Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hinta-arviota kontralle
1
StringPervert
21.05.2013 12:52:36 (muokattu 21.05.2013 12:54:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isoisäni on soittoharrastuksen päättymisen myötä myymässä vanhan kontrabassonsa. Kaipaisin tässä vaiheessa tietäviltä hieman arvioita soittimen arvosta. Soittimesta kiinnostuneet voivat toki esittää tarjouksiakin.
 
Basso on kuulemma mahdollisesti Italiassa valmistettu. Isoisäni osti basson 80-luvulla Raumalta, missä paikallinen soitinrakentaja oli vuonna -87 uusinut rikkinäisen pohjan (tästä on soittimen sisällä takakannessa merkintäkin). Omistajan mukaan basso "soi hyvin ja ääni kantaa pitkälle". Linkin takana muutama kuva, joiden perusteella toivottavasti joku osaa sanoa soittimesta jotakin: https://www.dropbox.com/sh/vmw88nvq5bqdf7q/Ic-yHhO-QZ
 
JudeJude
21.05.2013 16:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaunis soitin! Mahtaako sen sisällä olla jotain merkintää valmistajasta - yleensä pohjaan on liimattu lappu, joka näkyy f-aukoista kurkkimalla.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
Heikki L.
21.05.2013 16:35:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa viedä soitin suoraan ammattitaitoiselle sepälle arvioitavaksi. Erittäin karkeasti arvioituna ihan ok -luokan soittimen saa tonnilla-parilla, hyvä maksaa viisi tonnia ja erittäin hyvät kympistä ylöspäin. Soittimen kunto tietenkin vaikuttaa tähän.
 
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
StringPervert
21.05.2013 17:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Lienee paikallaan kiikuttaa soitin sepälle. Jostakin syystä tämä ei tullut edes mieleeni. Ties vaikka itse ottaisin käyttööni kunhan viritetään soittotatsi kohdilleen.
 
artope
22.05.2013 09:31:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StringPervert: Kiitos vastauksista. Lienee paikallaan kiikuttaa soitin sepälle. Jostakin syystä tämä ei tullut edes mieleeni. Ties vaikka itse ottaisin käyttööni kunhan viritetään soittotatsi kohdilleen.
 
Jos mulla sattuis kohdalle, niin pitäisin ehdottomasti itselläni.
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
pekezu
22.05.2013 12:02:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikaisella arviolla näyttäis kokopuiselta bassolta. Niiden arvo on usein vanerisia yms. korkeampi. Mutta osaava seppä osaa kertoa hinnan paremmin.
 
"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
MPU
22.05.2013 14:23:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artope: Jos mulla sattuis kohdalle, niin pitäisin ehdottomasti itselläni.
 
Samoin. Suvun soittimesta en ihan heti luopuisi.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «