Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 585 86 87 88 89343 344 345 346 347
Gabe
21.05.2013 11:48:34 (muokattu 21.05.2013 12:14:25)
Laulava Kylätohtori: Soundi on kunnossa ja tiedossa on kokemuksen kautta, että ei se soundi enää poljinta vaihtamalla parane, mutta silti on pakonomainen tarve ostaa tämä:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=759633

Ostakaa nyt se pois kiusaamasta rahatonta miestä... Mitähän tuollainen muuten uutena maksaa?

Voihan perse.. olisit ollut näyttämättä. :) Texas Ranger on meikäläisenkin ostoslistalla.

Mikähän taika siinäkin on että kun ei olisi rahaa niin tori aivan vilisee tavaroista joita on ostoslistalla, mutta kun rahaa sitten olisi niin ei löydy käytettynä vaikka miten kärsivällisesti odottelee.
Gabe
21.05.2013 17:15:15
Methis: Kärsivällisesti = 2 viikkoa ja sit on pakko jo hommata jotain muuta? :-)

Ehkä siinä ja siinä sen kaksi viikkoa ja sen jälkeen uutena. :)

Ei oo onneksi moista ongelmaa hirmusti ollut sen jälkeen kun lopetin kaasuttelun. Suosittelen.

Ei pysty ihan vielä lopettamaan. Lauta olisi koottava valmiiksi ja sitten pitäisi panostaa vähän vielä vahvistimeen. Kitarat ei kylläkään enää juuri gasittele mikä on mukavaa.
Laulava Kylätohtori
22.05.2013 09:06:43
Gabe: Ei pysty ihan vielä lopettamaan. Lauta olisi koottava valmiiksi ja sitten pitäisi panostaa vähän vielä vahvistimeen. Kitarat ei kylläkään enää juuri gasittele mikä on mukavaa.

Sitten, kun kuvittelet laudan olevan kunnossa, katse siirtyy vahvistimiin. Sitten, kun olet ostanut Bluetonen(ref. aikaisemmat kirjoituksesi), alat miettimään elementtejä, sitten vahvistimen ja elementtien myötä menee lauta uusiksi ja pedaaliralli alkaa taas. Sitten onkin jo kitaran (tai vähintään mikkien) vuoro, mikä johtaa taas elementtien/pedaalin vaihtoon. Sitten onkin jo vahvistimen vaihdon aika, koska vaihtelu, gas ja tähtien asento ja koko ruletti lähtee taas alusta... Ei tämä lopu koskaan...

Vaikka joka treenien jälkeen Bluetonen toimivuus ja soundin hyvyys sykähdyttää mieltä, eikä oikein kiinnosta edes käyttää polkimia kuin paikoitellen, niin silti tulee katsottua toria ja mietittyä, että tuo ja tuo on pakko ostaa, koska mojo ja soundi... Silti, vaikka olen tullut siihen tulokseen pedaalien kanssa, että ei se soundi enää parane pedaalia vaihtamalla, ainoastaan muuttuu ja itse asiassa suurin osa pedaaleista, joita olen ostanut, ovat kaikesta loistavuudestaan huolimatta huonompia kuin nykyinen ykkös-od.... Niin turhaa, mutta kiehtovaa ja pakonomaista.. ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
22.05.2013 09:21:46
Laulava Kylätohtori: Sitten, kun kuvittelet laudan olevan kunnossa, katse siirtyy vahvistimiin. Sitten, kun olet ostanut Bluetonen(ref. aikaisemmat kirjoituksesi), alat miettimään elementtejä, sitten vahvistimen ja elementtien myötä menee lauta uusiksi ja pedaaliralli alkaa taas. Sitten onkin jo kitaran (tai vähintään mikkien) vuoro, mikä johtaa taas elementtien/pedaalin vaihtoon. Sitten onkin jo vahvistimen vaihdon aika, koska vaihtelu, gas ja tähtien asento ja koko ruletti lähtee taas alusta... Ei tämä lopu koskaan...

Näinhän se taitaa mennä. :D Mutta onhan tämä gasittelu ihan mukavaakin jos sen mieltää omaksi harrastuksekseen, eikä se ainakaan toistaiseksi ole vienyt aikaa ja energia apois soitosta. Ehkä uudet kamat ovat aina inspiroineet soittamaan enemmän ja erilaisempaa tavaraa.

Vaikka joka treenien jälkeen Bluetonen toimivuus ja soundin hyvyys sykähdyttää mieltä, eikä oikein kiinnosta edes käyttää polkimia kuin paikoitellen, niin silti tulee katsottua toria ja mietittyä, että tuo ja tuo on pakko ostaa, koska mojo ja soundi... Silti, vaikka olen tullut siihen tulokseen pedaalien kanssa, että ei se soundi enää parane pedaalia vaihtamalla, ainoastaan muuttuu ja itse asiassa suurin osa pedaaleista, joita olen ostanut, ovat kaikesta loistavuudestaan huolimatta huonompia kuin nykyinen ykkös-od.... Niin turhaa, mutta kiehtovaa ja pakonomaista.. ;)

Paatuneen kamarunkkarin suusta. ;) Mikä muuten on teikälaisen ykkös-od nykyään?
Laulava Kylätohtori
22.05.2013 09:54:48
Gabe: Näinhän se taitaa mennä. :D Mutta onhan tämä gasittelu ihan mukavaakin jos sen mieltää omaksi harrastuksekseen, eikä se ainakaan toistaiseksi ole vienyt aikaa ja energia apois soitosta. Ehkä uudet kamat ovat aina inspiroineet soittamaan enemmän ja erilaisempaa tavaraa.

Totta. Mukavaa hommaa, jos se pysyy hanskassa. Eli soiton ohessa testailee kamoja, eikä kamojen testauksen ohessa yritä myös soitella...

Paatuneen kamarunkkarin suusta. ;) Mikä muuten on teikälaisen ykkös-od nykyään?

Onneksi olen vielä aloittelija foorumin todellisiin runkkareihin nähden, joille mikään ei ole pyhää ja koko arsenaali vaihtuu sukkia useammin... ;)

Tämän hetken ykköseksi on muodostunut Lovepedalin Eternity Roadhouse HW. Jos puhtaalle kanavalle käyttää, niin värittää vähän soundia, mutta itse käytän sitä Dusty Roadin särökanavan boostaukseen. Toimii kyllä loistavasti, eikä mainitsemaani väritystä enää huomaa, eli vääränlainen väritys puuttuu. Todella tasapainoinen ja vahvistinmainen pedaali... Me likes... ;)
AngieRainbow
22.05.2013 11:32:02
Mitä GAS ilmiöön omalla kohdallani tulee, niin pyrkimys ei ole enää niinkään saada parempaa saundia ja kitaraa, koska R9 LP ja Bluetone nuppi+kaappi ovat täydellisiä.

Itseäni kiehtoo vaihtelun halu. On mukava omata useampi kitara ihan vaan siksi, että välillä voi soittaa jollain muullakin kuin aina sillä samalla. Tänään lähden illalla Suhr:in hakuun enkä usko, että se on R9:ä parmepi, mutta varmasti todella hyvä ja ennen kaikkea erilainen.

Sama koskee pedaalilautaani. Bluetonen saundi on parhaimmillaan ihan pelkkä kitara+piuha meiningillä, mutta välillä on mukava heittää pedaalia kehiin ei parantaakseen saundia vaan soittaaksen vahtelun vuoksi jollain muulla saundilla.

Moni meistä soittaa hyvin laajaalti eri musiikkityylejä, jolloin on kiva (ei pakko) olla erilaista laitteistoa eri musiikkityyleihin. Vaikka sillä yhdellä lempikitaralla ja vahvistimella voisi soittaa mitä vaan, niin on mukava valita laitteet musiikkityylin mukaan ihan fiiliksen vuoksi. SRV-touhuun strato ja Megadethiin joku vähän modernimpi keihäs jne.

Tämmöistä tämä omalla kohdallani on. Kallista mutta hauskaa. Tuossa kun varailin Suhr-rahoja kasaan, niin mietin jälleen, että voisihan sitä ostaa koko rahalla piriäkin, mutta kitarasta on enemmän iloa (ja vähemmän haittaa).

Kylätohtori tosiaan tietää, mistä puhuu. Odota Gabe vaan, niin jossain kohtaa alkaa kaiuttimien vaihtoviikot :) Varsinkin jos hankit nupin ja sille kaapin. Parit elementit on omassanikin käynyt.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Räbbänä
22.05.2013 13:35:34 (muokattu 22.05.2013 13:43:36)
Japanissa julkaistu jonkinlainen reissue Ibanezin vanhasta DT520. Alkanut enemmänkin näkymään paikallisten puljujen listoilla:

http://www.digimart.net/guitar/inst_detail.do?instrument_id=DS02013286
↑↑↓↓←→←→BA
Gabe
22.05.2013 13:49:38 (muokattu 22.05.2013 13:50:43)
Laulava Kylätohtori: Totta. Mukavaa hommaa, jos se pysyy hanskassa. Eli soiton ohessa testailee kamoja, eikä kamojen testauksen ohessa yritä myös soitella...

Näin juuri, näin kun pyrkii toimimaan niin kamarumba tuo sisältöä soittamiseen. Tai näin sen voi ainakin perustella itselleen. :)

Tämän hetken ykköseksi on muodostunut Lovepedalin Eternity Roadhouse HW. Jos puhtaalle kanavalle käyttää, niin värittää vähän soundia, mutta itse käytän sitä Dusty Roadin särökanavan boostaukseen. Toimii kyllä loistavasti, eikä mainitsemaani väritystä enää huomaa, eli vääränlainen väritys puuttuu. Todella tasapainoinen ja vahvistinmainen pedaali... Me likes... ;)

Aijai.. makea purkki. Millainen dynamiikka esimerkiksi SHOD:hen verrattuna? Mistä muuten löytyi? Saapa nähdä onko Texas Rangerista tuon haastajaksi.

AngieRainbow: Sama koskee pedaalilautaani. Bluetonen saundi on parhaimmillaan ihan pelkkä kitara+piuha meiningillä, mutta välillä on mukava heittää pedaalia kehiin ei parantaakseen saundia vaan soittaaksen vahtelun vuoksi jollain muulla saundilla.

Ollaan tästä samoilla linjoilla, vaihtelu virkistää. Ja kun perusjutut on kunnossa niin eri pedaaleitakin on mukava heittää siihen päälle.

Kylätohtori tosiaan tietää, mistä puhuu. Odota Gabe vaan, niin jossain kohtaa alkaa kaiuttimien vaihtoviikot :) Varsinkin jos hankit nupin ja sille kaapin. Parit elementit on omassanikin käynyt.

Näinhän siinä varmasti tulee käymään. :) Näillä näkyminen olen nuppia ja kaappia hommaamassa. Tai oikeastaan ajattelin hommata kotiin 2x10 kaapin kun tilaa liikenee ja 2x12 kaapin sitten isompaan käyttöön. Mutta pitää nyt vielä rauhassa pähkäillä millaisen vahvistimen oikein haluan. Sillä aikaa keskityn näihin purkkeihin. :)
Laulava Kylätohtori
23.05.2013 11:16:35 (muokattu 23.05.2013 11:18:31)
Gabe: Mielenkiintoinen setti. Pistähän kokemuksia jos tähän päädyt? Tsekkaapas semmoinenkin setti kuin Bare Knuckle Slow Hand, mikäli on siitä kirkkaasta stratosta kyse? Tosi hyvät Blues/Rock pörinät lähtee tuosta, mukavan tumma/paksu/keskiäänipainotteinen stratosoundi.

Ostin kuin ostinkin tuon setin ja se tulee toiseen kitaraan, jossa ei ole kirkkausongelmia. Mikit olivat valmiiksi juotettu parempiin potikoihin ja kytkimeen, mutta potikoiden tapin paksuus oli liian suuri sopiakseen pleksiin. Eli jouduin kuitenkin tinaamaan mikit vanhoihin potikoihin.

No en oikeastaan ehtinyt kuin kokeilemaan, että toimii ja toimiihan se. Loistava setti, mutta niin on Antiquitytkin ja nyt saan taas pähkäillä, että kummat kitaraan ja kummat torille... On tää niin vaikeeta. Tai sitten voisi kokeilla niitä siihen kirkasstratoon. Olis pitänyt asua CCCP:ssä niin olisi vain tarvinnut päättää, että ottaako vai ei. Eikä sitäkään olisi tarvinnut liian usein pähkäillä...

VZ ovat vähän kirkkaammat ja ehkä selkeämmät, mutta Antiquityissa on enemmän jotain harmonisia kerrannaisia tai jotain. Tiedä edes mitä ne oikeastaan ovat, mutta jotenkin "rikkaampi" soundi tai jotain...

Lovepedal ei ole niin dynaaminen mielestäni, mutta sen ominaissoundi on omaan korvaan muuten parempi kuin SHODissa. SHOD oli kyllä dynamiikaltaan, selkeydeltään ja erottelevuudeltaan täydellinen, mutta itse ominaissoundi ei vaan ollut samaa tasoa.. Tuli minulle vaihdossa Red Fangiin...
ReBeat
23.05.2013 21:30:34

Tollanen olis vitun hieno laittaa räkin päälle kitarasoundia analysoimaan: http://www.ebay.com/itm/111059161282
Laulava Kylätohtori
23.05.2013 21:36:13
ReBeat: Tollanen olis vitun hieno laittaa räkin päälle kitarasoundia analysoimaan: http://www.ebay.com/itm/111059161282

Tai Blackface Deluxe Reverbin päälle vedellessä telellä perinnebluesia...
vvaltsu
24.05.2013 07:51:32
Räbbänä: Japanissa julkaistu jonkinlainen reissue Ibanezin vanhasta DT520. Alkanut enemmänkin näkymään paikallisten puljujen listoilla:

http://www.digimart.net/guitar/inst_detail.do?instrument_id=DS02013286

Aika vitin hieno.
Naisen seksuaalisuus lähtee alistumisen tarpeesta. - Krice
Gabe
24.05.2013 10:59:20
Laulava Kylätohtori: Ostin kuin ostinkin tuon setin ja se tulee toiseen kitaraan, jossa ei ole kirkkausongelmia.

VZ ovat vähän kirkkaammat ja ehkä selkeämmät, mutta Antiquityissa on enemmän jotain harmonisia kerrannaisia tai jotain. Tiedä edes mitä ne oikeastaan ovat, mutta jotenkin "rikkaampi" soundi tai jotain...

Tuo onkin hankala tilanne kun molemmat soundit kuulostaa hyvältä, siitä pitäisi päättää kummasta pitää enemmän. Jos tykkäät tuossa noista antiquityistä niin voisithan tosiaan kokeilla tätä settiä siihen kirkkaaseen stratoon, voisit pitää sitten molemmat soundit. :)

Lovepedal ei ole niin dynaaminen mielestäni, mutta sen ominaissoundi on omaan korvaan muuten parempi kuin SHODissa. SHOD oli kyllä dynamiikaltaan, selkeydeltään ja erottelevuudeltaan täydellinen, mutta itse ominaissoundi ei vaan ollut samaa tasoa.. Tuli minulle vaihdossa Red Fangiin...

Kiitos, vaikuttaa mukavalta tuokin purkki. En usko että mikään purkki omassa setissäni vie SHOD:n paikkaa.. mutta kokisin silti tarvetta toiselle erilaiselle OD:lle, joku ärhäkkä ja tumma soundinen voisi sopia lautaan kivasti.
JaaGeRMaisTeR
31.05.2013 22:49:02
Dodi.. ja nyt joku ostaa tuon 250€ jaskan veke torilta.... mieluiten mahdollisimman nopeesti. Kiitos :D
V
Krice
31.05.2013 22:59:05 (muokattu 31.05.2013 22:59:45)

Fender Classic Seriesin nitrolakkakepit on hienoja ja niissä tuntuu olevan jopa youtuben perusteella hyvä soundi. Tosin ehkä suurin ongelma minulle on se, että stratossa on liian iso runko. En tiedä miksi ne ei voisi vähän pienentää sitä, koska onhan se kaulan paksuuteenkin verrattuna todella iso. Kaula näyttää joltakin tikulta massiivisen rungon rinnalla.
Laulava Kylätohtori
31.05.2013 23:09:07
Krice: Fender Classic Seriesin nitrolakkakepit on hienoja ja niissä tuntuu olevan jopa youtuben perusteella hyvä soundi. Tosin ehkä suurin ongelma minulle on se, että stratossa on liian iso runko. En tiedä miksi ne ei voisi vähän pienentää sitä, koska onhan se kaulan paksuuteenkin verrattuna todella iso. Kaula näyttää joltakin tikulta massiivisen rungon rinnalla.

Ne eivät voi pienentää sitä, koska sitten se olisi liian pieni, enkä minä voisi enää ostaa stratoa...

Millä tavalla se muuten on liian iso? Liian paksu? Miten se haittaa? Tarkoitan, että siinähän on ne viisteet ja strato on muutenkin kitaroista sieltä kevyimmästä päästä..
Vetehinen
31.05.2013 23:38:14
Krice aloitti viikonlopun vieton reippaalla trollilla.
"Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk)
hallu
31.05.2013 23:49:05 (muokattu 31.05.2013 23:49:46)
Krice: Fender Classic Seriesin nitrolakkakepit on hienoja ja niissä tuntuu olevan jopa youtuben perusteella hyvä soundi. Tosin ehkä suurin ongelma minulle on se, että stratossa on liian iso runko. En tiedä miksi ne ei voisi vähän pienentää sitä, koska onhan se kaulan paksuuteenkin verrattuna todella iso. Kaula näyttää joltakin tikulta massiivisen rungon rinnalla.

Fenderiltähän löytyisi se bullet, joka on pinemmällä rungolla, mutta muuten kuin strato. Omasta mielestäni straton runko ei ole mitenkään erityisen iso, muta mulla on tuo isolapainen malli niin se taspainottaa sitä kokonaisuutta. Mulla on tuo Carvin superstrato, niin ei sen runko kovin paljoa ole pinempi kun nuo tuossa rinnakkain könöttää. Eihän sitä volapotikkaakaan olisi tilaa viedä kauemmas jos runko kovin pieni olisi;-)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Krice
01.06.2013 00:55:16

Onkohan muuten Fenkun stratojen runkojen koossa ollut koskaan eroja, vai onko ne kaikki olleet aina samasta muotista aikojen alusta lähtien? Näyttää joskus siltä, että joissakin malleissa olisi pienempi runko kuin toisissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)