Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Switchit sekaisin
1
oldgnrback
21.05.2013 16:53:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli olin tässä keikalla kuukausi sitten, ja keikan alussa sitten huomasinkin, että kun laitan Rhythm-mikit päälle, niin tuleekin Lead-mikit, ja toisinpäin. Eli mistä tämä voi johtua? Toi asetus on nyt ollut lespassa tähän päivään saakka ja alkaa touhu kyrpiä. ennen keikkaa ei ollut ongelmia, ja olen kuullut että kyseisessä mestassa muillekin kitaristeille tullut tämä ongelma.
 
horseface
21.05.2013 17:04:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaankin tämä on huumoria? Vähän vaikea uskoa, että kitara on mennyt sekaisin jossain tietyssä keikkapaikassa. Mutta voihan siellä operoida joku moilanen, joka silmän välttäessä on käynyt muuttamassa vähän kytkentöjä. Tarvinneeko tuon kytkimen kääntämiseen ylösalaisin edes kolvia?
 
Oli miten oli, näin on!
LaMotta
21.05.2013 17:06:25 (muokattu 21.05.2013 17:13:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asia on luultavasti niin, että kyseisessä mestassa kitaristit menee niin känniin, että siinä on sekaisin switchi jos toinenkin?
 
Teoriassa Les Paul-tyyppinen kytkin voi pyörähtää 180 astetta.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Joees
21.05.2013 17:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ongelma jatkuu muuallakin kuin kyseisellä keikkapaikalla niin kääntää sitä muoviläpyskää 180 astetta niin että tekstit ovat kytkimen kanssa oikein. Ongelma ratkaistu.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Groke
21.05.2013 17:52:19 (muokattu 21.05.2013 17:55:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkäpä Eddie Van Halen on käynyt jossain välissä soittamassa kitarallasi. Hänhän haluaa Wolfgangiensa mikkivalitsimen toimivan päinvastoin kuin yleensä (samantapainen kytkin kuin esim. Les Pauleissa, sijaintinsakin puolesta).
Tai sitten kytkin on entisellään ja kaikki muu ympärillä on kääntynyt jostain kosmisesta syystä.
 
Jopa sekin on ainakin teoriassa mahdollista, että se kiinnitysrengas on vuosien varrella löystynyt ja siksi kytkin on pikkuhiljaa kääntynyt, tai ehkä ennemminkin asian hoksanneen Moilasen toimesta käännetty 180 astetta.
Jolloin se toimii täysin normaalisti, paitsi että suunta on muuttunut "EVH-tyyppiseksi". Silloin kandee varmaan kääntää kytkin itselle mieluisaan asentoon ja kiristää kunnolla paikoilleen.
Vaikkapa jollain tälläisellä, jos ei saa pihdeistä tulla rumia jälkiä: http://www.stewmac.com/shop/Tools/S … =100101&xst=1&xsr=1217&tab=Pictures
 
Tuskin se Moilanen on mikkivalitsimen laitimmaisia johtojakaan päittäin vaihtanut, koska sattui olemaan kolvi mukana. Sen tempun efektihän olisi käytännössä sama, kuin koko kytkimen kääntäminen 180 astetta. Tosin eihän siitä Moilasesta koskaan tiedä...
 
Gypsy
21.05.2013 18:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo varmaan on mestasta kiinni :D Hywä läppä, ainakin näin wähän hutikassa. Nauroin, thank you!
 
Aamen
mattim
21.05.2013 18:08:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siellä keikkapaikalla käy joku niitä Rhythm/Treble lätkiä kitaroissa veivaamaassa, Back Street Crawlerin soolokitaristi raportoi samaa joskus 70 luvulla poltergeistina.
 
Mä joku päivä töitä teen, joku helvetin aamu seitsemäksi meen.
Arkka
21.05.2013 21:01:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko kyseessä ulkomaankiertue? Australiassa kenties?
 
Gabe
21.05.2013 21:25:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä jos pyrkisit uudelleen samaan mestaan keikalle? Hyvällä tuurilla kääntyy sitten takaisin oikein päin. :)
oldgnrback
26.05.2013 22:16:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hehhe..enpäs tullu itse kelanneeksi et sen vois todellakin kääntää switchiä 180astetta..kai joku sit oli tehnyt ne vittumaiset, mutta alkoholillahan ei ollut mitn tekemistä, sillä keikkahan oli nutalla.
 
Confidentum
27.05.2013 15:23:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistat Gibsonin ja kaikki on taas hyvin ;)
 
I started out with nothing and I still got most of it left
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «