![]() 19.05.2013 17:43:18 | |
---|---|
Al Jarreau & George Duke ja musta groove. http://www.youtube.com/watch?v=nLd1Bd4tp3E "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell | |
![]() 19.05.2013 17:48:38 (muokattu 19.05.2013 17:54:37) | |
Taas täällä on melkoinen keskustelu mikä pohjaa pelkästään semantiikkaan, biisi vs musa blaa blaa blaa. Ihan sama juttu kuin pari viikkoa sitten sanasta tatsi piti vääntää. Voihan sanojen merkityksestä olla noin tarkkoja ja niiden rajoja voi vartioida noin tarkasti, mutta pakkoko siihen on muita vetää, voisi harjoittaa edes hieman muiden huomioon otamista? Ei kaikkia kiinnosta n*ssia jokaista pilkkua. Selvennän vielä. Kirjoitin "Tsekkasin tuolta Casiopeialta pikaotannalla pari keikkaa. Kuulosti aika samanlaisilta kaikki biisit ja toteutus. Onko bändillä kaikki biisit tuollaista pirtsakkaa fuusiofunkia..." Tuosta tartuttiin siihen että musa ja biisit ovat eri asia. Jos kirjoitan että biisit JA toteutus, niin eikö se sitten vielä sisällä sitä Speedyn tarkoittamaa MUSAA? Mulla on vaan sellainen olo että väännetään vääntämisen vuoksi, eikä yritetäkään ymmärtää kirjoituksen(i) pointtia. Suoraan sanottuna kyllästyttää, että keskustelut menevät (mun mielestä) tyhjänpäiväisille sivupoluille, kun pitää ruveta jauhamaan sanamerkityksistä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 19.05.2013 17:56:11 (muokattu 19.05.2013 18:00:18) | |
markkuliini: Taas täällä on melkoinen keskustelu mikä pohjaa pelkästään semantiikkaan, biisi vs musa blaa blaa blaa. Ihan sama juttu kuin pari viikkoa sitten sanasta tatsi piti vääntää. Voihan sanojen merkityksestä olla noin tarkkoja ja niiden rajoja voi vartioida noin tarkasti, mutta pakkoko siihen on muita vetää? Selvennän vielä. Kirjoitin "Tsekkasin tuolta Casiopeialta pikaotannalla pari keikkaa. Kuulosti aika samanlaisilta kaikki biisit ja toteutus. Onko bändillä kaikki biisit tuollaista pirtsakkaa fuusiofunkia..." Tuosta tartuttiin siihen että musa ja biisit ovat eri asia. Jos kirjoitan että biisit JA toteutus, niin eikö se sitten vielä tarkoita MUSAA? Mulla on vaan sellainen olo että väännetään vääntämisen vuoksi, eikä yritetäkään ymmärtää kirjoituksen(i) pointtia. Suoraan sanottuna kyllästyttää, että keskustelut menevät (mun mielestä) tyhjänpäiväisille sivupoluille, kun pitää ruveta jauhamaan sanamerkityksistä. Juuri näin, bingo, kiitos tästä..=) Selvennän vielä, että en aloittanut mitään enkä tarkertunut sinun juttutuun ollenkaan vaan selvensin sitä mitä arse kysyi.. arse: mutta MUSA vs. BIISIT on jo sen verran erikoinen vastakkainasettelu, että se vaatii sulta vähän avaamista. Ja Jazzmessias alkoi kaverina vängätä heti vastaan kun huomasi tilaisuutensa tulleen, johon minä tietenkin menin heti mukaan.. Joten lopettakaa se vänkääminen ja pikkuasioihin tarttuminen Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse | |
![]() 19.05.2013 18:00:32 (muokattu 19.05.2013 18:14:59) | |
markkuliini: Taas täällä on melkoinen keskustelu mikä pohjaa pelkästään semantiikkaan, biisi ja musa blaa blaa blaa. Ihan sama juttu kuin pari viikkoa sitten sanasta tatsi piti vääntää. Voihan sanojen merkityksestä olla noin tarkkoja ja niiden rajoja voi vartioida noin tarkasti, mutta pakkoko siihen on muita vetää? Eikö tasokkaan keskustelun (yhtenä) ehtona ole se, että on sovittu yhteinen mahdollisimman yksiselitteinen kieli? Jos jonkun keskustelijan ajatus ja tarkoitus tuntuu epäselvältä sanavalintojen takia niin eikö silloin ole hyvä vähän selvennellä asioita ja varmistaa, että kaikilla osoittaa sanaston osalta sukset suunnilleen samaan suuntaan? Ymmärrän kyllä, että tämä saattaa ajaa keskustelua vähän eri suuntaan kuin alkuperäisen viestin kirjoittaja oli ajatellut mutta ei se aina ole pelkästään pahitteeksi. Mäkään en aluksi ymmärtänyt tuota biisi vs musa ajattelua mutta perille meni kun kirjoittaja vähän avasi ajatustaan. Ja sitä kautta minä ja varmaan joku muukin sai keskustelusta enemmän irti. Edit: se sun aiemmin käyttämä tatsi sana vei munkin ajatukset eri suuntaan kuin mikä sun viestin sisältö oli kun mä oon käsittäny tatsilla sitä miten miten kapuloita pidetään käsissä ja miten ne vuorovaikuttaa lyötävien soitinten kanssa (millainen pomppu jne) eli hienovaraisempia eroja kuin se, että soittimia soitetaan selkeästi eri tavoin (hautaus/ei-hautaus, virvelin lyöntikohta, jne). Sen takia silloinkaan se semanttinen keskustelu ei ollut mulle turhaa lätinää. Kai ihmiset vaan suhtautuu eri tavoin tämmöiseen. Jotkut pitää sitä pilkunviilaamisena, toiset arvoa lisäävänä keskusteluna sinällään. "Remember, it's an artform, not a competitive sport." (-Old Steve) | |
![]() 19.05.2013 18:09:16 (muokattu 19.05.2013 18:09:45) | |
Anonymous-jazz: Al Jarreau & George Duke ja musta groove. http://www.youtube.com/watch?v=nLd1Bd4tp3E No tässä hyvä esimerkki siitä, että biisi nyt ei ollu kovin kummonen, pikkusen jotakin höpötystä, sooloa ja jeejeeonksteillähyvämeininki juttua, mutta kaikki Jarreu tekee on vaan niin mielenkiintosta että sitä kehtaa kuunnella. Saundit oli hyvät ja komppi toimi ihan ok.. Mutta jos tuon saman olisi tehnyt joku Peräseinäjokelainen basisti Keijo ja rumpali Reijo kansalaisopiston bändilinjalta, ei se enhä olisi kuullostanut yhteä hienolta musiikilta.. vaikka biisi olisikin ollut sama.. Onneksi kuulijoita on niin paljon, toiset tykkää äidistä ja toiset äidin äidistä, äitiä yhtä kaikki.. kaikille riittää..=) E: persetti kun osaa enää kirjottaakaan.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse | |
![]() 19.05.2013 18:12:42 (muokattu 19.05.2013 18:19:31) | |
MxS: Eikö tasokkaan keskustelun (yhtenä) ehtona ole se, että on sovittu yhteinen mahdollisimman yksiselitteinen kieli? Jos jonkun keskustelijan ajatus ja tarkoitus tuntuu epäselvältä sanavalintojen takia niin eikö silloin ole hyvä vähän selvennellä asioita ja varmistaa, että kaikilla osoittaa sanaston osalta sukset suunnilleen samaan suuntaan? Ymmärrän kyllä, että tämä saattaa ajaa keskustelua vähän eri suuntaan kuin alkuperäisen viestin kirjoittaja oli ajatellut mutta ei se aina ole pelkästään pahitteeksi. Mäkään en aluksi ymmärtänyt tuota biisi vs musa ajattelua mutta perille meni kun kirjoittaja vähän avasi ajatustaan. Ja sitä kautta minä ja varmaan joku muukin sai keskustelusta enemmän irti. Tuo biisi vs musa lähti mun selkeässä kirjoituksesta, joka luettiin/tulkittiin/lainattiin huolimattomasti. Sen takia tää mua erityisesti ärsyttää. Mäkään en tajunnut tuota Speedyn musa vs biisit vastakkainasettelua, mutta en jaksanut alkaa kyselemään, koska edellisellä kerralla ihan vastikään hän väänsi siitä mita sana tatsi saa merkitä. Myöskin kyseisen nimimerkin käyttämä nimien vääntäminen ("jazzmessias" jne.) on mulle todellinen turn-off käydä keskustelua. Sori, ei huvita vääntää tällaisista pikkumaisista asioista. Mä haistan tahallaan väärinymmärtämistä, se mua tässä pohjimmiltaan v*tuttaa. Nähdään pieni asiavirhe ja takerrutaan siihen. Esim. asianajajalle se on hyödyllinen taito, mutta tappaa tällaista keskustelua aika tehokkaasti. Edit: Tatsista vielä. Jos ja kun mun videon info-laatikossa lukee tarkalleen mitä mä teen ja kun käytän siinä yhteydessä suhteellisen abstraktia ja moniselittelistä sanaa 'tatsi', on mun mielestä ihan turhaa alkaa jumittamaan sen sanan merkityksestä. Pahinta mitä tapahtui oli se että joku saattoi katsoa videon väärin odotuksin. MUTTA kaikki tajusivat mitä siinä tapahtui. Uhriton rikos niin kuin sanotaan, asianajajien kielellä. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 19.05.2013 18:17:51 (muokattu 19.05.2013 18:18:59) | |
Speedy: No tässä hyvä esimerkki siitä, että biisi nyt ei ollu kovin kummonen, pikkusen jotakin höpötystä, sooloa ja jeejeeonksteillähyvämeininki juttua, mutta kaikki Jarreu tekee on vaan niin mielenkiintosta että sitä kehtaa kuunnella. Saundit oli hyvät ja komppi toimi ihan ok.. Mutta jos tuon saman olisi tehnyt joku Peräseinäjokelainen basisti Keijo ja rumpali Reijo kansalaisopiston bändilinjalta, ei se enhä olisi kuullostanut yhteä hienolta musiikilta.. vaikka biisi olisikin ollut sama.. Onneksi kuulijoita on niin paljon, toiset tykkää äidistä ja toiset äidin äidistä, äitiä yhtä kaikki.. kaikille riittää..=) E: persetti kun osaa enää kirjottaakaan.. Mutta sepäs tuossa juuri onkin, että aidon grooven voi vain tuntea kehollaan ja kehon kieli ei valehtele. Koska tämä rytmitaju/groove on jo ihmisen DNA:ssa sisällä. Mutta jos ei keho pääse tuohon moodiin mukaan, niin ymmärrän kyllä, että tylsältähän tuollainen musiikki kuullostaa ilman kehon groovea. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell | |
![]() 19.05.2013 18:47:47 (muokattu 19.05.2013 18:48:23) | |
markkuliini: Sori, ei huvita vääntää tällaisista pikkumaisista asioista. Kai tähän keskustelumeininkiin kuuluu myös se, ettei aina saa valita mitä pilkkua viilataan ja minkä annetaan olla :-) markkuliini: Edit: Tatsista vielä. Jos ja kun mun videon info-laatikossa lukee tarkalleen mitä mä teen ja kun käytän siinä yhteydessä suhteellisen abstraktia ja moniselittelistä sanaa 'tatsi', on mun mielestä ihan turhaa alkaa jumittamaan sen sanan merkityksestä. Pahinta mitä tapahtui oli se että joku saattoi katsoa videon väärin odotuksin. MUTTA kaikki tajusivat mitä siinä tapahtui. Uhriton rikos niin kuin sanotaan, asianajajien kielellä. :) No oli siinä se riski, että kieltä olis pahoinpidelty eli sen tatsi-sanan merkitystä olis epäselvennetty entisestään, eikös..? Kun se jo entuudestaan on moniselitteinen käsite niin eikö siitä juuri sen takia ollut syytä muutama sana vaihtaa? Ymmärrän toki, että se ei ole kivaa jos oma ansiokas keskustelunaloitus vesittyy siihen semantiikkasössötykseen. Sen takia pitää olla tarkkana mitä kirjoittaa ;-) Joo, olen pilkunnussija. "Remember, it's an artform, not a competitive sport." (-Old Steve) | |
![]() 19.05.2013 18:59:26 | |
MxS:Ymmärrän toki, että se ei ole kivaa jos oma ansiokas keskustelunaloitus vesittyy siihen semantiikkasössötykseen. Sen takia pitää olla tarkkana mitä kirjoittaa ;-) On tässä ihan vahva vaihtoehto sekin etten kirjoita mitään. Ollut vähän sellainen olo hiljattain ettei täältä saa ihan hirveästi, ja jää niinsanotusti kokemus miinukselle. Mutta saa ny nähdä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 19.05.2013 19:14:29 | |
markkuliini: On tässä ihan vahva vaihtoehto sekin etten kirjoita mitään. Ollut vähän sellainen olo hiljattain ettei täältä saa ihan hirveästi, ja jää niinsanotusti kokemus miinukselle. Mutta saa ny nähdä. No älä nyt Markkuliini tämmöisen takia hanskoja naulaan ripusta. Se on selvää, että sun tuottama sisältö arvostetaan täällä korkealle. Se vain on kestettävä, että keskustelu ottaa joskus oman uomansa joka saattaa olla vähän yllättävä. "Remember, it's an artform, not a competitive sport." (-Old Steve) | |
![]() 19.05.2013 19:31:37 | |
Omasta puolestani pyydän anteeksi, selitin vain sen mitä kysyttiin.. sama keskustelu käytiin viimeksikin allekirjoittaneen ja JazzMIEHEN toimesta, tuloksetta.. Minä en ymmärrä häntä eikä hän haluakkaan ymmärtää minua.. markkuliini: Edit: Tatsista vielä. Jos ja kun mun videon info-laatikossa lukee tarkalleen mitä mä teen ja kun käytän siinä yhteydessä suhteellisen abstraktia ja moniselittelistä sanaa 'tatsi', on mun mielestä ihan turhaa alkaa jumittamaan sen sanan merkityksestä. Kaikki ei välttämättä A) lue selityksiä B) ymmärrä englantia täydellisesti koska interwebi ja juutuubi toimii interglobaalisti jne... Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse | |
![]() 19.05.2013 19:34:51 | |
Juu, ei tämä mun lievä kypsyminen johdu tästä keskustelusta, vaan ihan vaan sellaisesta plus/miinus-saldosta joka on tällä hetkellä vähän pakkasella. Eli että tuntuu että laittaako tähän paikkaan liikaa aikaa ja vaivaa, muttei niinkään saa siitä nautintoa. Ei tässä mitään sen kummempaa dramatiikkaa ole. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 19.05.2013 20:05:14 | |
Speedy: Omasta puolestani pyydän anteeksi, selitin vain sen mitä kysyttiin.. sama keskustelu käytiin viimeksikin allekirjoittaneen ja JazzMIEHEN toimesta, tuloksetta.. Minä en ymmärrä häntä eikä hän haluakkaan ymmärtää minua... Niin, kaikki ei ymmärrä kaikkea. Jännää tosin puhua toisen puolesta, ettei hän haluakkaan ymmärtää sua. Onkohan hän jossakin selkeästi sanonut näin? Minusta sinun ja jazzmiehen keskustelut ovat erittäin valaisevia ja mielenkiintosia. "Tuon väristä meillä on." -Kailis | |
![]() 19.05.2013 20:44:45 | |
Anonymous-jazz: Al Jarreau & George Duke ja musta groove. http://www.youtube.com/watch?v=nLd1Bd4tp3E Kuuntelin 58 sekuntia. Markulle komp, viime aikojen tikusta asiointi on ollut ajanhukkaa ainakin näin lukijan näkökulmasta. Toivottavasti myös osallistujan. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 19.05.2013 20:45:40 (muokattu 19.05.2013 20:47:29) | |
VeKrio: Onkohan hän jossakin selkeästi sanonut näin? No itseasiassa muistaakseni joo.. Ainakin vähintään antanut ymmärtää. En tiedä haluaako vai ei, mutta kaiken mitä sanon hänen pitää kumota ja perustella vääräksi, tiedä sitten mitä hän meinaa.. Minusta sinun ja jazzmiehen keskustelut ovat erittäin valaisevia ja mielenkiintosia. Kai se jollain määrin täyttää keskustelun määritteet.. =) Epämuusikko: Markulle komp, viime aikojen tikusta asiointi on ollut ajanhukkaa ainakin näin lukijan näkökulmasta. Toivottavasti myös osallistujan. Jostainhan sitä asiaa on tehtävä kun ei täällä kauheasti halkojakaan ole.. Muutama mielenkiintoinen juttu, mutta niihin ei kukaan kirjoita.. Perhana, jääkiekonlyöntikilpailut meni ihan ohi.. plääh.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse | |
![]() 19.05.2013 21:02:54 | |
Speedy: No itseasiassa muistaakseni joo.. Ainakin vähintään antanut ymmärtää. En tiedä haluaako vai ei, mutta kaiken mitä sanon hänen pitää kumota ja perustella vääräksi, tiedä sitten mitä hän meinaa.. Kai se jollain määrin täyttää keskustelun määritteet.. =) Jostainhan sitä asiaa on tehtävä kun ei täällä kauheasti halkojakaan ole.. Muutama mielenkiintoinen juttu, mutta niihin ei kukaan kirjoita.. Perhana, jääkiekonlyöntikilpailut meni ihan ohi.. plääh.. Ei millään pahalla, mutta sinun kirjoituksesi on ollut viime aikoina suorastaan kailismaista väninää. Ja sitä tulee paljon. Onko kaikki okei? Jutellaan joskus myös naamatusten! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 19.05.2013 21:20:51 | |
Epämuusikko: Ei millään pahalla, mutta sinun kirjoituksesi on ollut viime aikoina suorastaan kailismaista väninää. Ja sitä tulee paljon. Onko kaikki okei? Jutellaan joskus myös naamatusten! No Kailis on ollu hiljaa niin jonkun pitää täyttää tyhjiö, läyhäyksen määrä on vakio.. Ollaan sitten hiljaa..=) Joo, ja joo..=) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse | |
![]() 19.05.2013 21:47:08 | |
Kuin tilauksesta tuli Zildjianilta uusi video jossa esiintyy tämä Jimbo. Kestin 15 sekuntia, en vaan uskaltanu katsoa pitemmälle kun nuo miditorvet iski naamalle.. Sori, mutta EI!!!!! Voi tyylitaju... "Jimbo, jimbo jimbo, jambo".... :) http://youtu.be/8T3wZwIjamk?t=14s Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 19.05.2013 21:51:09 | |
Speedy: Jos tunnereuaktio tai katarsis tulee tulee hyvästä musiikista niin mikä oli se puu metsän edessä? Sekö ettei se välttämättä ole hyvä biisi? Aika ahdasmielistä ja kapeakatseista jos tunnereaktion ja katarsiksen saa vain hyvästä biisistä - mutta niinhän se taisi kohdallasi ollakkin.. Kaiken pätevän musiikin takana on tunnetila tai ohjelmallinen kertomus. Joskus siihen riittää mielenkiinoisesti jäsennelty moodin ja riffin liitto, kuten raagan ja taalan yhteenliittymä intialaisessa musiikissa. Joskus se taas vaatii suuremmat puitteet ja raamit, jotta tarina olisi kylläinen. Yhtä kaikki, kyvystä käsitellä tunnetasoa luonnostelu ja esitysvaiheessa mahdollistaa kuulijan tulkita tunnetila omien kokemustensa puitteissa. Se on hyvä piisi. Jos taas tunnetilaa osata paketoida ja välittää, niin se on huono piisi. Kaikki ne ovat musiikkia. Musiikki on taidemuoto, piisi taidekappale. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." | |
![]() 19.05.2013 21:59:47 | |
Mulla on vaan sellainen olo että väännetään vääntämisen vuoksi, eikä yritetäkään ymmärtää kirjoituksen(i) pointtia. Suoraan sanottuna kyllästyttää, että keskustelut menevät (mun mielestä) tyhjänpäiväisille sivupoluille, kun pitää ruveta jauhamaan sanamerkityksistä. Komppaan tätä täysin. Eksyin tänne pitkästä aikaa, ensimmäistä kertaa viikkokausiin, ja tätä tämä taas on: sivukaupalla tyhjänpäivästä lätinää. Lukekaa nyt herrajumala ihmiset näitä teidän kirjoituksianne täällä. Paskantärkeä löpinä ei oikeesti tuo mitään lisäarvoa näihin keskusteluihin. I'm on a seafood diet: I see food, I eat it. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)