Aihe: Texas Specialeista
1 2
jari
05.05.2004 21:03:46
ei ne mullakaan liiemmin hurise mä kyllä vedin alu teippii koko plexin taustan ku mikit asensin en kyllä hirveällä säröllä juurikaan soittele enempi rautalanka/blues&rockabilly linjoilla pysyttelen
Dr. Muff
05.05.2004 21:13:53
Ei varmaankaan vikaa, mutta eivät maadoitukset välttämättä silti ole ensiluokkaiset. Kannattaa huomata myös että hurinoiden määrä riippuu ympäröivistä häiriölähteistä. Joskus pelkkä kääntyminen hieman toiseen suuntaan auttaa.

En ole koskaan levytukussa käynyt, mutta monessa kaupassa on sähköt vedetty vähän niin ja näin, että välillä on oikein pahaa tehnyt.
Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle.
Eemil
05.05.2004 21:40:05
En ole koskaan levytukussa käynyt, mutta monessa kaupassa on sähköt vedetty vähän niin ja näin, että välillä on oikein pahaa tehnyt.

Joka tapauksessa testasin samalta penkiltä samasta asennosta eri kitaroita peräjälkeen. Samat taustahäiriöt siis kaikissa. Ja häiriöttömin mahdollinen asento ja paikka minkä piuhan kantama soi.
P-Nut
05.05.2004 23:46:15 (muokattu 05.05.2004 23:46:49)

Minkäverran noissa Vintagetyyppisissä VOIMAKKAISSA yksikelaisissa mikeissä on sitten eroa ? Tarkoitan siis näitä mikkejä =

Fender Texas Special
Seymour Duncan Hotrails
Kinman ACn

Kaikki ovat kuitenkin melkolailla samaa tyyppiä. Voimakkaat yksikelaiset mikit, joilla haetaan samanlaista soundia. Tai ainakin näin olen yhdistänyt ? Hintaeroahan noilla on. Seymourit taitaa olla kallein ja Fender halvin.

Itse olen kauan unelmoinut ostavani Stratooni Kinmain Blues-setin, jossa on kaulamikkinä tuo voimakas ACn :)
Kyllä se siitä kun vähän potkii
kalkkuna
05.05.2004 23:57:06
No ei nuo texasit ole nyt niin "voimakkaita", sellanen perusruttu-twäng.
Tumez
06.05.2004 13:33:13
Aattelin pistää myyntiin ne Texas Specialit , ja vaihtaa
ne Dimarzion Ynkkämikit , kannattaako ?
askomiko
06.05.2004 13:43:18
Tämmösen kun nykäsee straton pohjaan niin helpottaa hurinat vähäsen:

http://koti.mbnet.fi/~fisq/Kuvat/Omat/Vermeet/RunkoSuojaus.jpg

Tehokkain on itseasiassa vuorata mikin kuoren sisäpuoli, kunhan se vaan ei pääse osumaan itse kelaan.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
askomiko
06.05.2004 13:45:52 (muokattu 06.05.2004 13:47:25)
Fender Texas Special
Seymour Duncan Hotrails
Kinman ACn

Melkeinpä täysin eri sarjan mikkejä. Nimittäin, Texas Special on tavallinen singlecoil-mikki. Varsin pätevä perusmikki.

Hot rails on tehokas humbucker, joka on kutistettu yksikelaisen kokoon. Tehoa on paljon, haettava soundi on normaalin humbuckerin soundi, esim. tallapaikkaan stratossa.

Ja Kinmanin scn-mikki (jos nyt sitä tarkoitat) on tehokas ja aika tummasoundinen mikki, yksikelaisen soundilla ja ilman hurinoita. Scn on kinmanin toiseksi kovatehoisin mikki, ja sen takia en sitä kaulamikiksi laittaisi missään tapauksessa, mutta tallassa semmoinen on ja toimii hyvin.
Shaft
06.05.2004 13:48:06

Jos maadoituksella ei pääse omasta mielestään riittävän hyvään lopputulokseen, nuo ovat tietysti yksi vaihtoehto. Ovat kyllä varmasti hiljaisemmat kuin traditionaaliset yksikelamikit.
askomiko
06.05.2004 13:50:59
Ynkkämikkien ulostuloteho on myös texas specalia pienempi. Jos pitää saada myös isompaa tehoa niin Dimarzion Virtual Vintage tai Kinman (jota suosittelen paljon enemmän).
P-Nut
06.05.2004 16:02:05

Ja Kinmanin scn-mikki (jos nyt sitä tarkoitat) on tehokas ja aika tummasoundinen mikki, yksikelaisen soundilla ja ilman hurinoita. Scn on kinmanin toiseksi kovatehoisin mikki, ja sen takia en sitä kaulamikiksi laittaisi missään tapauksessa, mutta tallassa semmoinen on ja toimii hyvin.

Huoh mun virhe. Tarkoitin tallamikiksi kuten se Blues-setissä onkin :)
Kyllä se siitä kun vähän potkii
Keppi
07.05.2004 10:11:05 (muokattu 07.05.2004 10:11:51)

Mä laitoin sulle pikaviestin!!
...no ei vaineskaan;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)