Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tulli vai posti
1
Multigenre
19.05.2013 17:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei. Oliskohan kenellakaan kokemusta soittimien tuomisesta Suomeen Japanista? Olen nyt Japanista ja olisin tuomassa basson mukanani, onko kannattavampaa tuoda se kentalle ja sitten maksaa sen koneeseen mukaan vai postittaa se taalta kotiin? Mielipiteita, kokemuksia?
 
absqua
19.05.2013 18:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koneeseen mukaan vaan. Hyvällä säkällä vältät tullit. Postitse se onnistuu epätodennäköisemmin.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Multigenre
19.05.2013 21:28:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Koneeseen mukaan vaan. Hyvällä säkällä vältät tullit. Postitse se onnistuu epätodennäköisemmin.
 
Oletko itse tuonut jonkun soittimen lentokoneessa? Toden nakoisesti joudun tullaamaan soittimen.
 
absqua
19.05.2013 21:31:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multigenre: Oletko itse tuonut jonkun soittimen lentokoneessa? Toden nakoisesti joudun tullaamaan soittimen.
 
En japanista, mutta jenkeistä kyllä. En joutunut tullaamaan. Lisäksi olen lukuisat kerrat tullut eu:n ulkopuolelta keikkareissuilta Suomeen oma basso käsimatkatavarana, eikä siitäkään ole kerran kertaa kyselty mitään.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hollstro
19.05.2013 22:25:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multigenre: Oletko itse tuonut jonkun soittimen lentokoneessa? Toden nakoisesti joudun tullaamaan soittimen.
 
Olen tuonut kolme soitinta Japanista koneessa. Se on sitten omantunnon- ja ostohintakysymys haluaako sen tullata vai ei. Jos on gigbagi olalla niin tullimies voi kysyä mikä se on. Virallinen ohje on ilmoittaa tullissa jos hinta on yli 430 €. http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/index.jsp
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
jukka490
20.05.2013 13:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen tuonut neljä kitaraa Kiinasta, kolme bassoa ja yhden sähkökitaran. Kerran tullissa kysyivät, olenko tulossa keikalta :-)
 
Ihan ensimmäisellä kerralla basson hinta ylitti vähän vanhan verovapaan tuontirajan, 170 euroa. Pääsin suullisella varoituksella.
 
Kannattaa sitten rynniä etunenässä sinne lentokoneeseen, että saa gigpackin hyllylle hyvälle paikalle.
 
jukka490
21.05.2013 11:46:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin unohtui mainita, että kollega osti MM jazzbasson USA:sta ja kovan laukun siihen. Hän oli sitten matkustamassa joululomalle. Sovittiin, että otta basson laukkuineen mukaan. Kaveri ei uskaltanut ottaa sitä käsimatkatavarana matkustamoon, joten se meni matkatavarahihnalla ns. erikoismatkatavarana (handle with care). Laukku ja basso tulivat vahingoittumattomina Suomeen. Tullin läpihän se ei mennyt, kun se oli matkatavara. Laukku oli avattu USA:n päässä, siitä oli lappu sisällä todisteena.
 
Loppumatkan se matkusti Matkahuollolla perille saakka. Noudin sen jouluaattona, MH oli silloin vain vähän aikaa auki. Oli kohtalaisen mukavaa avata "joululahja" etukäteen ja alkaa soittelemaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «