Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran kielet, mitä ja miksi?
1
käsi
21.05.2013 18:28:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika paljon täällä on keskustelua kitaroista, piuhoista, pedaaleista, vahvistimista ja putkista mutta ei juurikaan osu silmään keskustelua kitaran kielistä. Millaisia kieliä käytätte ja miksi? Onko syy tiettyyn merkkiin mitä käytät markkinointi, hinta vai soundi?
 
Oon viime päivinä lukenut aika paljon soundiin vaikuttavista tekijöistä. Näemmä kielien valintakin voi olla melkein rakettitiedettä. pakko myöntää että itselläni on vaikuttimia ollut markkinointi höpötykset sekä hinta. D'addariota ja ernie ball kieliä käyttänyt viime vuodet. Erniet pitkälti markkinoinnin aiheuttaman mutuilun takia.
 
Miten muilla? Onko joku kielimerkki se juttu? Onko joku teistä tutkinut asiaa?
 
julkke
21.05.2013 18:33:37 (muokattu 21.05.2013 18:37:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX:n kymppejä, koska ne ovat tasalaatuisia ja niitä saa Uraltonelta 25 setin boksin halvalla.
 
E: Näyttävät kallistuneen viimenäkemästä, silti erittäin kohtuuhintaisia peruskieliä.
 
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Harris
21.05.2013 18:35:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=67456&co=240
 
Ziggy Bubba
21.05.2013 18:55:44 (muokattu 21.05.2013 18:56:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varsin harvassa on ne kerrat kun tosissaan kuulen kielimerkeissä soundieroa. (Tiiä sitten onko puukorvan vikaa vai mitä...)
 
D'Aaddario ja Ernie Ball ovat olleet eniten käytössä ns. normimalleista, sittemmin olen vähitellen siirtynyt Elixireihin - pluikas tatsi sopii omaan käteen mukavasti ja kieliä tykkään vaihtaa mahd. harvoin.
 
Toi oli hyvä maininta tuo markkinointi. Varmasti sekin vaikuttaa valintoihin, kuten myös nämä nettikeskustelut.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
TMik
21.05.2013 19:07:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tottunu käyttämään ernie ballin 10-46 satsia ja luulen kyllä sekä kuulevani että tuntevani eron kun testaan jotain muita merkkejä samassa kitarassa.
 
Tai sitten vaan kuvittelen mutta jokatapauksessa ne on parhaat.
 
käsi
21.05.2013 19:09:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harris: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=67456&co=240
 
Kah perhana. Jostain syystä en haulla löytänyt tota.
 
Jäin ite pohtimaan kieli asioita kun lukasin blogin, muistaakseni custom soundsin sivuilta, aiheesta. Kun ilmeisesti kieliä valmistaa vain pari kolme tehdasta ja raaka kielet tuottaisi vain yksi firma Jenkeissä noille valmistajille. Muut maat tietenkin on asia
erikseen.
 
Muutamia kielimerkkejä ite olen kolunnut läpi. Nyt tosiaan ernie ballit on mulla käytössä pääsääntöisesti. En soundissa ole huomannut eroja esim d'addarioon mutta tuntuu vähän tasalaatuisemmilta. D'addariolla on ollu välillä mulla susi settejä.
Mutta, juuri noille firmoille tekee sen raaka kielen sama tehdas. Eli onkohan vaan markkinavoimat tehny kepposen mulle ja uskottelen ernien olevan parempi? Hinnassakin on tietenkin pieni ero.
 
Punoksissa ja niiden teossa on mahdollisesti ne erot. Ja laadun tarkkailussa vai onko?
Ehkä mainokset on parempia erniellä kuin d'addariolla.
 
käsi
21.05.2013 19:19:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisi jatkaa tätä tuossa vanhassa ketjussa. Ja yön voisi poistaa. Sorry kun en huomannut tuota aiempaa
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «