Aihe: Black Sabbath
1 2 3 4 518 19 20 21 2235 36 37 38 39
J.Hollström
17.05.2013 21:32:36
PsychedelicWarlord: Ihan ny tähän liittymättä niin kyllä minä ainakin olen ihan ammattilaulajilta kuullut ,että monitorointi jos on perseellään eli ei kuule itseään kunnolla niin metsään menee.

Ilmeisesti saman tason ammattilaisia kuin tää Ossi. Mun omat kokemukset on erilaisia.

No jaa..Kyllähän Heaven And Hellin Suomen keikalla ainakin minä kuulin selvästi kun esmes virvelisoundia rummuista etsiskeltiin keikan aikana.Ja lavamiksaus ei ainakaan Iommin elekielestä päätellen ollut paras mahdollinen.

Että kaikki on kyllä mahdollista oli bändi miten iso tahansa.

No winttu. Kai se sit on mahollista jos kerran näin täällä sanotaan.

Ts. ihan sama mitä tänne laittaa niin aina joku besser wisser tulee kertomaan totuuden. Yleensä nää samat nimimerkit.
Musta Arkipyhä
17.05.2013 21:34:49 (muokattu 17.05.2013 21:52:29)
Ziggy Bubba: Tältä Osbournelta tunnutaan melkeinpä kaikki annettavan anteeksi, "semmonen se on". Vaikka se zombeilu omassa TV-sarjassa ei tainnut vaikuttaa miehen suosioon ainakaan yhtään negatiivisesti. Koska "se on Ozzy".

Minua on aina kiinnostanut keitä ovat nämä mystiset tahot jotka antavat nyt Ozzylle "kaiken anteeksi"? En tunne nimittäin ketään ja täälläkin on muutama jotka ilmestyy tasaisesti joka ainoaan miestä koskevaan ketjuun ilmoittamaan kuinka paska laulaja se heidän mielestään on.

Musta Ozzystä on jotenkin tullut aivan liian iso tähti taitoihin nähden. Vähän joka käänteessä ukolla on ollut itseään reippaasti parempi bändi taustalla, varsinkin tämä musta pätee näissä kasarijutuissa (joista en ite niin välitä, tosin).

Ei tähteys taitoja katso.Kuvio on aika simppeli: Ozzy loi suosionsa ja statuksensa Sabbathissa ja se bändi taas oli iso esikuva monelle myöhemmin aloittaneelle soittajalle.

Sharon on varmaan vaikuttanut ainakin Sabbathista lähdön jälkeen paljon miehen uran noin huimaan kehitykseen. Nariseva sekakäyttäjä poltetuilla silloilla on managerille paha paikka jo mikä. Sharon hoiti homman, mm. sai ne kovat soittajat soolobändiin

Eiköhän ne tulleet loppupeleissä ihan omasta tahdostaan Ozzyn bändiin? Siis alunperinhan Ozzyn soolodebyytin artisti piti muistaakseni olla bändi nimeltä Blizzard Of Ozz ,mutta se muutettiin Ozzy Osbourneksi.Anyway, itse ole aina pitänyt noita Ozzyn soololevyjä enemmän bändituotoksina ja näin uskon suurimman osan ostajakuntaakin ajattelevan.Ainakin ne jotka diggas niistä ennen tosi-tv -juttuja.

Jopa 90-luvun hurjimmassa nu-metal/hip-hop -buumissa Ozzfest oli se paras paikka bändille päästä esille. Ihmeellistä on elämä.

E: Ozzy on rock-musiikin Matti Nykänen, ikuinen selviytyjä.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
17.05.2013 21:44:05 (muokattu 17.05.2013 21:47:48)
J.Hollström: Ilmeisesti saman tason ammattilaisia kuin tää Ossi. Mun omat kokemukset on erilaisia.

Ai kaikki jotka on erimieltä kuin sinä on jotain "ossi tason" muusikoita? Onko käynyt mielessä ,että joku ihan oikea muusikko vois olla jopa eri mieltä kuin sinä?

On täällä melkoisia virtuooseja.Herää kysymys miksi he edelleen ovat täällä miksi emme ole kuulleet heidän menestyksestään.

Ts. ihan sama mitä tänne laittaa niin aina joku besser wisser tulee kertomaan totuuden. Yleensä nää samat nimimerkit.

Ainoa joka tänne nytkin on tullut laukomaan "totuuksia" olet sinä. Jos joku on eri mieltä niin alkaa lapsellinen dissaus ja arvostelu.Joku on eri mieltä ja jollain on erilaisia kokemuksia kuin sulla.

Get over it.
J.Hollström
17.05.2013 21:47:09
PsychedelicWarlord: Ai kaikki jotka on erimieltä kuin sinä on jotain "ossi tason" muusikoita? Onko käynyt mielessä ,että joku ihan oikea muusikko vois olla jopa eri mieltä kuin sinä?

On täällä melkoisia virtuooseja.

Ainoa joka tänne nytkin on tullut laukomaan "totuuksia" olet sinä. Jos joku on eri mieltä niin alkaa lapsellinen dissaus ja arvostelu.Joku on eri mieltä ja jollain on erilaisia kokemuksia kuin sulla.

Get over it.

Onko tossa jotain epäselvää että Ozzy laulaa päin helvettiä? Se on ainoa message minkä minä tähän ketjuun olen tuonut.

Loput paskanjauhamiset jätän kommentoimatta.
Arkka
18.05.2013 01:20:30

Ozzy on oikein hyvä huono laulaja. Ja thse laulaja Black Sabbathiin. Muut mielipiteet on vääriä.

Jotain armoo voi myös antaa äijille jotka on jotain 90-v.
mpekkanen
18.05.2013 03:10:41
Arkka: Ozzy on oikein hyvä huono laulaja. Ja thse laulaja Black Sabbathiin. Muut mielipiteet on vääriä.

Jotain armoo voi myös antaa äijille jotka on jotain 90-v.

Kyllä luulisin että tässäkin tapauksessa sitä armoa on annettu jo vuosia. Täytyykö odotella vielä sellaistakin kiertuetta jossa soitetaan vain pari biisiä kun soittajat eivät muista tai osaa enempää? Tämä koskee kyllä hieman muitakin bändejä.
Missä vaihessa olisi hyvä lopettaa? Ei näiden kavereiden tarvitse kuitenkaan ihan makarooni ja tonnikala linjalla elää loppuelämäänsä vaikka eivät enää keikkailisikaan.
Jape Muusa
18.05.2013 08:29:14

Ozzy laulaa välillä ihan päin helvettiä ja välillä taas ihan ok. Näin on tapahtunut käsittääkseni läpi koko miehen uran. Ilmeisesti huonompia iltoja on vanhemmiten alkanut tulla useammin. Onko se sitten todella syy lopettaa koko ammatinharjoittaminen?

Ei nuo äijät kierrä raha motiivinaan ympäri maailmaa vanhoina päivinään. Ei niiden tarvi! Tuskimpa tulevan levyn eka sinkkukaan olisi ollut liki 9-minuuttinen junnaava teos, jos raha olisi keskeinen motiivi pappojen touhuihin.

Vähättelemättä muusikoiden teknisen osaamisen tärkeyttä noin yleensä, oon samalla hieman surullinen siitä, että virtuaasimaisesta teknisesti täydellisestä suorittamisesta on useasti tullut ykkösarvo musassa. Se on ihan ok sinällään, ei se multa ole pois, jos joku saa kiksinsä "-me emme tee virheitä-meiningistä", mutta ei senkään pitäisi olla keneltäkään pois, jos vaikka diggaa Pappa Sabbathista sellaisena, kun se on tänään.

Mä diggaan Black Sabbathia, edelleen!
Se antoi mulle hienoja fiiliksiä jo 70-luvulla ja antaa yhä. Mulla on liput marraskuun keikalle ja toivon, että papat pysyy läjässä ja hengissä ylipäätään siihen asti ja pääsen näkemään ja kokemaan yhden elämäni tärkeimmistä bändeistä livenä.
En se minä ollut!
Musta Arkipyhä
18.05.2013 10:30:37
rauhaa: Ozzy laulaa välillä ihan päin helvettiä ja välillä taas ihan ok. Näin on tapahtunut käsittääkseni läpi koko miehen uran.

Joo.Tästä todisteena Never Say Die livetaltionti ko. kiertueelta.Muistaakseni Ozzy karjuu osan biiseistä läpi :-)

Vähättelemättä muusikoiden teknisen osaamisen tärkeyttä noin yleensä, oon samalla hieman surullinen siitä, että virtuaasimaisesta teknisesti täydellisestä suorittamisesta on useasti tullut ykkösarvo musassa. Se on ihan ok sinällään, ei se multa ole pois, jos joku saa kiksinsä "-me emme tee virheitä-meiningistä", mutta ei senkään pitäisi olla keneltäkään pois, jos vaikka diggaa Pappa Sabbathista sellaisena, kun se on tänään.

Lähinnä musta se ongelma nykypäivänä hevissä on se aivan hillittömiin sfääreihin kohonnut geneerisyys.Ja se kovasti diggaamani imrpovisointihan on kokonaan kuollut hevistä.
Nick Bone
18.05.2013 11:22:42
Black Sabbath kuuluu mulla niihin bändeihin, joka on aina antanut huikeat fiilikset. Huononakin päivänä. Mulle vähän päivästä riippuen jopa tärkein bändi ikinä.

Oikeastaan tää keskustelu on ihan turha. Kuka pitää Ozzya paskana, olkoon menemättä keikalle ja jättäköön levyn ostamatta. Helvettiäkö näistä vääntämään jossain muusikoiden forumilla, missä me amatöörit ollaan aina niin saatanan tietävinään ja parempia kuin se "next guy." Varsinkin, kun välillä nää väännöt alkaa olemaan ihan hiekkalaatikkotason eipäsjuupas-akselia. Ja vastakkaista mielipidettä ei tietenkään hyväksytä, vaan teroitetaan puukkoja entistä tiuhempaan.

Mennään me keikalle, ketkä sinne halutaan mennä. En odota vuoden 1999 enkä edes vuoden 2005 tasoista pläjäystä, mutta odotan mukavaa iltaa, jolloin voin 1,5 tuntia heiluttaa nyrkkiä maailman parhaiden hevibiisien tahtiin. Clufetosista huolimatta.

Kohtahan se plättykin ilmestyy, sitä odotellessa.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.roughbone.fi
ramionparas
18.05.2013 11:53:02

http://www.mikseri.net/epm
Terry Pantheras
18.05.2013 12:06:18
Nick Bone: Black Sabbath kuuluu mulla niihin bändeihin, joka on aina antanut huikeat fiilikset. Huononakin päivänä. Mulle vähän päivästä riippuen jopa tärkein bändi ikinä.

Oikeastaan tää keskustelu on ihan turha. Kuka pitää Ozzya paskana, olkoon menemättä keikalle ja jättäköön levyn ostamatta. Helvettiäkö näistä vääntämään jossain muusikoiden forumilla, missä me amatöörit ollaan aina niin saatanan tietävinään ja parempia kuin se "next guy." Varsinkin, kun välillä nää väännöt alkaa olemaan ihan hiekkalaatikkotason eipäsjuupas-akselia. Ja vastakkaista mielipidettä ei tietenkään hyväksytä, vaan teroitetaan puukkoja entistä tiuhempaan.

Mennään me keikalle, ketkä sinne halutaan mennä. En odota vuoden 1999 enkä edes vuoden 2005 tasoista pläjäystä, mutta odotan mukavaa iltaa, jolloin voin 1,5 tuntia heiluttaa nyrkkiä maailman parhaiden hevibiisien tahtiin. Clufetosista huolimatta.

Kohtahan se plättykin ilmestyy, sitä odotellessa.

Ugh! Ozzyn aikanen Sabbath toimii yksinkertaisesti aina, vuodenajasta, mielentilasta ja sukkien väristä riippumatta. Joka kerta kun kuulen Hole in the Skyn alkuriffit niin syän kotiutuu.
Nick Bone
18.05.2013 14:24:41
ramionparas: http://www.youtube.com/watch?v=ILdutFph56U

Ihan killerikamaa. Jopa tuon lyhyen klipin perusteella.

Hole In The Skyn alkuriffi päräyttää kovempaa kuin tuhat salamaa ja 200 kiloa parasta afganistanilaista laattaa yhteensä (en kannusta huumeiden käyttöön, viittasin Ozzyn harrastuksiin).
Metall1n JuudaS
21.05.2013 13:35:07
Black Sabbath on paras.
"Long Live Rock 'N' Roll", Rainbow
Nick Bone
29.05.2013 07:40:34
http://www.metalhammer.co.uk/news/r … p;fb_aggregation_id=288381481237582

Arvostelua linjoilla, tuntuu Barton diggailevan.
Jucciz
29.05.2013 22:17:11
J.Hollström: Mä en mene kattomaan kumpaakaan. Viimeksi näin ko. ukit Dion kanssa ja oli paras. Nyt tää Ossin esitys on niin haikeeta että se pilaa kaiken. Jos Ward hyllytettiin soittotaidon takia niin ihmettelen vaan miten tähän lauluun sitten pitäisi suhtautua.

Mää oon kyllä samoilla linjoilla. Aivan kamalaa määkimistä oli tuo keikkavideon "laulu". Eikä se oo enää rokkenrollia jos ruvetaan olemaan 2-3 sävelaskelta alavireessä koko biisin ajan. Ihan puistattavan kauhean kuuloista. Muu bändihän vetää aivan hienosti, ei siinä mitään.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Dropped C
29.05.2013 23:44:58
Umpihullu: On totta että, Ozzyn ääni on erityisen uniikki, mutta kyllä niitä samantapaisia löytyy. Tuo Hellfueledin ukkohan on ihan Ozzyn kuuloinen äijä. Hellfueledin levyillä saa muuten helposti olutta kun tekee musaveikkauksen, panee tätä soimaan, lyö oluesta vetoa ja pyytää arvaamaan kuka laulaa :) Tässä hieman ukon ulosantia.

http://www.youtube.com/watch?v=kjAD … list=PL365F40D77B5D8777&index=2

Bändejä missä vokalisti yritettää imitoida Ozzyn ääntä suoraan on monia. Esim. Count Raven, SHeavy, yms.

http://open.spotify.com/track/4bJzyjTBiUzqq565eSjuZL

Sitten sellasia stoner, yms. doom bändejä, missä vedetään samantyylisesti on jo tajuttomasti.
Tympee Huttunen
30.05.2013 12:15:17
Dropped C: Bändejä missä vokalisti yritettää imitoida Ozzyn ääntä suoraan on monia. Esim. Count Raven, SHeavy, yms.

http://open.spotify.com/track/4bJzyjTBiUzqq565eSjuZL

Sitten sellasia stoner, yms. doom bändejä, missä vedetään samantyylisesti on jo tajuttomasti.

Hellfueled kuuluu samaan kategoriaan.
mpekkanen
30.05.2013 12:39:55
Kun olen tänne kirjoittanut ettei Ozzy ole minusta enää keikka kunnossa niin homma on toiminut ihan hyvin,siis tänne on saanut kirjoittaa myös muita kuin ylistäviä mielipiteitä. Se on minusta ikävä asia, ettei Ozzy ole enää kunnossa.

Kun aikoinani kirjoitin Pantera ketjuun tästä Kitaristista ja ihmettelin hänen hehkutusta ihan asiallisesti ja kerroin ,että olen kuunnellut Trash metallia jo ihan pienenestä. Mulla oli Metallican ekalevy jo ennen kuin Ride The Ligthning julkaistiin.
Koko kirjoitus poistettiin.
Kirjoitin etten todellakaan ymmärrä mitä hienoa ja hyvää bändissä on kun itse en ole kuullut yhtään hyvää biisiä koko orkesterilta ja olen muutaman levyn jopa omistanutkin. Kirjoitin vielä ,että aikoinani äänitin Cowboys From Hellin päälle, Joka oli ostokasetti, M.A Nummisen lastenlaujuja. mikä on ihan tosi juttu.

Minusta Numminen on paljon hevimpi kitarabanjon kanssa kuin koko DD sen Dean kitaransa kanssa jossa on jotain Kiss yhtyeen tarroja! Tätä en silloin siihen kirjoittanut.

Jotenkin tuntuu ettei näihin sivuihin saa kirjoittaa kuin vain ja ainoastaan ylistäviä kommentteja. Tämä BS aihe on ollut sellainen ,että täällä on näemmä suvaittu toisenkinlaisia mielipiteitä. Hyvä niin.
EvilDead
30.05.2013 12:44:16
mpekkanen: Minusta Numminen on paljon hevimpi kitarabanjon kanssa kuin koko DD sen Dean kitaransa kanssa jossa on jotain Kiss yhtyeen tarroja!

Kun kritisoinnin taso on tällaista, niin eikö ole jo vähän turhaa ihmetellä?

Ozzy vaan on viime keikoilla vetänyt päin helvettiä. Senhä on kuullut ja ymmärtänyt jokainen.
Oh by the way, which one's Pink?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)