonolaatuisista komponenteista kasattu tuotos, esim konkkaviat älyttömän tavallisia samoin kylmäjuotokset... ei nyt ihan bugeran tapaan mutta ton hintaisilta brändikoneilta vois olettaa teknisen laadun olevan hieman jämäkämpää tasoa.
 
Vitsikkäänä miehenä nimesin silloisen oman savageni bugeraksi, sillä vahva kiinalaisen liukuhihnatyön fiilis oli sisuskaluissa =).
Yllätyksenä myös tuli ongelmien yleisyys kun surffasin kaljua raapien intervebin foorumeita diagnosoidessa raakalaisen vikaa.
Ei ole tarkotus kenenkään mieltä pahoittaa mut tällänen fiilis mulla on.
Ongelmista ja mun saamasta laatufiiliksistä huolimatta tekis mieli testata invaderi.
Särösoundin tiukkuus oli jo tuossa savagessa jotain mitä en aikaisemmin ollu kokenu.
 
"Arka ja hankala mies"
m@tu
22.05.2013 14:15:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uusiipe: Nuo "muovilutkut" eli muoviset piirilevypidikkeet ei mun mielestä kuulu vahvistimiin ollenkaan. Aivan järjestään joka ikisessä huoltamassani on yksi tai useampi sellainen ollut irrallaan. Joko tehtaan tai normaalin käytön jäljiltä.
 
Itse asiassa eilen soittelin vahvistinpajalle asiasta ja juuri tämän tyyppistä vikaa ounasteli, eli luultavastikin merkkikohtaista tai sitten tämän hetken kitaranuppeissa on tällaisia vikoja enemmänkin. Sääli vaan kun pajalla kuulosti olevan parin viikon jonot, enkä rupea itse aukomaan, en helvetissä kun se on melko varmasti mun käsittelyn jälkeen kohta romuläjänä treeniksen nurkassa / m.netin torilla :)
 
Fireballi on kyllä ollut hyvinkin tiukkasaundinen laitos, varsinkin kun TS-9:n läpi runttaa niin meinaa tulla tippa housuun. Savagesta ei ole kyllä kokemusta, Blackmorea olen kerran testaillut mutta ei säväyttänyt ainakaan pikaisella testailulla.
 
P-man
22.05.2013 21:13:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Inuiiddi: ite tajuunu englistä sen että siis soundihan on hiton hyvä ja konseptit helvetin kovia, mutta kuoren alla äärimmäisen huonolaatuisista komponenteista kasattu tuotos, esim konkkaviat älyttömän tavallisia samoin kylmäjuotokset... ei nyt ihan bugeran tapaan mutta ton hintaisilta brändikoneilta vois olettaa teknisen laadun olevan hieman jämäkämpää tasoa.
 
Mulla on yhdeksän ENGLiä ollut ja ainoastaan yhdessä oli jonkinlaista vikaa. Se ilmeni kun olin laittanut vahvistimen jo kiertoon ja uusi omistaja korjuutti sen takuun piikkiin.
Vanhin vahvistin oli yli 5v vanha ja putkia myöten täysin alkuperäinen, ei mitään häikkää siinäkään. Kestäviä pelejä on ENGLit ollut ainakin mulla.
 
m@tu
23.05.2013 20:27:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, nyt on Engli kiikutettu vahvistinpajalle. Toivottavasti ei tule kalliiksi... Niin, ja tuli siinä turistessa mieleen mahdolliset takuuasiat, eli jos se olisi vaikka esim. Thomannilta ostettu niin siinähän voi olla vielä sitä kolmen vuoden takuuta jäljellä, tai sitten se on omistajanvaihdoksen takia loppunut.
 
m@tu
06.07.2013 19:08:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodih, eli oli jotain diodivikaa mikä ilmeni siten että kolmeen etuasteputkeen ei tullut jostain syystä virtaa / signaalia tms? Joten juotokset olivat kaikki kunnossa mutta näytti tulevan diodien kohtuu edullisella uusimisella kuntoon. Hienoa :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «