Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 5131 132 133 134 135167 168 169 170 171
Jucciz
17.05.2013 01:05:01
BigPapa: Mitenkään kenenkään kirjoituksiin viittaamatta - Strange Kind Of Woman on erittäin hyvä Purple -biisi.

Varsnkin tämä veto:

http://www.youtube.com/watch?v=mCWeTdT2tnI

On kyllä.

Mun mielestä Never Before on aivan timanttinen biisi. Ja todella paljon maukkaita riffejä. Oonko ainut?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
BigPapa
17.05.2013 01:30:59 (muokattu 17.05.2013 01:31:20)

Jucciz: On kyllä.

Mun mielestä Never Before on aivan timanttinen biisi. Ja todella paljon maukkaita riffejä. Oonko ainut?

Et ole ainut.
Gritsen
17.05.2013 01:53:18

Se Beatles -väliosa on aika epänormaalia Purplelta. Mut tosi kova.
HS
17.05.2013 07:20:52
BigPapa:
... Hienoo oli aikoinaan Ylen BBC live hommasta äänittää -72 tuo konsertti c-kassulle ja kuunnella, että mitäs loistokamaa tää oikein on. Nyt se on hyllyssä CD:nä: http://www.progarchives.com/album.asp?id=12603

Sama. Äänittelin niin ikään C-kasetille ko. keikan ( taitaa olla vieläkin jossain laatikossa puhkisoitettuna :) ja jälkeenpäin etsin pitkään löytyiskös ko. keikkaa CD-versiona. Ei löytynyt ei, vaan onneksi tosiaan nyt löytyy. Aivan loistava live-pläjäys!
Pitäisikö tästä nyt olla jotain mieltä?
Ari78
17.05.2013 08:39:12
Gritsen: Se Beatles -väliosa on aika epänormaalia Purplelta. Mut tosi kova.

Emmä tiiä, Woman From Tokyossa on vähän samankaltainen. Mikä ei poista sitä faktaa että molemmat ovat timanttisia biisejä.
StJerky
17.05.2013 08:44:10
Gritsen: Se Beatles -väliosa on aika epänormaalia Purplelta. Mut tosi kova.

Kolmella ekalla levyllähän Beatles-tyyppistä meininkiä on paljonkin.
J.Hollström
17.05.2013 09:13:36

On kyllä ihamparas. Joskus reeneiltukin ko. stygee.
http://juki.1g.fi/mp3/CM/Reenit/Reenit_24-05-2010/Never+Before.mp3
balanced1
17.05.2013 20:05:46 (muokattu 17.05.2013 20:07:50)
sirdickyj: Samaa mieltä.

Lisäksi, toki tää on makuasia, mutta Blackmoren aikaisista biiseistäkin mukana roikkuu ne sysipaskuudet, kuten Black Night ja Strange Kind of Woman....

Siitä oon eri mieltä kuin jotkut kirjoittajat, että Blackmore olis soittanut huonosti sillä viimeisellä Purple-keikallaan Helsingissä. Soitti hyvin ja oli Lordin kanssa hienossa vuorovaikutuksessa myös ulospäin näkyvästi. Muistan olleeni hämmästynyt siitä kuinka verevästi Ricardo soitti, kun odotukset oli jotain ihan muuta.

Ymmärrän Blackmoren vittuuntumisen Gillaniin, hänhän on perustellut sitä omaa spedeilyään sillä ettei huvita soittaa huvin kun ei Gillaninkaan tarvitse laula hyvin. Mene, tiedä.....lapsellista kuitenkin, menee Axl Rose-osastolle.

Jokatapauksessa Mark 3-aikaisilla liveillä Blackmore soittaa helvetin hyvin, kuten myös Stormbrib0ngerillä jolla omien puheidensa mukaan soitteli mitä sattuu. Jossain oli juttua et inhosi "Hold on"-biisiä ja soitti siks ykkösellä jonkun räpellyksen peukalolla pikaten.....lopputulos on mielestäni tosi hieno, paljon parempi kuin esim. Knockin at your backdoor-soolo. Joka mulle kuulostaa siltä et pakko olla vaan jotaibmekkalaa.

Seison korjattuna; Knockin at your backdoor-soolo on asiallinen. Muistin väärin.

Blackmore oli superiskussa viimeisellä rundilla Purplen kanssa, toiset sanovat"kostaakseen Gillanille" mutta anyway Gillan tuli nuoleskelemaan persettä joka keikan jälkeen, että soititpa hyvin tänään, joka sai Ritchien kiehumaan.

Mitä tulee nyky purpleen, niin voisivat noudattaa Gillanin neuvoa, kun Turner liittyi Purpleen : vaihtakaa nimeä..
Muuten soittaako nyky-purple apinakätisen punaniskan kanssa encorena: ja kaikilla oli niiiiin mukaavaaaa?

Big papan ei tarvitse kommentoida ei tässä eikä yksityisviesteillä, niinkuin yleensä.
J.Hollström
17.05.2013 20:10:22
Täähän on oikea turomagneetti tämä ketju. Kaikki anonyymit urpot tulee tänne avautumaan.
balanced1
17.05.2013 20:33:15 (muokattu 17.05.2013 20:33:41)
J.Hollström: Täähän on oikea turomagneetti tämä ketju. Kaikki anonyymit urpot tulee tänne avautumaan.

Ai meinaat juki68, että sinun mielipide on arvokkaampi kuin muiden? (Olen muuten kirjoittanut tänne pidempään kuin sinä ja aika monta tuhatta kirjoitusta)
Ja mitä tulee Blackmoreen, niin olen sentään edes jutellut miehen kanssa, toisin kuin sinä.
J.Hollström
17.05.2013 20:51:07
balanced1: Ai meinaat juki68, että sinun mielipide on arvokkaampi kuin muiden? (Olen muuten kirjoittanut tänne pidempään kuin sinä ja aika monta tuhatta kirjoitusta)
Ja mitä tulee Blackmoreen, niin olen sentään edes jutellut miehen kanssa, toisin kuin sinä.

Mulle on ihan sama monta tuhatta urpoo kirjoitusta tänne on kukin kirjaillut, ja kenen kanssa on jutellut.
BigPapa
17.05.2013 20:53:47 (muokattu 17.05.2013 21:10:33)

balanced1: Big papan ei tarvitse kommentoida ei tässä eikä yksityisviesteillä, niinkuin yleensä.

Tuskin muistan aikaa milloin oon lähetellyt yksityisviestejä, varsinkaan sulle.
Että äläpä ala valehtelemaan tälläisistä asioista. Ja tälläisellä julkisella kaikille avoimella forumilla kommentoin ihan silloin kun huvittaa.
TMik
17.05.2013 21:07:25 (muokattu 17.05.2013 21:24:31)
Mun mielestä toi Morse on *tun kova. Smoke on the water ei oikeen oo koskaan kolissu, kunnes kuulin sen Morsen version siitä. Nyt juurikin se live-veto on yks lemppareista. Jotenkin vaan toimii se sen tyyli soittaa.

Blackmorea ei pysty mitenkään ottaa vakavasti juurikin tuon jo mainitun Robin Hood -yhtyeen johdosta. Kaverin aikaisempia saavutuksia kuitenkaan mitenkään dissaamatta, ei vaan jotenki toimi mun kohdalla. (Edit2. puhun nyt vaan ylesesti tosta soittotatsista)

Edit. Siis kyllä mä toi muistakin purplen biiseistä tykkään (välittämättä siitä kuka sen kitaran kanssa heiluu) mut toi smoke on the water nyt vaan tuli konkreettisesti ensimmäisenä mieleen.
arppah8
18.05.2013 11:01:54 (muokattu 18.05.2013 11:03:00)

balanced1: apinakätisen punaniskan

Melko kovaa tekstiä. Onko Morse muhinoinut sun naisen kanssa/kusaissut sun aamupuuroon vai mistä moinen vihapuhe?
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Nick Bone
18.05.2013 11:25:19
http://www.youtube.com/watch?v=BEWY … e&list=LL7-v5GOTn3ZVMlk8uYLW0bg

Ihan loistava video. Kyllä maittaa nyky-Purple mullekin.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.roughbone.fi
Dinorocker
18.05.2013 11:32:03
Alla olevasta linkistä voi lukea Ritchien kitarateknikon(ajalta 1981-1988) juttuja. Hyvää juttua.

http://bdeeppurplefanforum.runboard.com/t16762
Turbo!!!
balanced1
18.05.2013 15:54:08 (muokattu 18.05.2013 15:55:24)
arppah8: Melko kovaa tekstiä. Onko Morse muhinoinut sun naisen kanssa/kusaissut sun aamupuuroon vai mistä moinen vihapuhe?

http://cdn.mos.musicradar.com/image … rists/steve-morse-corbis-640-80.jpg

Ja punaniskaisuuteen törmäsin jenkki-foorumilla useamman tyypin suusta, mutta kuten aiemmin sanoin Morse tuhosi uransa liittymällä Purpleen. Olisi tehnyt omia juttujaan ja kieltäytynyt kyseenalaiseta pestistä.
Niinhän levy-yhtiö kielsi Jimi Jamisoniakin liitymästä Purpleen, koska olisi tehnyt hallaa soolouralleen.
Mitä tulee yli-provosoivaan puheeseeni, niin sillä saa ihmiset suuttumaan ja stressin alla ihminen on hereillä :) Pitäisikö kaikkien olla "komppaan edellistä" linjoilla.
Ihan sama kuinka paljon paskaa tulee niskaan, heräsipä tämäkin Purple-keskustelu henkiin taas.
Minulle Deep Purple on kovimpia juttuja ikinä ja samoin Rainbow, mutta täytyykö kaikkien tykätä nyky-purplesta, koska minun ja monien muiden mielestä äijät tuhoavat hienon bändin maineen roikkumalla tien päällä, vaikka takki on ollut tyhjä jo 20-vuotta.
lopuksi sanottakoon, että Blackmoren mandoliini-poppi se vasta hanurista onkin, mutta se on asia taas erikseen.
Yhtään rohkeaa ei ole ilmaantunut tunnustamaan olevansa samoilla linjoilla kanssani, mutta jännästi plussaa rapisee näemmä.
-Peace.
HS
18.05.2013 16:32:20
Terve

balanced1:
... Niinhän levy-yhtiö kielsi Jimi Jamisoniakin liitymästä Purpleen, koska olisi tehnyt hallaa soolouralleen...

Ööö... Ilmeisesti juuri tämän takia sooloura on lähtenyt valtaisaan lentoon ;D

Noin muutoin olen sitä mieltä, että Difficult to Curen jälkeen kitarajumalan levytetty tuotanto on ollut aika ilotonta ja voisiko sanoa jopa väkinäistä, eikä ainakaan soitannollisesti herralle niin tyypillisen irtonaista :D
Oi näitä aikoja :) http://youtu.be/vp6sfXaQ9dw

Morse sopii nykykokoonpanoon vallan mainiosti. Paljon mielummin kuuntelen Purplen yhteydessä häntä, kuin luovuttanutta ja väkinäistä Blackmorea (anteeksi).

Ja uusi levy on mitä mainioin! Jahka noin viidennen kuuntelukerran jälkeen pääsin siihen sisälle.
Pitäisikö tästä nyt olla jotain mieltä?
Regalis Apertura
18.05.2013 17:01:56
Niin mitä Steve Morseen tulee niin eikös herra itse halunnut ottaa osaa Purplen kitaristiarvontaan? Tuskin olisi halunnut jos kerran mahdollinen pesti olisi häirinnyt/estänyt Dixie Dregsin (ja nyt myöhemmin Flying Colorsin) levyjen/keikkojen tekemistä eikö niin? Tekeehän monet muutkin muusikot sooloprojekteja omien bändiensä ohella... Onko se sitten "oman uransa uhraamista"? Minusta ei.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)